معرفی و دانلود کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی

عکس جلد کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی
قیمت:
83000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی

کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی نوشته‌ی دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان در زمینه‌ی تجارت و مدیریت استراتژیک است که با استفاده از مثال‌های ملموس، دو مفهوم اقیانوس آبی و سرخ را برایتان شرح می‌دهد تا بتوانید کسب‌وکار خود را در فضای رقابتی دنیای امروز به رشد و پیشرفت برسانید.

درباره کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی:

هر کسی که بخواهد کسب‌وکاری را راه اندازی کند، در همان ابتدا به فکر بازار رقابت و میزان فروشش است و همواره با کم کردن هزینه‌های خود، طوری عمل می‌کند که از رقبای قوی و قدیمی خود عقب نماند. اما کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy) به شما راهکار جدیدی را برای موفقیت و رهبری تیم‌تان می‌آموزد.

درواقع شما با شنیدن این کتاب صوتی متوجه می‌شوید، لازم نیست در فضایی شروع به کار کنید که تعداد زیادی کسب‌وکار مانند شما وجود دارد. چنین محیطی شبیه به یک اقیانوس سرخ است که به خاطر فضای متشنج و خسته کننده آن، خونین و کشنده شده است اما مابورنی و چان کیم نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی، با استفاده از مفاهیمی استعاری به شما یادآوری می‌کنند که به سراغ قسمت‌های کمتر شناخته شده اقیانوس تجارت بروید و به جای اصرار بر بازارهایی مملو از رقیب، به سمت کسب‌وکارهایی بروید که هنوز بازار مشخصی برای آن‌ها شکل نگرفته و می‌توانید به راحتی در آن به رشد برسید.

اغلب کسب‌وکارها در زمان توسعه استراتژی‌ها به اشتباه، بیشتر بر روی رقبایشان متمرکز می‌شوند، در حالی که کسب‌‌وکار اقیانوس آبی، شما را به سمت ایجاد ارزش‌های جدید برای مشتریان می‌برد. بنابراین عبارت اقیانوس‌ آبی از اینجا سرچشمه می‌گیرد که فضای کسب‌ و کارِ کشف نشده، مانند قسمت‌های دست نخورده اقیانوس به شمار می‌رود. در کتاب استراتژی اقیانوس آبی، فضاهای رقابتی به اقیانوس قرمز (خونین) تشبیه شده‌اند که رقابت‌ها و برتر‌خواهی‌های ناسالم آن را خروشان و پرتلاطم کرده است.

به بیان چان کیم و مابورنی فقط ارائه محصول یا خدمات جدید کافی نیست؛ آن‌ها معتقدند که تنها راه موفقیت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. این کتاب با استفاده از 150 حرکت استراتژیک شما را از اقیانوس شلوغ و کم درآمد قرمز رنگ به اقیانوس بی‏کران آبی می‌برد که در آن خبری از شکست نیست و شما به‌ راحتی می‌توانید به رشد و پیشرفت برسید.

افتخارات کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی:

- کتابی پرفروش در پنج قاره جهان
- ترجمه به چهل و شش زبان زنده دنیا
- فروش بیش از چهار میلیون نسخه در سراسر کشورها
- برنده جایزه Carl S. Sloane برای ایجاد رشد و تعالی در علم مدیریت
- برنده جایزه مدیرت و استراتژی Thinkers50 برای بهترین کتاب تجاری دهه اخیر
- کتاب پرفروش The Wall Street Journal، BusinessWeek و Fast Company

نکوداشت‌های کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی:

- یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری قرن. (Financial Times)
- استراتژی اقیانوس آبی موفق‌ترین کتاب در زمینه برنامه ریزی برای کسب‌وکارهاست. (The Economist)
- یک مطالعه عالی و مفید برای رهبرانی که می‌خواهند در دنیای تجارت و رقابت موفق شوند. (Qantas The Australian Way)

دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی را بیشتر بشناسیم:

یکی از نظریه پردازان و استادان برجسته جهان در زمینه مدیریت و تجارت رنه ای. مابورنی (Renée Mauborgne) نام دارد. او یکی از مدیران موسسه استراتژی INSEAD Blue Ocean به شمار می‌رود که در دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان یکی از مشاوران علمی و دانشگاهی رئیس جمهور خدمت می‌کرد.

