معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

کتاب صوتی عادت‌های اتمی (میکروکتاب)، اثر معروف و پرفروش جیمز کلیر در نیویورک تایمز و آمازون، با شیوه‌هایی جذاب و گویا، به شما می‌آموزد که چگونه با شناسایی عادت‌های کوچک و کنترل آن‌ها، هر روز بهتر از دیروز شوید و به اهداف و خواسته‌هایتان راحت‌تر دست یابید.

به گفته‌ی نویسنده‌ی این کتاب، جیمز کلیر (James Clear)، همین رفتارها و عادت‌های کوچک هستند که مشخص می‌کند پس از 5 سال، در چه مرتبه‌ای قرار دارید و چقدر در زندگی موفق شده‌اید یا شکست خورده‌اید!

اساس کتاب صوتی عادت‌های اتمی (Atomic habits)، مدل چهار مرحله‌ای جیمز کلیر برای عادت‌هاست؛ سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش، چهار قانون تغییر رفتار موجود در این کتاب هستند. شاید شما پیش‌زمینه‌ی روانشناسی داشته باشید یا بعضی از این اصطلاحات را در شرطی‌‌سازی عامل شنیده باشید. نخست اصطلاحات «تحریک، پاسخ، پاداش» توسط اسکینر در دهه‌ی 30 میلادی شرح داده شد و امروزه با اصطلاحات «سرنخ، روتین، پاداش» در کتاب صوتی «قدرت عادت» اثر چارلز داهیگ به شهرت رسیده است.

محققان علوم رفتاری همانند اسکینر می‌گویند که اگر پاداش یا تنبیه را درست ارائه کنید، می‌توانید اشخاص را تحریک نمایید که به راهکارهایی مشخص عمل کنند. مدل اسکینر به‌ خوبی بیان کرده که چگونه یک محرک بیرونی بر عادت‌های روزانه‌ی افراد تاثیر می‌گذارد، اما نتوانست به‌ درستی درمورد تاثیرگذاری افکار، احساسات و عقیده‌های انسان‌ها بر رفتارشان توضیح بدهد. به همین دلیل در دهه‌های امروزی، دانشمندان شروع به تعیین رابطه‌ی میان افکار، احساسات و رفتار انسان‌ها کردند.

رفتار انسان‌ها دائماً در حال دگرگونی است: ساعت به ساعت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه. اما کتاب صوتی عادت‌های اتمی درباره‌ی چیزهایی صحبت می‌کند که قابلیت تغییر ندارند. این کتاب در مورد اصول رفتار انسانی است؛ اصول جاودانه‌ای که هر سال می‌توانید در زندگی به آن اتکا کنید. راهکارها و شیوه‌هایی که می‌توانید کسب‌وکارتان را پیرامونش بسازید و ارتقا دهید، خانواده را حول آن شکل دهید و زندگی را ادامه دهید.

کتاب صوتی عادت‌های اتمی درخشان‌ترین شیوه‌هایی را که می‌شناسید جهت ایجاد عادت‌های بهتر به شما توضیح می‌دهد، رویکردی که صرف نظر از نقطه‌ی شروع یا موردی که در تلاش برای تغییر آن هستید، موثر خواهد بود. این شیوه‌ها برای هر شخصی که در پی سیستمی قدم به‌ قدم برای بهبود زندگی است، مفید خواهد بود، چه اهداف‌ او متمرکز بر سلامتی، پول، بهره‌وری و روابط باشند و چه همه‌ی آن‌ها با یکدیگر باشد. تا هنگامی که رفتار انسانی مطرح باشد، این کتاب صوتی راهنمای شما خواهد بود.

