معرفی و دانلود کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

عکس جلد کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

جردن پیترسون در کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی، به شما کمک می‌کند تا درست زندگی کنید، بتوانید وزنِ خودآگاهی خودتان را تحمل کنید. بتوانید دانش و‌ آگاهی از شکنندگی، ضعف و مرگ خودتان را تحمل کنید، بدون این که احساس غم، خشم، حسادت و یا میل به انتقام، تخریب و نابودی داشته باشید.

کتاب 12 قانون زندگی (12Rules for Life)، جزو مطرح‌ترین کتاب‌های منتشر شده در سال 2018 است و از زمان انتشار، همواره در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویرک تایمز، آمازون و... بوده است.

این کتاب با دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به داستان‌های اساطیری، تاریخ، علم، روانشناسی و تجربیات کاری خودش و با بهره‌گیری از مطالعات وسیعش در انواع رشته‌های مختلف، می‌کوشد، چگونه زندگی کردن را به ما بیاموزد.

کتاب‌های خودیاری در زمینه‌های موفقیت، خودشناسی و روانشناسی، طرفداران و علاقمندان بسیاری در سراسر دنیا دارند و تعداد کتاب‌های پرفروش در این سبک، کم نیست. نویسندگان این کتاب‌ها معمولا به زبانی ساده و قابل فهم سعی می‌کنند تا قوانین، دستورات، برنامه‌ها، ایده‌ها و راهکارهایی عملی و اجرایی ارائه دهند تا مخاطب بتواند به پیشرفت‌هایی در زمینه زندگی، کاری، روابط و خودشناسی دست یابد.

ایده جمع‌آوری و نوشتن این کتاب از آن جایی شروع می‌شود که جُردن پیترسون (Jordan B. Peterson) در یک سایت پرسش و پاسخ عضو می‌شود و سوالاتی مربوط به روانشناسی، خودیاری، زندگی، موفقیت و غیره را جواب می‌دهد. همچنین او نظرات و ایده‌های خود در همین زمینه‌ها را به صورت ویدئویی در اینترنت منتشر می‌کند. این پاسخ‌ها، ایده‌ها و ویدئوها با استقبال گرم و مثبت از طرف خوانندگان و بیننده‌ها روبرو می‌شوند. از همین روی، پیترسون تصمیم می‌گیرد تا همه این مطالب مرتبط با موفقیت و خودیاری و چگونه زندگی کردن را در قالب قوانینی برای زندگی جمع‌آوری ‌کند. او برای نشان دادن تاثیرات مثبت این قوانین ظاهرا ساده در زندگی، نه تنها از رشته روانشناسی بلکه از دیگر رشته‌ها و موضوعات نیز کمک می‌گیرد و این قوانین را تشریح می‌کند.

او در این کتاب با استفاده از دانش روانشناختی و مطالعات بسیار گسترده‌اش در حوزه‌های علمی، فلسفی، مذهبی، تاریخی، سیاسی، اسطوره‌ها، داستان‌های ادبی و غیره می‌کوشد تا تک تک این قوانین را در بخش‌هایی جداگانه تفسیر و تشریح کند. شگرد نویسندگی پیترسون در این کتاب به گونه‌ای است که با ذکر داستان‌های تاریخی، اسطوره‌ای، نتایج تحقیقات علمی، خاطره‌ای شخصی یا کاری از خودش و ادغام این حوزه‌ها، سعی می‌کند تا آهسته و پیوسته، مخاطب را قانع کند که انجام این قوانین با توجه به نشانه‌ها و مثال‌های ذکر شده، در زندگی امروزی کارآیی مثبتی دارد و موجب پیشرفت و تفاوت در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود. از همین روی، سبک نویسنده و بالطبع متن کتاب گاها متفاوت و پیچیده می‌شود. بعضا نویسنده تمایل به استفاده از جملات، عبارات یا جمله واره‌هایی کوتاه دارد که یافتن مرجع آن‌ها گاها دشوار است.

