معرفی و دانلود کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند

برای دانلود قانونی کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند

تجربه‌ی مادر شدن در سنین نوجوانی می‌تواند آینده‌ی تحصیلی و شغلی زنان را دستخوش تغییر کند. در کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند، کریستین ماریا استروبل، از تجربه‌ی زنانی خواهد گفت که علی‌رغم مادر شدن در سنین اندک یا تجربه‌ی بارداری ناخواسته، به موفقیت‌های تحصیلی قابل قبولی دست یافته‌اند.

درباره‌ی کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند

بارداری زنان در سنین نوجوانی، از جمله معضلاتی‌ست که امروزه دغدغه‌ی بسیاری از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان است. از پیامدهای شایع این معضل می‌توان به ترک تحصیل زودرس و طرد شدن مادران نوجوان از سوی جامعه و خانواده اشاره کرد. اما باید در نظر گرفت که حمایت از این نوجوانان به معنای تایید رابطه‌ی جنسی زودرس و پرخطر نیست؛ بلکه به معنای پیشگیری از ادامه یافتن تبعات منفی چنین روابطی‌ست. در کتاب «تجربه‌ی زیست‌شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند» (A phenomenological study-the lived experience of teen mothers who graduatedfromhigh school) در جریان اهداف و تصمیمات مادرانی قرار می‌گیرید که برخلاف انتظار و باور مخرب جامعه به تحصیل خود ادامه داده‌اند.

اغلب در ذهن افراد این‌طور به نظر می‌رسد که دختری نوجوان با فرزند مشروع جز پرداختن به نقش مادری و روزمرگی شانس دیگری پیش روی خود ندارد. مگر آنکه کسی حاضر شود از فرزند او نگهداری کند تا درنهایت او برای حمایت مالی از فرزندش شغلی برای خود بیابد یا مثلاً با فردی که مایل نیست، بنا به مصلحت ازدواج کند. اما تحقیقات کریستین ماریا استروبل (Christine M Stroble) در این زمینه نشان می‌دهد مادران نوجوانی نیز وجود دارند که علی‌رغم نگاه جامعه و شرایط دشوار خود، به موفقیت‌های تحصیلی دست یافته‌اند. نویسنده مایل است چگونگی رقم خوردن این تجربه را با شما در میان بگذارد.

این پژوهش کیفی با روش پدیدارشناسانه انجام شده که نیازمند دخیل شدن تجربه‌ی تنگاتنگ نویسنده‌ی اثر با این‌گونه نوجوانان بوده است. در حقیقت آشنایی و دوستی نویسنده با چندی از این مادران سبب شده بتواند به‌شکل واقع‌بینانه‌تری دلایل استقامت آن‌ها را در شرایط دشوار جویا شود و نتایج تحقیق علمی خود را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

کتاب حاضر ترجمه‌ی مهدی کلانتری، عباس میرزاحسینی، حسین استاد، حسن اشرفی، امیر جمال است که از سوی انتشارات مهد پژوهش منتشر شده.

کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند مناسب چه کسانی است؟

روان‌شناسان حوزه‌ی علوم تربیتی، مادران و زنان نوجوان و همه‌ی پژوهشگرانی که در زمینه‌ی حقوق زنان فعالیت می‌کنند، می‌توانند از یافته‌های این اثر استفاده کنند.

با کریستین ماریا استروبل بیشتر آشنا شویم

کریستین ماریا استروبل یک مربی و محقق است. او از دانشگاه کارولینای شمالی، در رشته‌ی برنامه درسی و آموزش شهری دکترای خود را دریافت نمود. حوزه تحقیقاتی او در زمینه‌ی تسریع آموزش دانش‌آموزان باردار است. او بنیانگذار وزارتخانه‌ی «Teen Moms Anonymous» است که برای کمک به مادران نوجوانی که دارای تروما و آسیب‌های اجتماعی هستند، تاسیس شده. کریستین هم‌اکنون با پسر نوجوانش در ایالت اس سی زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب تجربه‌ی زیست‌شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند می‌خوانیم

بهتر بودن موضوع دیگری که در مورد آنچه که شرکت کنندگان تجربه کردند ظهور کرد (نشان داد)، تعادل مبارزه با مدرسه و کار با مادر بهتری بودن است. کلی اظهار داشت که چرا یک مبارزه را تجربه کرده است: از آن‌جا که این ترم آخر، پاییز 2012، در ابتدا، مادرم، دخترم را با او در گرلیویل نگه می‌داشت، اما اکنون دخترم با من است، از سال گذشته تا ترم آخر با من بوده است، با من برای اوباما کار می‌کند و نمرات مرا حفظ می‌کند. بالا و همه چیز او تا اینجا با من بوده است.

