معرفی و دانلود کتاب صوتی هرس ذهن: راهنمای عملی برای زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی

عکس جلد کتاب صوتی هرس ذهن: راهنمای عملی برای زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرس ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرس ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هرس ذهن: راهنمای عملی برای زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی

اگر افکار منفی ذهن شما را تیره‌وتار کرده یا همیشه در حال مرور حوادث گذشته هستید باید ذهن خود را کنترل کنید. اس جی اسکات و بری داونپورت در کتاب صوتی هرس ذهن تمرین‌هایی برای رفع شلوغی ذهن ارائه می‌دهند که به کنترل افکار کمک می‌کند. با این تمرین‌ها می‌توان در لحظه‌ی حال و شاد زندگی کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی هرس ذهن

علیرغم داشتن همه‌ی چیزهایی که برای یک زندگی شاد نیاز داریم، اگر ذهن ما پر از افکار منفی باشد نمی‌توانیم از زندگی خود لذت ببریم. اس جی اسکات (S. J. Scott) و بری داونپورت (Barrie Davenport) در کتاب صوتی هرس ذهن (Declutter Your Mind) نشان می‌دهند که برای کنار گذاشتن این افکار منفی باید ذهن را مانند درختی پرشاخ و برگ هرس کنیم. هرس کردن باید در جنبه‌های مختلف زندگی اعمال شود؛ هرس کردن افکار، تعهدات زندگی، روابط و محیط اطراف. این کتاب صوتی چهار بخش مجزا را به شیوه‌های مفید برای هرس کردن بخش‌های مختلف زندگی اختصاص داده است.

ذهن ما مدام در حال فکر کردن به چیزهای مختلف است. افکار ما کمک می‌کنند که درک ما از واقعیت شکل پیدا کند. این افکار می‌توانند مثبت، منفی یا خنثی باشند. همان‌قدر که افکار مثبت زندگی شادی برای ما ایجاد می‌کنند، افکار منفی هم می‌توانند تاثیر مخربی بر همه‌ی جوانب زندگی ما داشته باشند. حواس‌پرتی‌های سطحی مانند غذا، بازی، کار و معاشرت ممکن است ذهن ما را از این افکار منفی دور کنند. اما اگر فکر اساسی برای هرس کردن این افکار نکرده باشیم همیشه خطر بازگشت این افکار وجود دارد.

به‌هم‌ریختگی ذهنی ممکن است زمانی ایجاد شود که ما نسبت به چیزی استرس داریم. داشتن انتخاب‌های زیاد و ناتوانی در تصمیم‌گیری یا سوگیری‌های منفی می‌توانند دلایل هجوم افکار منفی باشند. هدف کتاب صوتی هرس ذهن کمک به کاهش اضطراب ناشی از تفکر بیش‌ازحد است. از نظر اس جی اسکات و بری داونپورت ذهن ما جوری طراحی شده که بیشتر به افکار منفی توجه نشان دهد و باید با تمرین‌هایی مشخص این سوگیری ذهنی را تغییر داد. تنفس عمیق متمرکز، مدیتیشن و جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت و سازنده بخشی از این تمرین‌ها هستند.

فکر کردن به مسائلی که در زندگی برای ما اهمیت دارند و اولویت‌بندی این مسائل یکی از راه‌های هرس کردن تعهدات زندگی است. اس جی اسکات و بری داونپورت در کتاب صوتی هرس ذهن هفت حوزه‌ی مختلف زندگی را شرح می‌دهند که در فرایند هرس کردن تعهدات زندگی باید مورد توجه قرار گیرند. کار، خانواده، رابطه‌ی احساسی، رشد، تفریح، مدیریت زندگی و سلامت قسمت‌هایی از زندگی هستند که باید به‌طور جداگانه هرس شوند. یک راه خوب برای کاهش افکار منفی مربوط به تعهدات زندگی این است که ارزش‌های اصلی خود را شناسایی کنیم.

ارزش‌های اصلی آن ارزش‌هایی هستند که نقش حیاتی در انتخاب‌ها یا تصمیم‌های مهم ما در زندگی دارند. در کتاب صوتی هرس ذهن، اس جی اسکات و بری داونپورت مثال‌هایی را از این ارزش‌ها ارائه می‌کنند. موفقیت، آزادی، تعادل، شفافیت، اتکا به خود، مهربانی و ...، از ارزش‌هایی هستند که با شناسایی آن‌ها می‌توانیم اهداف خود را در زندگی درک کنیم. اینکه می‌خواهیم چه کسی باشیم یا قصد داریم چگونه زندگی خود را بگذرانیم سوال‌هایی هستند که با جواب دادن به آن‌ها کنترل بیشتری بر افکار خود خواهیم داشت.

