معرفی و دانلود کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود: پیکربخشی صدای معتبرتان

عکس جلد کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود: پیکربخشی صدای معتبرتان
قیمت:
88000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود: پیکربخشی صدای معتبرتان

لرن هرینگ در کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود، فوت‌وفن‌های نویسندگی و فرایند آن را برایتان شرح می‌دهد و از مسیری که باید برای نویسنده شدن طی کنید سخن می‌گوید. این اثر فوق‌العاده و تأثیرگذار در فهرست کتاب‌هایی قرار دارد که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد.

درباره کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود:

لطفاً تصور نکنید باید بخش‌هاى این کتاب را به شکل خطى و پشت‌سرهم بخوانید و باز فکر نکنید تمام تمرین‌هاى این کتاب را باید انجام بدهید. امیدواریم درحالى‌که تغییر و رشد مى‌کنید باز و باز به متن کتاب بازگردید. امیدواریم آن‌چه امروز اسباب مشکل شماست کلید حل معماهاى فردایتان بشود و همین‌طور در آینده براى بعدترها. نوشتن هم مثل زندگى پویاست نه ایستا. نه هیچ کلیدى هست که به هر قفلى بخورد و نه هیچ نویسنده‌اى هست که فقط یک قفل داشته باشد.

کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود (Writing begins with the breath) جواب‌هاى یک‌کلام به شما نخواهد داد، بلکه امیدواریم کمک کند سؤال‌هایتان را طورى تراشیده و شکل‌دهى کنید که پاسخ‌هایی روشن‌ برایشان داشته باشید. به هیچ ابزارِ خاص و گران‌قیمتى نیاز ندارید. به تهیه لپ‌تاب یا عضویت در یک نشریه اندیشمندانه نیاز نیست. فقط لازم است حضور داشته باشید. مى‌توانید دفترچه‌اى داشته باشید که احساس و پاسختان به برخى از تمرین‌ها و سؤال‌ها را در آن یادداشت کنید. این دفترچه به فکر کردن شما خیلى کمک مى‌کند و مى‌توانید با آن، جایى را براى فکر کردن پیدا کنید. نوشتن هم مثل خیلى کارهاى دیگر فرصت خیلى خوبى است براى فکر کردن. با نوشتن فکرها و نظرهایتان را کشف مى‌کنید و مى‌توانید با نوشتن همان فکرها و نظرها را تخریب و محو هم بکنید. مى‌توانید واضح، متمرکز و سبک باشید.

این کتاب راهنماى تولید یک اثر نیست، بلکه راهنماى طى کردن یک فرایند است. این کتاب مى‌تواند دانش شما را در زمینه گرامر، تکنیک‌پردازى و داستان‌گویى بالا ببرد. این اثر نماینده بخشى از روند نوشتن است که زیر سبک نوشتار و طرح داستان که سطحى‌تر هستند قرار مى‌گیرد. اگر محتواى متن‌تان شکل یافته باشد نمى‌توانید به خوبى علایم سجاوندى را در آن قرار دهید. به طریق مشابه اگر علایم سجاوندى به‌خوبى در متنى پویا و پخته ننشسته باشد، ارتباط چندانى بین متن و مخاطب شکل نخواهد گرفت.

در این کتاب می‌آموزید شکیبا باشید و به اندازه لازم صبوری کنید تا کارکردِ نوشتارىِ عمیق خودتان را بازیابید. نوشتن ژرف از بدن شما، از نفس‌تان و از این مهارت حاصل می‌شود که قادر باشید در موقعیت‌های وحشت‌آور آرامش‌تان را حفظ کنید و با آن‌چه به قلم درمی‌آورید آمیخته شوید.

