معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری نوشته‌ی جمعی از نویسندگان، یکی از منابع مهم، معتبر و جامع دانش پزشکی است که بیماری‌های اعصاب و روان را مورد توجه قرار می‌دهد و اختلال‌های روانی را به خوانندگان معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری (Harrison's Principles of Internal Medicine) بر اساس ویراست نوزدهم کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» که به دست دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، استفان هاوزر (Stephen Hauser)، دن لونگو (Dan Longo)، لری جیمسون (J. Larry Jameson) و جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) نوشته شده، به صورت کتابی مجزا، ترجمه شده و به انتشار رسیده است.

کتاب حاضر فصل‌های 463 تا 466 از کتاب اصول طب داخلی هاریسون را دربردارد. این فصل‌ها به مسائلی مثل مشاوره‌ی نورولوژیک بیمار بستری، سندرم خستگی مزمن و اختلال‌های روانی از جمله اختلال‌های اضطرابی، پانیک، افسردگی، دوقطبی، اسکیزوفرنی و... می‌پردازند.

این کتاب یکی از منابع مهم، معروف و معتبر علم پزشکی است که به صورت مختصر و خلاصه و در عین حال جامع، بیماری‌های اعصاب و اختلال‌های روانی مختلف را به خوانندگان معرفی و مسائل پزشکی مربوط به اعصاب و روان را برای آنان تبیین می‌کند.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب، توسط فرزاد پورقاضی و علیرضا ابراهیمی به زبان فارسی ترجمه و در انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه‌ی کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامع بیماری‌های داخلی است. این مجموعه‌ی کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش پنج نسخه‌ی اولیه‌ی این کتاب را بر عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌هایی مجزا منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه‌شده به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی، رزیدنت‌ها و دانشجویان دوره‌ی فوق تخصص مناسب است.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری می‌خوانیم

بی‌اشتهایی عصبی

تشخیص بی‌اشتهایی عصبی زمانی اطاق می‌شود که فرد کالری دریافتی خود را تا حدی پایین بیاورد که وزن بدن وی تفاوت واضحی با مقادیر طبیعی مطابق با سن، جنسیت، سامت و رشد وی داشته و همچنین فرد ترس از افزایش وزن و به هم خوردن هیکل خود داشته باشد. جهت تشخیص دقیق باید بین افرادی که بیشتر از طریق محدودیت غذایی و ورزش بیش از حد (نوع محدودگر) به کاهش وزن دست یافته و افرادی که پرخوری و یا متعاقب آن تنقیه، استفراغ عمدی و استفاده از انما، مسهل یا دیورتیک دارند (نوع پرخوری کننده/ تخلیه کننده)، افتراق حاصل شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 463: مسائل مختلف در مشاوره‌ی نورولوژیک بیمار بستری
فصل 464: سندرم خستگی مزمن
فصل 465: بیولوژی اختلال‌های روان‌پزشکی
فصل 466: اختلال‌های روانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمفرزاد پورقاضی، علیرضا ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-600-238-510-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری

هوشنگ شیرالی پور
۱۴۰۳/۱/۱۳
بدون تردید کتاب هاریسون یکی ازمعتبرترین وجامع‌ترین کتب مرجع پزشکیست. مطالب محتوائی آن که در هر چاپ جدید بروز رسانی شده شامل آخرین نتایج تحقیقات ویافته‌ها در باب تشخیص و تفسیرودرمان بیماریها میباشد. بالطبع این مهم راهگشای پیروان دانش پزشکی در راستای درمان ونجات انسانها ازبیماری ودر نهایت سلامت افراد جامعه میباشد بویژه سلامت روح وروان که بدون تردید مهمترین نیاز مردمانست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک یک بیمار بستری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.