معرفی و دانلود کتاب کفش‌هایش

عکس جلد کتاب کفش‌هایش
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کفش‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کفش‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کفش‌هایش

جوجو مویز در کتاب کفش‌هایش روایتگر دوستی عمیق زنانی‌ست که در عین تفاوت با یکدیگر در حال تجربه‌ی مشترک میانسالی هستند؛ زنانی که به‌رغم محبت و توجهی که به خانواده‌ی خود دارند، چندان از جانب آن‌ها جدی گرفته نمی‌شوند. به‌همین‌سبب مدام در تلا‌ش‌اند تا معنای حقیقی زندگی خود را پیدا کنند. مویز به‌عنوان یک نویسنده‌ی پرفروش بار دیگر در این اثر مخاطبان را با شخصیت‌پردازی‌های منحصربه‌فرد و روایت جذاب خود درگیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب کفش‌هایش

سَم یک مادر متاهل است که دختری جوان دارد و شوهرش به‌خاطر از دست دادن شغل و مرگ پدرش دچار افسردگی شده است. در چنین شرایطی او تنها نان‌آور خانه است و به‌همین‌سبب مدام احساس خستگی و تنهایی می‌کند. تااین‌که برای اولین‌بار به یک باشگاه بدنسازی می‌رود و به‌طور تصادفی ساک دستی زنی دیگر را برمی‌دارد. سم سرانجام متوجه این اشتباه می‌شود، اما به‌خاطر عجله‌ی زیاد برای رسیدن به یک جلسه‌ی کاری‌ ناچار است کفش‌های زن ناشناس را بپوشد. او بعدها می‌فهمد نام این زن نیشاست و دوستی عمیق آن‌ها به واسطه‌ی همین کفش‌ها آغاز می‌گردد.

در کتاب حاضر، در جریان دوستی صمیمانه‌ی این دو زن و تأثیراتی که بر زندگی یکدیگر می‌گذارند، قرار می‌گیرید و شاهد تغییرات خلق‌وخوی هریک از آن‌ها در طول داستان خواهید بود. به بیان دیگر، در رمان کفش‌هایش (Someone Else's Shoes) تجربیات زنانه‌ی شخصیت‌ها باعث می‌شوند سم و نیشا نسبت به خود شناخت عمیق‌تری به دست بیاورند و آرزوها، حسرت‌ها و امیدهای تازه‌ای پیدا کنند.

نیشا زندگی بسیار متفاوتی با سم دارد. او یک زن امریکایی بی‌اندازه ثروتمند است که با شوهر جهانگردش در انگلیس زندگی می‌کند. با این‌حال دوستی صمیمانه‌ی این دو زن سبب می‌شود هر کدام گوشه‌ای از زندگی دیگری را درک کنند و سرانجام به نقاط اشتراک جالبی با یکدیگر برسند. در مجموع کفش‌هایش رمانی آموزنده، الهام‌بخش و دلگرم‌کننده است که داستان آن حول محور عشق، دوستی، خانواده و امید می‌چرخد.

از ویژگی‌های برجسته‌ی این رمان باید به گفتگومحور بودن و نحوه‌ی روایت آن اشاره کرد که در فضایی واقع‌گرا و درعین‌حال با رنگ‌و‌بوی زنانه روایت می‌شود. جوجو مویز در این اثر نیز مانند رمان‌های دیگرش به عواطف زنانه و عاشقانه‌ی شخصیت‌هایش توجه دارد و خواننده را با توصیفات دقیق، جزئی و باورپذیر خود جذب می‌کند.

در کتاب کفش‌هایش حس واقعی شخصیت‌ها بسیار پیچیده‌تر از آن است که در ظاهر به نظر می‌رسد و این اثر یک بررسی بسیار عمیق و آگاهانه نسبت به اثرات افسردگی، ازدواج و زندگی خانوادگی بر وجوه شخصیتی زنان دارد. به‌عنوان مثال در این روایت شخصیت سم با تمام وجود برای حمایت دیگران تلاش می‌کند اما در نهایت می‌بیند اولویت‌های خودش را در این روند طاقت‌فرسا از دست داده است.