جیمز کلیر را بیشتر بشناسیم:

جیمز کلیر (James Clear) نویسنده‌ای درخشان و کارآفرینی محبوب است که بر روی عادت‌های خوب و بد انسان‌ها تمرکز می‌کند، زیرا باور دارد این عادت‌ها هستند که موجب توسعه و پیشرفت فردی می‌شوند. جیمز کلیر در یک خبرنامه هفتگی مشغول به کار است، خبرنامه‌ای که به دست مخاطبان بسیاری می‌رسد، او در ارتباط با علم عادت‌ها و رفتار انسانی اطلاعات خوبی ارائه کرده و روایت‌های جذابی از زندگی خودش و چهره‌های مشهور کسب‌وکار، ورزش، هنر و دیگر رشته‌ها بیان کرده است.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از کتاب عادت‌های اتمی می‌شنویم:

ژن‌های ما به‌ گونه‌ای نیستند که نیاز به سخت‌کوشی را از بین ببرند. آن‌ها شفاف‌سازی می‌کنند. آن‌ها به ما می‌گویند باید در این حوزه‌ها تلاش کنی. وقتی نقاط قوت‌مان را متوجه شدیم، دیگر می‌دانیم باید زمان و انرژی خود را در کجا صرف کنیم. می‌دانیم که باید به دنبال کدام فرصت‌ها بگردیم و باید از کدام چالش‌ها اجتناب کنیم. هر قدر ماهیت‌مان را به شکل بهتری درک کنیم، استراتژی ما بهتر خواهد شد.

تفاوت‌های بیولوژیک اهمیت دارند. با این‌ حال بهتر است که بر روی برآورده‌سازی پتانسیل خودتان تمرکز کنید تا اینکه به مقایسه‌ی خودتان با دیگران بپردازید. این حقیقت که هر انسان در هر توانمندی به خصوص دارای محدودیت‌ها و سقف مشخصی است، دلیل نمی‌شود که برای رسیدن به سقف توانمندی‌ها تلاش نکنید. افراد آن‌ قدر به این محدودیت‌ها و سقف‌ها می‌نگرند و اسیرشان می‌شوند که به‌ ندرت تلاش لازم برای نزدیک شدن به آن‌ها را انجام می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
5 دقیقه
مقدمه
26 دقیقه
فصل اول: قدرت فوق‌العاده عادت‌های اتمی
12 دقیقه
فصل دوم: بهترین راه برای شروع یک عادت جدید
13 دقیقه
فصل سوم: نقش خانواده و دوستان در شکل‌دهی به عادت‌ها
14 دقیقه
فصل چهارم: قانون کمترین تلاش
21 دقیقه
فصل پنجم: چگونه هر روز به عادت‌های خوب پایبند بمانیم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی
نویسنده
مترجمهادی بهمنی
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