او همچنین یکی از اعضای مجمع جهانی اقتصاد است و در فهرست برترین معلمان و اساتید مدیریت جهان به انتخاب Thinkers50 قرار دارد. به غیر از این افتخارات رنه ای. مابورنی در سال 2013 در رتبه بندی MBA به عنوان یکی از پنج استاد برتر مدرسه تجارت جهان انتخاب شد.

نویسنده دوم کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی دبلیو چان کیم (W. Chan Kim) نام دارد. این نظریه‌پرداز اهل کره جنوبی در زمینه تجارت و مدیریت، تحقیقات متنوعی انجام داده و مجله مدیریت بین الملل او را یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان این حوزه می‌داند. همچنین چان کیم در رتبه بندی MBA به عنوان یکی از اساتید برتر مدرسه تجارت جهان انتخاب شده است.

او یکی از اعضای مجمع جهانی اقتصاد و گروه مشاوره اتحادیه اروپا است و در فهرست Thinkers50 در میان سه معلم برتر جهان در حوزه مدیریت قرار دارد.

کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر مدیر یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید هم از نظر تجاری و هم مدیریتی به بهترین درجات موفقیت و پیشرفت برسید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی می‌شنویم:

اگر استراتژی اقیانوس آبی عملی نشود، ارزشی ندارد. وقتی شرکتی یکی از این استراتژی‌ها را دنبال می‌کند تمام طرفین حاضر باید بتوانند مسیر جدید را درک کرده و آن را برای خودشان به زبان ساده و صریح تعریف کنند. شرکت هرگز نباید تغییرات در استراتژی را از پرسنل خود مخفی کند.

تجسم، ابزار مهمی برای ایجاد درکی در مسیر اجراست. ممکن است یک شرکت بخواهد جدول ساده‌ای برای کارکنان خود فراهم کند که منحنیِ ارزشیِ استراتژیِ جدیدِ اقیانوس آبی را نشان دهد. شرکت می‌تواند از طریق ارتباطات روشن با کارکنان، شرکا و عموم، اطمینان حاصل کند هیچ تلاشی برای کارشکنی یا مقاومتِ تغییر در مسیرِ اجرایِ استراتژی وجود نداشته باشد.

مطالعات به صورت مکرر نشان داده‌اند یادگیری دیداری، نسبت به توضیحات کلامی می‌تواند منجر به یادگیری و درک بهتر حقایق شود. اخیراً تحقیقی در سال 2015 از دانشگاه واشنگتن نشان داده زمانی که قبل از کلاس درس، برای دانشجویان نمودار یا تصویری ارائه شده است، آن‌ها موضوع را بهتر درک و در سطح بالاتری تحلیل می‌کنند تا زمانی که موضوعات فقط با خلاصه‌ها و شنیدن مباحث درس ارائه می‌شود. برای یک شرکت بسیار بهتر است هنگام مطرح کردن روش اجرای هدف‌های جدید، از ابزارهای ساده، اما کارآمد بصری برای انتقال موضوع به شرکا استفاده کند، تا اینکه تغییرات را صرفا در جلسه‌ای برای کارکنان توضیح دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
33 دقیقه
پیش درآمد
8 دقیقه
مقدمه چاپ اصلی
67 دقیقه
بخش اول: استراتژِی اقیانوس آبی - فصل یک: خلق اقیانوس‌های آبی
62 دقیقه
فصل دو: ابزارهای تحلیلی و چارچوب‌ها
61 دقیقه
بخش دوم: تدوین یا فرمول بندی - فصل سوم: تجدید ساختار مرزهای بازار
50 دقیقه
ادامه فصل سوم: تجدید ساختار مرزهای بازار
61 دقیقه
فصل چهارم: تمرکز روی تصویر کلان به جای اعداد
47 دقیقه
فصل پنجم: رسیدن به مرزی فراتر از تقاضای موجود
82 دقیقه
فصل ششم: رعایت ترتیب استراتژِی درست
78 دقیقه
بخش سوم: اجرای استراتژِی اقیانوس آبی - فصل هفتم: غلبه بر موانع کلیدی سازمانی
59 دقیقه
فصل هشتم: اجرا را در درون استراتژِی جای دهید
48 دقیقه
فصل نهم: هم راستایی ارزش، سود و مشوق‌ها
40 دقیقه
فصل دهم: تجدید اقیانوس‌های آبی
36 دقیقه
فصل یازدهم: اجتناب از دام‌های اقیانوس سرخ
66 دقیقه
پیوست الف: نمایی از الگوی تاریخی خلق اقیانوس آبی
12 دقیقه
پیوست ب: نوآوری در ارزش، دیدگاه تجدید ساختارگرایانه از استراتژِی
9 دقیقه
پیوست ج: دینامیک بازار برای نوآوری در ارزش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی
نویسنده،
مترجمعلیرضا پورممتاز
راویمتین بازرجانی
ناشر صوتیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه صوتی
83000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی

