معرفی و دانلود کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟

عکس جلد کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟

چرا آدم‌بزرگ‌ها اِن‌قدر بدقلق‌اند و در جواب هر درخواستی «نه» می‌گویند؟ این سؤالی است که فکر کیتی را به خودش مشغول کرده و جواب آن را پیدا نمی‌کند. بل مونی در کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ داستان تازه‌ای را از شیطنت‌ها و سؤال‌های همیشگی کیتی برایتان تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟

کیتی از آن دخترهایی است که دوست ندارد از کسی جواب «نه» بشنود. او اصلاً خوشش نمی‌آید که کسی با نظر یا خواسته‌اش مخالفت کند و به‌خاطر همین هم وقتی بزرگ‌ترها این کار را می‌کنند، خیلی از دست آن‌ها عصبانی می‌شود! این بار و در این ماجرای جدید، سؤال کیتی این است که آخر چرا بزرگ‌ترها به همه‌چیز نه می‌گویند؟

چرا او نمی‌تواند تنهایی به مدرسه برود؟ یا چرا مادرش اجازه نمی‌دهد در هوای برفی حسابی بیرون از خانه برف‌بازی کند؟ و بدتر از همه، چرا هیچ‌وقت دلیل این چراهای تمام‌نشدنی را به روشنی به او نمی‌گویند؟ وقتی کیتی این موضوع را برای دوستانش ویلیام و رزی در مدرسه تعریف می‌کند، متوجه می‌شود پدر و مادر دوستانش هم خیلی وقت‌ها با بسیاری از کارها مخالفت می‌کنند. کیتی از این امر نتیجه می‌گیرد که نه گفتن خصیصه‌ی اصلی بزرگ‌ترهاست...

آن وقت فکری به ذهن کیتی خطور می‌کند. آن‌ها، یعنی کیتی، همراه با ویلیام و رزی تصمیم می‌گیرند مانند بزرگ‌تر‌ها رفتار کنند و در پاسخ هر چرای آن‌ها فقط بگویند: چون که... اما آن‌ها نمی‌دانند با این کار چه اتفاقی در انتظارشان است و به چه ماجرای جدیدی وارد می‌شوند. شما فکر می‌کنید که با این کار چه اتفاقی برای این سه دوست صمیمی می‌افتد؟ اصلا به نظر شما راه‌حل آن‌ها خوب است یا فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد؟

بل مونی (Bel Mooney) نویسنده‌ی خلاق و محبوب کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ (?Why Not) شما را با یک داستان جذاب، سرگرم‌کننده، آموزنده و خنده‌دار همراه می‌کند. این شما و این ماجرای تازه‌ی کیتی آتش پاره. این کتاب را انتشارات افق با ترجمه‌ی روان نوشین ابراهیمی به چاپ رسانده و در اختیار کودکان علاقه‌مند به داستان و رمان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره

تاکنون مجموعه‌های داستانی آموزنده‌ی زیادی برای کودکان نوشته شده و به چاپ رسیده است. یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های چند جلدی کودک، مجموعه داستان‌های چهارده جلدی کیتی دختر آتش پاره (Kitty and Friends) است که ماجراهای یک دختر شیطان و پرجنب‌وجوش به نام کیتی را روایت می‌کند. کیتی در هر جلد از داستان، شما را به دل ماجرایی جدید دعوت می‌کند که هر کدام یک پیام آموزنده را در خود جای داده‌اند. تهیه‌ی این مجموعه و خواندن آن توسط کودکان، فرآیندهای یادگیری، ارتباط با دیگران و مهارت‌های زندگی را به آن‌ها می‌آموزد و کمک می‌کند در بزنگاه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود، بالغانه رفتار کنند و تصمیم بگیرند. مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره برای هر کودک در حال رشد و یادگیری، مانند معلمی عمل می‌کند که مباحث آموزنده را با چاشنی طنز و قصه به کودکان یاد می‌دهد.

