معرفی و دانلود کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

عکس جلد کتاب صوتی روایت و کنش جمعی
قیمت:
73000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روایت و کنش جمعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روایت و کنش جمعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

چرا کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یا نامزدها انتخاب بهترین خواننده‌ی یک مسابقه‌ی تلویزیونی استعدادیابی، به سراغ روایت داستان زندگی خود می‌روند؟ فردریک دبلیو میر در کتاب صوتی روایت و کنش جمعی به سراغ این موضوع و به بیان دقیق‌ترْ نسبت ادبیات ناداستان با اجتماع و سیاست می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

فردریک دبلیو میر در کتاب صوتی روایت و کنش جمعی (Narrative Politics) به بررسی و تحلیل دو پرسش معماوار می‌پردازد. نخست پرسشی که مدت‌هاست ذهن متفکران علوم اجتماعی را به خود مشغول کرده است: چگونه افراد گرد هم می‌آیند تا به‌طور جمعی در راستای منافع مشترک خود اقدام کنند؟ و سپس مسئله‌ای که سالیان سال است از نظر فعالان و اندیشمندان این حوزه پوشیده مانده است: چرا کسانی که اقدام جمعی را ترویج می کنند اغلب به داستان روی می‌آورند؟ چرا وقتی نامزدها به رأی مردم احتیاج دارند، کارفرمایان و سازمان‌دهندگان به دنبال اعضای جدید هستند، و مربیان می‌خواهند به بازیکنان خود انگیزه بدهند، از ابزار داستان‌گویی بهره می‌گیرند؟

نویسنده‌ی کتاب صوتی روایت و کنش جمعی استدلال می‌کند که پاسخ به این سؤالات مستلزم شناخت قدرت روایتگری و داستان‌گویی در رفتارهای جمعی است و تأثیری که این پدیده روی غلبه بر موانع اصلی کنش جمعی از خود باقی می‌گذارد. فردریک دبلیو میر در این کتاب نشان می‌دهد که انسان اساساً حیوانی داستان‌گو و قصه‌باز است. ما از داستان‌ها استفاده می‌کنیم تا تجربه‌مان را معنا کنیم و آن را به مفاهیم انتزاعی آغشته کنیم. و به همین نسبت، ما می‌توانیم با داستان‌هایی که دیگران برایمان تعریف می‌کنند، تحت تأثیر قرار بگیریم. فردریک دبلیو میر توضیح می‌دهد که چرا و چگونه رهبرانی که جامعه را به عمل فرا می‌خوانند، به سراغ روایت‌ها و داستان‌هایی می‌روند که در آن‌ها مشارکت در کنش جمعی به‌جای یک موضوع با محوریت منفعتی شخصی، به یک امر اخلاقی تبدیل می‌شود.

از جنبش‌های اجتماعی گرفته تا سیاست‌های انتخاباتی؛ کتاب صوتی روایت و کنش جمعی با تکیه بر بینش‌هایی شفاف و آموزنده از علوم اعصاب، اقتصاد رفتاری، علوم سیاسی، دانش جامعه‌شناسی، تاریخ، مطالعات فرهنگی، ادبیات و نظریه روایت، طیف وسیعی از پدیده‌های سیاسی را واکاوی می‌کند تا درس‌هایی را برای چگونگی قدرت داستان ارائه دهد.

شرکت توسعه محتوای لحن دیگر با همکاری نشر اطراف، ترجمه‌ی الهام شوشتری‌زاده را از این اثر برگزیده و آن را با صدای محمد میرحیدری منتشر نموده است.

کتاب صوتی روایت و کنش جمعی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مقوله‌ی پیوند ادبیات ناداستان با سیاست و جامعه علاقه‌مند هستید، به هیچ وجه شنیدن این کتاب صوتی را از خود دریغ نکنید.

با فردریک دبلیو میر بیشتر آشنا شویم

او استاد علوم سیاسی و متخصص محیط زیست است. فردریک دبلیو میر (Frederick Mayer) تاکنون بیشتر فعالیت‌هایش را صرف کارهای آکادمیک کرده است و خارج از دانشگاه، نامش را بیش از همه با همین کتاب «روایت و کنش جمعی» می‌شناسند. از دیگر آثاری مهمی که توسط او منتشر شده کتاب «هنر و علم تحلیل سیاسی» است.

