معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید

ویراست نوزدهم کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید که به دست جمعی از مؤلفان نوشته شده است، منبعی معتبر، علمی و آموزشی است که به برخی مباحث مربوط به سیستم عصبی و بیماری‌های اعصاب می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید (Harrison's Principles of Internal Medicine)، نوشته‌ی دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، استفان هاوزر (Stephen Hauser)، دن لونگو (Dan Longo)، لری جیمسون (J. Larry Jameson) و جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) است. ویراست نوزدهم این کتاب به دست فرزاد پورقاضی ترجمه شده و به همت انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

این کتاب فصل‌های 467 تا 470 نسخه‌ی کامل اصول طب هاریسون را در بر می‌گیرد و به مباحثی از جمله اختلالات عصبی سربازان جنگی، تأثیر مخدرها و داروهایی مانند الکل، ایپوئید و کوکائین بر سیستم عصبی و بیماری‌های منجر از استفاده‌ی آن‌ها، و اعتیاد به کوکائین می‌پردازد.

اصول طب داخلی هاریسون یکی از منابع اصلی، تخصصی، جامع و کاربردی برای دانشجویان پزشکی است. به علاوه، این کتاب در جامعه‌ی جهانی علم پزشکی، جزو منابع معتبر، اساسی و مهم در نظر گرفته می‌شود.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه‌ی کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامع بیماری‌های داخلی است. این مجموعه‌ کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شده و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ی این کتاب را بر عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌هایی مجزا منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف؛
  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی؛
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019؛
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی، رزیدنت‌ها و دانشجویان دوره‌ی فوق تخصص مناسب است.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید می‌خوانیم

اپیدمیولوژی اختلالات روانی و شرایط عصبی مرتبط با جنگ

سربازانی که هر دو جنگ عراق و افغانستان با لشکرکشی مختلف و دو جنگ با شدت متفاوت درگیر بودند، جمعی از عوامل تأثیر منفی بر روی سلامت آن‌ها داشته است، ازدواج وظیفه پدر و مادر بودن، اهداف تحصیلی و کارهای غیرنظامی دغدغه‌های آنان است. این استرس‌ها بر سربازان سبب شیوع بالای خودکشی در میان دو گروه اصلی ارتش زمینی آمریکا شده است. سربازان در میدان جنگ ممکن است استرس‌های شدید فیزیکی، محرومیت از خواب طوانی، جراحات جسمی، مواجهه با اتفاقات تهدیدکننده حیات و خطراتی مثل ابزارهای انفجاری، شلیک اسنایپر، در کمین بودن، آتش غیرمستقیم از موشک یا توپ و آلاینده های شیمایی را تجربه کنند. اتفاقات جدی نظیر از دست دادن دوست نزدیک در جنگ، زخم‌های غیرقابل انکار به جا مانده هستند. همه این تجارب تأثیرات فزاینده‌ای بر سلامت از طریق مکانیسم‌های فیزیولوژیک شامل اختلال در تنظیم نورواندوکرین و سیستم آنووم می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 467: الکل و الکسیم
فصل 468: اختلالات مرتبط با اپیوئید
فصل 469: کوکائین و دیگر داروهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند
فصل 470: اعتیاد به نیکوتین
فصل 471: بیماری‌های عصبی - روانی در سربازان جنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمفرزاد پورقاضی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-600-238-511-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): الکل و الکلیسم، اختلالات مرتبط با اپیوئید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.