معرفی و دانلود کتاب هدف‌ها

عکس جلد کتاب هدف‌ها
قیمت:
51000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدف‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدف‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدف‌ها

اثری که زندگی خوانندگان خود را دگرگون خواهد ساخت!... برایان تریسی، نویسنده‌ی مشهور آثار حیطه‌ی خودیاری و خودپروری، در کتاب هدف‌ها بیست و یک استراتژی دستیابی به موفقیت را در اختیار شما نهاده است؛ شک نداشته باشید که در صورت توجه دقیق به این استراتژی‌ها، ظرف مدت زمانی کوتاه به اغلب اهداف خود در زندگی دست پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که اثر پیش رو، یکی از پرفروش‌ترین عناوین حوزه‌ی توسعه‌ی فردی در سراسر جهان به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب هدف‌ها

کمتر کتابخوانی را می‌توان یافت که با نام برایان تریسی آشنا نباشد. این نویسنده‌ی پرفروش آثار حوزه‌ی موفقیت و خودسازی، با مجموعه‌ی آثار متنوعی که در این حیطه‌ها به انتشار رسانده، تاکنون بر زندگی بسیاری از مخاطبین خود در سراسر جهان تأثیر مثبت نهاده است. احتمالاً از همین روست که اغلب نویسندگان آثار ژانر خودسازی، از برایان تریسی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیشکسوتان خود یاد کرده و به تأثیر آرا و افکار او بر کار خویش، اذعان نموده‌اند. لحن گرم و زبان صمیمی‌ای که تریسی در نوشته‌هایش به کار برده، در کنار محتوای پربار آن‌ها، سبب فروش خیره‌کننده‌ی اغلب کتاب‌های برایان تریسی شده است. یکی از این عناوین پرفروش هدف‌ها (!Goals) نام دارد؛ این اثر خواندنی که ویرایش نخست آن در سال 2003 به انتشار رسیده، امروزه به عنوان یکی از کتاب‌های کلاسیک حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی شناخته می‌شود.

برایان تریسی در کتاب هدف‌ها اصلی‌ترین قوانین موفقیت را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. او در ابتدای هر یک از فصول بیست‌ویک‌گانه‌ی این اثر، یک استراتژی جزئی در مسیر دستیابی به اهداف را بیان کرده و در ادامه‌ی فصل، به تشریح و توضیحِ مفصلِ آن استراتژی پرداخته است. برخی از این استراتژی‌ها، چنان‌که از دقت در فهرست کتاب نیز پیداست، به ترتیب از این قرارند:

  • نیروی نهان خود را آزاد کنید
  • مسئولیت زندگی‌تان را به عهده بگیرید
  • ارزش‌هایتان را مشخص کنید
  • باورهایتان را تجزیه و تحلیل کنید
  • آینده‌ی خود را رقم بزنید
  • اهداف مالی‌تان را تعیین کنید و به همه‌ی آن‌ها دست یابید و...

مخلص کلام: کتاب هدف‌ها خطاب به افراد جاه‌طلبی نگاشته شده که تشنه‌ی کسب کامیابی‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف زندگی‌اند. این گروه از افراد با مطالعه‌ی این کتاب، بهترین شیوه‌ی طبقه‌بندی اهداف خود، و مؤثرترین راه‌ها برای تلاش در جهت نیل بدان‌ها را خواهند آموخت. اگر شما نیز خود را از زمره‌ی افراد این‌چنینی می‌دانید، لحظه‌ای در مطالعه‌ی اثری که پیش رو دارید، تردید نکنید.

کتاب هدف‌ها تاکنون به قلم مترجمین بسیاری به جامه‌ی زبان فارسی درآمده است. ترجمه‌ای که هم‌اینک در دستان شماست، محصول همکاری فرزام حبیبی اصفهانی با انتشارات لیوسا است.

