معرفی و دانلود کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای میراها

عکس جلد کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای میراها
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای میراها

تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌ایدکه عمر بشر تا چه اندازه کوتاه است؟ با این حساب برای انجام دادن کارها و برنامه‌های خود زمان زیادی ندارید! کتاب چهار هزار هفته نوشته الیور برکمن اثری جذاب، تامل‌برانگیز و البته با کمی چاشنی طنز است که درباره مدیریت زمان صحبت می‌کند! این کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز به شما می‌آموزد که چطور باید از زمان خود استفاده کنید و بیشترین بهره را از فرصت محدود و برنامه‌های بی‌شمارتان ببرید!

درباره کتاب چهار هزار هفته

هر انسانی عمر مشخصی دارد. درست است که هیچ کدام از ما نمی‌دانیم دقیقا چه زمانی مرگمان فرا می‌رسد و در چه سن‌وسالی باید زندگی دوست‌داشتنی‌مان را ترک کنیم، اما عموماً میانگین سنی که اکثر آدم‌ها به آن می‌رسند، بین هفتاد تا هشتاد سال است. مگر آدم‌های خوش‌شانسی که صد سالگی خودشان را ببینند! بنابراین هر انسانی تقریباً حدود چهار هزار هفته در طول عمر خود فرصت دارد تا کارهایی را که می‌خواهد انجام دهد.

اما اهمیت این زمان‌بندی برای انسان‌ها در چیست؟ بشر موجودی است که همواره در ذهن و درون خودش برنامه‌های متنوع و زیادی دارد و برای انجام همه آن‌ها نیز به زمان نیازمند است! مشکل اصلی اینجاست که علاوه‌بر عمر کوتاه انسان، افکار بلندپروازانه و میل به کامل انجام دادن کارها هم، وقت زیادی از افراد می‌گیرد! به این صورت آدم‌ها خودشان را در شرایط خستگی و تلاش زیاد و البته اغلب بیهوده برای انجام حجم بیشتر کارها قرار می‌دهند. بدون آنکه نتیجه دلخواهشان را از آن بگیرند!

کتاب چهار هزار هفته (Four Thousand Weeks) به شیوه‌ای ساده و کاربردی، به شما می‌آموزد که چطور زمانتان را متناسب با تغییرات این روزهای جهان هماهنگ کنید و به فعالیت‌هایی که در ذهن دارید، برسید.

الیور برکمن (Oliver Burkeman) این کتاب را تلاشی برای احیای توازن دانسته است و تلاش می‌کند که بازیابی زمان را متناسب با شرایط کنونی دنیا به شما آموزش دهد. با خواندن این کتاب دید واقع‌گرایانه‌ای را نسبت به زمان و فلسفه کوتاهی عمر به دست می‌آورید و با آرای فیلسوفان درباره محدود بودن روزهای عمر و نگرش روانشناسانه برای بهبود مدیریت زمان آشنا می‌شوید.

جوایز و افتخارات کتاب چهار هزار هفته

- کتاب پرفروش نیویورک تایمز
- کتاب پرفروش آمازون
- کتاب سال فایننشال تایمز (2021)

نکوداشت‌های کتاب چهار هزار هفته

- این کتاب سرشار از پندهای حکیمانه و عاقلانه‌ای است که با شوخ‌طبعی و لحنی خیرخواهانه بیان می‌شود. (Joe Moran, The Guardian)

- چهار هزار هفته کتابی است برای خواندن و تأمل. دلسوز، خنده دار و عاقلانه، از زمانی که آن را خوانده‌ام از ذهنم خارج نشده است. دنیای مدرن به ما می‌آموزد که تظاهر به جاودانگی کنیم. اما این کتاب باعث می‌شود واقعیت را آنطور که هست ببینیم و اینگونه ما را سرحال و سرزنده نگه می‌دارد. (Naomi Alderman, author of The Power)

- تحلیل متفکرانه و اطمینان‌بخش برکمن برای خوانندگانی که تحت تأثیر خواسته‌های (شاید غیرواقعی) زندگی قرار گرفته‌اند، یک مرهم است. (Publishers Weekly)

- این کتاب بی‌نظیر، چهار هزار هفته شما را به چالش می‌کشد و سرگرم می‌کند و حتی ممکن است شما را تشویق به تغییر زندگی‌تان کند. (Robbie Smith, Evening Standard)

کتاب چهار هزار هفته برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه افرادی که می‌خواهند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند و به موفقیت شخصی دست یابند، پیشنهاد می‌شود.

