معرفی و دانلود کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست!

عکس جلد کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست!
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست!

کودکان با همراهی بل مونی در کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! می‌آموزند که مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن در قبال اشتباهات خود، چه‌قدر اهمیت دارد. در این مجلد از مجموعه‌ی «کیتی دختر آتش‌‌پاره»، بازهم با این دخترک سربه‌هوا همراه خواهید شد تا این بار از اشتباهات و کم‌کاری‌های روزهای اخیرش برایتان بگوید، بدون این‌که خودش را در مورد آن‌ها مقصر بداند!

درباره‌ی کتاب کیتی دختر آتش‌ پاره 11: تقصیر من نیست!

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص ماجراهای کیتی باشید، حتماً می‌دانید که این دختربچه‌ی بازیگوش، در کنار پدر، مادر و برادرش، دانیل، زندگی می‌کند و جدیداً با به دنیا آمدن برادر دیگرش، تام، زندگی‌ او و خانواده‌اش حال‌و‌هوای دیگری پیدا کرده است. البته با خواندن کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! (It's Not My Fault) متوجه خواهید شد که این حال‌و‌هوای جدید، اصلاً به مذاق کیتی خوش نمی‌آید چون باعث می‌شود مدام هر چیزی را فراموش کند و پشت‌سرهم کارهای اشتباه انجام بدهد. بااین‌حال، کیتی لجبازتر از آن است که مسئولیت کارهایش را بپذیرد. او مدام بقیه، از جمله برادر کوچکش را مقصد می‌داند و فکر می‌کند اگر بقیه‌ی اعضای خانواده کارهای‌شان را درست انجام می‌دادند، او هم می‌توانسته به تمام کارهایش سروسامانی بدهد. بل مونی (Bel Mooney) در این کتاب مصور، با تعریف کردن ماجراهای بامزه‌ی کیتی، اهمیت مسئولیت‌پذیری را به بچه‌ها نشان می‌دهد و به آن‌ها یادآوری می‌کند که انداختن تقصیرهای خود به گردن بقیه، هرگز نتیجه‌ی خوبی ندارد.

ماجرا از این قرار است که خانه‌ی کیتی و اوضاع خانواده‌اش، بعد از به دنیا آمدن تام حسابی شلوغ‌و‌پلوغ شده! تام مدام با صدای بلند گریه می‌کند، پدر کلافه شده، دنیل حواس ‌پدر را پرت می‌کند، مامان همه‌ی توجه‌اش را صرف تام کرده و اصلاً یادش رفته دو بچه‌ی دیگر هم دارد و... . همه‌ی این‌ها باعث شده کیتی هم دچار مشکل بشود و به‌جای این‌که تصمیم بگیرد حداقل با درست انجام دادن کارهایش، باری را از روی دوش خانواده بردارد، بیشتر با مقصر دانستن بقیه سعی دارد از زیر بار مسئولیت‌هایش فرار کند.

بد نیست یکی از روزهای درهم‌وبرهم خانواده‌ی کیتی را برایتان توصیف کنیم. صبح شده و همه می‌خواهند باعجله برای بیرون رفتن آماده بشوند. تام در حال داد کشیدن است و مامان هم دارد به او غذا می‌دهد. بابا می‌خواهد ماشین را روشن کند و دنیل را به مدرسه برساند، اما ماشین را محکم به چارچوب در می‌زند. با این‌که قرار است مامان کیتی را به مدرسه برساند، اما برای آماده کردن تام آن‌قدر وقت را هدر می‌دهد که کیتی دیر به مدرسه‌اش می‌رسد. وقتی هم که به کلاسش با خانم واتسون می‌رسد یادش می‌آید که دفتر خود را فراموش کرده به مدرسه بیاورد. البته این آخری تقصیر خود کیتی است چون مامان به او گفته بود که قبل از حرکت به سوی مدرسه، حتماً ببیند آیا تمام وسایل ضروری را برداشته یا نه. بااین‌حال، کیتی ترجیح می‌دهد این موضوع را هم به گردن مامان و تام بیندازد، چون اگر مامان حواسش به او بود و تام هم شلوغ نمی‌کرد، کیتی یادش نمی‌رفت که دفترش را با خود بردارد.

بل مونی در کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! به مخاطبان خردسال خود نشان می‌دهد که بهانه‌تراشی و مقصر دانستن دیگران هیچ فایده‌ای ندارد و بهتر است هم کیتی و هم تمامی بچه‌ها یاد بگیرند که کارها و وظایف خود را به‌درستی انجام بدهند تا دچار دردسر نشوند. این داستان خنده‌دار و هیجان‌انگیز را نیلوفر اکبری به فارسی ترجمه کرده و نشر افق آن را در اختیار کودکان و علاقه‌مندان ادبیات کودک قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش‌پاره

تاکنون مجموعه‌های آموزنده‌ی زیادی برای کودکان نوشته شده و به چاپ رسیده است. یکی از موفق‌ترین آن‌ها، مجموعه داستان‌های چهارده‌جلدی کیتی دختر آتش‌پاره (Kitty and Friends) بوده که ماجراهای یک دختر شیطان و پرجنب‌وجوش به نام کیتی را روایت می‌کند. کیتی در هر جلد از داستان، شما را به دل ماجرایی جدید دعوت می‌کند که هرکدام یک پیام آموزنده را در خود جای داده‌اند.

این دختربچه‌ی بازیگوش دوست دارد همیشه کار درست را انجام بدهد، اما گاهی اوقات، با کارهای عجیب‌و‌غریبش هم خود و هم بزرگ‌ترها را کلافه می‌کند. زندگی او پر از اتفاقات بامزه، هیجان و تجربیات تازه است.