نکوداشت‌های کتاب هدف‌ها

  • برایان تریسی در کتاب هدف‌ها، با ارائه‌ی استراتژی‌هایی دقیق، به شما در راستای دستیابی به اهدافتان در زندگی یاری می‌رساند. با خواندن این کتاب، خواهید آموخت که چگونه آنچه را که به راستی برایش ارزش قائلید، به کف آورید. (Amazon)
  • برایان تریسی با تفکر خارق‌العاده‌ی خود، همواره بهترین دستور‌العمل‌ها را برای سامان دادن به زندگی عملی با ما در میان گذاشته است. (AudioFile)

کتاب هدف‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی، مخاطبین اصلی برایان تریسی در این کتاب خواندنی و پرفروش‌اند.

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم

برایان تریسی (Brian Tracy) به سال 1944، در شهر ونکوور کانادا، در دل خانواده‌ای نه‌چندان ثروتمند به دنیا آمد. تریسی در مدرسه شاگرد کوشا و درس‌خوانی نبود. به همین جهت هم خیلی زود تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد تا به دنبال کسب درآمد برود. اولین شغل وی باربری کشتی بود. او به مدت هشت سال این حرفه‌ی سخت را ادامه داد و به واسطه‌ی کارش به هشتاد کشور مختلف سفر کرد. تا این‌که سرانجام تصمیم به تغییر حرفه گرفت و شغل فروشندگی را که به نظر ساده‌تر می‌رسید برای امرار معاش برگزید؛ از قضا در این کار هم چندان موفق نبود. همه‌ی این‌ها باعث شد که روزی سوالی سرنوشت‌ساز در ذهن برایان تریسی جرقه بزند: «چرا با وجود این‌که سخت کار می‌کنم، موفقیت چندانی به دست نمی‌آورم؟» پاسخ‌هایی که وی به مرور به این پرسش ظاهراً ساده داد، او را به یکی از بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت بدل ساخت.

از میان آثار پرشمار برایان تریسی، می‌توان به عناوینی چون «قورباغه‌ات را قورت بده»، «مدیریت زمان»، «عادت‌های میلیون دلاری»، «مدیریت کانونی»، «جذابیت و زبان بدن» و «قدرت موفقیت شخصی» اشاره نمود.

جملات برگزیده کتاب هدف‌ها

  • تشخیص دهید که واقعا چه مى‌خواهید. این کار مانع از این مى‌شود که سر در پى پروانه‌ها بگذارید، و شما را به حفارى در جستجوى طلا وامى‌دارد.
  • شما به همان کوچکىِ آرزوى محدودتان، و به بزرگىِ آرزوى برجسته‌تان خواهید شد.
  • ضعیف‌ترین مخلوق زنده، با تمرکز نیرویش بر هدفى خاص، مى‌تواند به آن دست یابد؛ نیرومندترین مخلوق، با پراکنده کردن نیرویش روى چندین هدف، ممکن است در تمام زمینه‌ها شکست بخورد.
  • مسئله‌ى شما پل‌زدن روى شکافى است میان جایى که اکنون هستید و هدف‌هایى که قصد دارید به آن‌ها برسید.
  • کیفیتى هست که براى موفق‌شدن، فرد باید آن را در اختیار داشته باشد و آن، تعیین مقصود است؛ دانستنِ اینکه چه مى‌خواهد، و نیز اشتیاقى سوزان براى به‌دست‌آوردن آن.

در بخشی از کتاب هدف‌ها می‌خوانیم

براى تعیین هدف، هفت کلید وجود دارد. در عرصه‌ى تحقق هر هدفى، قواعدى عمومى حاکم است. وقتى شخصى را مى‌یابید که به هدفش نمى‌رسد، به دلیل فقدان یکى از این هفت کلید است.