روانشناس مشهور جردن پیترسون برای پاسخ به این سؤال (که از مشکل‌ترین سؤالات است)، به طور اختصاصی حقایق به دست آمده‌ی تاریخی را با نتایج جذاب تحقیقات پیشرفته علمی ادغام می‌کند.

دکتر پیترسون با زبانی طنز، شگفت‌آور و آموزنده به ما می‌گوید که چرا دختران و پسرانِ مشغولِ اسکیت سواری را باید تنها رهایشان کرد، چه سرنوشت تلخی در انتظار آن‌هایی است که بیش از حد انتقاد می‌کنند و چرا هر وقت گربه‌ای را در خیابان می‌بینید، همیشه باید نوازشش کنید.

سیستم عصبی خرچنگ چه چیزی را باید درباره صاف ایستادن (و شانه‌ها را عقب دادن) و موفقیت در زندگی به ما بگوید؟ چرا مصریان باستان مقامی را می‌پرستیدند تا عشق فراوان خود را به والاترینِ خدایان ابراز کنند؟ وقتی مردم خشمگین، متکبر و کینه‌‌جو می‌شوند، در چه مسیرهای هراس‌انگیزی پا می‌گذارند؟ دکتر پیترسون به طور گسترده‌ای سفر می‌کند و نظم، آزادی، ماجراجویی و مسئولیت را مورد بحث قرار می‌دهد؛ حکمت دنیا را در 12 قانون عملی و ژرف برای زندگی تلخیص می‌کند. کتاب «12 قانون زندگی» چیزهای عادی مدرن علم، ایمان و طبیعت انسان را در هم می‌کوبد و در عین حال ذهن و روح مخاطب را دگرگون و بزرگ می‌گرداند.

جردن پیترسون روانشناس بالینی اهل کانادا است که در سال‌های اخیر با تهیه ویدئو و انجام مصاحبه‌های زیادی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی، تبدیل به یک چهره معروف شده است. او رک و اهل مجادله است.

«12 قانون زندگی»، کتابی است که از ترکیب توصیه‌های معقول نشات گرفته از تجربیات کلینکی مولف و حکایات الهام‌بخش زندگی شخصی‌اش؛ ذکر تجارب آکادمیک او در زمینه روان‌شناسی و بیان تاریخی و روشنفکرانه مجموعه متنوعی از «کتاب‌های مهم» ساخته شده است.

مخاطب کشف می‌کند که هر کدام از 12 قانون پیترسون، در یک فصل و به سبکی داستانی توضیح داده شده که ترکیبی از تشرهایی مانند «جورابت رو بالا بکش» و «صاف بایست» و... است. پیترسون علاقه دارد که کلمه «بودن» را با حروف بزرگ بنویسد. برای تاکید بیشتر و در مورد «ظهور بنیادی، بیولوژیکی و غیر تصادفی حقیقت» صحبت کند.

بیشتر قوانین او مربوط به مسئولیت‌های فردی و گرفتن تصمیماتی می‌شود که به فرد اجازه می‌دهد که به صورت موثرتری زندگی کند. باید دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنیم، فرزندان‌مان را با محبت تربیت کنیم، به خرد سنت احترام بگذاریم و غیره. او این نقطه نظر را مطرح می‌کند که هر کس باید ابتدا از درون و از ابعاد کوچک انتخاب‌های شخصی، اقدام به ساختن و بهبود کند و سپس به سمت سوالات بزرگ‌تر اجتماعی و سیاسی حرکت کند؛ «اگر نمی‌توانید آرامش را در خانه خود برقرار کنید، چطور جرات می‌کنید یک شهر را اداره کنید؟!»

