معرفی و دانلود کتاب صوتی برای عشق به میهن: جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی

عکس جلد کتاب صوتی برای عشق به میهن: جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای عشق به میهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای عشق به میهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برای عشق به میهن: جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی

انسان در پرتوی میهن‌دوستی بسیاری از فضایل اخلاقی را فرا می‌گیرد. شاید از همین روست که از حب وطن به‌مثابه‌ی نیمی از ایمان یاد می‌کنند. مائوریتسیو ویرولی در کتاب صوتی برای عشق به میهن جستاری بلندبالا در این باره نوشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی برای عشق به میهن

مائوریتسیو ویرولی (Maurizio Viroli) با بازنگری در معنای تاریخی اصطلاحات ملی‌گرایی و میهن‌پرستی نشان می‌دهد که چگونه این دو مفهوم در زمینه‌های فرهنگی و ایدئولوژیک به کار می‌روند. او در کتاب صوتی برای عشق به میهن (For Love of Country) اندیشه‌ی سیاسی اروپای مدرن را با تأکید ویژه بر کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آلمان مرور و بررسی می‌کند و به تفاوتی اساسی میان میهن‌پرستی و ملی‌گرایی می‌پردازد.

بسیاری بر این عقیده‌اند که میهن‌پرستی یک احساس فطری‌ست که در گِل انسان سرشته شده است. آن‌ها معتقدند این گرایش از بخشی عمیق‌تر در ناخودآگاه ما که به سمت تشکیل گروه و وفاداری میل دارد ناشی می‌شود. برخی دیگر نیز بر این گمانند که در روند تکامل بشری، این پیوند گروهی بود که همواره در طبیعت انسان وجود داشت و به‌تدریج در قالب میهن‌پرستی پدیدار شد. امروزه تحقیقات پیرامون منشأ این گرایش به حدی گسترده شده که پای علوم دیگر مانند زیست‌شناسی نیز به میان آمده است. برخی از بیولوژیست‌ها در سال‌های اخیر اذعان داشته‌اند که در تحقیقات خود عواملی را که سبب بروز و ظهور میهن‌پرستی می‌شود، در ژنتیک انسان یافت کرده‌اند.

اما ناسیونالیسم یا ملی‌گرایی با میهن‌پرستی تفاوت‌های بنیادین دارد. ناسیونالیسم یا -چنانکه در فارسی ترجمه شده است- ملی‌گرایی معتقد است که هر ملتی باید خود را بدون دخالت عامل خارجی اداره کند و مردم تنها منبع برحق قدرت برای سیاسی به شمار می‌روند. در ناسیونالیسم خط‌وربط فطرت و سرشت بشری با موضوع کمرنگ‌تر است.

ویرولی استدلال می‌کند که میهن‌پرستی و ناسیونالیسم دو ایدئولوژی مجزا هستند اما هر دو هدفی مشترک دارند: تقویت و هدایت دو گونه اشتیاق سیاسی، یعنی عشق به خیر مشترک و عشق به اتحاد و همگنی. میهن‌پرست حامی جمهوری است و با استبداد و فساد ستیزه دارد. اما مسئله و دغده‌ی اصلی یک فرد ناسیونالیست وحدت قومی، فرهنگی یا مذهبی است و ناهمگنی و تنوع دشمنان او هستند. از دریچه‌ی این مفروضات، مائوریتسو ویرولی استدلال می‌کند که اگرچه میهن‌پرستی از منظر اخلاقی قابل قبول است، اما ملی‌گرایی امری غیراخلاقی و همچنین غیرضروری به شمار می‌رود.

شما در این کتاب صوتی ترجمه‌‌ی مهدی نصراله‌زاده را از این اثر با صدای فروغ حداد می‌شنوید. نشر صوتی لحن دیگر با همکاری انتشارات بیدگل این جستار را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی برای عشق به میهن

  • ویرولی دو مقاله را در یک کتاب به ما ارائه می‌دهد. او در هدفگذاری دوگانه‌ی خود موفق می‌شود هم یک مطلب علمی از تاریخ فکری و هم یک پاره‌ای از افکار شخصی خود را بیان کند. (The Review of Politics)
  • کتابی عالی و بسیار به‌موقع. پیشنهاد مائوریتسو ویرولی برای بازپس‌گیری زبان میهن‌پرستی جمهوری‌خواه نه تنها سهم مهمی در بحث پیرامون موضوع ملی‌گرایی دارد، بلکه مداخله‌ای حیاتی در بحثی امروزی درباره‌ی نیاز به «جامعه» و «فضیلت مدنی» به شمار می‌رود. (Political Studies)

کتاب صوتی برای عشق به میهن برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر می‌تواند برای علاقه‌مندان، دانشجویان و محققان نظریه‌های سیاسی و همچنین مورّخان اندیشه‌ی سیاسی و فلسفه‌ی اخلاق مفید باشد.

