معرفی و دانلود کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز: چرا خدمت به دیگران بهترین دارو برای خودمان است؟

عکس جلد کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز: چرا خدمت به دیگران بهترین دارو برای خودمان است؟
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز: چرا خدمت به دیگران بهترین دارو برای خودمان است؟

کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز بر مبنای یک فکر جدید که از طریق آزمایشات و تحقیقات علمی به اثبات رسیده، نوشته شده است. استفن ترزسیاک و آنتونی مازارلی متخصصینِ حوزه‌ی علوم اعصاب و نویسندگان کتاب، راهی جدید برای رسیدن به آرامش و دستیابی به زندگی بهتر پیشنهاد می‌کنند و آن خدمت به دیگران است.

درباره‌ی کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز

استفن ترزسیاک (Stephen Trzeciak) و آنتونی مازارلی (Anthony Mazzarelli) دو پزشک متخصص علوم اعصاب در کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز (Wonder Drug)، درباره‌ی مفهوم شفقت و همدلی حرف می‌زنند. آن‌ها شفقت و نوع‌دوستی را راهی برای مقابله با فرسودگی شغلی می‌دانند و خدمت به دیگران را ابزاری برای بهبود سلامت روان معرفی می‌کنند.

نویسندگان بر اساس پژوهش‌های پزشکی، رابطه‌ای متقابل میان شفقت پزشکان و پرستاران با بهبود وضعیت بیماران کشف کرده‌اند؛ به‌طوری‌که همدلی کادر درمان سبب کاهش ادراک بیمار از درد و تسریع در بازیابی سلامت او می‌شود. استفن ترزسیاک و آنتونی مازارلی با در دست داشتن چنین داده‌های علمی، می‌توانند نحوه‌ی برخورد با بیماران را تغییر دهند. آن‌ها همچنین توانسته‌اند با ایجاد ارتباطات عمیق انسانی، تاب‌آوری خود را افزایش دهند و از خود در برابر فرسودگی شغلی محافظت کنند. به این ترتیب، همانقدر که شفقت می‌تواند منجر به بهبود وضعیت بیمار شود، وضعیتِ مراقبتگر را هم به طرز شگفت‌انگیزی متحول می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز

کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز حاصل سال‌ها مطالعه پیرامون بحث مراقبت است و بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده، نتیجه می‌گیرد که خدمت به دیگران بهترین درمان در هر محیطی محسوب می‌شود. تا امروز، کتب زیادی در حوزه‌ی خودیاری، تمرکز بر خود و ارجح دانستن خود بر دیگران را راه رسیدن به شادی و کامیابی معرفی کرده‌اند، اما تحقیقات علمی جدید نشان می‌دهد که سود رساندن به دیگران، گشایش‌های زیادی در زندگی فردِ خدمت‌رسان حاصل می‌کند. استفن ترزسیاک و آنتونی مازارلی با تکیه بر این حقیقت علمی، در پیِ تغییر الگوی ذهنی رایج در مخاطبان هستند.

برای حصول نتیجه در روشی که نویسندگان کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز مطرح کرده و اسم آن را «زندگی برای بخشندگی» گذاشته‌اند، نیاز است که نیت خودخواهانه را در کمک به دیگران کنار بگذاریم و به معنای واقعی کلمه به دیگران اهمیت دهیم. به عقیده‌ی استفن ترزسیاک و آنتونی مازارلی، خوبی کردن به قصد جبران کار خوب دیگران، هیچ اثر مثبتی ندارد. خدمت کردن به دیگران یا بخشندگی معامله‌ای نیست که با جهان انجام دهیم. یک روش زندگی است که استرس را پایین می‌آورد، سیستم فیزیکی بدن را به‌خوبی تنظیم می‌کند، روابط را عمیق‌تر می‌سازد، تاب‌آوری در برابر سختی‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند به ما کمک کند درآمد بیشتری به دست آوریم. اما نباید این انتظار را داشته باشیم که شاد زیستن، نتیجه‌ی قطعیِ کمک به دیگران باشد؛ چراکه به‌خوبی از این مسئله آگاه هستیم که نمی‌توان از خود در مقابل اتفاقات غیرمنتظره‌ی زندگی محافظت کرد.

مردم اکثر کارهای نوع‌دوستانه را به علل انسانی و اخلاقی انجام می‌دهند. ولی رویکرد دیگری وجود دارد که بر دلیل و برهان اتکا دارد و کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز نیز بر آن تأکید می‌ورزد. رویکرد عقلانی هم به اندازه‌ی رویکرد احساسی و اخلاقی افراد را به نوع‌دوستی ترغیب می‌کند. استفن ترزسیاک و آنتونی مازارلی در این کتاب با قوه‌ی استدلال ما، یعنی مغزمان، سروکار دارند. آن‌ها به صورت علمی نشان می‌دهند که بهتر است تمرکز زندگی‌مان روی کمک و خدمت به دیگران باشد، بدون اینکه احساس اجبار به انجام دادن کاری داشته باشیم. کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز صرفاً یک دستورالعمل نوع‌دوستانه ارائه می‌دهد که کارا بودن آن اثبات شده است.