این کتاب راه‌هایى نشان مى‌دهد که ذهن‌تان و خودتان را در فرایند نوشتن بررسى کنید. یکى از راه‌هایى که براى این‌ کار وجود دارد و نویسنده به شما پیشنهاد مى‌کند؛ مراقبه حرکات نفس و بدن با تمریناتى کوچک و ساده است که قطعات مختلف نوشته‌هایتان را جابه‌جا کند. البته این‌کار در کل به هیچ عنوان کار ساده‌اى نیست. نوشتنِ عمیق از فضاى بین دم و بازدم مى‌آید؛ فضاى بین نقشه‌ کشیدن و عمل‌ کردن، رویا پرداختن و انجام‌ دادن، جایگاه قدرت، راز و اعتبار.

نکوداشت‌های کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود:

- کاربردی، قابل فهم و انگیزه‌بخش. (The Washington Post)
- اثری ارزشمند و انگیزه‌بخش برای همه‌ی نویسندگان. (Library Journal)
- همراهی خردمند برای سفر نویسنده. (SARK, Author)
- ضروری و الهام‌بخش همچون نفس کشیدن. (Gayle Brandeis, author)

کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به نویسندگی و نوشتن علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به نویسنده‌ای موفق تبدیل شوید، این کتاب را از دست ندهید.

با لرن هرینگ بیشتر آشنا شویم:

لرن هرینگ (Laraine Herring) در سال 1968 در آمریکا متولد شد. او در رشته نویسندگی خلاق در دانشگاه انتیوک به تحصیل پرداخت و در رشته روانشناسی مشاوره نیز از کالج پرسکات مدرک خود را دریافت کرد. هرینگ در کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، انجمن‌های ادبی و کنفرانس‌های گوناگونی در سرتاسر آمریکا تدریس می‌کند. به اعتقاد این نویسنده که از زندگی ورزشی فعالانه‌ای برخوردار است، میان نویسندگی و فعالیت‌های بدنی ارتباط نزدیکی وجود دارد.

جملات برگزیده کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود:

- فروتنى بنیان مستحکم تمام فضایل است.
- اغلب آدم‌ها بیشترِ فرصت‌ها را از دست مى‌دهند، چون فرصتْ لباس کار پوشیده و شبیه شغل آن‌هاست.
- در دنیاى دیگر از من نمى‌پرسند چرا موسى نبودى، مى‌پرسند چرا زوسیا نبودى.
- چیزى را که به دردتان نمى‌خورد قبل از این‌که زندگى‌تان را از دستتان درآورد رها کنید.
- هر انسانى محدودیت‌هاى میدان دیدش را به منزله محدودیت دنیا مى‌گیرد.
- دنیا تغییر است. دنیاى ما آن چیزى است که افکار ما مى‌سازند.
- دل ناگهان مثل طغیانى از عشق، لطف و نیازمندى به آرامش مى‌رسد.
- زندگى‌اى که در حال مردن است الان این‌جاست و این عالى است.
- پایان هر اکتشافى این است که برگردیم به نقطه شروع و آن‌جا را انگار باور اول است دوباره بشناسیم.
- دلتنگى ناشى از تنهایىْ فقر خود است، ولى انفراد غناى خود است.

در بخشی از کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود می‌خوانیم:

در موقعیتى ثابت بایستید. اول پایتان را محکم به کف اتاق فشار دهید. انگشت‌هاى پایتان را بلند و آن را باز کنید و بعد دوباره آن‌ها را روى کف اتاق بگذارید. وزن بدنتان را به‌تساوى روى چهارسوى کف هرکدام از پاهایتان تقسیم کنید. زانوهایتان را نرم نگه دارید و قفل نکنید. زانوها و پاهایتان را با استخوان لگن‌تان در یک خط فرض و احساس کنید، طورى که پاهایتان موازى و به طور دقیق مستقیم و رو به جلو باشد. ماهیچه‌هاى درونىِ رانتان را فعال کنید و اجازه دهید استخوان دنبالچه‌تان به سمت کف اتاق نزدیک شود. به این ترتیب قسمت پایین کمرتان آزاد مى‌شود. بازوهایتان را به بالا بلند کنید و بعد رهایشان کنید تا بیفتند. آرواره‌هایتان را نرم و راحت رها کنید و آرام و عمیق نفس بکشید. این‌کار را در یوگا وضعیت کوه مى‌گویند.