در بخشی از کتاب صوتی روایت و کنش جمعی می‌شنویم

قصه چیست؟ چیزهای آشناتر از روایت کم‌شمارند اما شاید درست همین آشنا بودن روایت است که باعث می‌شود چهارچوب‌بندی مفهوم روایت وقتی می‌خواهیم تعریفش کنیم بی‌اندازه دشوار باشد. وقتی قصه‌ای می‌شنویم متوجه قصه بودنش می‌شویم اما تعریف این‌که چه چیزی قصه است و چه چیزی قصه نیست، این‌قدرها ساده نیست. در نوشته‌های علمی هم اجماع مشخصی وجود ندارد. ساختارگرایان معمولاً به فرم توجه می‌کنند و قصه را عمدتاً در قالب پی‌رنگ تعریف می‌کنند: «روایت... را می‌شود بازنمایی رخدادها و وضعیت‌های واقعی یا تخیلی با توالی زمانی تعریف کرد.» افزون بر این، ساختارگرایان می‌گویند توالی‌ها باید فرمی کلی هم داشته باشند؛ نظری که یادآور بوطیقای ارسطوست: «و کل یعنی چیزی که آغاز، میانه و پایانی دارد.» در مقابل، کارکردگرایان کمتر به ساختار و بیشتر به کارکردهای روایت توجه می‌کنند، مخصوصاً به بده‌بستان راوی و خواننده/شنونده و به چگونگی بهره‌گیری از روایت برای برساختن و انتقال معنا. از نظر کارکردگرایان، در تعیین مرزهای روایت، نقش ساختارِ متن کمرنگ‌تر از نقش نیت گوینده و فهم شنونده است. مثلاً دیوید رادرام می‌گوید شاید مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها درباره‌ی نحوه‌ی ساخت ماکت هواپیما هیچ شباهتی به روایت نداشته باشد اما این‌که روایت محسوب شود یا نه، در نهایت، به «استفاده‌ای که از متن می‌شود» بستگی دارد. اگر دستورالعمل‌ها را در قالب فرایندی با یک آغاز، یک میانه (با کمی کشمکش) و یک پایان محتملِ قهرمانانه بفهمیم، این فرایند می‌تواند خصلت‌های روایت را داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه – یک
نمونه – دو
8 دقیقه
سخن ناشر
5 دقیقه
یادداشت مترجم
7 دقیقه
پیشگفتار نویسنده
32 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
بخش اول: کنش جمعی – قسمت یک
31 دقیقه
بخش اول: کنش جمعی – قسمت دو
33 دقیقه
بخش اول: کنش جمعی – قسمت سه
31 دقیقه
بخش دوم: روایت، ذهن و انگیزه – قسمت یک
45 دقیقه
بخش دوم: روایت، ذهن و انگیزه – قسمت دو
26 دقیقه
بخش دوم: روایت، ذهن و انگیزه – قسمت سه
37 دقیقه
بخش دوم: روایت، ذهن و انگیزه – قسمت چهار
52 دقیقه
بخش سوم: روایت و کنش جمعی – قسمت اول
29 دقیقه
بخش سوم: روایت و کنش جمعی – قسمت دوم
54 دقیقه
بخش سوم: روایت و کنش جمعی – قسمت سوم
1 دقیقه
متن پشت جلد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روایت و کنش جمعی
نویسنده
مترجمالهام شوشتری زاده
راویمحمد میرحیدری
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی
73000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

سمیرا خلیفه
۱۴۰۳/۱/۲
کتابی که خیلی جالب و روان شروع شد ولی هرچی پیش رفت انگار فهمش برام سخت‌تر میشد، به حدی که انگار داشتم مقاله تخصصی در مورد جامعه شناسی میخوندم که حتی معنی بعضی کلمات رو نمیدونستم، در کل خیلی طول کشید تا تمومش کنم، اگر بخوام یه خلاصه‌ای از کتاب بگم میخواد تاثیر روایت و داستان رو بر اتحاد جمعی و در هر واقع کنش جمعی بگه، اینکه انقلاب و اتفاق اجتماعی برای تهییج مردم و رسیدن به هدفش نیاز به یه داستان داره، حالا این داستان رو چه جوری روایت میکنن و قربانی رو چطور در ذهن مردم جا میندازن خودش استراتژی خاصی داره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

برای دریافت کتاب صوتی روایت و کنش جمعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.