اولین کلید، این است که اهداف باید روشن، مشخص، مشروح، و مکتوب باشد. هدف نمى‌تواند گنگ یا عام باشد، مانند خوشبخت‌بودن یا پول بیشتر درآوردن. هدف باید مشخص، متمرکز، و ملموس باشد، چیزى که به‌روشنى بتوانید آن را در ذهنتان به تصویر درآورید و آن را مجسم کنید.
دومین کلید دستیابى به هدف این است که اهداف باید سنجیدنى و عینى باشد. باید بتوان آن‌ها را از منظر شخص ثانى، تجزیه و تحلیل و ارزیابى کرد. «پول زیاد درآوردن» هدف نیست؛ صرفا آرزو یا یک توهم مشترک میان همه‌ى مردم است. به عبارت دیگر، درآوردن میزان خاصى از پول، در یک دوره‌ى زمانى دوره‌ى خاص هدفى واقعى است.

سومین کلید این است که اهداف باید زمان‌بندى شده باشند، با جدول و فهرست، و ضرب‌الاجل‌هاى اصلى و فرعى داشته باشند. درواقع هیچ هدف غیرواقعى وجود ندارد؛ تنها ضرب‌الاجل‌هاى غیرواقعى وجود دارند. هنگامى‌که براى هدفتان برنامه‌اى روشن تدوین کردید و موعد مقررى برایش در نظر گرفتید، مى‌کوشید تا در زمان مقرر به آن دست یابید. اگر تا آن تاریخ به هدفتان نرسیدید، موعد دیگرى مقرر کنید و اگر نیاز بود، یکى دیگر و تلاش کنید تا سرانجام موفق شوید.

در سرتاسر جهان، چندین میلیون نفر از راه هوا مسافرت مى‌کنند. هر روز، هزاران هواپیما با صدها هزار نفر از مردم دنیا را طى مى‌کنند و تقریبا در تمام شهرهاى بزرگ و کوچک فرود مى‌آیند. سفر هوایى، تجارتى چندین میلیارد دلارى است که بر همه‌ى ما اثر مى‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یک: شروع کنید: نیروى نهان خود را آزاد کنید
فصل دو: مسئولیت زندگى‌تان را به عهده بگیرید
فصل سه: ارزش‌هایتان را مشخص کنید
فصل چهار: باورهایتان را تجزیه و تحلیل کنید
فصل پنج: آینده‌ى خود را رقم بزنید
فصل شش: هدف‌هاى واقعى‌تان را مشخص کنید
فصل هفت: براساس هدف اصلى‌تان تصمیم‌گیرى کنید
فصل هشت: از ابتدا شروع کنید
فصل نه: اهداف مالى‌تان را تعیین کنید و به همه‌ى آن‌ها دست یابید
فصل ده: کارآزموده شوید
فصل یازده: روابط و زندگى خانوادگى‌تان را بهبود بخشید
فصل دوازده: به حد اعلاى سلامت و تندرستى دست یابید
فصل سیزده: پیشرفت خود را بسنجید
‌فصل چهارده: موانع را از سر راهتان بردارید
فصل پانزده: با آدم‌هاى «به‌دردبخور» تعامل داشته باشید
فصل شانزده: طرحى براى فعالیت بریزید
فصل هفده: زمان را به‌خوبى مدیریت کنید
فصل هجده: هر روز اهدافتان را مرور کنید
فصل نوزده: هر روز درباره‌ى اهدافتان تصویرسازى کنید
فصل بیست: ذهن فراآگاهتان را فعال کنید
فصل بیست‌ویک: مداومت به خرج دهید و استقامت ورزید
جمع‌بندى: همین امروز کارى کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدف‌ها
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-340-052-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
51000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدف‌ها

آرش اسماعیلزاده
۱۴۰۲/۵/۳۱
باید گفت تنها کتاب پیدا کردن خود واقعیه و پازل ذهنت رو مرتب میکنه
فرزانه سلطانی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با تشکر از شما کتابهای برایان خیلی عالی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هدف‌ها

برای دریافت کتاب هدف‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.