ساواا دددد
۱۳۹۹/۴/۱۹
کتاب واقعا خوبی بود... توصیه میکنم گوش بدید... لطفا لایکم کنید خوشگلا😎😎😍😍
Fateh
۱۴۰۱/۱/۱۱
سلام. دوستان اگر یک دقیقه بتونید این متن رو بخونید، میتونه کمکتون کنه.
خلاصه کتاب برای کسانی که متوجه نشدند، چهار گام برای حذف عادت، 1حذف سرنخ‌ها 2غیرجذاب کردن3سخت و دشوار کردن، 4عامل نارضایتی
حذف سرنخ ینی محیط، یا هرچیزی که باعث بشه مارو یاد اون عادت بد بندازه رو باید پاک کرد یا حداقل تاجایی که
میتونیم کم کنیم.
غیر جذاب کردن ینی اون عادت بد رو برامون غیر جذاب کنیم، عوارضی که باعث میشه ما اون عادت بد رو انجام بدیم رو باید ببینیم تا عادت بد از چشممون بیوفته.
سخت و دشوار کردن، ینی اصطکاک ایجاد کنیم در مسیر انجام عادت بد، تا حدالامکان نتونیم انجام بدیم.
عامل نارضایتی ینی خودمون رو جریمه کنیم اگر اون عادت رو انجام دادیم
برای اضافه کردن عادت خوب هم عکس تمام اون 4مرحله، ینی شفاف کردن (ایجاد سرنخ برای انجام عادت خوب)
جذاب کردن
ساده کردن
رضایت بخش کردن
به نظر من اگر میخایید بیشتر نتیجه بگیرید، نسخه متنی رو تهیه کنید، چون توی نسخه صوتی، چیز زیادی دستگیرتون نمیشه.
و اینکه از اهرم رنج و لذت هم استفاده کنید میتونه کمکتون کنه، البته انجام اهرم رنج و لذت تداوم داشته باشه نتیجه میده، میتونید چگونگی انجام اهرم رو از گوگل ببینید.
اینم بگم که فراموش کردم، همانطور که توی کتاب گفته شد، داشتن عادت‌های صحیح باعث میشه ما نتیجه مثبت بگیریم و زندگی مون بهتر شه، البته اینم باید در نظر بگیرید که‌ی کنترلی روی عادتون داشته باشید، شاید عادتی که اضافه کردید رو بتونید بهترش کنید.
ممنون که این متن رو خوندین.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۶
نقد کامل کتاب:
میگن هر کاری روی طی سه هفته انجام بدی اون کار عادت میشه، بعنوان مثال اگه شما انسان سحرخیزی نباشید و مشکل اهمال کاری و سستی و دیر از خواب بیدار شدن رو داشته باشید، اگر طی ۳ هفته ساعت شش صبح از خواب بیدار بشید این عمل یعنی سحرخیزی تبدیل به عادت میشه و شما روز بیست و دوم هم ساعت شش از
صبح خواب بیدار خواهید شد و اصطلاحاً به شما انسان سحرخیز گفته میشود.
حالا کمی در مورد جیمز کلیر و خواسته‌اش در کتاب عادت‌های اتمی بگیم: در این کتاب میخواد افرادی که تمایل به موفقیت دارند و میخواهند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری یا شغلی موفق و نفر اول باشند باید خودشان را به عادت‌های خوبی وادار کنند. خلاصه بگم که عادت‌های اتمی منظورش همون عادتهایی هستش که بهشون اعمال و رفتار خوب گفته میشه و شما برای رسیدن به کمال باید به این رفتار‌ها عادت کنید.
نکته قابل توجه اینه که برخی از رفتارها بعد از سه هفتی متوالی تبدیل به عادت میشن و برخی از رفتارها با تکرار ۱۰ یا ۲۰ باره که ممکنه حتی طی یک روز انجام بشه تبدیل به عادت میشوند، مثلاً اگر شما در یک روز هر نیم ساعت با زنگ گذاشتن متوالی ساعت زنگدار گوشی موبایلتان نگاه به ساعت مچی بندازید، اگر با مشکل کمی وقت و عدم برنامه ریزی زمانی مواجه هستید، اگر در یک روز بیست بار نگاه کردن به ساعت مچی را انجام دهید، دیگر شما توجه به زمان و مدیریت زمان و نگاه کردن به ساعت جزو عادتهای شما حساب میشه و اصطلاحاً گفته میشه که شما مدیریت زمان بلدید.
