معرفی و دانلود کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)

برای دانلود قانونی کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)

نوشتن پروپوزال، مهارتی‌ست که در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری به آن نیاز مبرمی خواهید داشت. مارگریت جی لودیکو، دین تیاسپالدینگ و کاترین اچووگتل در کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال) شما را با ساختار و نحوه‌ی نگارش یک طرح پژوهشی حرفه‌ای آشنا خواهند کرد و ابهامات ذهنتان را درباره‌ی اهداف و نتایج یک پروپوزال خوب برطرف می‌کنند.

درباره‌ی کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)

عموم دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری و پژوهشگرانی که در پی برنامه‌ریزی برای پژوهش‌های بلندمدتشان هستند، با مهارت پروپوزال‌نویسی سر و کار خواهند داشتند. اهمیت نوشتن یک پروپوزال موفق در این است که چهارچوب پژوهش شما را مشخص می‌کند و به کمک آن می‌توانید چشم‌اندازی از نتایج تحقیقتان به دست بیاورید و دستاوردهای آن را پیش‌بینی کنید. هدف از نگارش کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال) (Methods in educational research from theory to practice) آگاهی شما از دلایل اصلی نگارش پروپوزال و شیوه‌ی نگارش صحیح آن است.

در این کتاب با تفاوت روش‌های کمّی و کیفی نگارش پروپوزال آشنا خواهید شد و ساختار هریک را به شکل کاملاً تشریحی می‌آموزید. از دیگر مزایای نوشتن یک پروپوزال خوب تقویت مهارت تفکر انتقادی شماست که سبب می‌شود سوژه‌های اطرافتان با نگاهی عمیق‌تر بنگرید و نسبت به چیستی و چگونگی هر موضوعی پرسشگر و کنجکاو باشید.

در نهایت با نگارش پروپوزالتان فرآیند و نقشه‌ی راه پژوهش خود را ترسیم می‌کنید تا بتوانید موانع احتمالی را شناسایی کنید و با برنامه‌ریزی و تدوین یک جدول زمانی دقیق، به اهداف پژوهشی‌تان دست یابید و آن‌ها را عملی کنید.

کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)، نوشته‌ی مارگریت جی لودیکو (Marguerite G Lodico)، دین تیاسپالدینگ (Dean T Spaulding) و کاترین اچووگتل (Katherine H Voegtle) است که انتشارات مهد پژوهش آن را با ترجمه‌ی مهدی کلانتری و فاطمه حاجی سید ابوالقاسم منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)

  • کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق، تلاش تازه‌ای در جهت جذاب‌تر کردن موضوع پروپوزال برای دانشجویان است و واقعاً مبتنی بر تحقیقات آموزشی‌ست. (انجمن روان‌شناسی آمریکا)

  • من نویسندگان را به دلیل تلاششان برای پوشش طیف گسترده‌ای از مطالب تحسین می‌کنم. زبان ساده‌ی کتاب به درک بهتر خوانندگان از مطالب آن کمک می‌کند. (مجله‌ی MultiDisciplinary Evaluation)

  • این کتاب یک آموزش مقدماتی بسیار مفید است. (Psychology Teaching Review)

کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق پروپوزال مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری و کلیه‌ی پژوهشگرانی که تازه به این عرصه قدم نهاده‌اند، می‌توانند از این کتاب به‌عنوان منبعی قابل اعتماد استفاده کنند.

در بخشی از کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال) می‌خوانیم

در این ترم دانشگاهی، احتمالاً باید پروپوزال خود را بنویسید و مقاله‌های پژوهشی منتشر شده را مطالعه کنید. پروپوزال‌ها و مقاله‌های تحقیقی ویژگی‌های مهمی را در خود دارند اما تفاوت‌های عمده‌ای هم دارند که اغلب موجب سردرگمی دانشجویان می‌شوند. پروپوزال‌ها و مقاله‌های پژوهشی منتشر شده از روند پژوهشی کلی و مشابه‌ای پیروی می‌کنند. همه آن‌ها دارای عنوان، پرسش پژوهش، بررسی پیشینه پژوهش، فرضیه یا پرسش‌های از قبل تعیین شده هستند. پژوهشگر، برای اینکه مقاله خود را منتشر کند باید در حین پژوهش، یافته‌های خود را گزارش کند و در نهایت از آن‌ها نتیجه‌گیری نماید.

ماهیت پروپوزال از نام آن پیداست. یعنی، پیشنهادی برای نحوه انجام دادن فرایند پژوهش به سخن دیگر، طرحی ابتدایی از آنچه قرار است در پژوهش خود انجام دهیم. در واقع، پروپوزال، بیانگر جمع‌آوری داده‌ها نیست، ولی قبل از اینکه پژوهش عملاً انجام شود نوشته می‌شود. معمولاً، بخش اعظم پروپوزال به بررسی پیشینه تحقیق و روش‌شناسی اختصاص دارد. پروپوزال، ورود شما را به دنیای زیبا و مهیج پژوهش و تحقیق علمی خوش‌آمد می‌گوید.

اگرچه در ابتدا ممکن است امری هولناک به نظر برسد، اما این فصل به گونه‌ای طراحی شده که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود برای نوشتن پروپوزال‌ را افزایش دهید و به تبع آن، نگارش آن موجبات ارتقاء دانش شما بر شیوه‌ها و اصول آموزشی می‌شود. زمانی که می‌بینیم دانشجویان زیادی که در ابتدای ترم دانش و تجربه‌ای از پژوهش نداشتند، ولی در پایان ترم توانستند به سطح بالایی از شایستگی و توان علمی دست یابند بسیار مسرور می‌شویم. این مجموعه نگاهی اجمالی به فرایند پروپوزال‌نویسی دارد. راهنمای نشر انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) چارچوب خاصی را برای تدوین پروپوزال‌ها و مقاله‌ها در نظر دارد. اولین پیشنهاد ما این است که این راهنما را تهیه کنید؛ البته ممکن است استاد شما جزوه‌ای از این شیوه نگارش مقاله را تهیه کرده و در اختیارتان قرار دهد.

فهرست مطالب کتاب

اهداف
نحوه نوشتن طرح: پیشنهاده تحقیق یا پروپوزال
پروپوزال چیست؟
تشریح ساختار پروپوزال
خلاصه فصل
پیوست الف: نمونه طرح پیشنهادی (پروپوزال) کیفی
مقدمه
بیان هدف
پیشینه ادبیات
روش
فرایندها
مزایا و محدودیت‌ها
منابع
پیوست ب: نمونه طرح پیشنهادی (پروپوزال) کمی
برنامه‌های تمام وقت و نیمه وقت مهدکودک: و رفتار اجتماعی دانش‌آموز
مقدمه
بیان هدف
پیشینه ادبیات
روش
مشارکت‌کننده‌ها
محدودیت‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)
نویسنده، ،
مترجممهدی کلانتری، فاطمه حاجی سید ابوالقاسم
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-97453-1-9
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال)

برای دریافت کتاب نحوه نوشتن پیشنهاده تحقیق (پروپوزال) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.