معرفی و دانلود کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر

عکس جلد کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر

بخش مهمی از زندگی ما توسط تصمیماتمان ساخته می‌شوند. حال چه تصمیم برای فرزندآوری باشد، چه برای مهاجرت و یا ماندن در یک رابطه. مایک بایر در کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر به ما نشان می‌دهد چگونه باید با مهم‌ترین تصمیم شروع کنیم:‌ یعنی تصمیم بگیریم خودِ برترمان باشیم. چرا که تنها در این صورت است که می‌توانیم قدم‌های بعدی زندگیمان را برداریم و در جهت رشد و ترقی تلاش کنیم. گفتنی‌ست این اثر عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده است.

درباره کتاب یک تصمیم:

عملی وجود دارد که همه‌ی ما به طور متوسط حدوداً سی و پنج هزار مرتبه در روز انجام می‌دهیم و هر ثانیه از زندگی خود مشغول انجام دادن آن هستیم. چه زمانی که خوشحالیم، چه زمانی که غمگین، خسته و یا پرانرژی هستیم. این کار گاهی آسان به نظر می‌رسد و گاهی اوقات می‌تواند یک عذاب خالص باشد! داریم درباره‌ی تصمیم‎گیری صحبت می‌کنیم...

مایک بایر (Mike Bayer) در کتاب یک تصمیم (One Decision: The First Step to a Better Life) به ما می‌گوید این عمل فرایند پیچیده‌ای است که بخش‌های هوشیار و ناهوشیار ما (در کنار عوامل بیرونی) در آن اثرگذار هستند. گاهی تصمیماتی می‌گیریم که انتظارش را نداریم و یا از پس انجام آن بر نمی‌آییم و ناکام می‌‌شویم. همینطور نمی‌دانیم چرا گاهی تصمیم گرفتن چرا تا این اندازه برایمان سخت و دشوار می‌شود! به هر روی، ما مدام در حال تصمیم گرفتن هستیم. مثلاً تصمیم برای ماندن یا مهاجرت کردن، برای تغییر رشته یا تغییر شغل،‌ حتی برای خریدن یا نخریدن چیزی. زمانی که رابطه‌ی خود را با کسی که تصور می‎‌کردیم عشق زندگی‌مان است قطع می‌کنیم، در حال رقم زدن یک تصمیم هستیم. بنابراین ما ناگزیر هستیم تصمیم بگیریم. حال بعضی از مردم ترجیح می‌دهند خود این کار را انجام دهند و مسئولیت انتخاب‌هاشان را برعهده بگیرند و بعضی دیگر آرزو می‌کنند کسی به جای آن‌ها انتخاب کند و تصمیم بگیرد.

مسأله این است که اغلب آن سی‌وپنج هزار تصمیم تأثیری کمتر از چیزی که تصور می‌کنیم بر زندگی ما خواهند گذاشت. در واقع همه‌ی تصمیمات مانند آن‌هایی که پیش‌تر مثال زده شد، چندان هم مهم نیستند و حتی بسیاری از آن‌ها به صورت خودکار گرفته می‌‌شوند. به عبارت دقیق‌تر، ما به صورت خودکار تصمیم می‌گیریم چه موقع غذا بخوریم و یا بخوابیم! بدیهی‌ست که قطعاً شما باید به چنین مواردی بپردازید. چرا که در غیر این صورت توانایی حیات شما تهدید می‌شود. چیزی که مایک بایر نویسنده‌ی کتاب یک تصمیم بر آن تأکید می‌ورزد این امر است که چگونه می‌توان تصمیمات آگاهانه‌ای اتخاذ کرد که در راستای زندگی بهتر باشد و این امر اهمیتی فراوان دارد. بیایید با هم روراست باشیم؛ شما نه مرکز جهانید و نه سروَر کائنات. بنابراین زندگی بهتر در دامان شما نمی‌افتد. باید خود در جهت یافتن آن تلاش کنید!

مایک بایر به عنوان یک مربیِ زندگی طی هجده سال گذشته با هزاران مشتری، افراد مشهور و عادی کار کرده است. این افراد یا در روابط خود دچار مشکل شده، یا به دنبال کسب درآمد بیشتر و اموری از این دست بودند. چیزی که او طی سال‌ها تجربه متوجه شده این امر بود که تغییراتی که آن‌ها باید در زندگی خود ایجاد می‌کردند به تصمیم‌گیری واقعی منجر می‌شد. به عبارت روشن‌تر،‌ آن‌ها باید تصمیماتی آگاهانه و دقیق اتخاذ می‌کردند و همین آن‌ها را به سوی آنچه که می‌خواستند سوق می‌داد.

کتاب "یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر" تا حدودی درباره‌ی اقدام کردن است اما همه‌ی کتاب در این خلاصه نمی‌شود. نویسنده از تصمیم‌گیری‌هایی می‌گوید که می‌تواند شما را در مسیر خوشایندتری از زندگی قرار دهد. شما هر روز تصمیمات زیادی می‌گیرید و بخش‌هایی از این تصمیمات آینده‌ی شما را تعیین می‌کند. وجه مشترک همه‌ی این تصمیمات شما هستید. دانستن این که چه چیزی شما را به گرفتن آن تصمیم‌ها سوق داده است، اهمیت فراوانی دارد. آشنایی با الگوهای فکری و سیستم‌های اعتقادی قسمتی دیگر از بخش‌های کمک‌کننده و روشنگر این کتاب است.