علاوه بر هرس کردن به‌هم‌ریختگی ذهنی و اولویت‌بندی تعهداتمان باید روابط و محیط اطراف را هم با توجه به ارزش‌گذاری‌هایی که داریم تنظیم کنیم. کتاب صوتی هرس ذهن راهکارها و تمرین‌های خوبی را برای این کار پیشنهاد می‌کند. در بخش‌های مختلف کتاب مثال‌ها و ایده‌های متنوعی برای کاهش افکار منفی ارائه شده و کتاب با خلاصه‌ای از تمام این ایده‌ها به پایان می‌رسد.

نکته‌ی مهم در مورد کتاب صوتی هرس زندگی این است که با گوش دادن به آن یاد می‌گیریم با تمرین و تکرار می‌توان افکار را کنترل کرد و با هرس کردن ذهن امکان رشد و مدیریت دلخواه آن را به وجود آورد. این کتاب صوتی با صدای محمد نظری توسط موسسه نوین کتاب گویا تهیه شده و نسخه‌ی چاپی آن با ترجمه‌ی صدف حکیمی‌زاده توسط نشر آموخته منتشر شده است.

کتاب صوتی هرس ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی توصیه می‌شود که ناراضی یا آزرده‌خاطر هستند، کسانی که بدون آگاهی از دلایل احتمالی احساس شاد بودن ندارند. اگر قصد دارید تک‌گویی‌های درونی خود را تبدیل به افکار مثبت کنید، تمرین‌های این کتاب می‌تواند برای شما مفید باشد.

با اس جی اسکات و بری داونپورت بیشتر آشنا شویم

استیو اسکات، از نویسندگان پرفروش وال‌استریت ژورنال است. او که در نیوجرسی آمریکا بزرگ شده پس از تحصیل در رشته‌ی روانشناسی و اقتصاد در چندین شرکت موفق فعالیت داشته است. اس جی اسکات بیشتر از 30 کتاب در زمینه‌های خودسازی نوشته و کتاب‌های او به بیش از 12 زبان مختلف ترجمه شده‌اند. «33 راه برای غلبه بر تنبلی»، «سطح زندگی‌ات را بالا ببر» و «عادت‌های یک رابطه‌ی آگاهانه» از کتاب‌های استیو جی اسکات است که به فارسی ترجمه شده.

بری داونپورت نویسنده و آموزگار موفقیت،کتاب‌های مختلفی در زمینه‌های خودسازی و بهبود فردی منتشر کرده است. بری داونپورت علاوه بر راهکارهای موفقیت کاری و شخصی، در ارتباط با موفقیت و بهبود روابط عاطفی نیز می‌نویسد. «نشانه‌های سو استفادهی عاطفی»، «ایجاد اعتماد به نفس» و «201 سوال رابطه‌ها» از کتاب‌های پرفروش بری داونپورت است.

جملات برگزیده هرس ذهن

  • زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارد: تمام چیزی که نیاز دارید در وجودتان است، در طرز تفکرتان است. (مارکوس اورلیوس)

  • این افزایش هرروزه نیست، بلکه کاهش هرروزه است. موارد غیرضروری را حذف کنید. (بروس لی)

  • مراقبه بسیار شبیه به انجام تمرین‌های تکراری در باشگاه ورزشی است. این تمرین عضله‌ی توجهتان را قوی می‌کند. (دیوید لیوای)

  • چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، درست فکر کرده‌اید! (هنر فورد)

در بخشی از کتاب صوتی هرس ذهن می‌شنویم

وقتی از یک وضعیت مطمئن و امن به وضعیتی نامعلوم منتقل می‌شوید، طبیعی است که وحشت کنید. تفکر، برنامه‌ریزی، نگرانی و در دام تعصبات افتادن فقط به‌هم‌ریختگی ذهنی‌تان را بیشتر می‌کنند. اقدامات متمرکز و هرروزه شما را به پیش می‌برند. اگر نمی‌دانید چه کار کنید، باز هم کاری انجام دهید. یک گام کوچک در جهت رویایتان بردارید.

