معرفی و دانلود کتاب شب هنگام زمان من است

عکس جلد کتاب شب هنگام زمان من است
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شب هنگام زمان من است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شب هنگام زمان من است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شب هنگام زمان من است

مری هیگینز کلارک که استاد ایجاد تعلیق در داستان است، در کتاب شب هنگام زمان من است داستان زنانی را روایت می‌کند که به طرز مشکوکی به قتل رسیده‌اند. قاتلی به‌نام جغد قصد دارد جان دو قربانی آخر خود را نیز بگیرد: لورا ویلکاکس و جین شریدان. جین بعد از ناپدید شدن لورا مجبور است از میان پنج هم‌کلاسی خود قاتل را پیدا کند...

درباره‌ی کتاب شب هنگام زمان من است

قاتلی که خود را جغد می‌خواند و کارش را در شب آغاز می‌کند،‌ پیشینه‌ای عجیب دارد. او در دوران دبیرستان از آن دسته بچه‌هایی بود که دانش‌آموزان او را دست می‌انداختند و مسخره می‌کردند. همه‌ی عقده‌های دوران نوجوانی در طی بیست سال جمع می‌شود و او را به قاتلی حرفه‌ای تبدیل می‌کند. قاتلی که می‌خواهد همان کسانی را که روزی به او می‌خندیدند، به گریه بیندازد.

داستان اصلی کتاب شب هنگام زمان من است (Nighttime is My Time) از جایی شروع می‌شود که جین شریدان 20 سال پس از فارغ‌التحصیلی‌اش برای مراسم تجلیل از دانش‌آموزان قدیمی‌، به دبیرستان استون‌کرافت برمی‌گردد. او تمایلی به شرکت در این مراسم ندارد؛ زیرا یک هفته پیش از مراسم جسد یکی از هم‌کلاسی‌هایش که مدیربرنامه‌ای موفق در هالیوود بوده، در استخر خانه‌اش پیدا می‌شود. همچنین او یک فکس مرموز درباره‌ی فرزندی دریافت می‌کند که همان بیست سال پیش، فقط او را به دنیا آورده بود و بعد از دادن سرپرستی او به دیگران، خبری از او نداشت.

در این مراسم قرار است از هفت دانش‌آموز مدرسه تجلیل شود. عجیب است که از بین این 7 نفر، 5 نفر آن‌ها در آن بیست سال به‌طرزی مشکوک مرده و حال جین و لورا باقی مانده‌اند. جین فکر می‌کند طعمه‌ی بعدی جغد، خودش است؛ اما لورا ویلکاکس ناپدید می‌شود. جین تصمیم می‌گیرد که خودش با انجام تحقیقات قاتل را پیدا کند. مری هیگینز کلارک (Mary Higgins Clark) یک شخصیت اصلی دیگر را نیز به کتاب شب هنگام زمان من است اضافه می‌کند: سم دیگان که سال‌ها پیش پرونده‌ی قتل دختری جوان را قبول کرده و هنوز موفق به حل معمای قتل او نشده بوده. شاید او بتواند به جین در حل این معما کمک کند.

جین می‌داند که قاتل یکی از پسرانی است که در مراسم حضور دارد. اما او کیست؟ کارتر استوارت (نمایشنامه‌نویس نابغه)؟ مارک فلیشمن (روان‌پزشک)؟ گوردون آموری (تهیه‌کننده‌ی بزرگ تلویزیون)؟ رابی برنت (کمدین معروف)؟ یا جک امرسون (مدیر املاک)؟ کتاب هیجان‌انگیز مری هیگینز کلارک شما را تا اواخر داستان در تعلیق نگه می‌دارد. هر کدام از این افراد انگیزه‌هایی برای قتل دارند و شما تا پایان داستان فرصت دارید که حدس بزنید کدام یک می‌تواند جغد کتاب شب هنگام زمان من است باشد. کتاب با فصل‌های کوتاه، خواننده را بیشتر در تعلیق نگه می‌دارد.

