معرفی و دانلود کتاب ورزش درمانی برای شانه: ارزیابی، توانبخشی و بازگشت به ورزش

عکس جلد کتاب ورزش درمانی برای شانه: ارزیابی، توانبخشی و بازگشت به ورزش
قیمت:
۱۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش درمانی برای شانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش درمانی برای شانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش درمانی برای شانه: ارزیابی، توانبخشی و بازگشت به ورزش

ورزشکاران، درمانگران و متخصصان توان‌بخشی با مطالعه‌ی کتاب ورزش درمانی برای شانه، هم ساختار مفاصل و عضلات شانه را بهتر می‌شناسند و هم تمریناتی را برای بهبود عملکرد شانه‌ها می‌آموزند. کوین ای. ویک و تاد اس. الن بکر در این کتاب ورزشی، انواع آزمون‌های ارزیابی بالینی و مجموعه‌ای از نکات مرتبط با آسیب‌شناسی شانه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب ورزش درمانی برای شانه

ورزشکاران و افرادی که در زمینه‌ی ورزش‌های رقابتی فعالیت دارند، معمولاً به سبب تمرینات سخت ورزشی، در معرض انواع آسیب‌های جسمانی قرار می‌گیرند. به‌ عبارت دیگر، ممکن است در اثر بیش‌‌تمرینی، اختلالی در کارکرد یکی از اعضای بدنشان به وجود بیاید. در این بین، شانه‌ها و مفاصل آن‌ها، حجم بالایی از تحرکات بخش بالاتنه را به عهده دارند و احتمالاً بیش از سایر اندام‌های قسمت فوقانی بدن، در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. به همین خاطر، چه برای ورزشکاران و چه برای درمانگران، شناخت آناتومی این بخش از بدن و آسیب‌های احتمالی آن ضرورت دارد. چنین افرادی می‌توانند با مراجعه به کتاب ورزش درمانی برای شانه (Sport Therapy for the Shoulder) اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهند. در ضمن با راهنمایی‌های کوین ای. ویک (Kevin E. Wilk) و تاد اس. الن بکر (Todd S. Ellenbecker)، می‌توانند مجموعه‌ای از تمرینات کاربردی را برای درمان اختلالات شانه بیاموزند.

کتاب حاضر مطالب متنوعی را در ذیل عناوین گوناگون دربرمی‌گیرد و به‌طور کلی هشت فصل و دو پیوست را شامل می‌شود. فصل اول آن بر آناتومی بخش شانه متمرکز شده و ساختار مفاصل این ناحیه از بدن را شرح می‌دهد. نویسندگان علاوه‌بر معرفی مفاصل جناغی، آخرومی و...، عضلات شانه را هم مورد بررسی قرار داده‌اند. آناتومی شریان‌های عصبی و عصب‌شناسی مفاصل نیز در همین فصل تحلیل شده‌اند. در فصل دوم کتاب، جنبه‌ی حرکتی و مکانیکی شانه‌ها، به‌عنوان موضوع اصلی مطرح شده است. نویسندگان در ابتدای فصل، بخشی را به معرفی اصول اولیه‌ی بیومکانیکی اختصاص داده‌اند. حرکات بدن حین انجام تمرینات مختلف ورزشی، مکانیک بازو برای انجام برخی از حرکات ورزش‌های تنیس، گلف، شنا و... در همین فصل تشریح شده‌اند. مخاطبان با مطالعه‌ی فصل دوم، نکته‌ها و اطلاعات جزئی فراوانی را در مورد تک‌تک حرکات شاخص در ورزش‌های مختلف می‌آموزند.

کوین ای. ویک و تاد اس. الن بکر در فصل سوم کتاب به سراغ ارزیابی بالینی شانه رفته‌اند و اطلاعات سودمندی را در رابطه با آزمون‌های ارزیابی کتف‌ها و شانه‌ها مطرح کرده‌اند. انجام آزمون‌های فصل سوم به ورزشکاران یا درمانگران کمک می‌کند که متوجه آسیب‌های واردشده یا هرگونه اختلال در شانه و بخش‌های اطراف آن شوند. آزمون‌های پایداری، آزمون‌های ارتوپدی، آزمون‌های قوطی پُر و خالی، آزمون گیر افتادن و... برخی از آزمون‌های بیان‌شده در فصل سوم کتاب هستند.

در فصل چهارم کتاب ورزش درمانی برای شانه، به آسیب‌های شانه پرداخته شده است. آسیب عضلات چرخاننده، آسیب‌های تاندونی، ضایعه‌ی بنکارت و مواردی از این‌دست، در همین فصل شرح داده شده‌اند. توان‌بخشی شانه و مراحل آن در فصل پنجم مورد واکاوی قرار گرفته‌اند. روش‌هایی برای پیشرفت دامنه‌ی حرکتی، تمرینات پیشرفته برای بهبود حرکت پرتاب، روش‌هایی برای ثبات کتفی و... در این فصل به مخاطبان ارائه شده‌‌اند. ورزشکارانی که دچار آسیب‌های عضلات و مفاصل شانه هستند، با انجام مستمر این تمرینات می‌توانند عملکرد خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند.

