معرفی و دانلود کتاب کودکی در برزخ

عکس جلد کتاب کودکی در برزخ
قیمت:
11400 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودکی در برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکی در برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکی در برزخ

کتاب کودکی در برزخ، نخستین اثر منتشر شده از زولفو لیوانلی، نویسنده ترکیه‌ای به شمار می‌رود و مجموعه‌ای از هشت داستان است که در آن‌ها او ایدئولوژی‌های جامعه شناسانه، سیاسی و مذهبی‌اش را در قالب داستان‌هایی زیبا به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب کودکی در برزخ:

هر کدام از داستان‌هایی که در کتاب کودکی در برزخ (Arafat'ta Bir Çocuk) به نگارش در آمده‌اند درباره مشکلات و مصائب زندگی افرادی از کشور ترکیه است که از آغاز دهه 1960 تصمیم گرفتند به جهت کسب درآمد و پیدا کردن شغل مناسب و ترسیم آینده‌ای امیدبخش برای خود و خانواده‌شان به اروپا مهاجرت کنند و پس از تحمل سختی‌های فراوان و بعد از دهه 1970 به عنوان پناهنده سیاسی به آنجا بروند.

در حقیقت این کتاب ماجرای آغاز مهاجرت ترک‌ها را به اروپا و مصائبی که به دنبال آن متحمل شده‌اند، همچون یک سند تاریخی به تصویر می‌کشد.

کتاب کودکی در برزخ (A Child In Purgatory) مجموعه داستان‌های کوتاه زولفو لیوانلی است که هر کدام نگاهی تازه و متفاوت دارد و بیشتر درباره مهاجرت و کارگران مهاجر ترک می‌باشد. در داستان‌های کوتاه لیوانلی مثل همیشه با شگفتی روبرو می‌شوید.

بر اساس اولین داستان مجموعه یعنی کودکی در برزخ، تلویزیون سوئد فیلمی داستانی تهیه کرد که بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

کتاب کودکی در برزخ مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های سیاسی و اجتماعی علاقه دارید و می‌خواهید وارد دنیایی شگفت‌انگیز شوید، این کتاب برای شما مناسب و جذاب خواهد بود.

با زولفو لیوانلی بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده، موسیقی‌دان، کارگردان و سیاستمدار درخشان و مطرحی است که در ترکیه‌ چشم به جهان گشود. زولفو لیوانلی (Zulfu Livaneli) تا به امروز کتاب‌های سیاسی و اجتماعی و داستان‌های بسیاری به نگارش درآورده که به دلیل همین تفکرات و داستان‌های سیاسی مدتی را در زندان سپری کرده است.

لیوانلی به خاطر رمان‌ها و آثار موسیقی صلح‌جویانه‌اش بیش از 30 جایزه‌ی جهانی و ملی در زمینه‌های ادبیات، موسیقی و سینما مانند جایزه بهترین نویسنده جدید بارنز‌اند نوبل آمریکا و جایزه بهترین کتاب سال ایتالیا و فرانسه را اخذ نموده است. آثار این نویسنده ترکیه‌ای به 34 زبان مختلف جهان ترجمه‌ شده و در کشورهایی همچون چین، اسپانیا، کره و آلمان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است.

زولفو لیوانلی در سال 1996 از طرف یونسکو در پاریس به دلیل همکاری در فرهنگ و صلح جهانی مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان مشاور مدیر کل منصوب شد. او بین سال‌های 2002 تا 2006 به عنوان عضو پارلمان ملی ترکیه و شورای اروپا فعالیت داشت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های آخرین جزیره، سفر با الیا کازان، حکایت برادرم، یک گربه، یک مرد، یک مرد و بی قراری اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کودکی در برزخ می‌خواینم:

او هرگز کلاهی را که تا روی چشم‌هایش پایین کشیده بود، از سرش برنمی‌داشت. یک کلاه رنگرزی بود با لبه خیلی دراز و تکه‌های قرمز و آبی و زرد. نام کارخانه رنگسازی رویش نوشته شده بود. سفت و سخت کلاه را پایین می‌کشید تا یک تار مو هم از گوشه و کنارش بیرون نزند. وقتی روبرو را نگاه می‌کرد، چیزی نمی‌دید. برای دیدن معلم هم باید سرش را کاملاً عقب می‌برد.

کلاه را از جایی که اثاثیه کهنه می‌ریزند، پیدا کرده و از آن روز به بعد دیگر از سرش درنیاورده بود. در مدرسه، خانه و کوچه همیشه سرش بود.
اوایل، پدرش خیلی عصبانی شده و گفته بود: "این کثافتو از سرت در بیار! " وقتی هم لجاجت پسرک را دیده بود، کلاه را با خشم قاپیده و به زمین کوبیده بود و دو تا سیلی هم خوابانده بود بیخ گوش پسرک.

آن شب بعد از اینکه همه خوابیده بودند، بلند شده، کلاه را سرش کرده و دوباره به رختخواب رفته بود.

ناراحتی‌اش بیشتر به خاطر لجبازی با پدرش بود وگرنه به این که در مدرسه مدام می‌گفتند: "در بیار! " و به اینکه کارشناسان ویژه تعلیم و تربیت می‌آمدند و ساعت‌ها با او حرف می‌زدند، اهمیتی نمی‌داد. در اصل اگر نیمی از حرف‌ها را می‌فهمید، از نیم دیگر سر در نمی‌آورد. چشم‌های درشتش را یا به گوشه تخته سیاه می‌دوخت یا به پنجره و یا به نیمکت‌ها. لبخند می‌زد و از جایش تکان نمی‌خورد. انگار با او نیستند...

"حالا بیا با هم حرف بزنیم! "
یا اینکه: "دوست کوچولوی من، با سکوت که نمی‌تونیم به جایی برسیم! "
"مگه وقتی بزرگ شدی می‌خواهی رنگرز بشوی؟ "
آخرش وقتی حرف‌ها تمام می‌شد، با پوزخندی که طرف مقابل را از کوره در ببرد، می‌گذاشت و می‌رفت.
مربیان درمانده شده بودند. یکی از آن‌ها می‌گفت: "انگار یک دیوار بین ماست. حرف‌هایم به او نمی‌رسد. "

باز هم جریان کلاه زیاد مهم نبود. ظاهر نامتناسبی داشت اما کسی را دلخور نمی‌کرد. در نهایت لجاجت و سرکشی پسرک را نشان می‌داد. مسئله اصلی حوادثی بود که پسرک هر روز با شدتی بیش از پیش می‌آفرید. هر روز صبح با جثه نحیف و پوزخند همیشگی‌اش وارد کلاس می‌شد. در برابر هیچ حادثه‌ای آن لبخند را از لب‌ها و چشم‌هایش دور نمی‌کرد و این ظاهر پسرک را طوری نشان می‌داد که گویی هر آن برای هر چیزی آماده است. آن هم آماده برای اینکه تا آخرش برود.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
کودکی در برزخ
خواب همه پرندگان
کارگر نساجی و شاعر
اندازه یک جو
جایگزین
ملاقات
اونیفورم
روزهای پرملال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکی در برزخ
نویسنده
مترجموحید فرخاد
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-622-680082-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
11400 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکی در برزخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکی در برزخ

برای دریافت کتاب کودکی در برزخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.