معرفی و دانلود کتاب همسفر زندگی

عکس جلد کتاب همسفر زندگی
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همسفر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همسفر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همسفر زندگی

کتاب همسفر زندگی نوشته‌ی هاکان منگوچ به شما می‌گوید هر آنچه در طول زندگی‌تان از دست بدهید، روزی به شما برمی‌گردد و زندگی هرگز چیزی را از شما دریغ نمی‌کند، بلکه شکل آن را تغییر می‌دهد. این کتاب شما را راهیِ سفری عرفانی می‌کند و با طرح داستان‌های واقعی و تخیلی، با تکیه بر آموزه‌های تصوف و عرفان، آرامش قلبی را به شما باز می‌گرداند.

درباره‌ی کتاب همسفر زندگی

جسم شما با گذشتن سال‌ها و بدون اجازه‌تان پیر می‌شود، اما روح می‌تواند تا ابد جوان بماند. اگر از پیر شدن نترسید و به بهانه‌ی اینکه سنی از شما گذشته، دست از شاد بودن و زندگی کردن نکشید، به روح‌تان اجازه‌ی پیر شدن نمی‌دهید. این از مهم‌ترین آموز‌ه‌هایی است که هاکان منگوچ (Hakan Menguc) از پرطرفدارترین نویسندگان کتاب‌های خودیاری و تصوف، در کتاب همسفر زندگی (Mutlulugu Sende Bulan Senindir Otesi Misafir) ارائه می‌دهد. او در این کتاب نیز مانند دیگر آثارش، تلاش کرده است آموزه‌های عرفانی را با زندگی مدرن پیوند دهد و از دل این آموزه‌ها، راه‌حل‌هایی برای کنار آمدن با مشکلات و چالش‌های جهان مدرن بیرون بکشد. عشق و شادی در ترکیب با پند و ارزهای عرفانی از مفاهیم محوری این کتاب هستند که به شما یادآوری می‌کنند هر چه به درون شما شادی ببخشد، از آنِ شماست و مابقی همسفرانی هستند که درس‌هایی بر جای می‌گذارند و می‌گذرند.

معرفی و دانلود کتاب همسفر زندگی

کتاب همسفر زندگی داستان‌هایی تأثیرگذار از تجربیات مشترک انسانی می‌گوید و به شما نشان می‌دهد که زندگی هر چقدر هم دشوار بگذرد، بسیار پربار است و پیچیدگی‌هایی دارد که در نهایت منجر به رشد و توسعه‌ی فردی می‌شوند. این داستان‌ها درکی تازه از زندگی به شما می‌بخشند و کمک می‌کنند نقص‌های وجودی، شرایط سخت و مشکلات را از زاویه‌ای دیگر ببینید و در نتیجه به شناخت بهتری از خودتان و جهان برسید.

از نظر هاکان منگوچ هر تجربه‌ای در زندگی، چه شیرین باشد و چه تلخ، مانند گنجی ارزشمند برای رشد شخصی عمل می‌کند. تمامی وقایع کوچک و بزرگ زندگی، می‌توانند ارزش معناداری به وجود شما ببخشند. او در کتاب همسفر زندگی، سفری را تدارک دیده است که طی آن خودتان را بهتر می‌شناسید و یاد می‌گیرید راحت‌تر با چالش‌های زندگی دست‌وپنجه نرم کنید و به ارزش تجربیات دشواری که منجر به تقویت روحتان می‌شوند، بیشتر پی ببرید. به این ترتیب تفسیر درست‌تری از اتفاقات ناگوار زندگی به‌دست می‌آورید و از تک‌تکشان درس می‌گیرید.

کتاب همسفر زندگی فلسفه‌ی شبدر چهارپر را به تفصیل بیان می‌کند. این فلسفه، ساخته و پرداخته‌ی خود هاکان منگوچ است و چهار بخش دارد. بخش اول بر بخشندگی به جای ستاندن تأکید می‌کند. از نظر او اگرچه ستاندن در ظاهر به داشته‌ها اضافه می‌کند، اما در باطن شما را در دور باطل حرص و طمع می‌‌اندازد. در عوض بخشندگی روح شما را وسعت می‌بخشد و توانایی‌هایتان را تقویت می‌کند. نویسنده در بخش دوم، دیوار کشیدن و جدا کردن خود از دیگران را منع می‌کند و می‌گوید اگر خودتان را با جهان یکی بدانید، تجربه‌های فوق‌العاده‌ای نصیب‌تان می‌شود. بخش سوم بر تولید به جای مصرف تمرکز می‌کند و از شما می‌خواهد به همان زندگی پیش از سرمایه‌داری باز گردید که انسان‌ها هنوز در دام مصرف‌گرایی گرفتار نشده بودند و هر آن چیزی را که واقعاً نیاز داشتند، تولید و مصرف می‌کردند. بخش چهارم این اثر خودیاری و فلسفه نیز توصیه می‌کند که جسور باشید و در قفس تنگ ترس‌ها و محدودیت‌های دایره‌ی امن‌تان گرفتار نمانید.