میثم ابراهیمی
۱۴۰۲/۵/۱۶
این کتاب بسیار زیبا و مفید است، البته باید این مطلب را بدانید که شاید برخی از بخش‌ها برای مخاطبان علمی خیلی قابل فهم و روان نباشد ولی برای عزیزانی که در دانشگاه رشته مدیریت خوانده باشند یا مطالعات آکادمیک در مورد مدیریت داشته باشند. کتاب یک دیدگاه بی نظیر را به شما معرفی می‌کند که با بکار بردن آن، می‌توانید برای کسب و کار خود تفاوت ایجاد کرده و به راحتی از رقبا سبقت بگیرید. چیزی که در بازار مرسوم است استفاده از یک سری روش‌های امتحان شده و تکراری است و این تکرار حتی در تبلیغات هم مشاهده می‌شود، معمولا مردم کمتر به دنبال ریسک مسیر‌های جدید و متفاوت هستند بیشتر تلاش می‌کنند سرمایه خود را در مسیر مطمئن سرمایه گذاری کنند. این کتاب به شما نشان می‌دهد که افرادی که متفاوت فکر می‌کنند بازار متفاوتی را هم برای خود ایجاد خواهند کرد این پاداش جسارت و قدرت ریسک آن‌ها است. البته لازم به ذکر است که برای خلق یک اقیانوس آبی باید مطالعات وسیعی انجام داد اما برای رسیدن به این اقیانوس دلپذیر روش جدول چهارتایی بسیار کاربردی خواهد بود. اگر خاطرتان باشد شما باید موارد و عوامل مهم کسب کارتان را یاداشت می‌کردید و سپس با توجه به جدول چهارتایی بررسی کنید که چه عواملی را باید حذف کنید که در صنعت شما مهم پنداشته می‌شود و در اضای آن کدام عوامل را باید خلق کنید که هیچ کس به آن اهمیت نداده ولی از نظر مشتری مصرف کننده بسیار مهم است. همچنین ببینید چه عواملی را باید کمرنگ تر کنید در صورتی که همه فکر می‌کنند این عوامل مهم هستند و به جای آن عواملی را پیدا کنید که از نگاه دیگران مهم نبوده ولی شما باید آن را پر رنگ کنید. به نظر من شما تنها با همین جدول می‌توانید تفاوت بزرگی در صنعت و حرفه خود ایجاد کنید. حتما بخوان
حمیدرضا کشانی
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
درود
من کتاب‌های صوتی زیادی خواندم، اصل بحث کتاب بسیار مفید است، منتها موارد زیر را به عنوان انتقاد به نسبت آن کتاب‌ها معرفی می‌کنم:
* مباحث کتاب بسیار سنگین است و نیاز به تمرکز در گوش کردن داره، اگر از کسانی هستید که با کار دیگری کتاب صوتی گوش می‌کنید اصلا توصیه نمی‌کنم!
* صدای گوینده ‌و لحن
خشک ایشان بسیار خسته کننده است
* خواندن پاورقی‌ها! و حتی نوشته‌های عکس‌هایی که شنونده فقط باید تصور کنه! بسیار کسل کننده است و باعث میشه شنونده از بحث اصلی دور بشه
.
بهتر بود به گوینده اختیار بیشتری جهت تغییرات صدا و... داده می‌شد
سپاس
کیانوش سیاح
۱۴۰۲/۷/۲۸
گوش دادن به این کتاب کمک می‌کند تا بتوانید ابده آن را به مدل خود رنگ آمیزی و در کسب و کارتان پیاده سازی کنید امروزه نام این کتاب به عنوان یک استراتژى در دنیای مدیریت کسب و کار استفاده می‌شود،
اگر مایلید از رقابت خونین و فرسایشی با بزرگان حوزه فعالیت خود دست بردارید و جایگاه تازه‌ای برای کسب و کار
خود بسازید، میبایست نیاز تازه‌ای خلق کنید و با نیاز دسته‌ای از مخاطبان را کسب به آن توجه نکرده را به گونه‌ای متفاوت برطرف کنید، توصیه میکنم یکبار کتاب را بشنوید تا با این استراتژى بیشتر آشنا شوید،
اکبر توانگر
۱۴۰۱/۸/۱۱