تهیه‌ی این مجموعه و خواندن آن توسط کودکان، فرایندهای یادگیری، ارتباط با دیگران و مهارت‌های زندگی را به آن‌ها می‌آموزد و کمک می‌کند در بزنگاه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود، بالغانه رفتار کنند و تصمیم بگیرند. از سوی دیگر، مخاطب کودک با مطالعه‌ی این چهارده‌گانه، غلبه بر احساسات، کنترل هیجانات، همکاری و توانایی درخواست کمک از دیگران، و همچنین ده‌ها نکته‌ی اخلاقی مشابه را نیز یاد می‌گیرد. به اعتقاد بسیاری، اگر نکته‌های تربیتی را مستقیماً به کودک بگوییم، نتیجه‌ی بهتری خواهیم گرفت، اما جدیدترین پژوهش‌های روان‌شناختی و یافته‌های اخیر حوزه‌ی علوم تربیتی این عقیده را رد می‌کنند.

داستان و امکانات آن، مانند تعلیق، شخصیت‌‌پردازی، گره‌افکنی و گره‌گشایی، بیش از هر پدیده‌ی دیگری احساسات و عواطف مخاطب را درگیر خود می‌کنند و این یعنی زبان قصه و داستان بهترین ابزار برای یادگیری عمیق هستند. هر نکته‌ای که کودک شما از طریق دنبال کردن ماجراهای کیتی بیاموزد، به این خاطر که با هیجانات او همراه بوده، بهتر در ذهنش جای می‌گیرد و به نوعی در حافظه‌ی او نهادینه می‌شود. اینجاست که شخصیت‌های تخیلی از هر گفت‌و‌گوی منطقی بین فرزند و والدین، مفیدتر و کاربردی‌تر عمل خواهند کرد.

مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش‌پاره برای هر کودک در حال رشد و یادگیری، مانند یک معلم همیشگی عمل می‌کند که مباحث آموزنده را با چاشنی طنز و قصه به کودکان یاد می‌دهد. بل مونی خالق این مجموعه و نوشین ابراهیمی، داود شعبانی داریانی و نیلوفر اکبری مترجمان این سری کتاب‌ها هستند. مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش‌پاره را انتشارات افق به چاپ رسانده و در اختیار کودکان قرار داده است.

در نکوداشت مجموعه‌ی کیتی دختر آتش‌پاره

  • داستان‌های مفرح و سرگرم‌کننده که نکته‌هایی را در مورد خانواده و زندگی خانوادگی به مخاطبان خود آموزش می‌دهند. (نشریه‌ی ایندیپندنت)

کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست و همراه شدن با قهرمان بازیگوش آن برای کودکان 5 تا 8ساله می‌تواند هم سرگرم‌کننده باشد و هم آموزنده.

در بخشی از کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! می‌خوانیم

کیتی گفت: «مطمئن نیستم که خوشم بیاید.»
پدر گفت: «حال‌مان را نگیر.»
و با حالتی احمقانه، طوری لب‌هایش را تر کرد که انگار یک پسر بچه است.

کمی بعد، صدای جلز و وِلز و بوی روغن، خانه را پر کرد. کیتی از اینکه گفته بود «نه» حالش گرفته بود. بعضی وقت‌ها این‌طوری می‌شد. کلمه‌ی «نه»، پیش از آنکه کیتی بتواند جلویش را بگیرد، از دهانش بیرون می‌پرید و بعد، کیتی دیگر نمی‌توانست کاری بکند. بعضی وقت‌ها فکر می‌کرد چقدر خوب می‌شد اگر کلمه‌ها، قبل از اینکه به گوش دیگران برسند، چند دقیقه جلو چشمان آدم چرخ می‌خوردند. آن‌وقت می‌توانستی آن‌ها را بگیری و به جایی که بودند برگردانی و حرفت را عوض کنی.

کیتی، تکه‌ای نان برداشت و به اتاق نشیمن رفت و تلویزیون را روشن کرد. این‌جوری حواسش پرت می‌شد و متوجه بوی گوشت سرخ شده و صدای خنده‌هایی که از آشپزخانه می‌آمد، نمی‌شد. کیتی چیز تازه‌ای هم کشف کرد. اینکه وقتی می‌گویی «نه»، گاهی وقت‌ها باعث می‌شود که حس کنی تنها مانده‌ای. کمی بعد، تصمیم گرفت به رزی زنگ بزند تا ببیند برنامه‌ای برای امروز دارند یا نه. رزی هنوز توی رختخواب بود. اما خواهر بزرگش، سارا، گفت دوتا از دخترهایی که توی خیابان آن‌ها زندگی می‌کنند، می‌خواهند بیایند تا با هم تلویزیون تماشا کنند. سارا می‌خواست سی دی بازی جدیدش را به آن‌ها نشان بدهد و شاید بگذارد بعضی از لباس‌هایش را بپوشند.

فهرست مطالب کتاب

یک نامه از کیتی
تقصیر من نیست که عقربه‌های ساعت تند می‌دوند
تقصیر من نیست که بزرگ‌تر شده‌ام
تقصیر من نیست!... خودش شکست
تقصیر من نیست که آن‌ها با هم دعوا می‌کنند
تقصیر من نیست که آن دختر یک مصیبت است
تقصیر من نیست که دست ما به ستاره‌ها نمی‌رسد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست!
نویسنده
مترجمنیلوفر اکبری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-964-369-235-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست!

برای دریافت کتاب کیتی دختر آتش پاره 11: تقصیر من نیست! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.