به علاقه‌مندان رمان‌های جنایی که عاشق حل معما هستند، پیشنهاد می‌کنیم که رمان شب هنگام زمان من است را با ترجمه‌ی عطیه رفیعی بخوانند که انتشارات لیوسا آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب شب هنگام زمان من است

  • خیل طرفداران مری هیگینز کلارک خواندن کتاب شب هنگام زمان من است را لذت‌بخش خواهند یافت؛ زیرا باید از بین پنج مظنون، قاتل را پیدا کنند. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتابی کمی ترسناک، جنایی و آمیخته با تهدید و دلهره. (نیویورک تایمز)

کتاب شب هنگام زمان من است برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب شب هنگام زمان من است را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به داستان‌های جنایی و پلیسی علاقه دارند.

با مری هیگینز کلارک بیشتر آشنا شویم

مری هیگینز کلارک، متولد دسامبر 1927 و درگذشته در ژانویه 2020، نویسنده‌ی آمریکایی رمان‌های جنایی است. او در طول دوران نویسندگی خود 51 کتاب نوشت که تمام آن‌ها پرفروش بودند؛ به همین دلیل است که او را «ملکه‌ی تعلیق» می‌نامند. این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز در زمان ازدواج با نوشتن داستان‌های کوتاه درآمد اندکی داشت و پس از مرگ همسرش، فیلنامه‌های رادیویی چهار دقیقه‌ای می‌نوشت. او بعد از نوشتن داستانی درباره‌ی زندگی جورج واشنگتن که فروش خوبی نداشت، تصمیم به نوشتن رمان‌های معمایی و جنایی گرفت.

برخی کتاب‌های او، که بیشتر آن‌ها را انتشارات لیوسا در ایران منتشر کرده است، عبارتند از: «تا دیداری دیگر»، «در خیابانی که تو زندگی می‌کنی»، «ناظر خاموش»، «الان کجایی»، «پدر به شکار رفته»، «تنها خواهم رفت» و «تو مال منی».

در بخشی از کتاب شب هنگام زمان من است می‌خوانیم

لورا به‌هرحال سعى خودش را کرده بود. حالا مچ دست‌ها و پاهایش از شدت درد مى‌لرزیدند. دهانش بدجورى خشک شده بود. سعى کرد لبانش را مرطوب کند. زبانش پارچه‌ى زبر جورابى را که جغد بر دهانش بسته بود، لمس کرد و احساس کرد دل و روده‌اش دارد بالا مى‌آید. اگر حالش به هم مى‌خورد، حتما خفه مى‌شد. در حالى که سعى مى‌کرد با حالت تهوعش مبارزه کند، در دل گفت: اوه خدایا، لطفا کمکم کن.

ناگهان به یاد آورد اولین بارى که جغد دوباره پیدایش شده بود، کمى نور در اتاق نفوذ کرده بود. حتما آن موقع بعدازظهر یکشنبه بود. جغد دستان او را باز کرد و به او سوپ و رولت داده و گذاشته بود تا به حمام برود. سپس دوباره بعد از مدتى طولانى برگشته بود. آن موقع هوا خیلى تاریک بود. حتما شب بوده است. همان موقع بود که او را مجبور کرده بود به هتل زنگ بزند. چرا با من این بازى‌ها رو مى‌کنه؟ چرا زودتر منو نمى‌کشه و قال قضیه رو نمى‌کنه؟

لورا کم‌کم همه چیز را به یاد مى‌آورد. در حالى که سعى مى‌کرد مچ دست‌ها و پاهایش را تکان دهد، دردى وحشتناک احساس کرد. شنبه شب. یکشنبه صبح. یکشنبه شب. حتما الآن دوشنبه صبح بود. سعى کرد تلفن را بردارد، ولى هیچ راهى براى رسیدن به آن نبود. اگر جغد مى‌گذاشت او دوباره به کسى دیگر زنگ بزند، آیا مى‌بایست اسم واقعى‌اش را با صداى بلند مى‌گفت؟ کاملاً مى‌توانست تصور کند قبل از اینکه صدایى از گلویش بیرون بیاید، او با بالشى که جلوى دهانش مى‌گرفت، صدایش را خفه مى‌کرد. لورا فکر کرد: تصور کن او بالش رو روى بینى و دهن من فشار بده و زندگى رو از من بگیره. من نمى‌تونم. نه نمى‌تونم. شاید اگه عصبانیش نکنم، کسى بفهمه که من به دردسر افتاده‌م و سعى کند پیدام کنه. اونا مى‌تونن رد تلفن همراه اونو بگیرن. مى‌دونم که مى‌تونن بفهمن این تلفن به چه کسى تعلق داره.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شب هنگام زمان من است
نویسنده
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-964-5634-56-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شب هنگام زمان من است

