معرفی و دانلود کتاب کتابداری پزشکی

عکس جلد کتاب کتابداری پزشکی
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتابداری پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتابداری پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتابداری پزشکی

تمرکز کتاب کتابداری پزشکی نوشته جفری تی. هیوبر و فیلی تو. کیفنر، بر روندها و موضوعات جاری در حوزۀ سلامت است و شامل طراحی و توزیع خدمات اطلاعات سلامت، بنیان‌های کتابداری پزشکی، نظام‌های فعلی مراقبت سلامت، خدمات اطلاعاتی دانش بنیان، جایگاه حرفه‌ای کتابداران، و شبکه‌های حرفه‌ای است.

کتابداری پزشکی (Health librarianship) یک کتاب درسی مقدماتی است با رویکردی جامع در زمینۀ صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیاز کتابداری پزشکی. این کتاب به عنوان یک متن مقدماتی برای این رشته تالیف شد. کتابداری پزشکی، یا کتابداری علوم سلامت، در ارتباط با منابع اطلاعاتی و خدمات خاص علوم پزشکی و سلامت است. به طور کلی، متخصصان کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی در این رشته تخصص دارند. محیط‌های کار آنان شامل کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی علوم سلامت، کتابخانه‌های بیمارستانی، کتابخانه‌های تخصصی، کتابخانه‌های بیماران یا سلامت مصرف‌ کننده، و کتابخانه‌های عمومی ارائه‌ دهندۀ خدمات سلامت مصرف‌ کننده می‌شود.

حرفه‌مندان کتابداری پزشکی، یا کتابداری علوم سلامت، علاقه‌مند به تهیۀ خدمات و منابع اطلاعاتی خاص در حوزۀ سلامت و علوم پزشکی هستند. محیط‌هایی که این متصدیان ارشد دانش (CKOها) در آن‌جا کار می‌کنند شامل کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی علوم سلامت، کتابخانه‌های بیمارستانی، کتابخانه‌های تخصصی، کتابخانه‌های مراکز یادگیری سلامت مصرف‌ کنندگان یا بیماران، و کتابخانه‌های عمومی که خدمات سلامت مصرف‌ کنندگان را عرضه می‌کنند، می‌شود.

کتابخانه‌های دانشگاهی علوم سلامت به تأمین‌ کنندگان مراقبت سلامت، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، و پژوهشگران خدمت می‌کنند. علاوه بر مجموعه‌های عمومی، مجموعه‌های تاریخی نقش مهمی در کتابداری پزشکی، به ویژه در کتابخانه‌های بزرگ و دانشگاهی مراکز علوم سلامت ایفا می‌کنند. این خدمات برای آموزش و یادگیری موفق حیاتی هستند، و در تولید نیروی کار شایسته برای مراقبت‌های سلامت آینده انکار ناپذیرند. برخی کتابخانه‌های دانشگاهی مراکز علوم سلامت به مصرف‌ کنندگان مراقبت‌های سلامت نیز خدمت‌رسانی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر آنان را به کتابخانه‌های بیماران یا مراکز یادگیری ارجاع می‌دهند.

در محیط بیمارستانی، خدمات اطلاعاتی بالینی فراهم شده توسط متخصصان اطلاعاتی ممکن است به مثابه مسئلۀ مرگ و زندگی بیمار باشد. علاوه بر تأمین‌ کنندگان مراقبت سلامت، کتابخانه‌های بیمارستانی به دانشجویان دوره‌های دستیاری، یا نوبت کاری بالینی نیز خدمت می‌کنند. بر اساس اندازۀ بزرگی بیمارستان، ممکن است کتابخانه‌های بیماران یا مراکز یادگیری جداگانه‌ای وجود داشته باشد.

کتابخانه‌های تخصصی، از جمله کتابخانه‌هایی که در مراکز پژوهشی زیست‌ پزشکی و فناوری زیستی هستند، که ممکن است بر جنبه‌های کاری مؤسسه یا ابتکارهای تحقیق و توسعه تمرکز کنند. خدمات و مدیریت دانش بنیان برای کشف نوآوری‌های درمانی بسیار ضروری هستند.

جفری تی. هیوبر (Jeffrey T Huber) و فیلی تو. کیفنر (Feili Tu Keefner)، در این کتاب به دقت چگونگی اشتراک دیدگاه متخصصان اطلاعات سلامت را مستند کرده‌اند و انواع مختلف خدمات در محیط‌های خود را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، توضیحات هر بخش به عنوان راهنمایی برای توسعۀ صلاحیت‌های حرفه‌ای توسط کتابدار فردی و تسهیل پیشرفت شغلی به کار برده خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر کتابداری و کتابخانه‌های علوم پزشکی
فصل 2: جای دادن کتابداری پزشکی در محیط‌های بهداشتی و درمانی
فصل 3: بهداشت و درمان مبتنی بر شواهد / عملکرد مبتنی بر شواهد
فصل 4: منابع و خدمات سازمان‌های دولتی و انجمن‌های حرفه‌ای
فصل 5: کتابداری پزشکی: مدیریت و اجرا
فصل 6: خدمات فنی در کتابخانه‌های علوم پزشکی
فصل 7: خدمات عمومی در کتابخانه‌های علوم پزشکی
فصل 8: بازیابی اطلاعات
فصل 9: پیش‌برد مهارت‌های بین فردی: کتابداری پزشکی مصرف‌ کننده
فصل 10: سواد سلامت
فصل 11: خدمات کمک‌ رسانی
فصل 12: انفورماتیک زیست‌ پزشکی و سلامت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتابداری پزشکی
نویسنده،
مترجمفاطمه نیک زاد، هدی شاکر
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-241-174-7
موضوع کتابکتابداری
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کتابداری پزشکی

برای دریافت کتاب کتابداری پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.