کتاب همسفر زندگی را فائزه پورعلی به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب همسفر زندگی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی کسانی که به آموزه‌های عرفانی و مطالعه‌ی کتاب‌های خودیاری علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب همسفر زندگی می‌خوانیم

اریک فروم، روان‌شناس و جامعه‌شناس مشهور آلمانی، چنین بیان می‌کند: «انسانی که دیگران را دوست نداشته و کاری برای آن‌ها نمی‌کند، تک‌وتنهاست. دور و برش هر چقدر هم شلوغ باشد، زندگی‌اش هر قدر پرمشغله هم باشد، هر قدر آسایش داشته باشد، بی‌اهمیت است؛ چرا که انسانی که تماسی با دیگران ندارد، خدمت و کمکی به آن‌ها نمی‌کند و دوستشان ندارد و در زندگی خود فردی به‌شدت تنهاست.» او در تعریف انسان ضعیف چنین می‌گوید: «او، کسی است که نمی‌تواند عشق بورزد و کسی را دوست داشته باشد»، چرا که به باور او فقط یک انسان ضعیف است که در عشق‌ورزی ناتوان است.

عشق، یک دگرگونی درونی یا جرقه‌ای آنی نیست که به یکباره شعله‌ور شود. عشق با آگاهی و تلاش آموخته شده، رشد کرده و بزرگ می‌شود. درواقع، نباید «توانایی دوست داشتن» را در آدمی به حال خود رها کرد. انسان باید به‌صورت آگاهانه روی این مهارت کار کرده و راهی برای یادگیری عشق‌ورزی بیابد؛ ازاین‌رو، عشق واقعی با شناخت، یادگیری و دانستن مرتبط است. با شناختی گام‌به‌گام، صرف زمان و انرژی، می‌توانی عشق‌ورزی را بیاموزی.

دقت کن، هیچ‌کس چنین ذهنیتی از خود ندارد که در عشق‌ورزی ناتوان است. بیشتر انسان‌ها این‌طور فکر می‌کنند: «من دلی دریایی دارم، خلق شده‌ام تا عشق بورزم»، اما با تأکید می‌گوید مشکل او این است که نمی‌تواند کسی را پیدا کند که بتواند دوستش داشته باشد؛ یعنی مسئله این نیست که کسی یا چیزی را نمی‌توانند دوست داشته باشند، بلکه فقدان آن شخص یا آن چیز است! از منظر آن‌ها، معیارهایی برای دوست داشتن فرد یا شیء وجود دارد. تا زمانی که این معیارها فراهم نیامده‌اند، او نمی‌تواند دوست بدارد، درحالی‌که عشق واقعی، ارتباطی به شیء ندارد.

فهرست مطالب کتاب

برشی از کتاب
یادداشت مترجم
سخن نویسنده
خیری در آن نهفته است
هرچیزی را که از دست داده‌ای، به شکلی دیگر به سویت باز خواهد گشت
حتی دردهایی را که مجبوری فقط نقش تماشاگر را در آن‌ها داشته باشی، درواقع آزمونی برای توست
جسم فیزیکی‌ات بدون کسب اجازه از تو پیر می‌شود اما روحت تا زمانی ‌که به آن اجازه ندهی، پیر و فرتوت نمی‌شود
شاید چیزی که به چشم نقص می‌بینی، درواقع قدرت واقعی توست
برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده درصورتی‌که نمی‌دانی یک ثانیه‌ی بعد چه اتفاقی خواهد افتاد
هرکسی که به جست‌وجوی دوستی کامل بگردد، بدون دوست می‌ماند
افراد منفی‌باف از باد شکایت می‌کنند، افراد خوش‌بین منتظر تغییر آن می‌شوند، واقع‌گرایان بادبان خود را باز می‌کنند
کیفیت زندگی به کیفیت روابط وابسته است
اکنون نباشد، پس کی؟
نور از زخم می‌تابد
می‌دانی چه زمانی باخته‌ای؟ از اولین امتیازی که از خودت به دیگری داده‌ای
کلمه‌ی سحرآمیزی که هرکس باید بداند
فردی که اشتباهی از او سر نمی‌زند، کسی است که دست به هیچ کاری نمی‌زند
اگر می‌خواهی فرشته‌ای را در آغوش بگیری...
کیفیت دوست داشتن با‌اهمیت‌تر از کمیّت آن است
نقص واقعی، جست‌وجوی کمال است
همه‌ی ما فرشته‌هایی با یک بال هستیم، فقط زمانی می‌توانیم به پرواز دربیاییم و اوج بگیریم که همدیگر را در آغوش بگیریم
گاهی دست کشیدن، بهترین انتخاب است
فلسفه‌ی شبدر چهارپر
رؤیای یک دِه
یک اقدام کوچک می‌تواند نتیجه‌ای بزرگ به بار بیاورد
جهان، کتابی قطور است
بخوان ای انسان!
عشق، مُهر تأیید تغییر است
روبان قرمز
یکی از راه‌های تغییر خود، تغییر نگرش است
پنج میمون
کسانی که در زندگی ما حضور دارند، چرا به‌دنبال تغییر ما هستند؟
فقر یا محرومیت؟
چه خوب که انجامش دادم
چه کسانی لایق این هستند که وارد زندگی‌مان بشوند؟
ریشه‌ی تحقیر و کوچک شمردن دیگران در چیست؟
چندوجهی بودن
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همسفر زندگی
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-220-880-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همسفر زندگی

Homa Mostafavi
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب‌های ایشون واقعا با قلمی شیوا و ساده نوشته شده که هر داستان و کلامش میتونه به نحوه مواجه و تعامل ما با مشکلات و سختی‌های زندگی تاثیر گذار باشه و کمک بزرگی به پذیرش غم و گذر از اون مرحله می‌کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب همسفر زندگی

برای دریافت کتاب همسفر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.