معرفی و دانلود کتاب ژاپن امروز

عکس جلد کتاب ژاپن امروز
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ژاپن امروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژاپن امروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژاپن امروز

با مطالعه‌ی کتاب ژاپن امروز متوجه می‌شوید کشوری که تا قرن نوزدهم در آن سوی اقیانوس آرام در انزوا روزگار می‌گذراند، چگونه توانست به یکی از قطب‌های اقتصاد دنیا تبدیل شود. دان ناردو در این کتاب خلاصه‌ای از وضعیت سرزمین آفتاب تابان (از آغاز قرن نوزدهم تا پایان قرن بیستم) ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ژاپن امروز

وقتی به کشور ژاپن فکر می‌کنیم، یکی از سؤالاتی که همان ابتدا به ذهنمان می‌رسد این است که ژاپن چگونه توانست بعد از جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، به چنین کشور قدرتمندی تبدیل شود؟ احتمالاً هر کشور دیگری در چنین شرایطی نمی‌توانست به این سرعت خود را پیدا کند. فرهنگ و صنعت ژاپن، امروزه همه‌ی دنیا را فرا گرفته. افراد زیادی به تماشای انیمه و خواندن مانگا روی آورده‌اند و محصولات شرکت‌های ژاپنی مانند تویوتا، سونی، میتسوبیشی و توشیبا در همه‌ی جای دنیا دیده می‌شود. کتاب ژاپن امروز (Modern Japan) رشد این کشور را از قرن نوزدهم تا پایان قرن بیستم نشان می‌دهد. کشوری که در جنگ جهانی دوم و پس از آن، جهانیان را به حیرت واداشت.

معرفی و دانلود کتاب ژاپن امروز

دوره‌ی بازگشت میجی یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخی است که دان ناردو (Don Nardo) در فصل اول کتاب به آن می‌پردازد. او در ابتدا دوران‌های پیش از میجی را بررسی می‌کند. ژاپن در این زمان بود که اندک‌اندک شروع کرد به تبدیل شدن به ژاپن مدرن. رابطه‌ی ژاپن با آمریکا و کشورهای اروپایی، باعث پیشرفت اقتصادی و صنعتی این کشور شد. فصل دوم کتاب ژاپن امروز به قدرت گرفتن ارتش این کشور و جنگ‌هایش با کشورهای کره، چین و روسیه اختصاص دارد. نبرد ژاپن با روسیه و شکست مفتضحانه‌ی روسیه از نیروی دریایی ژاپن، به رشد سرزمین آفتاب تابان سرعت بیشتری بخشید. ژاپن به دیگر کشورهای دنیا ثابت کرد که قدرتمند است و در صحنه‌ی سیاسی جهان نقشی به‌سزا دارد.

دان ناردو در فصل سوم اوضاع کشور ژاپن را در زمان جنگ جهانی اول تشریح می‌کند. ژاپن در این زمان توانست جزایر تحت کنترل آلمان در اقیانوس آرام را تصاحب کند و به دیگر سرزمین‌های تحت سلطه‌ی چین دست‌درازی کرد. چنین موفقیت‌هایی اعتمادبه‌نفس ژاپنی‌ها را افزایش داد. همچنین در فصل سوم کتاب ژاپن امروز درباره‌ی نوع حکومت این کشور بیشتر خواهید خواند. روابط ژاپن با دیگر کشورها در سال‌های میان دو جنگ جهانی، در تعیین سرنوشت این کشور نقشی مهم داشت. رهبران نظامی ژاپن یکی پس از دیگری، به کشورها و سرزمین‌های مجاور تجاوز می‌کردند و خشم کشورهایی مانند آمریکا را برمی‌انگیختند. چنین اتفاقاتی به نبرد آمریکا و ژاپن در جنگ جهانی دوم منجر شد. فصل چهارم کتاب به چنین موضوعی اختصاص دارد.

فصل پنجم کتاب دوره‌ای مهم در تاریخ جنگ جهانی دوم را بررسی می‌کند. حملات هواپیماهای ژاپنی به کشتی‌های آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا را در هم کوبید. این واقعه کشور ژاپن را بیش از پیش قدرتمند جلوه داد. در این‌ زمان است که ژاپنی‌ها مغرور می‌شوند و امکانات دشمن خود را دست‌کم می‌گیرند. در فصل ششم کتاب ژاپن امروز، این آمریکاست که به ژاپن حمله می‌کند و این کشور را در سال 1945 به تسلیم وامی‌دارد. بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت متفقین در جنگ دوم جهانی، تسلیم ژاپن به آمریکاست.