بنابراین عادتهای اتمی عادتهایی هستند که برای حصول به هر نوع موفقیتی به آن نیاز دارید، مثلاً با خواندن زندگینامه‌های افراد موفق متوجه میشوید که همه آن افراد مثلاً عادت به سخرخیزی دارند یا عادت به تلاش مضاعف دارند، یا
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
🍁جیمز کلیر نویسنده، سخنران و‌ گوینده ست که روی عادتها، تصمیمگیری‌ها و بهبود مستمر افراد تمرکز میکند! اون توی آکادمی عادت خودش، موفق شده هزاران مدیر و‌ مربی و معلم رو تحت آموزش قراربده و‌ عادت هاشونو با آموزش‌های حرفه‌ای تغییر بده! چرا عادتها رو میگیم اتمی؟ چون اشاره به عادتهای و‌نغییرات کوچیک اما تاثیرگذار داره، درست مثل خود اتم که کوچیک اما بسیار قدرتمنده! اون روی‌ عادتهای کوچیک به عنوان عامل موفقیت تاکید داره و‌میگه همین عادتها و‌رفتارهای کوچیک ماست که تعیین میکنه بعد از پنج سال کجا هستیم ‌و چقدر موفق شدیم و‌یا حتی شکست خوردیم!
اون میگه شاید شما فکر کنید که هیچ راهی وجود نداره که بشه عادتی رو در خودمون ایجاد‌ کنیم، و اونو‌ برای همیشه نگه داشت! اما کن میگم شدنیه و راه حلشو براتون پیدا کردم!
عادتها به نفع و‌ضرر ترکیب میشن؛
ترکیبهای مثبت:
1. ترکیب بهره وری
2. ترکیب دانش، آموختن مداوم اگرچه بسیار کم!
3. ترکیب روابط و مهربانی در روابط و‌کمک به افراد
ترکیبهای منفی:
1. ترکیب استرس که میتونه بحران روانی بیاره
2. ترکیب افکار منفی درمورد اطرافیان
3. ترکیب خشونت که میتونه عامل آشوب‌ باشه.
روند شکلگیری عادتها توی زندگی ما به چهار قدم اساسی تقسیم میشه:
1. سرنخ؛ سرنخها مثل تلنگر توی زندگی‌ ما هستن و ما رو مجبور میکنن تا اقدامی انجام بدیم. پس سرنخها رو آشکار کنیم!
2. تمایل؛ مثل یه نیروی انگیزشی عمل میکنه و‌ تا تمایل نباشه، هیچ کاری صورت نمیگیره. پس تمایل رو جذب کنیم!
3. پاسخ؛ همون عادته که ما اونو اجرا می‌کنیم تا به خواسته خودمون برسیم. پس پاسخ رو‌ ساده کنیم!
4. و پاداش؛ همون نتایجی هست که توی ذهنمون بدنبالش بودیم، پس پاداش رو‌ ضایتبخش کنیم!
jeff pooladian
۱۳۹۹/۶/۲۱
از دسته کتاب‌های هس که خوندنش توصیه میشه. خب طبیعتا فقط خوندن نمیتونه کاری از پیش ببره، بنظر من یکباره کامل نخونید. ‌ی بخشی را که خوندید تمرین عملی کنید بعد برید بخش بعدی. اینجوری تاثیر گذارتر هس
سمیه محمدی
۱۳۹۹/۸/۲۱
کتابیه که بهت سرنخ و ایده میده که چطور عادت‌های جدید خوب رو به برنامه‌ی زندگیمون اضافه کنیم. عادت‌هایی که در طولانی مدت می‌تونه زندگیت رو متحول کنه. شنیدن این کتاب با صدای آقای دادبه رادمهر واقعا دلنشین بود. امیدوارم کتاب‌های بیشتری رو با صدای ایشون در کتابراه پیدا کنم.
Fatima
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتاب خوبی بود، انگیزه دهندست. خودتون باید با توجه به مطالب کتاب و شرایط زندگی و توانمندی هاتون راهکارهایی مناسب برای ایجاد عادت‌های مفید پیدا کنید و زندگیتون رو تغییر بدید. و مطالب کتاب فقط برای ایجاد عادت جدید نیست به ترک عادت‌ها و رفتار‌هایی ک دوستشون نداریم ولی بهشون عادت کردیم هم مناسبه. و نکته مهم‌ترین هم اینکه این کتاب مثل یک کتاب درمورد بدنسازیه، تا شما بعدش پا نشید شروع نکنید به نتیجه دلخواه نمیرسید همینطور که صرفا با خوندن‌ی کتاب ورزشی به تناسب اندام نمیرسید.
