معرفی و دانلود کتاب کوچک و سخت

عکس جلد کتاب کوچک و سخت
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچک و سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچک و سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچک و سخت

تصور می‌کنید اولین روزهای پس از زایمان چطور می‌گذرند؟ کتاب کوچک و سخت اثر ریوکا گالچن که در همین شرایط نوشته شده، به سؤال شما پاسخ می‌دهد. نوشته‌های پراکنده و کوتاه و بلند این کتاب، دلگرم‌کننده‌ی مادرانی است که برای اولین بار بچه‌دار می‌شوند. جستارهایی تأمل‌برانگیز از عشق به ادبیات، تجربه‌ی مادرانگی و دل‌مشغولی‌های آن. این اثر در فهرست نهایی بهترین مجموعه‌جستارهای دهه‌ی دوم قرن بیست‌ویکم قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب کوچک و سخت

ریوکا گالچن (Rivka Galchen) در کتاب پیش رو به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست. کتاب او شامل جمله‌های کوتاه، پاراگراف‌های بلند، داستان و حتی مقاله‌های مختلفی درباره‌ی بارداری و ادبیات است. جستارهای به‌ظاهر پراکنده‌ی کتاب کوچک و سخت (Little Labours) در نهایت به ساختاری پیش‌بینی‌ناپذیر و شگفت‌انگیز می‌رسند.

با مرور کوتاهی بر سرفصل‌های کتاب نامبرده متوجه می‌شویم که با داستانی یکنواخت و خطی سر و کار نداریم. «نوزادان در هنر»، «بچه‌های بقیه مردم»، «تأثیر شیر کوهی بر بقیه آدم‌ها» و دیگر فصل‌های عجیب‌وغریب دیگر این کتاب نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای از نوشته‌ها، افکار و نقدهای ادبی پراکنده از مادری تازه‌کار روبرو هستیم.

مطالعه و تحقیق گالچن در فرهنگ و ادبیات ژاپن و الهام از کتاب ساختار بالینی سی شوناگن به نوشتن کتاب کوچک و سخت کمک فراوانی کرده‌ است. با آن‌که اغلب نوشته‌های این کتاب در وقت‌های مرده‌ی پس از زایمان و اندک فرصت‌های خالی گالچن به نگارش درآمده، غنای محتوایی و دلچسب‌بودن آن باعث شده تا در فهرست نهایی بهترین مجموعه‌جستارهای دهه‌ی دوم قرن بیست‌ویکم قرار بگیرد.

رویا پورآذر مترجم کتاب کوچک و سخت است که با حمایت نشر اطراف توانسته ترجمه‌ی آن را به سرانجام برساند.

نکوداشت‌های کتاب کوچک و سخت

  • گالچن در گرفتن نخ و پاره‌کردن آن مهارت بالایی دارد؛ بنابراین جملات در جایی تمام نمی‌شوند که انتظارش را می‌کشید. (جیمز وود، نیویورکر)
  • خواندن آثار ریوکا گالچن مانند ورود به سرزمین عجایبی است که شگفت‌انگیزبودن و کسل‌کننده‌بودن در فاصله‌ای دور از هم راهپیمایی می‌کنند. (مایکل لیندگرن، واشینگتون پست)
  • پیشنهادی که گالچن مطرح می‌کند، یعنی قراردادن بچه‌ها به‌عنوان موضوع یک هنر جدی که همزمان باید زمزمه و فکر کنیم، در دنیایی که مادرانگی و روشن‌فکری در تضاد با هم قرار دارند، شگفت‌انگیز و حتی رادیکال به‌نظر می‌رسد. ممکن است کتاب کوچولویی باشد، اما کتاب کوچکی نیست. (NPR)

کتاب کوچک و سخت برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک مادرها و زنان باردار اولین گروه از مخاطبان این کتاب را تشکیل می‌دهند. از آن‌جایی که محتوای کتاب، جستارهایی درباره زنانگی است و نویسنده نیز هنگام نوشتن آن‌ها باردار بوده، علاقمندان می‌توانند با خواندن این کتاب با فضای روزهای قبل و بعد از زایمان بیشتر آشنا شوند.

با ریوکا گالچن بیشتر آشنا شویم

کتاب کوچک و سخت نوشته فردی است که تحصیلات در رشته پزشکی، ادبیات انگلیسی و هنرهای زیبا را در کارنامه خود دارد. همچنین، سال‌ها روزنامه‌نگاری در نیویورکر و کسب جوایز متعدد از جمله جایزه بنیاد نویسندگان رونا جف باعث شده تا ریوکا گالچن را بیش از پیش یک نویسنده بدانیم. او در سال 1976 به‌عنوان یک کانادایی متولد شد، اما پس از مهاجرت والدینش در آمریکا رشد کرد.

اولین رمان بلند او در سال 2008 با نام «اختلالات جوی» منتشر شد که جایزه بین‌المللی ویلیام سارویان را برایش به ارمغان آورد. غیر از این، گالچن تاکنون رمان «همه می‌دانند مادرت جادوگر است»، داستان کوتاه «یه روزی امپراطوری»، «چگونه می‌توانم کمک کنم؟» و چندین اثر دیگر را در کارنامه دارد. همچنین، گالچن از سال 2007، مقاله‌های زیادی را در مجله‌هایی مانند نیویورکر و هارپر منتشر کرده‌است.