کتاب یک تصمیم مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های موفقیت و خودیاری علاقه دارید، از کتاب یک تصمیم غافل نشوید.

با مایک بایر بیشتر آشنا شویم:

او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان کتاب‌های خودیاری است. مایک بایر، مشهور به مربی مایک با توانمندسازی میلیون‌ها انسان در رها شدن آن‌ها از چرخه‌های مخرب و الگوهای تکراری زندگی باعث ترقی زندگی آن‌ها شده است. این نویسنده پرفروش آثار دیگری تألیف کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب «خود برتر» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب یک تصمیم:

- برای کاری که شما را سرِ شوق می‌آورد وقت بگذارید.
- مشکلات گذشته‌تان را به‌عنوان نشانه‌ای از سرسختی خود ببینید.
- منحصربه‌فردی خود را در آغوش بکشید.
- عذر و بهانه‌ها را کنار بگذارید.
- مزۀ یک غذا را قضاوت کنید، اما دیگران را نه!
- دنبال راه‌حل بگردید.

در بخشی از کتاب یک تصمیم می‌خوانیم:

معمولاً مردم برای راهنمایی به من مراجعه می‌کنند، چون می‌خواهند بخشی از زندگی‌شان را ارتقا بدهند. گاهی اوقات دقیقاً می‌دانند که چه می‌خواهند اما اغلب اوقات تصویر واضحی از نیازشان ندارند و به‌همین‌دلیل اول باید بفهمم مشکل دقیقاً کجاست و بعد آن‌ها را به آن نقطه برسانم. به‌جای اینکه زندگی آن‌ها را تقسیم‌بندی کنم و فقط روی یک مشکل خاص یا روی آنچه آن‌ها می‌خواهند تمرکز کنم، به کلیت زندگی‌شان نگاه می‌کنم و تمرکزم را روی اصلی‌ترین نیازشان می‌گذارم. با این کار می‌توانم دیدگاه کلی زندگی‌شان را ببینم و بفهمم مهم‌ترین کمبود زندگی آن‌ها چیست. عمیق‌ترین نیازی که باید برآورده شود چیست؟ آیا حس امنیت است؟ هدف؟ ماجراجویی؟ عشق؟ ارتباط با دیگران؟ یا.... تشخیص نیاز یا تمایل نهفته همیشه به ما کمک می‌کند بفهمیم برای رسیدن به یک زندگی بهتر به چه‌چیزی نیاز داریم.

هنگام خواندن این کتاب مثال‌هایی از افراد واقعی نشانتان خواهم داد که فکر می‌کردند باید فقط روی یک بخش از زندگی‌شان تمرکز کنند، اما بعد از یک ارزیابی ساده -که در این فصل انجام خواهیم داد- به‌وضوح می‌بینند که اول باید برای یک بخش دیگر از زندگی‌شان اقدامی انجام دهند. بسیار مهم است که با این روش شروع کنیم تا کاملاً بفهمیم برای ادامۀ مسیر چه تصمیم‌هایی بگیریم.

اگر من را در برنامۀ دکتر فیل دیده باشید، اگر کتابِ خودِ برتر را خوانده باشید یا اگر در شبکه‌های اجتماعی دنبالم کرده باشید، می‌دانید که من عاشق ارزیابی هستم. من به ارزیابی اعتماد زیادی دارم. قبل از اینکه چشمان خود را گرد کنید، یا دندان‌هایتان را به هم فشار دهید و صفحه را عوض کنید لطفاً به حرفم گوش دهید. می‌دانم فرم‌های ارزیابی محبوبیتی ندارند و اسمشان بد دررفته است. درکتان می‌کنم! هروقت به دکتر مراجعه می‌کنم دیوانه می‌شوم، چون مجبورم این فرم‌های خسته‌کننده و بی‌تنوع بیست‌صفحه‌ای را پر کنم، همان فرم‌های همیشگی! هربار به میز پذیرش مراجعه می‌کنم یک تخته‌شاسی نفرت‌انگیز و خودکاری که تقریباً جوهرش تمام شده است به من می‌دهند و من باید به سؤالات خسته‌کننده‌ای دربارۀ سلامتی‌ام پاسخ دهم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
بخش اول: اساس یک زندگی بهتر
1: تصمیم‌گیری برای زندگی‌کردن مطابق با خودِ برترمان
2: چهار اصل اساسی
3: تصویرسازی زندگی بهتر
بخش دوم: نیروها
4: نیروهایی که باعث تحریک تصمیم‌گیری می‌شوند
5: نیرو: پیشگویی یا تحقیق؟
6: نیرو: تعمیم مفرط یا تفکر منطقی
7: نیرو: طرز فکر انعطاف‌پذیر یا انعطاف‌ناپذیر
8: نیرو: هدف مبهم یا هدف مشخص؟
9: نیرو: استدلال احساسی یا استدلال برپایۀ شواهد؟
بخش سوم: خلق زندگی بهتر
10: تیم تصمیم‌گیری شما
11: اقدام عملی حقیقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر
نویسنده
مترجمالهه علوی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-461-466-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر

Mona Shafiei
۱۴۰۰/۱۱/۳
کتاب بسیار خوبی است ولی من کتابهای صوتی رو ترجیح میدم. امیدوارم نسخه صوتی کتاب هم تهیه و تنظیم بشه تا بتونیم گوش بدیدم.
علی
۱۴۰۱/۸/۱۴
بخونید خوبه زیاد بای بخونید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر

برای دریافت کتاب یک تصمیم: اولین قدم به سمت یک زندگی بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.