معرفی و دانلود کتاب وقت چای در اطراف جهان

عکس جلد کتاب وقت چای در اطراف جهان
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقت چای در اطراف جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقت چای در اطراف جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقت چای در اطراف جهان

دنیس ویسبلوث، نویسنده‌ی کتاب وقت چای در اطراف جهان، کودکان را با انواع مختلف چای در سراسر جهان آشنا می‌کند. او چای را به‌عنوان نمونه‌ای از فرهنگ مردم هر کشور در نظر می‌گیرد و آن را راهِ ارتباطی مشترکی بین تمام انسان‌ها می‌داند. بچه‌ها با خواندن این کتاب غیرداستانی، در سفری به دور دنیا، با آداب و رسوم متنوعِ چای نوشیدن آشنا می‌شوند.

درباره‌ی کتاب وقت چای در اطراف جهان

چای، نوشیدنی مشترکی است که در همه‌ی فرهنگ‌ها، آدم‌ها را گردِ هم جمع می‌کند. هر کشور و شهری غذاها و نوشیدنی‌های خاص خود را دارد که ما با آن آشنا نیستم و حتی گاهی به مذاق‌مان خوش نمی‌آید، اما چای موضوع مشترکی بین تمام آدم‌هاست که می‌توانیم درباره‌ی آن با هم حرف بزنیم. کتاب وقت چای در اطراف جهان (Teatime Around the World) تنوع این نوشیدنی مشترک را در کشورها و فرهنگ‌های مختلف نشان می‌دهد. متن ساده و روانِ دنیس ویسبلوث (Denyse Waissbluth) با تصاویر سرزنده و جذابِ کتاب ترکیب می‌شود تا انواع آداب نوشیدن چای را به کودکان معرفی کند.

قصه‌های زیادی درباره‌ی اولین نوع چای در جهان وجود دارد، اما نزدیک‌ترین قصه به واقعیت این است که چینی‌ها چندهزارسال پیش برای اولین‌بار چای درست کردند و بعد این فرهنگ را در جهان اشاعه دادند، اما بعدتر هر کشوری بنا به فرهنگِ خود، روش دم کردنِ چای را تغییر داد. به عنوان مثال، مردم مراکش چای را با نعنا می‌نوشند و در آن شکر می‌ریزند. آن‌ها این رسمِ بامزه را دارند که برای هر میهمان، سه استکان چای می‌آورند تا او بالاخره طعمی را که به مذاقش نزدیک‌تر است، پیدا کند. چای ماسالا نوع دیگری از چای است که به ایران نیز راه یافته؛ اصالت این نوشیدنی مربوط به کشور هند است که در آن چای خشک با شیر و ادویه‌هایی مثل زنجبیل و میخک ترکیب می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب وقت چای در اطراف جهان

ممکن است اسم برخی کشورها به گوش بچه‌ها ناآشنا باشد، اما با خواندن کتاب وقت چای در اطراف جهان، یاد می‌گیرند که تبت جایی است که مردمِ آن چای را با طعم کره و نمک دوست دارند یا سرخ‌پوستان توت و گیاهان خوراکی دیگر را می‌جوشاند و به‌عنوان چای مصرف می‌کنند و بسیاری از مردم تایلند چای را با یخ میل می‌کنند. آداب چای نوشیدن نه‌تنها در سراسر جهان، بلکه در هر شهرِ ایران نیز متفاوت است. از روی آداب چای نوشیدن می‌توان به شناخت عناصر دیگری در یک فرهنگ پی برد.

دنیس ویسبلوث در کتاب وقت چای در اطراف جهان صرفاً به نحوه‌ی درست کردن چای در فرهنگ‌های گوناگون نمی‌پردازد، بلکه در داستانی شیرین، مردم جهان را یک قدم به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. این کتاب توسط نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان نشر اطراف) و با ترجمه‌ی الهام شوشتری‌زاده به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب وقت چای در اطراف جهان

  • چای استعاره‌ای است برای این مفهوم که مردم جهان چقدر از یکدیگر متفاوت و چقدر به هم شبیه‌اند. (Booklist)

  • کتابی سرگرم‌کننده و رنگارنگ که چگونگی لذت بردن از چای را در جاهای مختلف دنیا به تصویر می‌کشد. (School Library Journal)

  • خوانندگانی که تعریفشان از چای به یک گیاه خشک و آب جوش محدود می‌شود، با خواندن این کتاب، تغییر عقیده می‌دهند. (Kirkus Reviews)

  • زبان رواییِ دنیس ویسبلوث، برای بچه‌هایی که می‌خواهند شباهت‌ها و تفاوت‌های فرهنگ‌های مختلف را یاد بگیرند، بسیار جذاب است. (Celebrate Picture Books)

کتاب وقت چای در اطراف جهان برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 7 ساله مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب وقت چای در اطراف جهان می‌خوانیم

چندهزار سال پیش مردم چین کشف کردند، چطور چای درست کنند. از آن زمان تا حالا چینی‌ها همیشه عاشق چای بوده‌اند. آن‌ها با فوت‌وفن مخصوصی برای مهمان‌هایشان چای درست می‌کنند.

چای که آماده شد، مهمان‌ها دورتادور میزبان می‌نشینند. بعد، میزبان در فنجان‌های کوچکی برایشان چند نوع چای مختلف می‌ریزد. چینی‌ها مجسمه‌های کوچکی به اسم مجسمه‌ی چای هم دارند. آن‌ها می‌گویند این مجسمه‌ها برایشان خوش‌شانسی می‌آورد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقت چای در اطراف جهان
نویسنده
مترجمالهام شوشتری زاده
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-619443-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقت چای در اطراف جهان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب وقت چای در اطراف جهان

برای دریافت کتاب وقت چای در اطراف جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.