در بخشی از کتاب صوتی 12 قانون زندگی، نوشدارویی برای بی‌نظمی می‌‌شنویم:

تصور کنید یک عاشق مورد اعتماد به عشقش خیانت می‌کند. قرارداد اجتماعی مقدسی که بین این دو نفر ایجاد می‌شود، خدشه‌دار شده است؛ به عمل کار برآید به سخندانی نیست! عمل خیانت، آرامشِ شکننده و با دقت بحث شده­‌ی یک رابطه­‌ی صمیمی را در هم می‌شکند. پس از بی‌وفایی، افراد با احساسات وحشتناکی محاصره می‌شوند: تنفر، اهانت (برای خودش و شخص خیانتکار)، گناه، اضطراب، خشم و دلواپسی. در این حالت تعارض اجتناب ناپذیر است که برخی اوقات با نتایج مهلکی همراه می­‌شود. نظام‌های عقیده­ مشترک – نظام‌های مشترکِ رفتار و توقعِ موافقت شده – تمامی آن نیروهای قدرتمند را تنظیم و کنترل می‌کنند. جای تعجبی نیست که افراد برای حفاظت از چیزی خواهند جنگید که آن‌ها را از محاصره شدن در احساساتِ بی‌نظمی و ترس (و سپس، از ورود به نزاع و درگیری) نجات می‌دهد.

اما مسئله، پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. یک نظام فرهنگی مشترک، تعامل انسانی را مستحکم می‌کند. این نظام فرهنگی، یک نظام ارزش نیز محسوب می‌­شود. یک سلسله مراتبِ ارزش که در آن به برخی از چیزها اولویت و اهمیت داده می‌شود و به برخی دیگر نه. در غیاب این نظامِ ارزش، مردم واقعا نمی­توانند اقدامی کنند. در حقیقت، حتی آن‌ها نمی‌توانند درک کنند زیرا هم اقدام و هم ادراک نیازمند یک هدف است و یک هدف معتبر لزوما چیزی ارزشمند است. ما بیشترِ احساس مثبت خود را در بطن اهداف تجربه می‌کنیم. دقیق بخواهیم بگوییم، تا زمانی که پیشرفت خودمان را نبینیم، شاد نیستیم و در نتیجه‌ی این ایده‌ی پیشرفت، ارزش به وجود می‌­آید. اما بدتر از آن، این حقیقت است که معنی زندگی بدون ارزشِ مثبت، غیر معمولی است. چون ما آسیب‌پذیر و فانی هستیم، درد و اضطراب بخشی جدانشدنی از هستی انسان است. ما باید چیزی داشته باشیم که علیه رنج، که جزء جدایی‌ناپذیر «وجود» است، به کار ببریم. ما باید معنایی داشته باشیم که به طور ذاتی در یک نظام ارزش ژرف وجود دارد، در غیر این صورت وحشتِ هستی، به سرعت حاکم خواهد شد و آنگاه پوچ‌گرایی با یاس و ناامیدی‌اش پدیدار می‌­شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه مترجمین
55 دقیقه
پیشگفتار
32 دقیقه
مقدمه
49 دقیقه
قانون 1: صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید - بخش اول
