معرفی و دانلود کتاب گاندی: رویایی برای هند

عکس جلد کتاب گاندی: رویایی برای هند
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گاندی: رویایی برای هند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گاندی: رویایی برای هند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گاندی: رویایی برای هند

کتاب گاندی: رویایی برای هند داستان زندگی یکی از بزرگترین و اثرگذارترین رهبران دنیا یعنی مهانداس کارامچاند گاندی است. دایان بیلی در این اثر زندگی مردی را روایت می‌کند که با عقایدی مشفقانه و بیزار از خشونت، کشورش را به آزادی رساند و باعث شد هندوستان به استقلالی که واقعا شایسته‌ی آن بود دست یابد.

درباره‌ی کتاب گاندی: رویایی برای هند

مردی را که در کتاب گاندی: رویایی برای هند (DK Life Stories: Gandhi) ملاقات می‌کنید، رهبر استقلال هند و یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تاریخ است. دایان بیلی در این اثر خواندنی جذاب، به معرفی یکی از مشهورترین افراد جهان می‌پردازد و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که او را نشناسد. مهانداس کارامچاند گاندی در سال‌های جوانی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی حقوق و مدت‌ها زندگی در لندن به وطن برگشت اما در زادگاهش تقریبا هیچ فرصتی برای ساخت یک زندگی معمولی وجود نداشت. ظلم و جور انگلیسی‌ها، فقر مردم و محرومیت‌های بسیار شبه‌قاره‌ی هندوستان را از پا درآورده بود. از طرف دیگر تبعیض نژادی در هند آن روزها بیداد می‌کرد و منابع کشور همگی برای تامین خواسته‌های دولت بریتانیا صرف می‌شد، چیزی که تماشایش برای این وکیل جوان بسیار دشوار بود.

فرایند تحول گاندی از مردی معمولی به رهبری بزرگ در همین سال‌ها رقم خورد. او می‌دید که سرزمین مادری‌اش در چنگال فرصت‌طلبان اسیر شده و مصمم بود این سلطه را به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن پایان دهد. بسیاری فکر می کردند خشونت تنها راه مقابله است، اما گاندی با این عقیده مخالفت کرد. او در عوض با تکیه بر آموزه‌های دینی هندو و تجربیاتش در لندن، نافرمانی مدنی را برای آزادسازی کشورش برگزید. عقاید صلح‌طلبانه‌ی او و تلاش مستمرش برای ترویج برابری ابتدا با استقبال مواجه نشد؛ اما قهرمان کتاب گاندی: رویایی برای هند درنهایت توانست بدون استفاده از خشونت و با اراده‌ای پولادین استعمار انگلیسی را از وطنش بیرون کند.

مهانداس کارامچاند گاندی در پایان قرن نوزدهم مرد جوانی بود که به خانه برگشت تا روزهای آرامی را کنار خانواده‌اش بگذراند؛ ولی دست سرنوشت او را به منجی سرزمین باستانی‌اش تبدیل کرد. گاندی که توسط پیروانش «مهاتما» یعنی روح بزرگ نام گرفت در تلاش برای بیرون راندن سودجویان بیگانه، جهان را هم تغییر داد و با بیزاری‌اش از خشونت، میراثی شگرف برای آیندگان به جا گذاشت. در انتها باید گفت آزاده کامیار ترجمه‌ی کتاب گاندی: رویایی برای هند را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب گاندی: رویایی برای هند مناسب چه کسانی است؟

کودکان گروه سنی 7 تا 12 ساله، مخاطب اصلی این زندگی‌نامه‌ی اثرگذار هستند؛ با این وجود مطالعه‌ی کتاب گاندی: رویایی برای هند برای همه‌ی نوجوانان و علاقه‌مندان به اصلاحات اجتماعی و افرادی که دغدغه‌ی ساخت آینده‌ی بهتری برای وطن خود دارند، لذت‌بخش خواهد بود.

با دایان بیلی بیشتر آشنا شویم

دایان بیلی (Diane Bailey) ویراستار و نویسنده‌ی کتاب‌های غیرداستانی کودکان است. او که در این حوزه، حدود 30 سال سابقه و تجربه دارد، فعالیت حرفه‌ای‌ خودش را با کار روزنامه‌نگاری آغاز کرد. اما امروز بیش از هفتاد عنوان کتاب را به چاپ رسانده که مورد توجه افراد زیادی در سراسر جهان قرار دارد. دایان بیلی در آثار خود به موضوعات گوناگونی می‌پردازد ولی در سایت خود اعلام کرده تاریخ و افرادی که آن را ساخته‌اند بیشترین جذابیت را برای وی دارند.

در بخشی از کتاب گاندی: رویایی برای هند می‌خوانیم

در سپتامبر سال 1888، گاندی با چمدانش و مقداری پول، در بمبئی سوار یک کشتی شد. کاستوربا خیلی دوست نداشت شوهرش به انگلستان برود، اما گاندی تصمیمش را گرفته بود، می‌خواست به لندن برود تا حقوق بخواند. سه سال بعد، یعنی پس از پایان تحصیلاتش می‌توانست به هند برگردد و وکیل شود. چند سال بعد از آن هم می‌توانست یک شغل دولتی خوب به دست آورد، درست مثل پدر و پدربزرگش.

به‌هرحال به نظر بسیاری از اعضای خانواده و دوستانش، این فکر خیلی هم فکر خوبی نبود. اول از همه اینکه در مذهب هندو سفر به کشورهای خارجی پسندیده نیست. مادر گاندی دلیل دیگری هم برای مخالفت داشت. آسیب نزدن به موجودات زنده از جمله جانوران، در مذهب هندوها اصل مهمی است. به همین دلیل بسیاری از هندوها گیاه‌خوار هستند و گوشت قرمز و مرغ و ماهی نمی‌خورند (ولی چنین چیزی اجباری نیست). بعضی از هندوها تمامی محصولات حیوانی مانند شیر، پنیر و تخم‌مرغ را هم کنار می‌گذارند. خانواده‌ی گاندی گیاه‌خوار بودند و مادرش نگران بود مبادا پسرش وقتی به میان انگلیسی‌ها برود، گوشت بخورد. گاندی به مادرش قول داد به ایمان و مذهب خود پشت نکند.

همین که گاندی در انگلستان از کشتی پیاده شد، فهمید با همه فرق می‌کند. کت و شلوار سفید پوشیده بود که خیال می‌کرد برای هوای اوایل پاییز مناسب است، اما آن جا بی‌نهایت سرد بود و همه‌ی مردان هم کت و شلوار سیاه به تن داشتند، به‌خاطر همین خیلی خجالت‌زده شد. این تنها مشکل او نبود. زبان انگلیسی گاندی چندان تعریفی نداشت. نمی‌دانست چطور باید از چاقو و چنگال استفاده کند و برای یک گیاه‌خوار در آن جا غذای زیادی پیدا نمی‌شد.

فهرست مطالب کتاب

1: قلبی بزرگ
2: زندگی در لندن
3: زیر نورافکن
4: زندگی ساده
5: صدای مردم
6: کشاورز و بافنده
7: طرحی نو
8: راهپیماییِ نمک
9: زیر درخت انبه
10: رویایی برای هند
11: استقلال
12: پیامی برای همیشه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گاندی: رویایی برای هند
نویسنده
مترجمآزاده کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-462868-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گاندی: رویایی برای هند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گاندی: رویایی برای هند

برای دریافت کتاب گاندی: رویایی برای هند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.