معرفی و دانلود کتاب نشخوار فکری فقیرانه

عکس جلد کتاب نشخوار فکری فقیرانه
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نشخوار فکری فقیرانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نشخوار فکری فقیرانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نشخوار فکری فقیرانه

کتاب نشخوار فکری فقیرانه نوشته‌ی رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی مجموعه نوشته‌هایی از این دو نویسنده معروف در حوزه‌ی مسائل مالی، سرمایه‌گذاری و کسب ثروت است. در این اثر که به همت ابوالفضل طاهریان ریزی گردآوری شده،‌ به توهماتی پرداخته می‌شود که ذهن طبقه‌ی متوسط و فقیر را به خود مشغول و آن‌ها را از کسب ثروت و رسیدن به درآمد بیشتر باز می‌دارد.

درباره‌ی کتاب نشخوار فکری فقیرانه

کتاب نشخوار فکری فقیرانه اثر رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) و کیم کیوساکی (Kim Kiyosaki) در واقع گردآوری ابوالفضل طاهریان ریزی از منابع مختلفی است که توسط این زوج سرمایه‌گذار نوشته شده. در کتاب حاضر به طور خاص به مجموعه‌ای از اظهارات و نوشته‌های رابرت کیوساکی و همسرش راجع به کارمندی، کارگری و حقوق‌بگیر بودن قشر متوسط و فقیر پرداخته می‌شود. کیوساکی معتقد است توهم شدیدی راجع به امنیت شغلی در این قشر از جامعه وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها تا آخر عمر به کارِ کارمندی ادامه دهند و به حقوق ناچیزی که می‌گیرند راضی بمانند. در واقع حقوق‌بگیر بودن در اقتصاد امروزی خطرناک‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. کیوساکی می‌گوید به جای آن که همواره چشم انتظار افزایش حقوق باشید، به زندگی کارمندی خود خاتمه دهید و برای خودتان کار کنید.

رابرت و کیم کیوساکی در کتاب نشخوار فکری فقیرانه سعی دارند این نکته را به شما گوشزد کنند که قبل از پولدار شدن باید ذهن و فکر خود را از توهماتی که مانع کسب ثروت و پول می‌شوند خالی کنید و فکرتان را به‌سوی کسب درآمد بیشتر جهت دهید. وقتی فکر و ذهن خود را از این قبیل توهمات پاک کنید، افکاری جدید راجع به کسب پول و ثروت خود‌به‌خود جایشان را باز خواهند کرد. نویسندگان در کتاب نشخوار فکری فقیرانه به مسائلی از این قبیل می‌پردازند: «توهم امنیت شغلی حقوق‌بگیران، مزایا و معایب مشاغل گیگی، شگردهای دولت‌مردان در رقابت‌های انتخاباتی، توجه به حفظ و مراقبت از ایده‌ها، داشتن نگاه درست به پول و دارایی و جدی گرفتن بودجه‌بندی.»

از دیگر مباحث جالبی که در کتاب نشخوار فکری فقیرانه آمده مفهومی به نام «چهارراه پولسازی» است. رابرت کیوساکی با استفاده از طرح چهارراه پولسازی نحوه‌ی تولید و از دست رفتن ثروت در اقتصاد دنیای امروزی را به مردم آموزش می‌دهد. براساس این طرح، در سمت چپ چهارراه پولسازی کارگران و کارمندان و همچنین خویش‌فرمایان (آزادکارها و افراد شاغل در مشاغلی شبیه به وکالت) قرار دارند و در سمت راست سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکار. به اعتقاد کیوساکی افرادی که در سمت چپ این چهارراه قرار دارند در معرض خطر بیشتری هستند و آن‌هایی که در سمت راست چهارراه هستند در حاشیه‌ی امن قرار گرفته‌اند؛ چون کنترل اوضاع را در دست دارند و تورم و پرداخت مالیات روی درآمد آن‌ها تأثیر زیادی ندارد. آن‌ها با دانش و قدرت ریسکی که دارند در هر شرایطی می‌توانند درآمد کسب کنند و منتظر دیگران نمی‌مانند.

کتاب کتاب نشخوار فکری فقیرانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ‌دنبال مطالب مرتبط با کارآفرینی و راه‌های کسب ثروت هستید و در عین حال از زندگی کارمندی خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب نشخوار فکری فقیرانه را بخوانید.

با رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی بیشتر آشنا شویم

رابرت کیوساکی نویسنده و سرمایه‌گذار آمریکایی است که در سال 1947 در شهری در هاوایی به دنیا آمد. او پس از فراغت از تحصیل در نیویورک عضو نیروی تفنگداران دریایی آمریکا شد و مدتی بعد در قالب مأموریت به ویتنام رفت. کیوساکی پس از بازگشت از ویتنام به تجارت و کسب‌وکار روی آورد. کیم کیوساکی همسر رابرت کیوساکی نیز نویسنده و سرمایه‌گذار برجسته‌ای است که در نوشتن برخی آثار کیوساکی با او همراهی می‌کند. کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» را می‌توان به‌عنوان برجسته‌ترین و محبوب‌ترین اثر رابرت کیوساکی نام برد. دیگر آثار این نویسنده‌ی مشهور عبارتند از: کتاب‌های «چرا پولدارها هر روز پولدارتر می‌شوند؟»، «ارتقای هوش مالی»، «ضریب هوش اقتصادی»، «چگونه از تورم سود ببریم»، «راهنمای ثروتمند شدن»، «شگردهای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات»، «مدرسه تجارت»، «رازهای غلبه بر باورهای محدودکننده‌ی مالی»، «هوش مالی یک میلیاردر را داشته باشید» و «عصای جادویی ثروتمندان».

در بخشی از کتاب نشخوار فکری فقیرانه می‌خوانیم

«یک دارایی، چه در حال کار یا نه، چیزی است که پول را در جیب شما می‌گذارد.»

درک اینکه چرا این مهم است!

توضیح اینکه اگر امروز دست از کار بکشید، یعنی حقوق شما متوقف شود، از کجا پول به جیب شما سرازیر می‌شود؟ اکثر زنان با کلمات «هیچ جا» پاسخ می‌دهند. که این واقعاً فاجعه است.

در اینجا چند نمونه از تفاوت بین دارایی‌ها و بدهی‌ها آورده شده است:

N یک دارایی ممکن است ملک اجاره‌ای باشد که دارای جریان نقدی مثبت است. ممکن است کسب‌وکاری باشد که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید و هر سال به شما جریان نقدی می‌دهد. این می‌تواند سهامی باشد که سود سهام پرداخت می‌کند. نکته کلیدی این است که این سرمایه‌گذاری است که از آن به طور منظم پول دریافت می‌کنید و جریان نقدی مثبتی را فراهم می‌کند.

Nاز طرف دیگر بدهی چیزی است که از جیب شما پول خارج می‌کند. بنابراین، اگر کار خود را متوقف کنید، مثلاً ماشین شما هر ماه از طریق پرداخت وام، بنزین و تعمیر و نگهداری از جیب شما می‌گیرد. خانه شما هر ماه به صورت پرداخت وام مسکن، مالیات بر دارایی، بیمه و نگهداری از شما پول می‌گیرد. همه اینها جریان نقدی منفی را ایجاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

آیا واقعاً چیزی به نام امنیت شغلی وجود دارد؟
چگونه در انتخابات هوشمند باشیم؟
ارزش حفاظت از ایده‌ها و دارایی‌ها
صورتحساب مالی، تکیه‌گاه اصلی شما برای ثروتمند شدن
همه چیز در مورد داشتن طرز فکر درست است
خانه شکلاتی
بودجه‌بندی پول خود را جدی بگیرید
آیا بدهی دارم یا دارایی؟
آیا مشاغل گیگی راهی به سوی کارآفرینی هستند؟
دلیل شماره یک شکست کارآفرینان
چرا فقدان بازخورد تنها چیزی است که شما را عقب نگه می‌دارد؟
یک درس پولی از ویمبلدون
اصول پدر پولدار: چهارراه پولسازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نشخوار فکری فقیرانه
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-284-251-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نشخوار فکری فقیرانه

امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۹
هیچ کدام از انواع فقر مادی و معنوی مورد تأیید دین مبین اسلام نیستند و جامعه آرمانی از نگاه دین، جامعه ای است که همه افراد جامعه از جهت مادی و معنوی رشد یافته و متمکن باشند. با این حال، اهمیت هر یک از انواع فقر در دین اسلام به یک اندازه نیست و از فقر معنوی به عنوان مشکل بزرگ تر یاد شده است؛ چنان که امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: «أَلَا وَ إِنَّ مِنَ الْبَلَاءِ الْفَاقَۀَ وَ أَشَدُّ مِنَ الْفَاقَۀِ مَرَضُ الْبَدَنِ وَ أَشَدُّ مِنْ مَرَضِ الْبَدَنِ مَرَضُ الْقَلْبِ أَلَا وَ إِنَّ مِنَ النِّعَمِ سَعَۀَ الْمَالِ وَ أَفْضَلُ مِنْ سَعَۀِ الْمَالِ صِحَّۀُ الْبَدَنِ وَ أَفْضَلُ مِنْ صِحَّۀِ الْبَدَنِ تَقْوَی الْقَلْب ؛ [۱] آگاه باشید که از جمله بلاها فقر است و بدتر از فقر، بیماری بدن و بدتر از بیماری بدن، بیماری دل است و از جمله نعمت های خدا، داشتن مال فراوان است و بهتر از مال فراوان، سلامت بدن است و بهتر از سلامت بدن، تقوای دل است.»
Ehsan Ahady123
۱۴۰۲/۴/۲۳
می تونم بگم رابرت کیوساکی از کارآفرینان و ثروتمندان عصر حاضر در کتاب هایش از جمله اثر حاضر به تفاوت ذهنیت افراد طبقه متوسط و ثروتمند پرداخته و راه‌هایی را که خود جهت دست یابی به استقلال مالی پیموده را در این اثر به صورت خلاصه بیان کرده که میشه گفت بهترین راهنما برای افراری هست که می‌خواهند در زمینه مالی به استقلال و آزادی برسند. قابل ذکر هست که بگم کتاب‌ها و آثاری که از سوی رابرت به انتشار رسیده هیچ نوع محدودیت سنی و جنسی نداره و به نظرم برای هر شخصی با هر میزان تحصیلاتی که میخوان در زندگی در زمینه مالی به جایگاه ویژه‌ای دست یابند و وفور ثروت را در زندگی تجربه کنند به شدت توصیه میکنم علاوه بر علومی که در مدارس می‌آموزند آثار رابرت را در صدر برنامه آموزشی خود بگنجانند. از آنجایی که خودم قبلا کتاب پدر پولدار پدر بی پول اثر رابرت را مطالعه کردم می‌تونم بگم اثر حاضر به نسبت آن تعداد صفحات کمتری را دارا بود و زود به اتمام رسید و مطالب کمتر و خلاصه تری را پوشش داد بود ولی به نکات جالبی در رابطه با برداشت اشتباه افراد نسبت به پول را توضیح داده بوداز جمله اینکه چه چیزهایی در زندگی یک فرد نقش بدهی یا دارایی را ایفا می‌کند. مطالعه این کتاب را به عنوان راهی کم هزینه اما ارزشمند به تمامی افرادی که خواهان دست یابی به استقلال مالی و تمامی افرادی که تصور اشتباهی در رابطه با پول دارند را بدون هیچ محدودیت سنی به شدت توصیه میکنم.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کتاب نشخوار فکری فقیرانه، روند یک کتاب نداره و مانند یک سری ترجمه‌های جسته گریخته از سخنرانی یا پادکست یا مقالات این زوج نویسنده است. من چند کتاب اخیر رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی را پشت سرهم دارم می‌خوانم. مطالب با ترجمه ضعیفی که انگار مترجم حتی متن خودش را نخوانده، ارائه شده است. این موضوع ترجمه و بد، در کتاب قبلی از این زوج، بیشتر به چشم می‌خورد. اولهای کتاب در چند کتاب اخیر این زوج تکراری است. اگر کتابهای دیگرش را نخواندید این اثر دارای هدف خاصی از به وجود آوردن مهارت پولسازی است. با کمی ویرایش کتاب آرایی می‌توان متن ارائه شده را تبدیل به کتاب کرد، اگر دست اهل فن‌اش بدهید!؟ کتاب از نکاتی برای رشد مالی نیز بهره برده است و کارایی نیز دارد، البته.
رضا میری
۱۴۰۲/۴/۸