این کتاب را حمید زعیمی به فارسی برگردانده و نشر نوین به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز

  • کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز بر اساس داده‌های علمی اثبات می‌کند که شفقت و کمک به دیگران به همان اندازه که در بهبود وضعیت بیماران مؤثر است، زندگیِ درمانگر را نیز بهبود می‌بخشد. (جیمز دوتی)
  • این کتاب نشان می‌دهد که چرا باید به کسی غیر از خودمان فکر کنیم و چطور معنای زندگی در ارتباطات انسانی و خدمت به دیگران یافت می‌شود. (اسکات گالووی)
  • کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز پیامی حیاتی برای من و شما دارد؛ کتابی است که همه باید بخوانند. (تام پیترز)
  • این کتاب مفروضات شما را به چالش می‌کشد و باورهای قدیمی‌تان را دگرگون می‌کند. یک نقشه‌ی راه برای ایجاد ارتباطی مبتنی بر همدلی. (رعنا آودیش)

کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز‌برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام کسانی که در پی ایجاد ارتباطی عمیق با دیگران و رسیدن به رضایت و شادکامی درونی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز: چرا خدمت به دیگران بهترین دارو برای خودمان است؟ می‌خوانیم

هر چقدر هم که “پرمشغله” باشید، مطمئناً کمتر از یک‌ دقیقه وقت دارید که به شخص دیگری با دقت توجه کنید. محققان دانشگاه جانز‌هاپکینز مطالعه‌ای انجام دادند تا اثر شفقتِ پزشک بر اضطراب، یادآوری اطلاعات و تصمیمات درمانی و همچنین ارزیابی بیماران از پزشکانشان را مشخص کنند؛ به تعدادی از شرکت‌کنندگان -بیش از 200 زن که بیشترشان سرطان سینه داشتند- ویدئویی از یک متخصصِ خون و سرطان‌شناسی نشان دادند که مشاوره‌ای استاندارد (فقط اطلاعات) ارائه می‌کرد. به تعدادی دیگر از این افراد ویدئویی از همان متخصص نشان دادند که با “شفقتِ زیاد” جملاتی حمایت‌گرانه مانند «می‌خواهم بدانید که به اینجا آمده‌ام تا به شما کمک کنم»، «ما همه با هم اینجا هستیم و با هم پیش خواهیم رفت» و «در هر قدم از این مسیر همراه شما خواهم بود» بیان می‌کرد.

بینندگانِ ویدئویی که شامل صحبتی همراه با شفقت زیاد بود آن پزشک متخصص را گرم‌تر، مراقب‌تر، حساس‌تر و شفیق‌تر دانستند. ولی این بازخوردِ بینندگان تمام ماجرا نیست. محققان با استفاده از معیاری اعتبارسنجی‌شده دریافتند که در گروه ویدئوی شفقت در مقایسه با گروه کنترل، میزان اضطراب کاهش معناداری داشت. نکته‌ی جالب این است: قسمتی که شامل صحبت‌های شفقت‌آمیز بود تنها چهل ثانیه طول کشید. با صحبتی به طول دوسومِ یک دقیقه، افراد آرامش بیشتری کسب کرده و اضطرابشان خیلی کاهش یافت. بر اساس تحقیقات علمی، پزشک -هر کسی- با تقریباً هر مقدار زمانی که در اختیار دارد، با بهره‌گیری از شفقت می‌تواند به بهتر شدن حال دیگران کمک کند. این عمل به‌نوبه‌ی خود موجب راه‌اندازی سازوکارهایی خواهد شد که به سلامتی بیشتر و احساس بهترِ خودِ او ختم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: تشخیص؛ همه‌گیریِ خودمنفعت‌طلبی
1: فرهنگمان شمامحور نیست، من‌محور است
2: بقای مهربان‌ترین؟
3: متناقض‌نماهای بخشندگی
4: چقدر خودمحور هستید؟
بخش دوم: درمان؛ خدمت به دیگران
5: مغز و بدن هنگام خدمت به دیگران
6: سلامت جسم با خدمت به دیگران
7: سلامت روان با خدمت به دیگران
8: شادمانی با خدمت به دیگران
9: موفقیت با خدمت به دیگران
10: انگیزه‌ها مهم هستند
بخش سوم: تجویز؛ هفت گام که باید اکنون برداشته شوند
11: با گام‌های کوچک شروع کنید
12: سپاسگزار باشید
13: هدفمند باشید
14: وجهِ مشترک پیدا کنید
15: ببینید
16: ارتقا دهید
17: قدرت خود را بشناسید
درباره‌ی نویسندگان
یادداشت‌ها و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز: چرا خدمت به دیگران بهترین دارو برای خودمان است؟
نویسنده،
مترجمحمید زعیمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-5213-31-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز

برای دریافت کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.