معرفی و دانلود کتاب چین مدرن: مقدمه‌ای بسیار کوتاه

عکس جلد کتاب چین مدرن: مقدمه‌ای بسیار کوتاه
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چین مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چین مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چین مدرن: مقدمه‌ای بسیار کوتاه

از چین قدیم تا چین مدرن...کتاب چین مدرن، توسط رانا میتر تاریخ‌شناس و استاد دانشگاه آکسفورد نوشته شده است. کتاب حاضر به بررسی تحولات سیاسی و اقتصادی چین در تاریخ این کشور پرداخته و اطلاعات مفیدی را درباره‌ی مدرنیزه شدنِ چین ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چین مدرن

روزی نیست که نام چین در صدر اخبار دنیا نباشد. از پوشش خبری المپیک چین گرفته تا معجزات اقتصادی و صادرات انواع محصولات به تمامی کشورهای جهان، چین همواره جایی در گفت‌وگوهای خاص و عام به خود اختصاص داده است. عبارت «ساخته شده در چین» تبدیل به یک مُهر جهانی شده که سراسر دنیا را فرا گرفته و تقریبا کالایی نیست که روی آن دست بگذاریم و با این عبارت روبه‌رو نشویم. رانا میتر (Rana Mitter) تاریخ‌شناس و استاد برجسته‌ی دانشگاه آکسفورد که در مبحث چین‌شناسی خبره است، در کتاب چین (Modern China: A Very Short Introduction) اطلاعات مفید و مختصری را درباره‌ی رویکردها و البته تناقضات آشکاری که چین امروزی را شکل داده‌اند، ارائه می‌دهد. بدون شک چین کشور تضادهاست: جامعه‌ای دهقانی و کارگر که علی‌رغم زندگی ساده، کلانشهرهایی را بنا نهاده‌اند که گویی از آینده به این زمان آمده‌اند. در دنیای کنونی دیگر ایالات متحده و اروپا کانون اقتصاد جهانی نیستند، بلکه بخش عمده‌ای از توجه‌ها به کشور پهناور چین معطوف شده.

‌کتاب چین مدرن به بررسی مسائلی مانند سیاست، اقتصاد، بنیان‌های فرهنگی چین مدرن و رابطه‌ی آن با سایر کشورهای دنیا پرداخته است. موضوعاتی همچون مشکلات اجتماعی، نقش زنان در جامعه و تأثیر رسانه‌ها و نقش چین در روابط بین‌الملل، از دیگر مواردی هستند که در کتاب حاضر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. کتاب پیش رو منبع بسیار خوبی برای شناخت جامعه، سیاست، اقتصاد و زمینه‌های دیگر کشور چین به‌شمار می‌رود که علاقه‌مندان می‌توانند آن را از سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنند.

کتاب چین با ترجمه‌ی کژال پیرا توسط نشر برون سپهر روانه‌ی بازار کتاب شده است.

خواندن ‌کتاب چین مدرن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب سیاست و اقتصاد معاصر از خواندن کتاب چین، بهره خواهند برد.

با رانا میتر بیشتر آشنا شویم

رانا میتر، تاریخ‌شناس و کارشناس علوم سیاسی هندی‌تبار ساکن انگلستان، در سال 1969 به دنیا آمده و مدرک دکترای خود را از دانشگاه کمبریج دریافت کرده است. او عضو هیئت علمی و از اعضای چند تشکیلات آکادمیک در دانشگاه‌های کمبریج، هاروارد و آکادمی بریتانیاست که در زمینه‌ی تاریخ جمهوری خلق چین تخصص دارد. رانا میتر در دانشکده‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کمبریج، به تدریس تاریخ و سیاست چین مدرن مشغول است و مقالات زیادی درباره‌ی مسائل چین در روزنامه‌‌ی گاردین به انتشار رسانده و صاحب چند کتاب پژوهشی‌ست. مقالات او تاکنون در چند مجله‌ی معتبر از جمله فایننشال تایمز و لندن ریویو آو بوکز منتشر شده است.

