معرفی و دانلود کتاب یونان باستان

عکس جلد کتاب یونان باستان
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۴۱,۳۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یونان باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یونان باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یونان باستان

کتاب یونان باستان نوشته‌ی دان ناردو تاریخ ظهور و سقوط امپراتوری یونان را به تصویر می‌کشد. شما از طریق این کتاب می‌آموزید که چگونه یونان به یک تمدن مهم تبدیل شد؛ در جنگ میان ایران و یونان دقیقاً چه اتفاقی افتاد؛ یونان باستان چه دستاوردهایی در عرصه‌ی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشت و چگونه چنین تمدن قدرتمندی رو به زوال رفت.

درباره‌ی کتاب یونان باستان

در تمدن‌های باستانی،‌ یک فرمانروا بر جان و مال تمام مردم تسلط کامل داشت و مردم معمولی در حکومت هیچ دخالتی نداشتند. درست در همان زمان، در سرزمین یونان، دموکراسی یا حکومت مردم بر مردم برقرار بود. چنین حکومتی خلاقیت شهروندان یونان را شکوفا کرد و این ملت را در عرصه‌ی هنر، ادبیات و به‌ویژه فلسفه، سرآمد دیگر ملت‌های جهان گرداند. البته دموکراسی یونانی با دموکراسی کنونی تفاوت‌های بسیاری داشت؛ برای مثال همه‌ی شهروندان بالغ باید به‌طور فعال در حکومت شرکت می‌کردند و زنان و بردگان حق رأی نداشتند. در کتاب یونان باستان (Ancient Greece)، با حقایق بسیار دیگری روبه‌رو می‌شوید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب یونان باستان

دان ناردو (Don Nardo) که نویسنده و مورخ برنده جایزه است، به‌طور مشخص در تاریخ باستان تخصص دارد. او تابه‌حال نزدیک به 200 جلد کتاب در موضوعات مختلف تاریخی منتشر کرده و به یکی از برجسته‌ترین نویسندگان حوزه‌ی تاریخ برای نوجوانان تبدیل شده است. او فصل اول کتاب پیش رو را با داستان به وجود آمدن تمدن یونانی شروع می‌کند. فرهنگی که در شکل‌گیری تمدن غربی تأثیری به‌سزا داشت و در دیگر تمدن‌ها نیز اثرات آن را می‌بینید. این فصل از کتاب یونان باستان ترکیبی است از افسانه، اسطوره‌های یونانی و تاریخ. در پایان این فصل داستان منظومه‌ی حماسی معروف هومر، «ایلیاد»، بازگو می‌گردد.

فصل دوم به فرهنگ یونان یعنی اسطوره، زبان، دین، ادبیات و آداب اجتماعی یونانیان آن زمان اختصاص دارد. علاوه بر این، در فصل پنجم کتاب به‌طور کامل فیلسوفان و هنرمندان عصر طلایی یونان معرفی می‌شوند. دان ناردو در فصل سوم به‌سراغ موضوعی مهم می‌رود: جنگ ایران و یونان. او در این فصل با استفاده از منابع مختلف، نگاهی بی‌طرفانه به تاریخچه‌ی جنگ بین این دو کشور می‌اندازد. یونان بعد از شکست دادن ایران، قدرت می‌گیرد و بر وجهه و نفوذ دو شهر آتن و اسپارت افزوده می‌شود. این دو شهر از قدیم‌الایام با یکدیگر درگیری داشتند و سرانجام این اختلافات، منجر به جنگ پلوپونزی می‌شود. در فصل چهارم و ششم کتاب یونان باستان به قدرت گرفتن این دو شهر یونانی و تاریخچه‌ی جنگ پلوپونزی پرداخته می‌شود. سرانجام آتنی‌ها شکست می‌خورند و شهرشان نابود می‌گردد. این جنگ داخلی یونانیان را در برابر مهاجمان خارجی آسیب‌پذیر کرد. شاه فیلیپ دوم، پادشاه مقدونیه، از فرصت به‌وجودآمده استفاده کرد و یونان را به تسخیر خود درآورد. او پدر اسکندر مقدونی بود که دان ناردو در فصل هفتم کتاب داستان فتوحات او مانند فتح ایران و هندوستان را روایت می‌کند. فصل هشتم به زوال یونان و میراث این تمدن برای جهانیان اختصاص دارد.