44 دقیقه
قانون 1: صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید - بخش دوم
56 دقیقه
قانون 2: با خودتان مانند کسی رفتار کنید که گویی مسئول کمک کردن به او هستید - بخش اول
52 دقیقه
قانون 2: با خودتان مانند کسی رفتار کنید که گویی مسئول کمک کردن به او هستید - بخش دوم
54 دقیقه
قانون 3: با افرادی دوست شوید که بهترین‌ها را برایتان می‌خواهند
59 دقیقه
قانون 4: خودتان را با کسی که دیروز بودید مقایسه کنید، نه با کس دیگری که امروز هست - بخش اول
28 دقیقه
قانون 4: خودتان را با کسی که دیروز بودید مقایسه کنید، نه با کس دیگری که امروز هست - بخش دوم
50 دقیقه
قانون 5: اجازه ندهید فرزندان‌تان کاری کنند که از آن‌ها متنفر شوید - بخش اول
47 دقیقه
قانون 5: اجازه ندهید فرزندان‌تان کاری کنند که از آن‌ها متنفر شوید - بخش دوم
36 دقیقه
قانون 6: قبل از آنکه از دنیا انتقاد کنید، رفتار خودتان را اصلاح کنید
60 دقیقه
قانون 7: آن چیزی را دنبال کنید که هدفمند باشد (نه آن چیزی که مصلحت‌آمیز است) - بخش اول
64 دقیقه
قانون 7: آن چیزی را دنبال کنید که هدفمند باشد (نه آن چیزی که مصلحت‌آمیز است) - بخش دوم
51 دقیقه
قانون 8: راست‌گو باشید - یا حداقل دروغ نگویید - بخش اول
33 دقیقه
قانون 8: راست‌گو باشید - یا حداقل دروغ نگویید - بخش دوم
49 دقیقه
قانون 9: تصور کنید طرف مقابل‌تان ممکن است چیزی را بداند که شما نمی‌دانید - بخش اول
24 دقیقه
قانون 9: تصور کنید طرف مقابل‌تان ممکن است چیزی را بداند که شما نمی‌دانید - بخش دوم
55 دقیقه
قانون 10: در گفتار خود دقیق باشید - بخش اول
18 دقیقه
قانون 10: در گفتار خود دقیق باشید - بخش دوم
52 دقیقه
قانون 11: وقتی بچه‌ها اسکیت سواری می‌کنند، مزاحم‌شان نشوید - بخش اول
50 دقیقه
قانون 11: وقتی بچه‌ها اسکیت سواری می‌کنند، مزاحم‌شان نشوید - بخش دوم
42 دقیقه
قانون 11: وقتی بچه‌ها اسکیت سواری می‌کنند، مزاحم‌شان نشوید - بخش سوم
59 دقیقه
قانون 12: وقتی به گربه‌ای در خیابان برمی‌خورید، نوازشش کنید
43 دقیقه
قطعه‌ی آخر: با این قلم نوری جدیدم چه می‌توانم بکنم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی
نویسنده
مترجمحامد رحمانیان، هادی بهمنی
راویعرفان گلپایگانی
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