در بخشی از کتاب چین مدرن: مقدمه‌ای بسیار کوتاه می‌خوانیم

صد سال پیش و امروز، یک سؤال مهم باقی مانده است: چین مدرن چیست؟ برای رسیدن به یک پاسخ، باید کمی زمان را صرف بررسی هر دو اصطلاح کنیم؛ چین و مدرن. «چین» امروزه به‌طور کلی به جمهوری خلق چین اطلاق می‌شود، دولتی که در سال 1949 پس از پیروزی حزب کمونیست چین به رهبری رئیس مائو تسه تونگ تأسیس شد. این ایالت اساساً همان قلمرو امپراتوری چین را تحت آخرین سلسله‌ی امپراتوری چینگ (1911-1644) پوشش می‌دهد که دامنه‌ی نفوذ خود را به غرب و شمال سرزمین‌هایی که سلسله‌های قبلی کنترل کرده‌ بودند، گسترش داد. (هرچند که دولت مدرن تبت را محکم به چنگ گرفته است، ادعایی بر مغولستان بیرونی یا سرزمین‌هایی در شمال‌شرقی که توسط روسیۀ تزاری گرفته شده است ندارد و در عمل تایوان را کنترل نمی‌کند.)

با این حال، این تداوم جغرافیا این واقعیت را پنهان می‌کند که چین در طول قرن‌ها شکل خود را تغییر داده است، و حتی اکنون نیز به این تغییر ادامه می‌دهد. با این حال، این تداوم جغرافیا این واقعیت را پنهان می‌کند که چین در طول قرن‌ها شکل خود را تغییر داده است، و حتی اکنون نیز به این تغییر ادامه می‌دهد. حدود 2500 سال پیش، گروهی از دولت‌های مستقل که با یکدیگر در تضاد بودند، در قلب سرزمینی وجود داشتند که اکنون «چین» می‌نامیم؛ ادبیات و تاریخ این دوره به‌طرز قابل‌تشخیصی چینی است و برای کسانی که امروز زحمت یادگیری فرم کلاسیک زبان را می‌کشند، قابل خواندن است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چین مدرن چیست؟
چینی بودن به چه معناست؟
مدرن چیست؟
فصلِ 2: نظام قدیم و جدید
عصر طلا
دنیایِ جدید
بحران جمهوری
نهضت چهارم اردیبهشت
هیئت اعزامیِ شمالی
فصل 3: مدرن کردن چین
ملی‌گرایان در قدرت
پیروزی در چونگ کینگ
مائو در قدرت
Gaige kaifang: اصلاح و گشایش
چین از سال 1989
یک سیاست مدرن؟
فصل 4: آیا جامعۀ چین مدرن است؟
مردان و زنان
جنگ و جامعه
آیا چین جامعه‌ای ثروتمندتر از دورۀ مائو است؟
آیا چین آزاد است؟
اشتیاق به پیشرفت
چینی‌های دیگر
جامعه مدرن؟
فصل 5: آیا اقتصاد چین مدرن است؟
ریشه‌های اقتصاد مدرن چین
برخورد با امپریالیسم و صنعتی شدن
چین مائو
چین در اقتصاد جهانی
مشکلات رشد
نتیجه
فصل 6: آیا فرهنگ چینی مدرن است؟
خاستگاه خوانندگان مدرن
چهارم می و منتقدان آن
نویسندگان و هنرمندان در زمان مائو و اصلاحات
تصاویر متحرک
معماری و شهر مدرن
نتیجه
فصل 7: چین جدید شجاع؟
جدول زمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چین مدرن: مقدمه‌ای بسیار کوتاه
نویسنده
مترجمکژال پیرا
ناشر چاپیانتشارات برون سپهر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-94717-4-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چین مدرن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چین مدرن

برای دریافت کتاب چین مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.