معرفی و دانلود کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟

عکس جلد کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟

کیتی با یک‌عالمه اتفاق بامزه‌ی دیگر سر رسیده تا در کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ از ماجرای تازه‌اش برایتان بگوید. بل مونی با قلم روان و طنز خود اعتقادات جدید کیتی را برای مخاطبان بیان می‌کند؛ مثلاً اینکه مدرسه رفتن و مشق نوشتن به هیچ دردی نمی‌خورند! مطالعه‌ی این داستان سرگرم‌کننده و مفرح برای مخاطبان خردسال بی‌نهایت جذاب و دلنشین خواهد بود.

درباره‌ی کتاب کیتی دختر آتش‌ پاره 12: خب که چی؟

کیتی از نظر خودش یک دختر زبروزرنگ و پرمشغله است که اصلاً وقتی برای سر خاراندن ندارد! او کل صبح را با ویلیام به هر گوشه‌ای سرک می‌کشد، با رزی فوتبال بازی می‌کند، بعد از آن هم پای تلویزیون می‌نشیند و حسابی کارتون تماشا می‌کند. این طور می‌شود که دیگر وقت و انرژی کافی برای مشق نوشتن و مدرسه رفتن ندارد. مادر کیتی فکر می‌کند او یک دختر تنبل است که تمام روزش را با کارهای غیرضروری می‌گذراند و حتی توجهی هم به درس‌های عقب‌مانده‌اش ندارد. اما خب که چی؟ نوشتن تکالیف مدرسه چه فایده‌ای دارد، وقتی می‌توان کلی بازی و تفریح کرد؟!

بل مونی (Bel Mooney) در کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ (!So What) سراغ موضوعی رفته که مشکل خیلی از بچه‌ها و دغدغه‌ی بسیاری از پدر و مادرهاست. اینکه دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند به جای انجام کارهای ضروری مدرسه، پی شیطنت و انواع سرگرمی‌ها را بگیرند و در نتیجه از درس‌هایشان عقب می‌مانند.

ماجرا از این قرار است که به زودی یک مهمان دوست‌داشتنی به مدرسه‌ی کیتی خواهد آمد. او کسی نیست جز خانم «مارجی گری»، نویسنده‌ای معروف که کیتی عاشق کتاب‌های اوست. همه‌ی بچه‌های کلاس باید تا قبل از ملاقات با این نویسنده، درمورد یک کتاب و یک عکس مطلبی بنویسند. با‌این‌حال، کیتی تصمیم می‌گیرد به جای نوشتن این تکلیف، اتاقش را تمیز کند. اتاقی که مدت‌هاست مادرش به خاطر شلختگی آن سر کیتی غر می‌زند! با اینکه فرصت چندانی تا روز دیدار با نویسنده‌ی محبوب نمانده، فکر می‌کنید کیتی می‌تواند هم اتاقش را مرتب کند و هم به مشق‌هایش برسد؟ خب، باید پایان قصه را از زبان بل مونی بشنویم.

از ویژگی‌های جالب توجه اثر حاضر، تصاویر بامزه و سیاه و سفید آن است که صحنه‌ها و لحظات گوناگون داستان را برای مخاطب ترسیم می‌کنند. مخاطب کودک در کنار ماجراهای داستان، با توجه به نقاشی‌های کتاب، هم شخصیت‌ها را بهتر درک کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و هم می‌تواند به‌خوبی در جریان قصه قرار بگیرد.

متن ساده‌ی بل مونی در کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ نیز درخور توجه است. البته قلم روان نیلوفر اکبری در برگردان این اثر به فارسی، بسیار اثرگذار بوده و موجب شده خواننده‌ی خردسال در فهم جملات هرگز دچار مشکل نشود.

برای اینکه کودکان بهتر بتوانند شخصیت کیتی را شناخته و رخدادهای داستان را درک کنند، پیشنهاد می‌کنیم یازده جلد نخست از مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره را تهیه کرده و آن‌ها را نیز به کمک والدین خود مطالعه کنند.

اثر پیش‌رو به همت نشر افق به مشتاقان ادبیات کودک ارائه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره

تاکنون مجموعه‌های داستانی آموزنده‌ی زیادی برای کودکان نوشته شده و به چاپ رسیده است. یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های چند‌جلدی کودک، مجموعه داستان‌های چهارده‌جلدی کیتی دختر آتش پاره (Kitty and Friends) بوده که ماجراهای یک دختر شیطان و پرجنب‌وجوش به نام کیتی را روایت می‌کند. کیتی در هر جلد از داستان، شما را به دل ماجرایی جدید دعوت می‌کند که هر کدام یک پیام آموزنده را در خود جای داده‌اند.

این دختربچه‌ی بازیگوش دوست دارد همیشه کارهای درست را انجام بدهد اما گاهی اوقات، با کارهای عجیب‌و‌غریبش هم خود و هم بزرگ‌ترها را کلافه می‌کند. زندگی او پر از اتفاقات بامزه، هیجان و تجربیات تازه است. زندگی این کودک سربه‌هوا، برای خیلی از ما، یادآور دوران کودکی خودمان بوده. از طرفی شاید ماجراهای کیتی برای کودکان امروزی هم، شیطنت‌های خودشان را به یادشان بیاورد!