من از کلی پرسیدم که آیا او با مراقبت از روز کمک می‌کند یا از کودک پشتیبانی می‌کند یا خیر، او پاسخ داد: من از کلی درباره‌ی کمک‌های روزانه حمایتی و دریافت پشتیبانی دریافت می‌کند یا خیر؟ پرسیدم او پاسخ داد: نه، من آن را [مراقبت از روز] می‌پردازم. (نه، بیشتر اوقات من از آن به مهد کودک می‌پردازم)، من با پولی که از اوباما می‌گرفتم، هزینه آن را پرداخت کردم. مقداری از پول، من از پرداخت بازپرداخت خود پس‌انداز کرد (مقداری هم برای پرداخت‌های بعدی ذخیره کرده‌ام)

بله، بنابراین [پرداخت هزینه مراقبت‌های روزانه] یک مبارزه (کشمکش) است. این بخش مبارزه است. نه، من به هیچ وجه از کودک پشتیبانی نمی‌کنم. من هیچ حمایتی به طور کل دریافت نکردم می‌خواستم کوپن بگیرم اما به من گفته می‌شود که لیست انتظار سه سال طولانی است. (برای سه سال تکمیل است- سه سال طول می‌کشد).

هنگامی که من در گرلیویل زندگی می‌کردم، در لیست انتظار قرار گرفتم (همچنان در لیست انتظار بودم)، اما خوشبختانه، چون توانسته بودم نمرات خود را حفظ کنم، به این ترتیب است که من برای اولین بار با سوزان آشنا شدم (نام مستعار، مدیر برنامه والدین). (به‌علت حفظ نمراتم در سطح بالا توانستم از این طریق با سوزان آشنا بشم - مدیر برنامه‌ی والدین) از آن‌جا که من نمرات خود را در حد خوب نگه می‌داشتم، آن‌ها قادر به پرداخت هزینه مراقبت روزانه بودند، اما دولت این کار را از دست داده بود اما دولت پس از مدتی لیست را قطع کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: داستان من
زمینه اجتماعی بارداری نوجوانان
بیان مسأله
هدف از مطالعه پیشنهادی
سؤال تحقیق
اهمیت مطالعه
تعریف اصطلاحات
مادر نوجوان
پیشرفت/ موفقیت تحصیلی
کم درآمد
نقص
فمینیسم سیاه انتقادی
فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و شرکت
مطالعه پدیدارشناختی
خلاصه
فصل دوم: بررسی ادبیات
​​بررسی ادبیات
سوال پژوهشی
بررسی ادبیات
نتیجه
تصاویر منفی در مورد بارداری نوجوانان
خلاصه
فصل سوم: روش‌ها و فرایندها ادبیات
روش‌ها و فرایندها
سؤال تحقیق
چارچوب نظری: فمینیسم سیاه انتقادی
نظریه انتقادی
فمینیسم سیاه
دیدگاه انتقادی فمینیستی سیاه در مورد آموزش
روش تحقیق
طرح پژوهش
جامعه و نمونه / شرکت کنندگان
ابزار تحقیق
جمع آوری داده ها
تحلیل داده ها
محدودیت‌های مطالعه
خلاصه
فصل چهارم: نتایج
هدف از مطالعه
سؤال تحقیق
چارچوب نظری
روایت شرکت کنندگان
کلی
شیومارا
آلگر
تونی
مانازجی
م. ترزا
دایان
لورا
رنه
کوینسی
لیست مخفف اظهارات معنی دار
مضامین
مضمون اول: احساس موفقیت
مضمون دوم: مبارزه با تعادل در مدرسه و کار با مادر
کوینسی
مضمون سوم: مشکل در پرداخت هزینه‌های مهدکودک در دانشگاه
مضمون چهارم: معضل تصمیم گیری در مورد رفتن به دانشکده محلی یا فرار
مضمون پنجم: احساس قضاوت در مورد مادر بودن بودن
مضمون ششم: پشتیبانی زیادی
موضوع هفتم: برخی ازحمایت نکردن ها
توصیف‌های متنی
مضامین
یافته 1: الگوی نقش خانوادگی زنان حامی
یافته 2: ایمان و خدا
یافته 3: حمایت پرسنل مدرسه (معلمان، مدیر، پرستار مدرسه)
یافته 5: فرزندان آن‌ها (که به آن‌ها انگیزه داده‌اند)
یافته 6: خود تعیین کننده و / یا مایل به رهایی خود هستند (از وضعیت موجود)
توصیف‌های ساختاری
"ذات"
فصل پنجم: بحث و پیشنهادات
بحث و پیشنهادات
پیامدهای مربوط به تمرین (مسلتزم بودن ممارست)
نیروهای هژمونیک و ماتریس (پیدایش) سلطه
عامل - فردی و ساختاری (ماتریس پشتیبانی)
پیامدهای مربوط به سیاست‌های عمومی
توصیه‌هایی برای تحقیقات آینده
نتیجه
پیوست الف: پروتکل مصاحبه
هدف از مطالعه پیشنهادی
سؤال تحقیق
پیشینه / سوالات جمعیت شناختی
سوالات عمومی
دبیرستان
انتقال به کالج
سوالات فرضی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند
نویسنده
مترجممهدی کلانتری، عباس میرزاحسینی، حسین استاد، حسن اشرفی، امیر جمال
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-622-970000-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند

برای دریافت کتاب تجربه‌ی زیست شده‌ی مادران نوجوان که از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در دانشگاه شرکت یا آن را به اتمام رسانده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.