مرجان کشاورز
۱۴۰۲/۵/۱۷
اصلا باب میل من نبود، اینقدر یه عنوان رو توضیح میده و مثال های الکی و به درد نخور میزنه که مغزم ترکید. فقط به درد یکی میخوره که بخاد در روابط پزشک و بیمار و امثالهم غرق شه. برای موفقیت در زندگی حرفی نمیزنه، فقط درباره روابط و حرف زدن بین آدمها حرف میزنه.... به چند دلیل این کتاب رو پیشنهاد نمی دم. و ۱_من می دونم مطمئنم وقتی حواسم رو بذارم رو دیگران حتی یک قدم هم نمیشه تو زندگی بردارم... الکل و تجاوز مشکل اصلی زندگی ماها تو ایران نیست مشکل ما نبودن چیزاییه که این نویسندگان چیزی ازش نمی فهمن. ۲_ من نوشدارو یی درباره بی نظمی توش ندیدم. ۳_ اینا که میگه قانون نیستن، فقط یه مدل رویکردی هستن تا در موقعیت های خاص جوابگوی ما باشن.
مهدی صالحی
۱۴۰۲/۲/۲۰
این کتاب هم از مذهب داره، هم از روانشناسی و هم از فلسفه!
جردن پیترسون یک روانپزشک کاناداییه که بشدت در زمینه تاریخ، فلسفه و نوروساینس هم کار کرده.
کتابیه که ۱۲ تا پند برای زندگی داره. پندهایی که از جنبه‌های روانشناسی، فلسفی و مذهبی غنی شدند.
شاید زیاد کتاب ساده‌ای نباشه اما اصلا پیچیده نیست. من عاشق فصل اولشم. شاید عالی‌ترین فصلش باشه حتی!!
sajad sirmahd
۱۴۰۰/۲/۲۷
کتاب جالبی هست اما ترجمه آن بی ایراد نیست سرسری قسمت‌های از نسخه انگلیسی رو شنیدم ک در همان‌ها هم ایراد ترجمه بود. گوینده میتوانست پر انرژی تر انتخاب شد مختص کتاب‌های self help‌. شما مقایسه کنید اینو با خود جردن پیترسن ک چه شور و حرارتی دارد وقتی این محتوا را ارائه می‌دهد
hossein sharif
۱۳۹۸/۵/۲۲
به دوستان پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنند
ولی صوتی گوش نکنند چون صدای این گوینده چنان ملال آور و کسل کننده ویکنواخت و بی‌حس است که به احتمال زیاد در نیمه راه کتاب را رها میکنید
شاهدخت سهرابی ثانی
۱۳۹۹/۲/۴
خواستم این کتاب رو بخرم اما حتی شنیدن نمونه‌ی کتاب هم قابل تحمل نیست. گویندگانی مانند کامبیز خلیلی به کتاب جان میدهند. صدای این گوینده خوب نیست.
فیروزه
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتابی که خوندنش توجه و دقت میخواد و تا حدی اطلاعات عمومی بالا. در کل کتاب مفیدی هست اما برای کسی که کتاب رو صرفا برای وقت پر کردن میخونه ممکنه خسته کننده باشه. باید این کتاب رو با دقت و توجه کامل گوش داد.
F F
۱۴۰۲/۱/۱۱
میتونه در کنار بقیه کتاب‌های توسعه فردی کمک کنه بهتون اما همیشه تاکید بر این هست که کتاب‌ها مکمل یکدیگر هستند و حتما باید مجموعه‌ای از کتاب‌های در یک حوضه مطالعه کرد تا بتونید مفاهیم مورد نیازتون رو اقتباس کنید
Alireza Izadi
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب صوتی ۱۲ قانون زندگی که بیشتر به کتاب برتری خفیف نزدیک است می‌تواند پایانی باشد بر بی نظمی و مرتب کردن افکار و اعمال.
این کتاب را توصیه می‌کنم به همه‌ی بی نظمان
Mreza Dni
۱۳۹۸/۱/۲۶
بیشتر از ده روز دارم گوش میدم، ایرادات بسیاری دارد.
یکی اینکه حجم مطالب فصلها بسیار بالا هستش
دوم صدای گوینده یا همون راوی مناسب این کتاب نیستش.
سوم هم محتوای جالبی نداره،
Omid Fazelian
۱۴۰۲/۸/۱۷
من ویدیو‌هایی جوردن رو دیدم باحاله ولی نمیدونم کتاب مثل اینکه ترجمه‌ی مزخرفی داره واقعا قابل درک نیست
و برنامه کتابراه جوری هست متن سر فصل هارو نمیشه خوند
امین درخشان
۱۴۰۲/۱/۱۶
سلام‌
قصد توهین به گوینده را ندارم ولی کتاب به این خوبی را چنان بد روایت کرده که اصلا ارتباط نگرفتم بسیار کسل کننده و عذاب اور
Mina Sodmandy
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب خیلی خوبی بود. و البته مفید. فقط برای گوش دادن بهش باید صبور باشید. چون این روان شناس و نویسنده یک مقدار کُند پیش میبره مباحثش رو
Ar
۱۴۰۱/۷/۲۴
در کل میتونم با شناختی که از دکتر پیترسون تو این دو سال اخیر پیدا کردم بگم که خوندن این کتاب از جهت علمی و کاربردی بودنش خالی از لطف نیست.
پارسا پیامیار
۱۳۹۹/۱۲/۱
احساس می‌کنم پولم رو به فنا دادن. کتاب بد نیست؛ بر عکس عالیه.
ولی گوینده افتضاحه. به طرز عجیبی افتضاحه.
Fateme Gha
۱۳۹۹/۲/۲۲
خواستم بخرم ولی صدای گوینده افتضاحه😐فکر میکنم کسایی ک گفتن خوبه از دوستاشون بودن😁
مشاهده همه نظرات 45

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

برای دریافت کتاب صوتی 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.