با سلام و درود و تشکر ویژه از کتابراه بابت ارائه این اثر. کتاب مذکور حاوی نکات بسیار کلیدی و ارزشمندی میباشد که می‌تواند به افراد در مسیر کسب ثروت و یا تغییر نگرش فعلی به سمت مثبت تری مفید واقع گردد. اصول اشاره شده در این کتاب بسیار ساده و کاربردی میباشد هرچند افرادی که تحصیلات در زمینه رشته‌های و مالی، حسابداری، مدیریت اقتصاد دارند می‌توانند به درک بهتری از نکات آن نائل شوند. همانطور که در بطن کتاب اشاره شده یکی از بزرگترین موانع و معضلات افراد در مسیر رسیدن به موفقیت، ذهنیت آنان میباشد، همین طور داشتن یک مربی و یا مشاور قابل و موفق که بتواند در رسیدن به هدف و مسیر مناسب یاری رسان باشد نیز می‌تواند در این خصوص بسیار مثمر ثمر واقع گردد. با سپاس فراوان
محمدرضا طرقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
رابرت کیوساکی او ستاد قانون ثروت مند شدن است که این کتاب را نوشته است. این کتاب باعث می‌شود زندگی ما در راستای موفقیت تقدیر کند. به شما پیشنهاد میکنم این کتاب را بخوانید چون به شما در موفقیت کمک می‌کند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه ثروتمند شویم و راه موفقیت را پیدا کنیم و غرق فقیر از پولدار را بشناسیم. نویسنده این کتاب یعنی رابرت کیو ساکی یک آدم کاملا خود ساخته است و کتاب‌های مختلفی در راستای موفقیت نوشته است او بازی عمو پولدار را ساخت و معروف‌ترین کتاب آن پدر پول دار و پدر بی‌پول است. واین کتاب هم مانند کتاب‌های دیگر باعث می‌شود که موفق شوید.
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برای افراد جوان و خانم‌های خانه دار خوب است ولی برای افرادی که دارایی دارند ولی پول ندارند و دارایی شان تنها ارزش پیدا می‌کند ولی پول نقدی که بتواند در مخارج روزانه کمک حالش باشد. برایش تولید نمی‌کند. بیشتر تاکیدش این است که سواد مالی را بالا ببریم و با عصر اینترنت پیش بریم، اگر همه دنبال کسب از در اینترنت باشند چند سال اتی اکثر جوانان خانه نشین و به بیشتر کردن سرمایه خود خواهند کرد و لدتی از زندگی نخواهند برد. برای افراد بازنشسته هیچ گونه توصیه‌ای ندارد. اگر کتابی در خصوص آموزش افراد بازنشسته‌ی حقوق بگیر دارید لطفا معرفی کنید. متشگرم
عباسعلی رنجبرکهن
۱۴۰۱/۱۱/۴
مطالب کتاب بسیار عالی و کاربردی است، نگرش شما را نسبت به ثروت و ثروت اندوزی تغییر میدهد، اگر به فکر شروع کسب و کار جدید هستید و یا اینکه نسبت به آینده دچار یاس و نا امیدی هستید پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنید. من با اشتیاق در یک روز کتاب رو تا پایان خوندم ولی با توجه به تاثیر گذاری اون و تصمیم دارم دوباره با دقت حوصله بیشتر اون رو بخونم و در مورد مطآب بیشتر و عمیق تر فکر کنم، خلاصه اینکه وقتی که برای مطالعه این کتاب صرف میکنید جزو پرسودترین سرمایه گذاریهاتون خواهد بود، شک نکنید
Mh
۱۴۰۱/۱۱/۳
کتاب بسیار عالی بود مخصوصا قسمتی که برآورد کرده بود دارایی‌ها و بدهی‌های ما رو و من متوجه شدم که بیش تر زندگی من بدهی هست تا دارایی و تلاش خواهم کرد که بدهی هایم رو به دارایی تبدیل کنم و همین کار رو هم کردم دارایی‌های راکد م رو فروختم و به جاش حرفه‌ای یاد گرفتم که پول به دستم برسونه واقعا خوش حالم که در معرض این آگاهی قرار گرفتم ممنون از تمام عوامل خصوصا نویسنده و مترجم و سپس عوامل کتابراه که این علم رو برای ما به ارمغان آوردند 🙏
عبدالباسط حسینی ساعی
۱۴۰۱/۱۲/۶