خیلی وقت بود که فرصت نمی‌کردم کناب را مطالعه کنم ولی با فرصتی که در کتابراه ایجاد شد و گوینده خوب این کناب من تونستم بالاخره کتاب کامل گوش کنم و به نظرم هرکسی که قرار هست فروشنده باشه یا محصولی ارائه بده حتما حداقل یکبار باید با استراتژی اقیانوس آبی آشنا بشه
Mohammad Kani
۱۴۰۰/۱/۱۳
نوشتار خوب، ترجمه خوب، ناشر خوب و گویندگی و خوانش مناسب همگی یک متن تخصصی را شنیدنی کرده است. البته برای فهم بهتر کتاب حتما نیاز به مطالعات پیشینی در حوزه مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک و همچنین تجربه اجرایی حداقلی هستید.
محمد فصیحی
۱۴۰۱/۳/۲۸
شاید اگر تصاویر و نمودار‌ها هم اینجا یا توی یه سایت قرار می‌دادید بهتر بود گوینده بعضی از جاها از شکل‌های کتاب حرف میزنه که ما دسترسی بهش نداریم
به نظرم کتاب متنی رو تهیه کنید بهتر هست
بابک نیک نیا
۱۴۰۲/۵/۲۴
به قطع کتاب مناسب و مکملی در زمینه استراتژی و بازاریابی است، حتما برای دوستداران حوزه‌های مدیریتی و علی‌الخصوص فعالان کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها مطالعه این کتاب یک الزام میتونه باشه.
سارا حیدری
۱۴۰۰/۱/۲۶
خیلی ثقیله من به سختی دارم‌میخونم چیز زیادی دستگیرم‌نشد مدام میگه استراتژی اقیانوس ابی همرو موفق کرده شمارو هم موفق میکنه ولی دقیق و واضح توضیح نمیده...... شاید ترجمش خوب نیست...... من راضی نبودم زیاد
شفیقه رحیمی
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خیلی دنبال کتاب صوتی این اثر بودم، از کتابراه ممنون هستم و خواندن این کتاب را به تمامی کسب و کارها پیشنهاد می‌کنم. اگر امکانش هست بقیه کتابهای استراتژی مثل جنگل استراتژی را هم به صوتی تبدیل کنند.
Za Ma
۱۳۹۹/۱۰/۸
سلام ب دوستان کتابراه اگه کسی این کتاب رو گوش داده نظرش رو بگه معرفی کتاب رو خوندم ظاهرا کتاب خوبی میتونه باشه ممنون اگه نظراتتون رو بگید ببینیم ارزش وقت گذاشتن داره
رضا پیک فلک
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
هر کسی در هر صنعتی و... نیازمند این گونه استراتژیک‌ها برای پیش برد فعالیت‌های خود می‌باشد بی‌درنگ بایستی به چنین تفکراتی احسنت گفت، از دید من یا بهترین خودت باش و یا هیچ.
Mr Beast
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب واقعا فوق‌العاده ایه. اما توصیه نمیکنم صوتی گوش بدید چون سنگینه. به نظرم فیزیکی بخرید خیلی بهتره. کل کتاب مهمه و اصلا اینطوری نیست که خلاصه برداری کنید.
کتایون ودودی
۱۴۰۲/۶/۲۹
نسخه چاپی رو دارم ولی نسخه صوتی با وضعیت زندگی من جورتره. کتاب رو شخص مطلعی در این حوزه به من معرفی کرد که اغلب نظرات فوق العاده‌ای داره در تخصصش
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
یک کتاب بسیار فوق‌العاده و پرفروش در زمینه اقتصاد استراتژیک و موفق در همین زمینه که به نحوه خارق‌العاده دو استراتژی اقیانوس آبی و اقیانوس سرخ را آموزش میدهد.
حسین حیدری
۱۳۹۹/۱۰/۱۸
عالی فقط عالی بهترین کتابی هستش که تو عمرم خوندم به نظر من هر کی این کتاب و گوش نده نصف عم
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی

برای دریافت کتاب صوتی استراتژی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.