معرفی و دانلود کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟

عکس جلد کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟

کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ نوشته‌ی نرگس وجدانی به شما کمک می‌کند فرزندتان را از نظر روحی و روانی برای رفتن به مدرسه آماده سازید و با کمترین مشکل در این زمینه مواجه شوید. این کتاب راهنمای مختصر و سودمندی به شمار می‌آید و مطالعه‌ی آن به تمامی والدین توصیه می‌شود.

قابل انکار نیست که ورود هر کودکی به مدرسه، نه تنها برای او که برای والدینش نیز تا حدودی نگران کننده و اضطراب‌زا است؛ چون کودکی که تاکنون تجربه‌ی اجتماعی چندانی جز خانواده نداشته است، حالا باید محیط اجتماعی جدیدی را امتحان کند که امکان حضور پدر و مادرش در آنجا ممکن نیست. در چنین شرایطی تمام یادگیری‌ها و استعدادهایش به چالش کشیده می‌شود. البته این موقعیت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی‌اش را تقویت می‌کند و مستقل‌تر می‌شود.

حال اگر والدین شناخت بیشتری از این دوران کسب کنند و کودک را درست و هوشمندانه به این محیط هدایت کنند، به طور حتم کودک نیز با مشکلات کمتری مواجه خواهد بود. کما این‌که گاهی اوقات مدرسه علاوه بر مکانِ علم‌آموزی دانش‌آموز، می‌تواند کارگاهی جهت اصلاح برخی شیوه‌های فرزندپروری و تربیتی خانواده‌ها نیز باشد. با این اوصاف نرجس وجدانی تلاش می‌کند در کتاب «چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟» به این موضوع بپردازد و با زبان و ادبیاتی ساده، شما را در این خصوص راهنمایی کند.

کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب بهترین گزینه برای والدینی است که فرزند خردسال دارند و می‌خواهند او را برای مدرسه رفتن آماده نمایند. مطمئن باشید مطالعه‌ی کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ گذر از این مرحله را برایتان راحت‌تر می‌کند.

در بخشی از کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ می‌خوانیم:

کودکی که تا قبل از مدرسه عادت کرده تمام توجهات به سمت او باشد و به تمام خواسته‌های معقول و غیرمعقولش پاسخ داده شود، مدام مورد تشویق و حمایت باشد، برای هر چیزی گریه کند و نق بزند و از این طریق به نتیجه مورد نظرش برسد، آیا در مدرسه هم می‌تواند به همین شکل رفتار کند؟ مسلماً این‌ها مواردی نیست که شما انتظار برآورده شدنشان را توسط مدرسه یا معلم داشته باشید، زیرا در کلاسی که چندین دانش‌آموز دارد، معلم باید توجه و وقت خود را برای همه‌ی دانش‌آموزان به طور عادلانه صرف کند و اهداف درست تربیتی و آموزشی را برآورده سازد. بنابراین به جای توجه صِرف به احساسات خود نسبت به فرزندتان، دیدگاه منطقی‌تری در این زمینه کسب کنید و سعی کنید در او مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی، مسئولیت‌پذیری و سازگاری با محیط و سایر کودکان را ایجاد کنید. مطمئن باشید این موارد بیش از احساسات و توجه بیش از اندازه‌ی شما برای او سودمند و کاربردی خواهد بود.

یکی دیگر از عادت‌های غلطی که متاسفانه هر ساله با آن مواجه هستم، شیوه‌ی نادرست قلم‌گیری و نشستن نوآموز وقت فعالیت‌هایی مثل نقاشی است. برخی خانواده‌ها فرزندانشان را قبل از ورود به مدرسه به کلاس‌های فوق برنامه مثل نقاشی یا زبان می‌فرستند، بنابراین عادت قلم به دست گرفتن و نشستن نادرست را در کودک تا حدودی نهادینه و تصحیح آن را بسیار سخت می‌کند. باید در نظر داشته باشید که کودک باید وقت نشستن قوز یا بدنش را کج نکند، صورت و چشم‌هایش را نزدیک کاغذ نبرد، کاغذ را در جلوی خود تا حد امکان صاف قرار دهد و قلم به گونه‌ای در دستانش قرار بگیرد که بین دو انگشت شست و اشاره و روی انگشت میانیِ دست باشد. اگر مادر یا پدر این عادات را زودتر در کودک تصحیح کنند، از بدریختی بدنی یا انگشتان او و عوارض جانبی آن جلوگیری خواهند کرد.

پس مراقب شکل‌گیری عادت‌های نادرست در فرزندتان باشید. اگر به جای این که او را به پارک یا پیاده‌روی ببرید یا با او ساعتی بازی کنید، برای آرام نگه داشتنش اجازه می‌دهید ساعت‌ها تلوزیون تماشا کند یا با بازی‌های تبلت و تلفن همراه سرگرم شود، به جای او اتاقش را مرتب می‌کنید، اجازه می‌دهید شب‌ها هر وقت دلش خواست بخوابد، یا در مقابل هر چیزی که باب میلش نباشد سر و صدا راه بیندازد، مطمئن باشید راه غلطی را در پیش گرفته‌اید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: شاخص‌های مرحله‌ی ورود به مدرسه
رشد جسمانی و فیزیکی
قد و وزن
دندان
بینایی
شنوایی
توانایی‌های حرکتی و شناختی
فصل دوم: توصیه‌ها و راهکارها
بهداشت
عادت و رفتارها
آداب دستشویی رفتن
خواب
تغذیه
هویت و شخصیت کودک
مسئولیت‌پذیری و استقلال
فصل سوم: بررسی چند مشکل رفتاری شایع در کودکان
دلبستگی و اضطراب جدایی از والدین
بیش‌فعالی
رفتار خشونت‌آمیز و ناسازگار
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ناک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-622-6805-02-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟

میم عین
۱۴۰۰/۶/۲۲
چیزی نیست دو صفحه نکات تکرازی که توی نت هم میتونید بزنید بیاد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟

برای دریافت کتاب چگونه کودکم را برای مدرسه رفتن آماده کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.