با الیور برکمن بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان پرطرفدار حوزه فلسفه و خودیاری، که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، الیور برکمن نام دارد. این نویسنده بریتانیایی علاوه‌بر نویسندگی و تالیف کتاب، در کار روزنامه‌نگاری نیز توانمند است و توانسته جایزه روزنامه‌نگار جوان سال انجمن مطبوعات خارجی را از آن خود کند. همچنین در سال 2006 نام او در فهرست جایزه اورول قرار گرفت. کتاب‌های برکمن به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری و فلسفه شناخته می‌شوند که در زمینه موفقیت شخصی و تغییر سبک زندگی موثر عمل می‌کند. از این نویسنده می‌توانید کتاب‌های دیگری همچون «پادزهر» و «خوشبختی را در نیمۀ خالی لیوان بجویید» را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب چهار هزار هفته می‌خوانیم

هرچه بیشتر برای پُربازده‌بودن تلاش کنیم، این احساس «اشتباه‌بودن» بدتر و بدتر می‌شود و انگار فقط باعث می‌شود امورِ واقعاً مهم را بیشتر و بیشتر پشتِ گوش بیندازیم. هر روز تلاش می‌کنیم کارها را «از سر بگذرانیم» تا از دستشان «راحت» شویم و نتیجه‌اش این است که از لحاظ ذهنی در آینده زندگی می‌کنیم و منتظریم روزی در آینده بالأخره نوبت به انجام‌دادن کارهایی که واقعاً می‌خواهیم برسد و در این حین نگرانیم که نکند در سطح مطلوب نباشیم، نکند انگیزه یا قدرت کافی برای همگام‌شدن با سرعت کنونی زندگی نداشته باشیم. مریلین رابینسون، مقاله‌نویس امریکایی، می‌نویسد: «جوهر زمان چیزی جز اضطرار تهی از شادی نیست.» بسیاری از ما عمرمان را صرف «آماده‌سازی خود و فرزندانمان می‌کنیم تا ابزاری برای رسیدن به اهدافی ‌باورناپذیرباشیم که هیچ‌جوره متعلق به ما نیستند.» تقلای ما برای حفظ تسلط بر همه‌چیز ممکن است به نفع یک کسی باشد؛ ساعت کاری بیشتر (و خرج‌کردن هر نوع درآمد اضافی برای خرید کالاهای مصرفیِ بیشتر) از ما چرخ‌دنده‌های بهتری در دستگاه اقتصاد می‌سازد. اما هیچ آرامش ذهنی‌ای برای ما به ارمغان نمی‌آورد و باعث نمی‌شود زمان بیشتری از عمر محدود خود را با افراد و اشیایی که برایمان عزیزند بگذرانیم.

چهارهزار هفته فقط یک کتاب دیگر درباره‌ی استفاده‌ی بهینه از زمان است، اما با این باور نوشته شده که مدیریت زمانی که ما می‌شناسیم متأسفانه شکست خورده است و باید دست از وانمودکردن و تکذیب این موضوع برداریم. شاید این برهه‌ی خاص در تاریخ که زمان از کنترل خارج شده بهترین فرصت برای بازبینی رابطه‌ی ما با زمان باشد. اندیشمندانِ قبل از ما نیز با این مشکلات روبه‌رو بودند و وقتی دانش آن‌ها را بر وضعیت کنونی اعمال کنیم، حقایق جالبی رو می‌شود. بهره‌وری تله‌ای بیش نیست. کارآمدترشدن فقط باعث عجول‌ترشدن می‌شود و هرچه بیشتر کار کنید، کارهای بیشتری روی سرتان خراب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: در نهایت، همه می‌میریم
بخش اول: انتخاب را برگزینید
فصل اول: زندگیِ محدودیت‌پذیر
فصل دوم: تله‌ی کارایی
فصل سوم: مواجهه با کرانمندی
فصل چهارم: تعلل‌گر بهتری شدن
فصل پنجم: ماجرای هندوانه
فصل ششم: مزاحم صمیمی
بخش دوم: ورای کنترل
فصل هفتم: واقعاً هرگز زمان نداریم
فصل هشتم: شما این‌جایید
فصل نهم: بازپس‌گیری حق استراحت
فصل دهم: مارپیچ بی‌صبری
فصل یازدهم: ماندن در اتوبوس
فصل دوازدهم: تنهاییِ خانه‌به‌دوش دیجیتال
فصل سیزدهم: روشِ درمانی بی‌اهمیتی کیهانی
فصل چهاردهم: بیماری انسانی
سخن پایانی: ورای امید
پیوست: ده ابزار برای پذیرش کرانمندی
یادداشت‌ها
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای میراها
نویسنده
مترجمکیمیا فضایی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-622-254-368-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار هزار هفته