saeed sharifi
۱۴۰۳/۲/۸
به جرأت می‌ تونم مری هیگینز کلارک رو به عنوان یکی از بهترین جنایی‌نویس‌های دنیا معرفی کنم و بهتون پیشنهاد می‌ کنم در صورتی که به رمان‌های جنایی علاقه مند هستید این نویسنده رو دنبال کنید. این کتاب هم یکی از کتاب‌های جذاب این خانم خوش قلم هست. تعلیق، هیجان و معما رو در سراسر کتاب می‌ بینید. پیچیدگی و داستانی توی کتاب به حدی هست که در بخش‌های مختلف می‌تونید شخصیت‌های متفاوتی رو به عنوان قاتل مطرح کنید همین موضوع حدس زدن پایان داستان رو و این که چه کسی قاتل هست خیلی مشکل می‌کنه. البته به نظرم هیجان پایان کتاب با توجه به داستان می‌تونست بیشتر باشه.
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
نوشته‌های هگینز کلارک رو دوست دارم او در نوشته هایش خواننده رو به هیجان میاره به طوری که وقتی کتاب رو شروع کردی میخواهی حتما تمامش کنی. کتاب خیلی خوبی بود و واقعا در تمام لحظات بیکاری ام دوست داشتم ان رو مطالعه کنم. داستان هیجان انگیزی بود ولی وقتی در داستان اسامی زیاد باشه خواننده رو گیج میکنه طور همان که من در ابتدای داستان گیج شدم ولی خوب پیش میرفت و وقایع رو خوب ربط میداد. ترجمه هم خوب و روان بود. ممنون از کتابراه.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۶/۹
من تقریبا تمام آثار این نویسنده رو خواندم و از همه آن‌ها لذت بردم، همه کتاب‌های این نویسنده در ژانر پلیسی جنایی و با پایانی غیر قابل حدس هستند که خواندن همه کتاب هاشون رو به دوستداران این ژانر جذاب توصیه می‌کنم، ممنون از کتابراه
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۷/۱
اوایل کتاب داستان بسیار کند و با حضور شخصیت‌های زیاد گیج کننده و شلوغ بود ولی از دوسوم بعدی شکل بهتری پیدا کرد و پیچیدگی‌های ریز و قشنگی برای سرگرم شدن داشت ولی در کل اون جاذبه‌ی لازم برای میخکوب کردن رو نداشت
نازسمن جعفرپور
۱۴۰۲/۶/۱۰
داستان در مورد قاتل زنجیره‌ای است شما تا آخر داستان نمی‌توانید حدس بزنید که قاتل کیست من هم نتوانستم داستان طوری است که احساسات را از جمله هیجان، استرس و ترس را به طور کامل منتقل می‌کند حتما بخونید پشیمون نمیشین
لاله آریانفر
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
این کتاب خیلی عالی بود. کتاب های خانم کلارک خیلی عالیه و من هم از خوندن آثارشان خیلی لذت میبرم. از شما هم تشکر میکنم که این فرصت رو در اختیار ما می‌گذارید تا بتونیم این کتابها رو بخوانیم.
Fariba.A
۱۴۰۲/۶/۸
پنج تا ستاره ندادم چون یه کمی قسمت جنایی کتاب بنظرم تکراری بود ولی در کل کتاب بسیار زیبایی بود ممنون از کتابراه بابت هدیه‌ی آخر هفته
زیبا رهبر گنجه
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
پرهیجان بود و از نیمه کتاب دیگه نمی‌تونستی اون رو بذاری زمین
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب شب هنگام زمان من است

برای دریافت کتاب شب هنگام زمان من است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.