در ابتدای کتاب یونان باستان جدولی از مهم‌ترین وقایع تاریخ یونان باستان آمده است که به درک بیشتر متن کمک می‌کند. در هر فصل از کتاب نویسنده همه چیز را درباره‌ی آن دوره شرح می‌دهد. برای مثال شکوفایی هنر و ادبیات، نحوه‌ی جنگیدن در آن دوره و دیگر جزئیاتی که در آن دوره‌ی زمانی اهمیت دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این کتاب روایت کردن داستان‌ها یا حکایت‌هایی در خلال متن تاریخ است. این ترفند دان ناردو باعث می‌شود که خواننده اطلاعات بیشتری درباره‌ی موضوع موردبحث به دست آورد و اهمیت آن را بهتر درک کند. همچنین عکس‌های موجود در کتاب یونان باستان باعث می‌شود که خواننده وقایع را به صورت ملموس و بصری ببیند. عکس‌هایی سیاه و سفید از شخصیت‌ها، آثار هنری و باستانی که یونان آن زمان را بهتر به شما می‌شناسانند.

معرفی و دانلود کتاب یونان باستان

کتاب ایران باستان با ترجمه‌ی مهدی حقیقت‌خواه، یکی از مجلد‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان انتشارات ققنوس به حساب می‌آید.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب یونان باستان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب یونان باستان را به کسانی توصیه می‌کنیم که به تاریخ تمدن‌های باستانی علاقه دارند.

در بخشی از کتاب یونان باستان می‌خوانیم

اکثر تاریخ‌نویسان نبرد ماراتون را در 490 پیش از میلاد یکى از قطعى‌ترین نبردهاى تاریخ مى‌دانند. شکست خردکننده‌اى که آتنى‌ها به نیروهاى مهاجم شاه داریوش در ماراتون وارد ساختند افسانه شکست‌ناپذیرى ایرانیان را نقش بر آب کرد. تاریخ‌نگاران جوزف بى. میشل و سِر ادوارد کریزى شرح مى‌دهند که چطور یونانیان تصمیم گرفتند به رغم احتمال کم موفقیت، دست پیش بگیرند و در سپیده‌دم حمله کنند:

آن‌ها در برابر خود نیروهاى مهاجم امپراتورى مقتدرى را مى‌دیدند که در پنجاه سال اخیر تمام پادشاهى‌هاى جهان شناخته شده آن روزگار را شکست داده و تحت انقیاد خود درآورده بود. بنابر رسم قدیمى ملى، جنگجویان هر جماعت [یونانى] در یک صف ایستادند. بدین ترتیب، همسایه در کنار همسایه، و دوست در کنار دوست جنگیدند. شیپورها براى آغاز عملیات به صدا در آمدند. این سپاه کوچک به سپاه بزرگ دشمن نزدیک شد. به جاى پیشروى به صورت قدم آهسته فالانکس [آرایش پیاده‌نظام به صورت صفوف به هم فشرده]، کالیماکوس افرادش را به صورت قدم دو به پیش راند. دستیابى به حداکثر غافلگیرى، عبور هر چه سریع‌تر از یک مایل و اندى زمین مسطح بین کوهپایه و نیروهاى ایرانى، پیش از آن که سرداران دشمن بتوانند سربازانشان را به صف آورند، از بیش‌ترین اهمیت برخوردار بود.

یونانیان با صف تزلزل‌ناپذیر نیزه‌هاى هدف‌گیرى شده وارد شدند و به صف ایرانیان که به سرعت در حال شکل‌گیرى بود ضربه زدند. صف مقدم آسیایى‌ها با نخستین ضربه تا نفر آخر از پا افتاد. یونانیان در دو جناح به سرعت نیروهاى دشمن را به عقب راندند، اما در وسط ایرانیان آتنى‌ها را عقب راندند. با یک علامت شیپور، دو جناح پیروزمند یونانى به طرف داخل برگشتند و از دو جبهه به نیروهاى در حال پیشروى ایرانى ضربه وارد ساختند. در این میان جناح وسط یونانى از نو گرد آمد و نبرد را از سر گرفت. ایرانیانِ خط مقدم همچنان به پیش حمله بردند و با نیزه‌هاى برآمده یونانیان برخورد کردند. سرانجام ایرانیان درهم شکستند و پا به فرار گذاشتند. یونانیان تا ساحل آن‌ها را تعقیب کردند، جایى که مهاجمان درصدد بودند کشتى‌هاى جنگى خود را به حرکت درآورند.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در یونان باستان
پیشگفتار: برداشتى ساده و والا
1: عصر پهلوانى: زایش تمدن یونانى
2: پیدایش دولتشهرها: پیش‌درآمد دوران باستان
3: غرب در برابر شرق: جنگ‌هاى یونان و ایران
4: امپراتورى آتن: قدرت و گسترش‌یابى به رقابت‌هاى قدیمى دامن مى‌زند
5: جوشش فرهنگى: عصر طلایى آتن
6: یونانى در برابر یونانى: جنگ پلوپونزى
7: فتوحات اسکندر: پراکنش فرهنگ یونانى
8: عصر یونانى مآبى: زوال یونانیان
پسگفتار: روح یونانى باقى است
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
دیگر آثار مرجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یونان باستان
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-964-311-549-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۴۱,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یونان باستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یونان باستان

برای دریافت کتاب یونان باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.