M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۱۵
مکانیزم اعتیاد به الکل با مکانیزم اعتیاد به سرعت یکی ست از کشفیات دکتر براون که در سلیکون ولی مطب دارد آیا اعتیاد به سرعت در زندگی مخرب است من هم تا پیش از خواندن این کتاب نمیدونستم بی صبری آدمها در دانلود یک ثانیه کندتر یک کتاب سالانه میلیارد دلاری به آمازون آسیب می‌زند. پیش تر این کتاب هم در رمان میلان کوندرا با نام آهستگی به نقش سرعت و شتاب در بی قرار کردن انسان‌ها توجه و بولد شدن این موضوع رو دیده بودم
این کتاب را با راهکارهای کاربردی پیوست اون بخونید.
کتابی از جنس تحقیق و پژوهش و مصاحبه و ارجاع به تجربه‌ی فردی افراد، کتابی که شما رو متقاعد می‌کند تا چگونه کرانمند زندگی کنید، چطور میشه با شکست راهبردی در برخی حوزه‌ها زمان و انرژی خودت رو ذخیره کنید، اینکه فهرست کارهای باز و بسته تعیین کنید، سطح توقع خودتون رو از موفقیت و دستاورد بیارید پایین و در تنظیم فهرست کارهای انجام شده‌ی خودتون حتی مسواک زدن رو بگنجانید تا در افزایش انگیزه‌ی خودتون نقش سازنده‌ای داشتید باشید و خودتون رو در ابتدای شروع هر روز گرفتار بدهی بازده نکنید. خوندن این کتاب مفید و علمی با توصیه‌های عملی و کاربردی رو پیشنهاد می‌کنم.
در پایان به این جمله توجه کنید درباره‌ی میل ما آدمها به شتاب و کم صبری که الگوی تکرار شونده در زندگی ما شده است.
محاسبه شده که اگر صفحه‌ی اصلی آمازون یک ثانیه کندتر بارگذاری شود، شرکت سالانه 1 میلیارد و 600 میلیون دلار ضرر خواهد کرد
Moones
۱۴۰۲/۵/۲۹
این کتاب واقعا به فکر فرو بردم. همیشه باید حس کنی عالی و برای عالی بودن نیاز داری خودتو که همون زمان هستی قربانی کنی و در نهایتا به تایید و عالی بودن نمی‌رسی. اینکه بجای نگرانی کنجکاوی بزازیم. بیخیال تعادل بشیم چون ما محدودیم و نمی‌تونیم همه چیزیو باهم انجام بدیم اگرم بتونیم کیفیت عالی نخواهد داشت و دراخر.... زمان پول نیست که بتونی سویش کنی باهاش خونه و ماشین و زندگی دوباره بخری. زمانی باید بگذرونی و زندگی کنی هرلحظشو...
sara
۱۴۰۲/۹/۱۸
«اگه ۸۰ سال عمر کنیم جمعا چهار هزار هفته زمان داریم.»
اصلا موضوع کتاب اینه.
این مدت زمان اصلا زیاد نیست برای همه کارهایی که ما میخوایم انجام بدیم و با توجه به عصر دیجیتال که مدام سر دزدیدن توجه و تمرکز ما جدال می‌کنه.
پس بهترین راه اینه که طبق مطالب کتاب یاد بگیریم که چطور زمان‌مون رو به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.
h aghaei
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب توصیه شده‌ای بود تعریفش رو شنیده بودم برای منی که توی مدیریت زمان گیر دارم مفید بود و هست و خواهد بود.. هرچند نوع ترجمه رو خیلی روون نمی‌دونم‌ اما در کل متنش رو پسندیدم... یه جمله ش هم خیلی به دلم نشست " زمان خود را پس بگیرید"
نگین هواری
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خیلی مفید و عالی، این کتاب یه جایی ذهن آدمو باز میکنه و اون رو پر از حس خوب و انگیزه میکنه، و اون قدر توانایی داره که حتی با تمام حرف‌های تلخ و واقعیت‌های انکار نشدنی که میگه هم باز اثر گذاری این کتاب رو کم نمیکنه
هاتف ویکتور
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
این کتاب رو به پیشنهاد دکتر مجتبی شکوری خوندم
کتابی بینظیر که به ما یاد میده چطور از زندگی و زمان استفاده کنیم و ایا اصلا جایی برای عجله و نگرانی وجود داره یا نه
Afaridun
۱۴۰۱/۵/۲۳
کتاب خوبیه و با اینکه در واقعا یه راه برای برنامه ریزی بهتر یاد نمیده باعث میشه که در مورد زمان و کارهایی که میکنیم نگاه جدیدی داشته باشیم
ahmad sohrabi
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
واقیعت عمر کوتاه انسان رو به خوبی بیان میکنه و ما رو با واقعیت روبرو میکنه؛ از، توهم لایزال بودن درمیاره و میگه انتخاب‌هایی واقعی تر باشه و دست یافتنی
مهرنگارچراغی
۱۴۰۱/۸/۱۳
کتاب خیلی خوبی هستش. برای مدیریت زمان خیلی مناسبه و میشه کلی اطلاعات دریافت کرد ازش
Hamed Khenari
۱۴۰۱/۶/۳۰
کتابی فوق العاده وارزشمند برای هرآدمی، دیدگاه شما رو نسبت به زندگی تغییر میده
Taha J
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب درباره زمان نیست، درباره زندگیه
محمد امین ثابتی
۱۴۰۱/۷/۱۳
نیاز به دوبار مطالعه بدون تعصب و با ذهنی باز دارد، عالی
ابوالفضل مددی
۱۴۰۲/۳/۱۵
کتاب عالییه حتما بخونید
سین ب
۱۴۰۲/۱/۷
خیلی کتاب خوبیه نخونید ضرر کردید.
احسان مجرد
۱۴۰۱/۴/۳۰
کتابی متفاوت و موثر
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب چهار هزار هفته

برای دریافت کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.