معرفی و دانلود کتاب پیلاتس ورزش مدرن

عکس جلد کتاب پیلاتس ورزش مدرن
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس ورزش مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس ورزش مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیلاتس ورزش مدرن

کتاب پیلاتس ورزش مدرن، حاصل همکاری کیومرث دانشگر و منوچهر سرحدی است که ضمن معرفی پیلاتس، پیشینه‌ی تاریخی این ورزش و ذکر ویژگی‌ها و فواید، درخصوص ارتباط آن با سبک زندگی مدرن صحبت می‌کند. نویسندگان کتاب پیش‌رو باور دارند که پیلاتس متناسب با نیازها، ناهنجاری‌ها و عارضه‌های ناشی از زندگی در جوامع مدرن طراحی شده. به همین خاطر، می‌تواند ناراحتی‌های جسمانی و ذهنی انسان‌ها را بهبود ببخشد.

درباره‌ی کتاب پیلاتس ورزش مدرن

شکی نیست که فواید ورزش کردن بر همگان آشکار است. اما از آن‌جا که زندگی در دنیای مدرن، عادت‌های ما را شکل داده، ورزش‌ها و تمرینات ما هم باید متناسب با این عادت‌ها انتخاب شوند. در غیر این‌ صورت، ساختار طبیعی بدن دچار آسیب می‌شود و عوارض جبران‌ناپذیر و مشکل‌آفرینی رقم می‌زند. در این میان پیلاتس، ورزشی است که متناسب با نیازهای انسان معاصر طراحی شده. این ورزش، بسیاری از ناهنجاری‌ها و عوارض ناشی از سبک زندگی مدرن را برطرف می‌کند و به افراد یاری می‌رساند تا سلامت جسمانی خود را حفظ کنند. کیومرث دانشگر و منوچهر سرحدی در کتاب پیلاتس ورزش مدرن، به بررسی همین موضوع پرداخته‌اند و در تلاش‌اند تا از طریق آگاه‌سازی مخاطب، سلامت جسم و ذهن را در جوامع رواج دهند.

پیلاتس، عنوان ورزشی است که توسط یوزف پیلاتس در سال 1880 طراحی شد. او این ورزش را با هدف تقویت بدن و ذهن توسعه داد و حرکات را به‌ نحوی اصلاح کرد که تماماً در راستای تحقق این هدف باشند. به باور او، سلامت جسمانی و روانی فرد، پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ در نتیجه، نمی‌توان این دو رکن را مجزا از هم بررسی یا تقویت کرد.

کتاب پیلاتس ورزش مدرن، با هدف آگاه‌سازی افراد در زمینه‌ی ورزش، سلامت جسمانی و وضعیت روحی تألیف شده. کیومرث دانشگر و منوچهر سرحدی، نویسندگان کتاب، ضمن بررسی تاریخچه‌ی این ورزش، درخصوص ویژگی‌ها و مزیت‌های آن صحبت می‌کنند. کتاب حاضر برداشت و ترجمه‌ای از کتاب پیلاتس برای مبتدیان، نوشته‌ی کلینا ستوارت است که جهت جامعیت و انسجام بیشتر، مباحثی به آن افزوده‌ شده.

این اثر توضیح می‌دهد که منشأ حرکات پیلاتس، تمرینات اصلاحی است و راهکاری ایده‌آل برای رسیدن به تناسب اندام محسوب می‌شود. این ورزش، تمریناتی را دربرمی‌گیرد که ذهن و بدن را اصلاح می‌کند و بر عمیق‌ترین و درونی‌ترین عضلات بدن تأکید دارد. در نهایت، ورزش پیلاتس که بدون نیاز به دستگاه و وسیله انجام می‌شود، تمرکز بر روی عضلات و سازوکار بدن را بالا می‌برد و به‌ مرور زمان توانایی کنترل بدن را در افراد نهادینه می‌کند. کتاب پیلاتس ورزش مدرن را انتشارات پرتاقلم نخستین بار در سال 1401 منتشر کرد.

کتاب پیلاتس ورزش مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران و به‌خصوص دوستداران ورزش پیلاتس، از مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو لذت خواهند برد. همچنین مطالعه‌ی آن می‌تواند افرادی را که در جست‌وجوی یافتن ورزشی متناسب با نیازهای خود هستند، هدایت کند.

با کیومرث دانشگر و منوچهر سرحدی بیشتر آشنا شویم

کیومرث دانشگر، نویسنده و مترجم ایرانی متولد سال 1314 است. کتاب‌های «ابولا و ایدز دو بیماری مرگبار» و «سرزندگی و لاغری»، نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های کیومرث دانشگرند. لازم به ذکر است که او همواره در زمینه‌ی ترجمه هم فعال بوده که در این میان می‌توان به برگردان کتاب‌های «چگونه شکم خود را کوچک کنیم» و «اثر فشار روانی بر اعضا» اشاره کرد.

منوچهر سرحدی، نویسنده و مترجم ایرانی است. کتاب «وابستگی کافی است»، نوشته‌ی ملودی بیتی، یکی از شاخص‌ترین آثاری به شمار می‌آید که توسط او ترجمه شده.

در بخشی از کتاب پیلاتس ورزش مدرن می‌خوانیم

نمی‌‌توان به طور صد در صد گفت که پیلاتس برای همه افراد عالی است، اما طبق تجربیات افرادی که این ورزش را انجام داده‌اند، همه آن‌ها پس از انجام این تمرینات احساس بهتری داشته‌اند. آسیب‌های بدنی و روحی آن‌ها کمتر شده یا به طور کامل از بین رفته است. پیلاتس و لاغری با هم در ارتباط هستند و می‌توانند به شما در تسکین درد پشت، تسکین نقاط آزاردهنده یا بهبودی از آسیب‌های گوناگون کمک کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ای بر پیلاتس
بخش اول: برنامه مقدماتی
بخش دوم: برنامه اصلی
بخش سوم: برنامه انتخابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیلاتس ورزش مدرن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-5345-13-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیلاتس ورزش مدرن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیلاتس ورزش مدرن

برای دریافت کتاب پیلاتس ورزش مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.