تهیه‌ی این مجموعه و خواندن آن توسط کودکان، فرایندهای یادگیری، ارتباط با دیگران و مهارت‌های زندگی را به آن‌ها می‌آموزد و کمک می‌کند در بزنگاه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود، بالغانه رفتار کنند و تصمیم بگیرند. از سوی دیگر، مخاطب کودک با مطالعه‌ی این چهارده‌گانه، غلبه بر احساسات، کنترل هیجانات، همکاری و توانایی درخواست کمک از دیگران، همچنین ده‌ها نکته‌ی اخلاقی مشابه را نیز یاد می‌گیرد. به اعتقاد خیلی از والدین، اگر نکته‌های تربیتی را مستقیماً به کودک بگوییم نتیجه‌ی بهتری خواهیم گرفت اما جدیدترین پژوهش‌های روانشناختی و حوزه‌ی علوم تربیتی با این عقیده مخالف هستند.

داستان و امکانات آن، مانند تعلیق، شخصیت‌‌پردازی، گره‌افکنی و گره‌گشایی، بیش از هر پدیده‌ی دیگری احساسات و عواطف مخاطب را درگیر خود می‌کنند و این یعنی زبان قصه و داستان بهترین ابزار برای یادگیری عمیق هستند. هر نکته‌ای که کودک شما از طریق دنبال کردن ماجراهای کیتی بیاموزد، به این خاطر که با هیجانات او همراه بوده، بهتر در ذهنش جای می‌گیرد و به نوعی در حافظه‌ی او نهادینه می‌شود. اینجاست که شخصیت‌های تخیلی از هر گفت‌و‌گوی منطقی بین فرزند و والدین، مفیدتر و کاربردی‌تر عمل خواهند کرد.

مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره برای هر کودک در حال رشد و یادگیری، مانند یک معلم همیشگی عمل می‌کند که مباحث آموزنده را با چاشنی طنز و قصه به کودکان یاد می‌دهد.

بل مونی خالق این مجموعه و نوشین ابراهیمی، داود شعبانی داریانی و نیلوفر اکبری مترجمان این سری کتاب‌ها هستند. مجموعه کتاب‌های کیتی آتش پاره را انتشارات افق به چاپ رسانده و در اختیار کودکان خردسال قرار داده است.

در نکوداشت مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره

  • داستان‌های بامزه‌ای که می‌توانید آن‌ها را با صدای بلند بخوانید! کتاب‌هایی مفرح که جزئیاتی را درمورد خانواده و روابط خانوادگی در دل خود جای داده‌اند. (نشریه‌ی ایندیپندنت)

کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانی که در رده‌‌ی سنی 5 تا 8 سال قرار می‌گیرند، گروه اصلی مخاطبان کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ را تشکیل می‌دهند. به‌عنوان والدین چنین کودکانی می‌توانید ایشان را در خواندن این داستان آموزنده و سرگرم‌کننده همراهی کنید.

با بل مونی بیشتر آشنا شویم

بل مونی یا بریل آن مونی، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی‌تباری است که در سال 1941 متولد شده. او تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی در کالج لندن به پایان رسانده، به‌تدریج پا به وادی فلسفه نهاده و بعدها به سراغ مطبوعات و روزنامه‌نگاری رفته است.

این نویسنده‌ی موفق حوزه‌ی کودک، با داستان‌های بامزه و سرگرم‌کننده‌ی کیتی دختر آتش پاره در سراسر جهان شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ می‌خوانیم

توی مدرسه، کیتی تا آن جا که می‌توانست، چشمش دنبال ویلیام بود بدون اینکه ویلیام متوجه بشود. بعضی‌وقت‌ها آرزو می‌کرد که کاش چشم‌هایی شبیه چشم‌های حشرات داشت، تا می‌توانست هم زمان در چند جهت نگاه کند. او توی دلش خندید: «اگر این‌طوری بودم خیلی بامزه می‌شدم!»

البته، تنها جایی که نمی‌توانست دنبال ویلیام برود، دستشویی پسرها بود. زنگ تفریح، وقتی که دید او دارد از دستشویی می‌آید، فکر کرد که ویلیام خیلی سرخ شده و ناراحت است. با خودش فکر کرد که کاش می‌دانستم چه شده؟ با اینکه می‌خواست ویلیام را تعقیب کند ولی منتظر شد تا ببیند که چه کسی بعد از ویلیام از دستشویی بیرون می‌آید. کمی بعد، تیم درحالی‌که دستش توی جیبش بود و نگاه مرموزش را از دیگران می‌دزدید، در آن حوالی ظاهر شد و او متوجه کیتی نشد، که حالا فهمیده بود اتفاق بدی دارد می‌افتد.

فردای آن روز، کیتی دید که تیم پشت سر ویلیام راه افتاد و با خشونت، تکه کاغذی را توی جیب ویلیام تپاند. کیتی فکر کرد که این خیلی عجیب است. اما وقتی داشت بازی فوتبال پسرها را نگاه می‌کرد، فهمید که حدسش درست بوده. ویلیام قدیمی‌ترین دوست او بود و او دو چیز درموردش می‌دانست. ویلیام خوب فوتبال بازی نمی‌کرد و از ته دل آرزو داشت بازی‌اش خوب بشود. بنابراین سخت تلاش می‌کرد و بعضی‌وقت‌ها کمی خنده‌دار می‌شد انگار بیشتر شبیه یک عروسک خیمه‌شب‌بازی بود تا یک فوتبالیست.

اما برخلاف او، تیم، شبیه بهترین بازیگر کشور بود و با آن موهای کوتاهش حتماً همین‌طور بود!

فهرست مطالب کتاب

نامه‌ای از طرف کیتی
مشق!
جنگل غیب شده!
پهلوان پنبه!
بچه‌ی زرزرو
هیچ راه دیگری نیست!
خداحافظ آقای تابز!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟
نویسنده
مترجمنیلوفر اکبری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-369-236-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟

برای دریافت کتاب کیتی دختر آتش پاره 12: خب که چی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.