با مائوریتسیو ویرولی بیشتر آشنا شویم

مائوریتسو ویرولی استاد بازنشسته‌ی سیاست در دانشگاه پرینستون، استاد مطالعات دولت در دانشگاه تگزاس و استاد ارتباطات سیاسی در دانشگاه ایتالیایی سوئیس است. او به‌مدت هفت سال به‌عنوان مشاور امور فرهنگی رئیس‌جمهور ایتالیا فعالیت کرده و برای مدتی نیز در کمیته‌ی ملی بهبود فرهنگ جمهوری‌خواهی در وزارت امور داخله‌ی ایتالیا مشغول به کار بوده است.

او دارای مدرک فلسفه از دانشگاه بولونیا و دکترای علوم سیاسی و اجتماعی از مؤسسه‌ی دانشگاه اروپایی فیرنز است. ویرولی همچنین سابقه‌ی تدریس و پژوهش در دانشگاه‌های کمبریج، جورج تاون، امارات متحده‌ی عربی، ترنتو، کامپوباسو، فرارا، مؤسسه‌ی مطالعات پیشرفته‌ی پرینستون و... را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

حوزه‌ی اصلی تحقیقات مائوریتسو ویرولی اغلب در حیطه‌ی نظریه‌های سیاسی، تاریخ اندیشه‌ی سیاسی، رابطه‌ی دین و سیاست، میهن‌پرستی، مشروطیت، جمهوری‌خواهی کلاسیک و جمهوری‌خواهی مدرن، با تسلطی ویژه بر آراء اندیشمندانی همچون ماکیاولی و ژان ژاک روسو است.

در بخشی از کتاب صوتی برای عشق به میهن می‌شنویم

آراء و افکار مونتسکیو درباره‌ی فضیلت سیاسی به بخشی از وطن‌پرستی عصر روشنگری تبدیل شد. مقاله‌ی «پاتریه، کشور» در دایره‌المعارف معروف فرانسوی تقریباً موبه‌مو واگویه‌ی تعاریف مونتسکیو دراین‌باره است و فضیلت سیاسی را به‌عنوان آرمانی فخیم معرفی می‌کند که در عین حال مستلزم قدرت اخلاقی بزرگتر از آن است که در طاقت نفوس مدرن باشد.

بر طبق مندرجات مقاله، فضیلت سیاسی عشق به پای‌بوم است، عشق به قوانین، عشق به کشور و بهروزی و عشقی خاصه پرزور و قوی در دموکراسی‌ها. این عشق آنگونه که مونتسکیو پیش‌تر گفته بود، مصداق نوعی ترک یا انکار نفس از جانب فرد است. نوعی رجحان نفع عمومی بر نفع خاص. از آن جا که این نوعی هیجان است و نه نوعی محاجه‌ی فلسفی، همه‌ی آدم‌ها می‌توانند آن را کسب کنند. این نیرویی جان‌فزاست که حتی ضعیف‌ترین انسان‌ها را نیز توانمند کرده و آن‌ها را قادر به انجام کارهای بزرگ در جهت خیر عمومی می‌سازد. با این حال وقتی نفوس مدرن داستان‌های مربوط به قهرمانان وطن‌پرستی باستانی را می‌خوانند، به آن‌ها نه به‌عنوان الگوهای درخور تقلید اخلاقی، بلکه همچون تهی‌مغزانی مشعشع می‌نگرند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
4 دقیقه
سپاسگزاری
56 دقیقه
مقدمه
41 دقیقه
یک - میراث وطن‌پرستی جمهوری‌خواهانه - قسمت اول
26 دقیقه
یک - میراث وطن‌پرستی جمهوری‌خواهانه - قسمت دوم
39 دقیقه
دو - افول و احیاء - قسمت اول
32 دقیقه
دو - افول و احیاء - قسمت دوم
42 دقیقه
سه - وطن‌پرستی و سیاست باستانیان - قسمت اول
56 دقیقه
سه - وطن‌پرستی و سیاست باستانیان - قسمت دوم
56 دقیقه
چهار - زایش زبان ملی‌گرایی - قسمت اول
45 دقیقه
چهار - زایش زبان ملی‌گرایی - قسمت دوم
47 دقیقه
چهار - زایش زبان ملی‌گرایی - قسمت سوم
31 دقیقه
پنج - ملی‌سازی وطن‌پرستی - قسمت اول
40 دقیقه
پنج - ملی‌سازی وطن‌پرستی - قسمت دوم
42 دقیقه
مؤخره - وطن‌پرستی بدون ملی‌گرایی - قسمت اول
46 دقیقه
مؤخره - وطن‌پرستی بدون ملی‌گرایی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برای عشق به میهن: جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی
نویسنده
مترجممهدی نصراله زاده
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برای عشق به میهن

برای دریافت کتاب صوتی برای عشق به میهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.