یکی از نتایج مثبت این تمرین 14 مرحله‌ای این است که با تحت کنترل درآوردن زندگی‌تان و حرکت در جهت موضوعی معنادار، زندگی‌تان هدفمند می‌شود. درواقع، تلاش برای کار در جهت علایق‌تان گاهی به‌اندازه‌ی دستابی به آن‌ها رضایت‌بخش است. گرگ جانسون، نویسنده‌ی کتاب زندگی هدفمند: راهنمایی برای دستیابی به زندگی موفق و مهم می‌گوید: «روی مسیر تمرکز کنین، نه مقصد. شادی حاصل تمام‌کردن یه فعالیت نیست، بلکه در حین انجام اون به دست می‌آد».

بسیاری از پریشانی‌های ذهنی و تفکرات منفی ما حاصل احساس مبهمی و خارج از کنترل بودن زندگی‌مان است. وقتی برای پیدا کردن علایق‌تان دست به اقدام می‌زنید، وضوح و آرامش فکری‌تان بیشتر و بیشتر می‌شود.

تا به اینجا، چند راهبرد یاد گرفتید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بر الگوهای منفی فکری‌تان غلبه کنید و از تاثیر تعهداتی در زندگی‌تان کم کنید که درواقع مهم نیستند. در بخش بعد، درباره‌ی تاثیر منفی برخی روابط روی سلامت ذهن توضیح می‌دهیم و راه‌حلی برای رهایی از این مشکل ارائه می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
بخش 1 قسمت 1: هرس افکار
14 دقیقه
بخش 1 قسمت 2: عادت اول
17 دقیقه
بخش 1 قسمت 3: عادت دوم
8 دقیقه
بخش 1 قسمت 4: عادت سوم
12 دقیقه
بخش 1 قسمت 5: عادت چهارم
13 دقیقه
بخش 2 قسمت 1: هرس وظایف زندگی
16 دقیقه
بخش 2 قسمت 2: راهبرد شماره 2
22 دقیقه
بخش 2 قسمت 3: راهبرد شماره 3
21 دقیقه
بخش 2 قسمت 4: راهبرد شماره 4
26 دقیقه
بخش 3 قسمت 1: هرس روابط
12 دقیقه
بخش 3 قسمت 2: راهبرد رابطه‌ای 2
14 دقیقه
بخش 3 قسمت 3: راهبرد رابطه‌ای 3
17 دقیقه
بخش 3 قسمت 4:‌ راهبرد رابطه‌ای 4
16 دقیقه
بخش 4 قسمت 1: هرس محیط پیرامون
12 دقیقه
بخش 4 قسمت 2: زندگی دیجیتال را ساده کنید
23 دقیقه
بخش 4 قسمت 3: فعالیت‌ها را ساده کنید
14 دقیقه
بخش 4 قسمت 4: غلبه بر اهمال‌کاری
20 دقیقه
بخش 4 قسمت 5: اعمال را ساده کنید
11 دقیقه
بخش 5 - نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هرس ذهن: راهنمای عملی برای زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی
نویسنده،
مترجمصدف حکیمی زاده
راویمحمد نظری
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هرس ذهن

A T
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتاب بسیار عالی‌ای هست که تقریبا تمام مباحث مربوط به پاکسازی مغز و غلبه بر فریبهای ذهن را به طور یکپارچه و منسجم ارائه میکند و افراد میتوانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر موضوع و نحوه عملکرد و موفقیت در آن، از منابع مربوطه دیگر استفاده کنند.
Faeze Yazdani
۱۴۰۲/۱/۲۹
در مجموع کتاب خوبیه با اینکه تکرار بود بیشترش ولی وقتی با تمرین هاش پیش بری نتیجه میگیری
برای کسایی که میتونن تنها باشن و بتونن تمرین‌ها رو انجام بدن عالیه
اسماعیل قاسمی
۱۴۰۲/۱/۲۱
تقریبا گفته‌های دیگران رو درقالبی دیگه بیان میکنه اما راهکارهای خوبی برای پاکسازی ذهن داره
غزل عباس زاده
۱۴۰۲/۸/۵
کتاب هرس ذهن کتاب مفیدی بود
آقای کیانفر
۱۴۰۲/۲/۱
برای شروع دستیابی به آرامش کتاب مفیدیه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هرس ذهن

برای دریافت کتاب صوتی هرس ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.