حالا به طور ساده بایستید. چه احساسى دارید؟ شاید اول به نظرتان بى‌معنى برسد. ما معمولاً مدت‌زمان طولانى وزنمان را فقط روى یک پا مى‌اندازیم. گاهى طولانى‌مدت خمیده مى‌مانیم. گاهى طولانى‌مدت شکم‌مان را به داخل مى‌کشیم تا لاغرتر به نظر بیاییم. در تن‌تان چه چیزهایى مى‌بینید؟ وضعیت کوه تمرین ساده‌اى است که شما همه‌جا مى‌توانید انجام بدهید. حتى وقتى در فروشگاه مواد غذایى در صف ایستاده‌اید یا بنزین مى‌زنید یا در دفتر کارتان براى گروهى انسان صحبت مى‌کنید. هرچه بیشتر از وضعیت ایستادنتان آگاه‌تر باشید. چیزهاى دیگرى هم به آگاهى‌تان وارد مى‌شوند. مثل این‌که اى واى من چرا صاف نایستاده‌ام؟ من الان بیشتر به راست متمایلم تا به چپ. پایینِ کمرم درد گرفته است. شانه‌هایم بیشتر بالا و به سمت گوش‌ها هستند تا در حالت معمولى و طبیعى‌شان کنار بدن. پاهایم همواره به سویى متمایلند و مستقیم و روبه‌رو قرار نمى‌گیرند.

دانستن این چیزها چه حسنى دارد؟ آگاهى. ما باید بین خودِ معتبرمان و فرمِ فیزیکى‌مان ارتباط برقرار کنیم. اغلب نویسندگان در سرشان زندگى مى‌کنند و بدنشان وسیله نقلیه راحتى است که آن سرها را جابه‌جا مى‌کند. اگر تمام وقتمان را در سرمان بگذرانیم، نه‌تنها درگیر افکار درهم‌وبرهمى مى‌شویم که در ذهنمان مى‌آیند و مى‌روند، بلکه پاسخ تمام مشکلاتمان و راهنمایىِ تمامِ مسائلمان را فقط از همان یک نقطه طلب مى‌کنیم: مغز. قرار نیست تمام این کارها را مغز و فکر ما انجام بدهد. ذهن ما داده‌پردازى عظیم است و صرفا مى‌تواند با اطلاعاتى که در خود دارد کار کند و راه‌حل‌هاى خلاقانه باید از محیطى بیرون از مغز بیایند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
در مورد این کتاب
بخش اول: تمرکز ذهن
1: ریسک
2: اعتبار
3: فروتنى
4: کنجکاوى
5: هم‌حسى
6: پذیرش
7: ارتباط
بخش دوم: فرایند عمیق‌ نوشتن
8: آگاهى از خود
9: فرایند در برابر محصول
10: تن به عنوان منبع
11: اجداد به عنوان منبع
12: زمین به عنوان منبع
13: دنیاهاى درون و بیرون
14: مبارزه با سایه
15: مشاهده
16: آگاهى و تصویرپردازى با تمرکز
17: شخصیت‌پردازى - پرسش عمیق
18: دیدگاه - من «من» نیستم
19: تغییر
20: رنج
21: پشتکار
بخش سوم: پذیرفتن این‌که چه و کجا هستید
22: ناپایدارى
23: تحول
24: تسلیم
25: انسجام
26: تنهایى
27: سکون
سخن آخر
منابع پیشنهادى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود: پیکربخشی صدای معتبرتان
نویسنده
مترجمحمید هاشمی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-5193-49-7
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
88000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود

حسین قارلقی
۱۴۰۰/۵/۳۰
با سلام، کتاب خیلی نمیتونه برای نوشتن کمکتون کنه، خیلی جاها میتونست خلاصه تر بنویسه، در کل فکر نمیکنم کتاب خوبی باشه. من که خیلی ازش استفاده نبردم.
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۱/۳/۷
یکی‌از بهترین کتاب‌های شناختی و تمرینی درباره نوشتن. ‌
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود

برای دریافت کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.