در مواقعی که آسیب‌ به شانه‌ها جدی باشد، لازم است فرد آسیب‌دیده تحت عمل جراحی قرار بگیرد. بعد از انجام جراحی، معمولاً عملکرد جسمانی فرد تا حد زیادی افت می‌کند. به همین دلیل لازم است تمرینات و حرکاتی را برای توان‌بخشی پس از جراحی فرابگیرد و آن‌ها را به‌طور پیوسته انجام بدهد. کوین ای. ویک و تاد اس. الن بکر فصل ششم کتاب ورزش درمانی برای شانه را به آموزش همین تمرینات اختصاص داده‌اند. پروتکل‌های توان‌بخشی بعد از عمل‌های جراحی نیز در این فصل بررسی شده‌اند.

با خواندن مباحث فصل هفتم، ورزشکاران آسیب‌دیده درمی‌یابند که چه زمانی باید دوباره به دنیای ورزش بازگردند و تمرینات سابق خود را از سر بگیرند. نویسندگان برای تشخیص زمان بازگشت، آزمون‌هایی را معرفی کرده‌اند که مخاطبان با انجام آن‌ها می‌توانند سطح بهبودی و آمادگی خود را بسنجند. در فصل هشتم کتاب، اینتروال به برنامه‌های ورزشی، در مورد ورزش‌های گوناگون موضوع بحث قرار گرفته‌اند.

در بخش پایانی کتاب حاضر، دو پیوست نیز قرار گرفته‌ است. پیوست اول ده تمرین کاربردی را برای انجام حرکت پرتاب ارائه کرده‌. در پیوست دوم نیز یک برنامه‌ی تمرینی برای حرکت پرتاب عرضه شده که اجرای آن می‌تواند برای ورزشکاران بسیار سودمند باشد. کتاب ورزش درمانی برای شانه مانند بسیاری از آثار حوزه‌ی ورزش، عکس‌های فراوانی را شامل می‌شود که برای یادگیری بهتر حرکات و آشنایی بیشتر با سازوکار بدن در جای‌جای فصول کتاب گنجانده شده‌اند. البته نویسندگان برای انتقال بهتر اطلاعات، از جداولی نیز استفاده کرده‌‌اند که فهرست آن‌ها در صفحات ابتدایی نشان داده شده است.

اگر شما هم به‌عنوان ورزشکار حرفه‌ای در حال فعالیت هستید یا این‌که ورزشکار نیستید اما در زمینه‌ی درمانگری و توان‌بخشی اشتغال دارید، توصیه می‌کنیم آموزه‌ها و تمرینات کتاب ورزش درمانی برای شانه را به‌خوبی یاد بگیرید تا در مواقع لزوم، آگاهانه وارد عمل شوید.

این اثر حوزه‌ی علوم ورزشی را نرمین غنی‌زاده حصار و بهناز ملکی به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی نیز آن را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده.

کتاب ورزش درمانی برای شانه برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران، افرادی که قصد دارند با آناتومی بدن آشنا شوند، همچنین فعالان حوزه‌ی پزشکی ورزشی و توان‌بخشی، نکته‌های کاربردی و مفیدی را با مطالعه‌ی کتاب ورزش درمانی برای شانه دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب ورزش درمانی برای شانه: ارزیابی، توانبخشی و بازگشت به ورزش می‌خوانیم

خون تولیدشده برای قسمت‌هایی از عضلات چرخاننده، از شریان کتف و فوق خاری است. این شریان‌ها اساساٌ عضلات گرد کوچک و تحت خاری را تغذیه می‌کنند. بخش قدامی لیگامان کپسولار توسط شریان بازویی و گاهی اوقات توسط شریان آخرومی سینه‌ای، فوق بازویی و تحت کتفی تغذیه می‌شوند. عضله‌ی فوق از بالا توسط شریان آخرومی سینه‌ای تغذیه می‌شود. تانپون فوق خاری از عروقی به فاصله یک سانتی‌متر بالاتر از سر مبدأ و گاهی در همان جهت مبدأ بازو، تغذیه می‌کند. روتمن و پارک (1965)، کم شریانی در تاندون را در 63 درصد از 72 مورد شانه مطالعه‌شده گزارش کردند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آناتومی و بیومکانیک کمربند شانه
فصل اول: آناتومی کاربردی کمربند شانه
فصل دوم: مکانیک مفصل شانه
بخش دوم: ارزیابی و پاتولوژی آسیب‌های شانه
فصل سوم: ارزیابی ‌های بالینی شانه
فصل چهارم: آسیب‌شناسی شانه
بخش سوم: توانبخشی آسیب‌های شانه
فصل پنجم: روند توانبخشی
فصل ششم: ترمیمات جراحی و پروتکل‌های توانبخشی
بخش چهارم: بازگشت به ورزش
فصل هفتم: تصمیم‌گیری بالینی برای بازگشت به ورزش
فصل هشتم: بازگشت اینتروال به برنامه‌های ورزشی
پیوست A: ده برنامه تمرینی برای پرتاب
پیوست B:‌ برنامه تمرینی برای پرتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش درمانی برای شانه: ارزیابی، توانبخشی و بازگشت به ورزش
نویسنده،
مترجمنرمین غنی زاده حصار، بهناز ملکی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-355-311-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورزش درمانی برای شانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورزش درمانی برای شانه

برای دریافت کتاب ورزش درمانی برای شانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.