معرفی و دانلود کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من

عکس جلد کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من
قیمت:
27500 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من

با خواندن کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من، به معجزه‌ی کوچولوی کیتی پی می‌برید! بل مونی در این داستان مصور به کودکان نشان می‌دهد که دوستان تا چه حد در زندگی مهم هستند؛ تا جایی که کیتی به خاطر خوشحال کردن آن‌ها حاضر است دست به معجزه بزند. اثر حاضر سیزدهمین مجلد از مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره به شمار می‌رود که برای مخاطبان خردسال تهیه و تدوین شده است.

درباره‌ی کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من

ویلیام حس می‌کند که دوستانش از جمله کیتی، او را به خاطر تیم رها کرده‌اند. به نظر آن‌ها تیم دوست باحال‌تری است و آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای بازی با ویلیام، وقت خود را با تیم بگذرانند. مثلاً دو هفته پیش که قرار بود کیتی به خانه‌ی او بیاید، زیر قولش زده و به خانه‌ی ویلیام نرفته بود. او که به‌راحتی به کیتی پول قرض می‌داد، خوراکی‌اش را با تیم تقسیم و در نوشتن مشق‌های آنیتا به او کمک می‌کرد، حالا این احساس را داشت که در قبال این همه مهربانی، مثل یک مبل راحت است که اگرچه همه از آن استفاده می‌کنند اما کسی به آن توجهی ندارد. او که در عوضِ محبت‌های بی‌شمارش، انتظار ذره‌ای محبت داشت، تنها کم‌توجهی و بی‌اعتنایی را در برخورد دیگران نسبت به خود می‌دید. دل ویلیام حسابی از این بابت شکسته بود!

بل مونی (Bel Mooney) با لحن طنز و قلم ساده‌ی خود در کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من، ارزش دوستی و رفتارهای دوستانه‌ی متقابل را به کودکان نشان می‌دهد. همچنین به آن‌ها می‌آموزد که در مقابل دوستان خود وظایفی دارند و نباید صرفاً دریافت‌کننده‌ی محبت باشند. گاهی هم باید خودشان آغاز کننده‌ی یک رفتار محبت‌آمیز شوند و به این ترتیب دوستشان را خوشحال کنند.

این داستان مفرح و سرگرم‌کننده همراه با تصاویر فانتزی و بامزه‌ی خود به کودکان کمک می‌کند تا شخصیت‌ها و اتفاقات داستان را بهتر درک کرده و با جریان وقایع به‌راحتی ارتباط برقرار کنند. وجود نقاشی‌های سیاه و سفید در کتاب، صحنه‌های داستان را به صورتی ملموس به کودکان نشان می‌دهند.

نثر ساده‌ی بل مونی که با قلم روان نیلوفر اکبری به فارسی برگردانده شده بیش‌ازپیش موجب توجه کودکان به این داستان می‌شود. جملات کتاب، به دور از پیچیدگی، همگی قابل‌درک و زودفهم هستند و از این جهت، کودکان خردسال و نوآموزان در خوانش آن دچار مشکل نخواهند شد.

درست وقتی که ویلیام تصور می‌کند دوستانش او را دوست ندارند و کوچکترین ارزشی برایش قائل نیستند، ناگهان با درس مهمی روبه‌رو می‌شود! درسی که شاید نکته‌های آموزنده‌ی بسیاری برای مخاطبان کودک این داستان داشته باشد.

اگر کودک شما به تازگی با مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من آشنا شده و اثر حاضر نخستین کتابی‌ست که از این مجموعه در دسترس او قرار گرفته، پیشنهاد می‌کنیم 12 جلد نخست این سری کتاب‌ها را تهیه کرده و در اختیار فرزندتان بگذارید تا هم شخصیت‌ها را بهتر بشناسد و هم طرح کلی داستان را بهتر درک نماید.

نشر افق کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من را به چاپ رسانده و به علاقه‌مندان ادبیات کودک ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره

تاکنون مجموعه‌های داستانی آموزنده‌ی زیادی برای کودکان نوشته شده و به چاپ رسیده است. یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های چند‌جلدی کودک، مجموعه داستان‌های چهارده‌جلدی کیتی دختر آتش پاره (Kitty and Friends) بوده که ماجراهای یک دختر شیطان و پرجنب‌وجوش به نام کیتی را روایت می‌کند. کیتی در هر جلد از داستان، شما را به دل ماجرایی جدید دعوت می‌کند که هر کدام یک پیام آموزنده را در خود جای داده‌اند.

این دختربچه‌ی بازیگوش دوست دارد همیشه کارهای درست را انجام بدهد اما گاهی اوقات، با کارهای عجیب‌و‌غریبش هم خود و هم بزرگترها را کلافه می‌کند. زندگی او پر از اتفاقات بامزه، هیجان و تجربیات تازه است. زندگی این کودک سربه‌هوا، برای خیلی از ما، یادآور دوران کودکی خودمان بوده. از طرفی شاید ماجراهای کیتی برای کودکان امروزی هم، شیطنت‌های خودشان را به یادشان بیاورد!