این مجموعه را انتشارات افق به چاپ رسانده و در اختیار کودکان قرار داده است.

کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی کودکان 5 تا 8ساله پیشنهاد می‌کنیم. اگر کودکی دارید که از خواندن ماجراهای دنباله‌دار و هیجان‌انگیز لذت می‌برد و با چراهای زیادی در ذهنش روبه‌روست، این کتاب مناسب او می‌باشد. همچنین مطالعه‌ی این کتاب برای آن دسته کودکانی که دوست دارند عمق و فلسفه‌ی هر باید و نبایدی را بدانند کاربردی خواهد بود.

با بل مونی بیشتر آشنا شویم

بل مونی یک روزنامه‌نگار انگلیسی است که با نام بریل آن مونی هم شناخته می‌شود. او زاده‌ی سال 1946 میلادی‌ست و در دانشگاه کالج لندن و در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی به تحصیل پرداخته است. او بعدها در رشته‌ی فلسفه تجربه‌اندوزی کرد و سپس به حوزه‌ی روزنامه‌نگاری وارد شد. داستان‌های کیتی، دختر آتش پاره از آثار موفق بل مونی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ می‌خوانیم

دانیل، برادر کیتی، درحالی‌که چوب کریکتش را می‌چرخاند، وارد آشپزخانه شد و گفت: «کی می‌خواهد کریکت فرانسوی بازی کند؟» کیتی فکر کرد که کار جالبی است و به دوستش نگاه کرد. اما رزی اخم کرده بود و سرش را تکان می‌داد، بنابراین کیتی گفت: «نه.»

دانیل شانه‌ای بالا انداخت و گفت: «خیلی خُب! من می‌روم بالای جاده، خانه‌ی ادی. او و دیو با من بازی می‌کنند.» و رفت که دوستانش را پیدا کند.

کیتی پرسید: «پس چه‌کار کنیم، رزی؟»
رزی گفت: «بیا... ماروپله بازی کنیم.»

راستش را بخواهید، کیتی اصلاً دلش نمی‌خواست ماروپله بازی کند اما چون رزی را خیلی دوست داشت، قبول کرد. آن‌ها چند دور با هم بازی کردند و سپس به اتاق کیتی در طبقه‌ی بالا رفتند و با قلعه و سربازها سرگرم بازی شدند. بعد، تصمیم گرفتند همستر کیتی، خاکستری را تمیز کنند. این بامزه‌ترین کاری بود که دوتایی انجام می‌دادند. آن‌ها تازه کارشان را تمام کرده بودند و می‌خواستند با لباس‌ها بازی کنند که ضربه‌ای به در خورد.

ویلیام بود، پسر همسایه‌ی بغلی.

او پرسید: «می‌توانم با شما بازی کنم؟»
قبل از آنکه کیتی بتواند دهانش را باز کند، رزی جواب داد: «نه.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
نامه‌ای از طرف کیتی
توضیح
نمی‌توانی بازی کنی
نقشه‌های تعطیلات
آقای تابز به شنا می‌رود
هدیه می‌دهی یا کتک می‌خوری؟
ملاقات
فکر بکر کیتی
معما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟
نویسنده
مترجمنوشین ابراهیمی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-369-229-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟

نازنین سارایی
۱۴۰۲/۵/۱۳
فرزندان ما از نه شنیدن گریزانند و همین طور مطالعه با خوندن این کتاب داستان‌های مفید برای آن‌ها در هر زمان می‌توان بسیاری از عادت‌هایی که در بچه‌ها ایجاد شده را از بین برد.
الهام زال
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
یکم ترجمش یه جوریه، روان نیست
وگرنه خود داستان خوبه اما تو ترجمه خیلی سخت مفهوم داستان بیان میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟

برای دریافت کتاب کیتی دختر آتش پاره 5: آخه چرا نه؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.