توضیحات کتاب کاملا قابل فهم می‌باشد و به خواننده نشان می‌دهد که داشتن زندگی تجملاتی الزاما به معنای ثروتمندی نیست زیرا داشتن کالاهای مصرفی فقط هزینه دارد فکری فقرانه است که درنهایت منجر به اتلاف سرمایه میشود ولی سرمایه گذاری صحیح و مشورت با انسان‌های آگاه باعث رشد ثروت واقعی میشود مثلا اگر شما پول مبلغی دارید به جای تعویض مبلمان میتوانید در یک دوره‌ی تخصصی شرکت کنید و باعث ارتقای دانش و ثروت واقعی خودتان بشوید
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۱۱/۴
شاید کتاب خوبی باشه اما به درد ما ایرانی‌ها نمیخوره توی کشوری که نمیشه واسه فرداش برنامه ریزی کرد و پس انداز کردن مساوی با پول دور انداختنه، میزان تحصیل کرده‌های بیکار بسیار زیاده و چرخ زندگی‌ها به زور میچرخه امنیت شغلی و شغل ایده آل معنی نداره و جوونا فقط دنبال یه آب باریکه هستند تا صبح شون رو شب کنند شب شون رو صبح اون شغل‌هایی که نویسنده ازشون به عنوان درجا زدن و عدم پیشرفت اسم میبره واسه ما رویاست!
یدالله نخعی زرندی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
این کتاب یک مرجع عالی برای کسانی دنبال کارافرینی هستند میباشد و نویسنده به خوبی عوامل بازدارنده موفقیت به خواننده معرفی مینماید و بر عکس طرز تفکر جوامع جهان سوم که دنبال کارمندی و حقوق ثابت باشند و به اصطلاح خود امنیت شغلی نام گذاری میشود ایشان این عامل را یکی از عوامل مزاحم پیشرفت بیان نموده و ان را مانع خلاقیت و ریسک پذیری میداند و همچنین نکانی جالب در مورد بودجه بندی و اولویت‌ها بیان میکند
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۱/۱
حقیقتا کتاب عالی بود هم روش و راهکار داده توضیحات جامع داده در مورد موفقیت کتاب معرفی کرده کتاب کاملی هست و از خوندنش راضیم هم انرڙی ازش گرفتم هم راهکار.
برای کسایی ک موفق نیستن دنبال موفقیتن هدف دارن و شکست میخورن یا شغلی دستو و پا کردن و موفق نیستن خوندنش خالی از لطف نیست.
بالاخره علاوه بر تجربه‌های مهارتی باید از لحاظ ذهنی هن بدونی کجای کاری.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کتاب بسیار آموزنده بود و راهکارهای ارائه شده برای تبدیل بدهی به دارایی بسیار کارآمد و قابل فهم بوده و سخن " زندگی تجملاتی به معنی ثروتمندی نیست" بسیار قابل تعمل است؛ از این باب که در منازل اکثر ما کالا‌هایی وجود دارد که شاید سالی یکبار هم مورد استفاده قرار نگیرد. توصیه می‌شود کتاب را حداقل برای یکبار مطالعه فرمایید.
سمیه ..
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
خیلی خوب.
با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق ما ایرانی‌ها علم پس انداز، سرمایه گذاری و استفاده بهینه از سرمایه هامون را نداریم اینچنین کتابی بسیار می‌تواند آموزنده باشد.
تزریق سرمایه‌های شخصی در کارهای متنوع باعث پیشرفت جامعه می‌شود در حالی که ایرانی‌ها یاد گرفتند فقط در بازار مسکن و زمین سرمایه گذاری کنند. 😶
نسرین پورغلامی
۱۴۰۳/۱/۵
این کتاب سعی در ارتقا دادن برداشت ما از ثروتمندبودن دارد، سعی در تغییر باورهای ما در مورد پول و ثروت دارد، اینکه چرا بعضی از آدمها پول دار بودن را گناه و نادرست می‌دانند و چگونه باید این نظر را تغییر داد، سعی در تغییر باورها و صحبت‌های ذهنی ما در مورد پول و ثروتمند بودن و شدن دارد
مشاهده همه نظرات 118

راهنمای مطالعه کتاب نشخوار فکری فقیرانه

برای دریافت کتاب نشخوار فکری فقیرانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.