معرفی و دانلود کتاب ژاپن امروز

دان ناردو در فصل هفتم ژاپن اشغال‌شده را توصیف می‌کند. بعد از جنگ جهانی دوم سربازان آمریکایی وارد کشور ژاپن می‌شوند و تا سال 1952 در آن‌جا می‌مانند. برخلاف تصور عموم، آمریکایی‌ها برای بازسازی به ژاپن آمده بودند نه تخریب. ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم کشوری شکست‌خورده و ویران‌شده بود که سربازان آمریکایی آن را اشغال کرده بودند. 30 سال بعد، ژاپن بعد از آمریکا رتبه‌ی دوم رشد اقتصادی را به خود اختصاص داد. در این مدت زمان کوتاه، ژاپن خود را از کشوری فقیر به کشوری ثروتمند تبدیل کرد و معجزه‌ای اعجاب‌آور را رقم زد. به‌طوری‌که بسیاری از کشورهای دنیا ژاپن را الگوی خود قرار داده و می‌دهند. در فصل هشتم کتاب ژاپن امروز درباره‌ی معجزه‌ی اقتصادی این کشور و موفقیت‌هایش در عرصه‌ی جهانی بیشتر می‌خوانید.

مهدی حقیقت‌خواه این کتاب دان ناردو را با همکاری انتشارات ققنوس به زبان فارسی ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب ژاپن امروز برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که می‌خواهند با تاریخ و فرهنگ ژاپن بیشتر آشنا شوند و علل توسعه‌ی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا را بدانند، کتاب ژاپن امروز را بخوانند.

در بخشی از کتاب ژاپن امروز می‌خوانیم

دولت‌هاى حزب لیبرال دموکرات، که یک سلسله نخست‌وزیران پیشرو آن‌ها را هدایت مى‌کردند، از بازسازى صنایع سنگین ژاپن، که طى جنگ تخریب شده بودند، سخاوتمندانه حمایت مى‌کردند. دولت، علاوه بر افزایش وام‌هاى کلان، ترتیب مجوزهاى خاصى را از کشورهاى خارجى، به ویژه ایالات متحده، داد. این مجوزها براى رؤسا و مدیران مؤسسات ژاپنى کسب جدیدترین نوآورى‌هاى فنى را جهت استفاده در کارخانه‌ها، شرکت‌هاى تجارى، و آزمایشگاه‌ها آسان مى‌کرد. دولت در 1956 سازمان علم و فن‌آورى را در دفتر نخست‌وزیرى تأسیس کرد. این سازمان کاربرد فن‌آورى مدرن پیشرفته را از سوى شرکت‌هاى مختلف صنعتى و تجارى ژاپن ترویج و هماهنگ مى‌ساخت. این تأکید بر فن‌آورى سرانجام بر اقتصاد ژاپن تأثیر ژرفى باقى گذاشت. کارخانه‌ها مدرن و بسیار کارآمد شدند و درعین‌حال ژاپنى‌ها در تولید تجهیزات و وسایل فنى، نظیر دستگاه‌ها و قطعات الکترونیکى، به طور فزاینده‌اى زبردست شدند.

دولت تحت رهبرى حزب لیبرال دموکرات دریافت که براى حفظ رشد اقتصادى، داشتن دسترسى مستمر به بازارهاى خارجى براى کالاهاى ژاپنى ضرورى است. این بود که رهبران ژاپن سخت کوشیدند با سایر کشورها روابط تجارى و دیپلماتیک خوبى برقرار و آن را حفظ کنند.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ ژاپن امروز
پیشگفتار: جویاى مقام اولى
1: دگرگونى شگفت‌انگیز ژاپن: دوره بازگشت میجى
2: غولى که بیدار مى‌شود: گسترش‌یابى اولیه ژاپن
3: از ستایش تا تشویش: گام نهادن به صحنه جهانى
4: آسیا براى آسیایى‌ها: برآمدن نظامیگران ژاپنى
5: امپراتورى آفتاب: جنگ تمام‌عیار در اقیانوس آرام
6: شعله‌هاى شکست: ژاپن خطر مى‌کند و به کلى مى‌بازد
7: دشمن من، دوست من: اشغال پس از جنگ
8:معجزه اقتصادى: کامیابى ژاپن امروز
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
آثار مرجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژاپن امروز
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-311-673-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ژاپن امروز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ژاپن امروز

برای دریافت کتاب ژاپن امروز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.