در بخشی از کتاب کوچک و سخت می‌خوانیم

نوزادان در هنر هیچ شباهتی به نوزادان در زندگی واقعی ندارند. این نکته به‌طور خاص در بازنمایی مسیحِ نوزاد مشاهده می‌شود اما برای عموم نوزادان هم صادق است. از این جالب‌تر، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی‌اند که تصویرشان از ‌بقیه‌ی چیزها واقع‌گرایانه است ولی ‌نوزادان را عجیب و غریب نشان می‌دهند. ‌معمولاً‌ نوزادان را با نسبت خاصی، مثل یک بزرگسال کوچک به تصویر می‌کشند: دست ‌و پای‌شان از دست ‌و پای نوزاد واقعی کشیده‌تر است و سرشان به اندازه‌ی سر نوزاد واقعی بزرگ نیست. در زندگی واقعی، نوزادان سرهایی خیلی بزرگ دارند و دست‌هایی خیلی کوتاه که از سر خودشان بالاتر نمی‌رود. اما تقریباً هیچ وقت چنین چیزی را در یک موزه نمی‌بینیم. شنیده‌ام که طی قرون متمادی مشکل اصلی هنرمندانی که مسیحِ نوزاد را بازنمایی می‌کرده‌اند این بوده که عریانش را چگونه نشان دهند.

با این حال تازگی‌ها من و این نوزاد، چند نقاشی واقع‌گرا از نوزادان دیده‌ایم. یکی از این نقاشی‌ها کار یان اِستین، هنرمند قرن هفدهمی‌ست که شهرتش را مدیون نقاشی از خانه‌های ریخت‌وپاش و کَروکثیف است؛ خانه‌هایی که آدم می‌تواند تصور کند واقعاً همان شکلی بوده‌اند. یک نقاشی هم از یان دُبرِی دیدیم با عنوان نیایش چوپانان که مسیحِ نوزاد را شبیه یک نوزاد واقعی نشان می‌داد. این تابلو را نزدیک تابلوی طبیعت بی‌جان با توت‌فرنگی‌ها اثر آدریَن کورته به دیوار زده بودند. همه‌ی نقاشی‌های نمایشگاه در یک سالن بودند و در مهم‌ترین جای نمایشگاه، نقاشی خیلی بزرگی از یک گاو گذاشته بودند که اثر پائولوس پوتر بود. در بروشور نمایشگاه نوشته شده بود انتخاب یک گاو معمولی به عنوان سوژه‌ی چنین پرتره‌نگاریِ‌ دقیقی، آن هم در قرن هفدهم، کاری انقلابی محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

1- کتاب‌های کودکان
2- بچه‌ی کریستالی
3- خیلی خیلی وقت پیش، اواخر ماه اوت
4- دلیلی برای عذرخواهی از دوستان
5- بچه چه‌جور دارویی‌ست؟
6- خاندان
7- مراسم محموله‌ها‌ی دریایی
8- اسرار سلیقه
9- ویارها
10- آناتِ مذهبی بچه
11- شکل کله
12- کمدی رمانتیک
13- محو
14- گونه‌های مختلف جانداران
15- در ادبیات تعداد سگ‌ها بیشتر از نوزادان است
16- باز هم فرنکنشتاین
17- و فیلم‌ها
18- شاهزاده کاگویا
19- رامپِلستیلتسکین
20- تأثیر شیر کوهی بر بقیه‌ی مردم‌  یک
21- تأثیر شیر‌کوهی بر بقیه‌ی مردم دو
22- نکاتی درباره‌ی بعضی نویسندگانِ قرن بیستم
23- بچه‌های بقیه‌ی ‌مردم
24- بچه‌های بقیه‌ی ‌مردم دو
25- بچه‌های بقیه‌ مردم سه
26- بچه‌های بقیه‌ی مردم چهار
27- وارونگی‌ها
28- مادری‌نویس‌ها
29- وقتی بچه به خانه آمد
30- وقتی امپراتریس نقل‌ مکان کرد
31- نمایشگرها
32- فیلم آی‌فون
33- خیلی از نویسنده‌ها بچه دارند
34- در فِلَگ‌اِستَف   یک
35- در فلگ‌استف دو
36- نوع جدید افسردگی
37- بچه بهترین عامل پیش‌برنده‌ی پی‌رنگِ انتقام است
38- یک اضطراب مدرن
39- چیز‌هایی که به‌اشتباه می‌گویند بخش بزرگِ بچه‌داری‌ست
40- نوزادان در هنر
41- بازی‌های ویدیویی
42- نارنجی
43- باز هم نوزادان در هنر
44- گاهی انگار چندهزار ساعت است که پیش بچه‌ای
45- خطر غریبه‌ها
46- تأثیر شیر کوهی بر بقیه‌ی آدم‌ها سه
47- بیشتر نویسندگان بزرگ زن در قرن بیستم
48- نویسندگان زن
49- دختربچه‌ها و مردها
50- من هیچ‌وقت
51- خانه‌ی عروسک
52-آدم‌هایی که با نوزادان جورند
53- آغاز سوء‌تفاهم
54- شهروند جدید
55- پول و نوزادان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچک و سخت
نویسنده
مترجمرویا پورآذر
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-619440-2
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوچک و سخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوچک و سخت

برای دریافت کتاب کوچک و سخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.