معرفی و دانلود کتاب چرا مقاله؟

عکس جلد کتاب چرا مقاله؟
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا مقاله؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا مقاله؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا مقاله؟

مهدی کلانتری و لیلا شریفیان در کتاب چرا مقاله؟ درباره‌ی علت نوشتن یک مقاله و ساختار و مراحل نگارش آن اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار می‌دهند. این کتاب با توجه به اهمیت یادگیری مهارت مقاله‌نویسی و کاربرد آن در پروژه‌های دانشگاهی، راهنمایی جامع و مناسب برای دانشجویان مقاطع تحصیلی گوناگون محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب چرا مقاله؟

تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید نوشتن یک مقاله چه کمکی به آینده‌ی شغلی یا تحصیلی‌تان می‌کند؟ یا اساساً دلتان خواسته حاصل مطالعاتتان را در زمینه‌ای خاص به‌شکلی منسجم و ساختارمند در اختیار دیگران قرار دهید؟ برای نوشتن یک مقاله نیاز نیست به موضوع پژوهش خود اشراف کامل داشته باشید، فقط کافی است به منابع معتبر دسترسی پیدا کنید و سوالات ذهنی‌تان را مطرح نمایید. البته این کار تنها آغاز کار نوشتن یک پژوهش علمی است. در کتاب چرا مقاله؟ که حاصل همکاری مهدی کلانتری و لیلا شریفیان است، با مراحل مختلف شکل‌گیری یک مقاله‌ی علمی آشنا می‌شوید.

نگارندگان کتاب سعی داشته‌اند کامل‌ترین مطالب را در زمینه‌ی آموزش مقاله‌نویسی به شما ارائه دهند و در بیان نحوه‌ی نوشتن مقاله طبق متد الزویر عمل کرده‌اند. اما پیش از خواندن کتاب لازم است از خود بپرسید اصلاً چرا می‌خواهید یک مقاله بنویسید و به انتشار آن علاقه دارید؟ آیا فرضیاتی در ذهنتان نسبت به موضوعی خاص وجود دارد یا هنوز نمی‌دانید باید چه موضوعی را انتخاب کنید؟ پس از آگاهی نسبت به ابهامات ذهنی خود، کتاب را بگشایید تا ابتدا نظر نگارندگان را درباره‌ی چرایی نوشتن مقاله بدانید. سپس با جزیی‌ترین اطلاعات نگارش یک مقاله، از ساختار کلی آن تا کارهایی چون انتخاب سایز و نوع فونت آشنا خواهید شد.

در این کتاب پیرامون مباحث مهمی چون انتخاب موضوع و جمع‌آوری اطلاعات، حجم مناسب یک مقاله، نحوه‌ی تهیه‌ی پیش‌نویس، شیوه‌های ارجاع و... اطلاعات دقیقی دریافت می‌کنید که تا حد زیادی از حس سردرگمی اولیه‌ی شما خواهد کاست. باقی کار به همت شما و منابعی که می‌خوانید و میزان کنجکاوی و پشتکارتان نسبت به کار نوشتن بستگی دارد.

کتاب چرا مقاله؟ را انتشارات مهد پژوهش که در زمینه‌ی دانش روش تحقیق فعالیتی مستمر دارد، منتشر کرده و در دسترس عموم دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های پژوهشی قرار داده است.

کتاب چرا مقاله؟ مناسب چه کسانی است؟

خواندن این اثر را به دانشجویانی که می‌خواهند پایان‌نامه و پروپوزال علمی خودشان را بنویسند، یا قصد نگارش یک مقاله‌ی علمی و دانشگاهی دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چرا مقاله؟ می‌خوانیم

کلمه‌ی "مقاله" آن‌طوری که ما امروز استفاده می‌کنیم از نویسنده فرانسوی میشل دفتین که کتابش با نام مقاله در سال 1580 چاپ شده می‌باشد. دانشمند عهد الیزابت، فرانسین بیکن (مردی که شاید نمایشنامه‌های شکسپیر را نوشت و شاید هم نه) وقتی که مجموعه‌ای به نام مقاله‌ها را در سال 1597 منتشر کرد، به انگلیسی برگرداند. از آن جا که بیکن شاید بنیان‌گذار روش آکادمیک مدرن بوده باشد، مقاله از آن وقت پایه مکاتبه آکادمیکی و دانشگاهی شده است.

بلافاصله پس از آن، جوزف گلن ویل به ما این ایده را داد که مقاله قطعه کاری ناکامل است. در سال 1665 او scepsis scientifica یا " اعتراف به جهل یا نادانی " و به سوی دانش، را نوشت که در آن مطرح کرده است که مقاله " پیشنهادی ناکامل به یک موضوع" بود. مقصود گلن ویل این بود که وقتی مقاله‌ای می‌نوشت، از خوانندگانش می‌خواست که به یاد داشته باشند او همه‌چیز را به طور مطلق درباره موضوعش نمی‌داند. این برای ما نیز مهم است که باید به خاطر داشته باشیم. زمانی که مقاله‌ای می‌نویسیم، زمان و مکان نوشتن همه‌چیز برای دانستن درباره موضوع خود را نداریم، بنابراین نباید تلاش کنیم تا چشمه‌ی تمام دانش باشیم. ما صرفاً در حال ارائه نظر خود درباره مقدار ناچیزی از موضوع خود هستیم.

واژه‌ی "مقاله" همچنین به معنای "تلاش کردن" یا "آزمودن" می‌باشد. در این مورد، معنای مأخوذ از ذوب فلزات است و به اعصار کتاب مقدس باز می‌گردد. فلز ذوب‌شده باید در آتش می‌انداختند، آزموده می‌شد تا به اندازه کافی از خالص بودنش یا از حقیقی بودنش اطمینان حاصل می‌گردید. این معنا به ما سرنخ دیگری می‌دهد از باب چگونگی نوشتن یک مقاله، از آن جا که کاری که ما می‌بایست انجام دهیم آزمودن ایده و نشان دادن [و اثبات آن] است. به عبارت دیگر، یک مقاله مانند آزمایش علمی یا یک پرونده قضایی است. [مقاله] باید جهت حمایت از ایده خود، از شواهد و مدارک استفاده کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا باید مقاله بنویسیم؟
فصل دوم: در جستجوی سوالات
فصل سوم: تحقیق کنید
فصل چهارم: ساختار‌بندی مقاله
فصل پنجم: نحوه‌ی استفاده از کلمات به شکل صحیح آن
فصل ششم: نحوه‌ی ارائه
فصل هفتم: مطالب بیشتر در خصوص تحقیق‌کردن
فصل هشتم: مطالب بیشتر درباره نحوه نوشتن
فصل نهم: پایان‌نامه‌ها و مقالات طولانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا مقاله؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-7699-26-5
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا مقاله؟

فریده محمدی دانش
۱۴۰۲/۱/۲
از دیدگاه من کتاب مقاله اشنایی با مقاله چه طور تحقیق کنیم و طرز مقاله چه طور اشنا بشیم از سایت مختلف بتوانیم مقاله تحقیق کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چرا مقاله؟

برای دریافت کتاب چرا مقاله؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.