تهیه‌ی این مجموعه و خواندن آن توسط کودکان، فرایندهای یادگیری، ارتباط با دیگران و مهارت‌های زندگی را به آن‌ها می‌آموزد و کمک می‌کند در بزنگاه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود، بالغانه رفتار کنند و تصمیم بگیرند. از سوی دیگر، مخاطب کودک با مطالعه‌ی این چهارده‌گانه غلبه بر احساسات، کنترل هیجانات، همکاری و توانایی درخواست کمک از دیگران، همچنین ده‌ها نکته‌ی اخلاقی مشابه را نیز یاد می‌گیرد. به اعتقاد خیلی از والدین، اگر نکته‌های تربیتی را مستقیماً به کودک بگوییم نتیجه‌ی بهتری خواهیم گرفت اما جدیدترین پژوهش‌های روانشناختی و حوزه‌ی علوم تربیتی با این عقیده مخالف هستند.

داستان و امکانات آن، مانند تعلیق، شخصیت‌‌پردازی، گره‌افکنی و گره‌گشایی، بیش از هر پدیده‌ی دیگری احساسات و عواطف مخاطب را درگیر خود می‌کند و این یعنی زبان قصه و داستان بهترین ابزار برای یادگیری عمیق هستند. هر نکته‌ای که کودک شما از طریق دنبال کردن ماجراهای کیتی بیاموزد، به این خاطر که با هیجانات او همراه بوده، بهتر در ذهنش جای می‌گیرد و به نوعی در حافظه‌ی او نهادینه می‌شود. اینجاست که شخصیت‌های تخیلی از هر گفت‌و‌گوی منطقی بین فرزند و والدین، مفیدتر و کاربردی‌تر عمل خواهند کرد.

مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره برای هر کودک در حال رشد و یادگیری، مانند یک معلم همیشگی عمل می‌کند که مباحث آموزنده را با چاشنی طنز و قصه به کودکان یاد می‌دهد.

بل مونی خالق این مجموعه و نوشین ابراهیمی، داود شعبانی داریانی و نیلوفر اکبری مترجمان این سری کتاب‌ها هستند. مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره را انتشارات افق به چاپ رسانده و در اختیار کودکان خردسال قرار داده است.

در نکوداشت مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره

  • داستان‌های خنده‌داری که می‌توانید آن‌ها را با صدای بلند برای کودکانتان بخوانید! کتاب‌هایی بامزه و شاد که شامل جزئیاتی مربوط به خانواده‌ها و روابط خانوادگی هستند. (نشریه‌ی ایندیپندنت)

کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودکی در رده‌‌ی سنی 5 تا 8 سال دارید، تهیه‌ی کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با خواندن این داستان‌ سرگرم‌کننده و آموزنده برای کودکانتان، آن‌ها را با دنیای سرشار از تجربیات جدید و نکات سودمند برای زندگی آشنا کنید.

با بل مونی بیشتر آشنا شویم

بل مونی یا بریل آن مونی، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی‌تباری است که در سال 1941 متولد شده. او تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی در کالج لندن به پایان رسانده، به‌تدریج پا به وادی فلسفه نهاده و بعدها به سراغ مطبوعات و روزنامه‌نگاری رفته است.

این نویسنده‌ی موفق حوزه‌ی کودک، با داستان‌های بامزه و سرگرم‌کننده‌ی کیتی دختر آتش پاره در سراسر جهان شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من می‌خوانیم

مشکل از دو هفته‌ی پیش شروع شده بود. تقصیر کیتی بود. خب، شاید هم نه همه‌اش. رزی هم به اندازه‌ی کیتی بد و بی‌تفاوت بود. آنیتا هم سرش را انداخته بود پایین و همراه بقیه رفته بود. نه! مشکل واقعی خود تیم بود، حتماً تقصیر تیم بود. بعضی‌وقت‌ها ویلیام از او متنفر می‌شد.

وقتی تیم تازه به مدرسه‌ی آن‌ها آمده بود، هیچ‌کس دوستش نداشت. برای ویلیام قلدری کرده بود تا روزی که کیتی جلوش درآمده بود و همه هم از کیتی پشتیبانی کرده بودند. اما بعد، تیم معذرت خواست و همه با او خوب شدند. به‌خصوص بقیه‌ی پسرها، چون ورزشش خیلی خوب بود. حالا حسابی مشهور شده بود.

این روزها ویلیام خیال می‌کرد که همه درباره‌ی یک چیزهایی که او نمی‌داند، با هم حرف می‌زنند و می‌خندند. مطمئن بود که بچه‌ها بدون آنکه او را خبر کنند، بیشتر وقت‌شان را با هم می‌گذرانند. بدتر از همه این بود که ویلیام فکر می‌کرد کیتی که همیشه بهترین دوستش بود و در همسایگی هم و با هم بزرگ شده بودند هم، انگار خودش را از او کنار می‌کشید. طوری که ویلیام اصلاً سر در نمی‌آورد و این عادلانه نبود.

یک‌بار کیتی به او گفته بود که خیلی چیزها ناعادلانه‌اند. اما ویلیام فکر می‌کرد که ناعادلانه‌ترین چیز این است که دوستانت کس دیگری را بیشتر از تو دوست داشته باشند. اگر بازی‌ات بد است، اگر آدم ساکتی هستی و خیلی باهوش نیستی یا از این‌جور چیزها،... خب، معلوم است که این عادلانه نیست. چون نمی‌توانی چیزی را که هستی، عوض کنی.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
نامه‌ای از طرف کیتی
ویلیام می‌گوید نه!
مسابقه‌ی بزرگ رزی
آنیتا و روح اتاق زیر شیروانی
فیلِ تیم
ملیسا کیست؟
یک جادویِ کوچک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من
نویسنده
مترجمنیلوفر اکبری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-369-237
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
27500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من

برای دریافت کتاب کیتی دختر آتش پاره 13: دوستان من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.