راحله شیبانی
۱۴۰۲/۱/۱۰
همه ما برای موفقیت نیازمند یک سری تغییرات هستیم، و اساس این تغییرات بر این استوار است که عادتهای زندگی مان را تغییر دهیم.
در این کتاب به این موضوع پرداخته و کمک می‌کند تا همین عادتهای روزمره را با عادتهای صحیح جایگزین کنیم.
در کل در تغییر مسیر زندگی به مطالعه و آگاهی نیازمندیم و این کتاب در این مسیر کمک خوبیست.
فاطمه مصدقی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
این کتاب درصورتی براتون کاربرد داره که بهش لباس عمل بپوشونید
دراین صورته که میتونید نتیجه دلخواه رو دریافت کنید
ترتیب نکات و جمع بندی اخر هر صوت رو خیلی دوست داشتم چون باعث میشد حواس پرتیم در طول گوش دادن به کتاب، در اخر با مرور مختصر و مفید گوینده جبران بشه و یه دیدگاه کلی از مطلب داشته باشم.
علی رضا
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب خوبیه
راهکار‌هایی برای ایجاد عادات خوب رو میگه
اما نکته مهم اینه برای بهره وری باید به نکاتی که میگه عمل کنید
سعی کنید با تکرار تغییر کنید
با یک روز عمل کردن آدم تغییر نمیکنه
این کتاب رو یه فرصت بدونید برای تغییر کردن
برای بهتر شدن
نکته جالب مدت زمان کتابه که تقریبا یک ساعته
نجمه هاشمی
۱۳۹۹/۲/۲۸
یکی از عالی‌ترین کتاب‌هایی که خواندم و تاثیر مثبتی در برنامه ریزی و عادت‌های روزانه‌ام ایجاد کرد.
علی شیری
۱۴۰۲/۶/۲۸
از معدود کتاب‌های مفیدی بود که در عین کوتاهی واقعا تاثیر شگرفی در برنامه ریزی و تغییر زندگی من داشت، اکنون که این نظر را می‌نویسم در زندگی خودم روتین هوایی از جمله خواندن کتاب، تمرین زبان و ورزش را به وجود آورده‌ام به طوریکه از ابتدای تابستان تا امروز 15جلد کتاب را به طور کامل خوانده ام
Yasan Dovoodi
۱۴۰۱/۶/۸
کتاب عادت‌های اتمی یکی از بهترین کتاب‌های موفقیت است. بخرید. البته دقت کنید که کل کتاب نیست اون رو خیلی خیلی خیلی خلاصه کردن که من پیشنهاد میکنم یا خود کتاب کاملش رو بگیرید یا پادکست کاملش رو پیدا کنید و اونو بخرید. اما کتاب پنج صبحی‌ها خیلی بهتر از این هست. اونو هم پیشنهاد میکنم حتما بخرید
Mahya Miri
۱۴۰۲/۱/۱۱
خوب بود یه جورایی بهمون یاد میده که ارزش کوچیک‌ترین کارها رو در زندگیمون درک کنیم و یه جورایی همون مثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود هست که میگه کارهای هر چند خیلی کوچیک مثلا در حد ۱۵ دقیقه کتاب خوندن در روز نه تنها عملی هست بلکه در طول زمان تاثیر شگرفی هم میذاره
Maryam hadi
۱۴۰۲/۶/۶
۱. در طول روز یه مهارت جدید کشف کنید از خودتون
۲. به دنبال دانش باشید
۳. سعی کنید در ارتباطات خود مهربان‌تر باشید و به همه کمک کنید
۴. سعی کنید عواملی که باعث استرس شما می‌شود را شناسایی کنید مثل ترافیک. مشکلات خانوادگی. فرزندان
۵. برای رفع آن‌ها اقدام کنید.
مشاهده همه نظرات 282

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.