در داستان کفش‌هایش شخصیت‌های فرعی هم پابه‌پای دیگر شخصیت‌ها تأثیرگذار هستند و به شکل‌گیری کامل‌تر روایت و پیش رفتن داستان کمک می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این کتاب ترجمه‌ی خوب کیمیا فضایی است که در آن لحن طبیعی و باورپذیری گفت‌و‌گوهای داستان حفظ شده است.

کتاب کفش‌هایش توسط نشر میلکان منتشر شده است و علاقمندان به رمان‌های واقع‌گرا با محوریت شخصیت زنان می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

کتاب کفش‌هایش مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید رمانی زنانه، با موضوع اجتماعی و عاشقانه بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌هایش را به‌عنوان یکی از تازه‌ترین آثار جوجو مویز مطالعه کنید.

با جوجو مویز بیشتر آشنا شویم

جوجو مویز (Jojo Moyes) نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان است که از سال 2002 نویسندگی را به‌طور حرفه‌ای آغاز کرده و کتاب‌های پرفروش او تاکنون به چندین زبان ترجمه شده است. او از معدود نویسندگانی‌ست که دو بار جایزه‌ی سال رمان عاشقانه را از انجمن نویسندگان رمان عاشقانه (Romantic Novelists' Association) دریافت کرده است. از دیگر آثار او باید به رمان‌های «من پیش از تو» و «پس از تو»، «باز هم من»، «دختری که رهایش کردی» و «ماه‌عسل در پاریس» اشاره کرد که برخی از این آثار در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارند.

در بخشی از کتاب کفش‌هایش می‌خوانیم

جسمین همچنان که غذایش را می‌جود، می‌گوید: «الکس می‌گه غذا برای روحه و به حرف مدیریت گوش نمی‌ده و همون غذایی رو بهمون می‌ده که واسه مهمون‌ها درست می‌کنه. می‌پرستم این مرد رو.» نیشا وقتی گاز جان‌دار دیگری از آن ساندویچ لطیف می‌زند، پیش خودش فکر می‌کند احتمالاً او هم الکس را می‌پرستد.

«جسمین؟ راستی... کی می‌ریم توی کار پنت‌هاوس؟»

«پنت‌هاوس؟ اون قضیه‌ش فرق داره. کسایی که اون بالا ساکن می‌شن، نق زیاد می‌زنن و تمیز کردنشون کار نظافتچی‌های باسابقه‌تر مثل منه، کسایی که هتل بتونه بهشون اعتماد کنه. ناگفته نمونه، اون عقب‌مونده‌ها هیچ‌وقت انعام نمی‌دن. همچینم دلت نخواد.»

نیشا پلک می‌زند و حسابی روی ساندویچش تمرکز می‌کند.

بعد، ساعت شش، وقتی پایین کمرش تیر می‌کشد و دردِ گاه‌وبیگاه شانه‌هایش به زق‌زق مداوم تبدیل می‌شود، روز به سر می‌رسد. جسمین به دخترش زنگ می‌زند و می‌گوید توی راه است و از او می‌خواهد به مامان‌بزرگ بگوید برایش خوراک نگه دارد و امیدوار است عصر آن روز اتوبوس‌ها سروقت بیایند و بروند. حالا کمی خسته‌تر راه می‌رود و دم‌به‌دقیقه نمی‌خندد. نیشا که نمی‌تواند از جایش تکان بخورد. در عضلاتی احساس درد دارد که نمی‌دانست وجود دارند. کت مزخرفش را به تن می‌کند و ولو می‌شود روی نیمکت چوبی و در این فکر است که چطور انرژی پیاده‌ رفتن تا هتل را پیدا کند. به سرش می‌زند تاکسی بگیرد؛ ولی یادش می‌افتد پول نقد ندارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کفش‌هایش
نویسنده
مترجمکیمیا فضایی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-254-473-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کفش‌هایش

مونا ابرهیم زاده
۱۴۰۲/۸/۱۴
مانند تمام کتاب‌های جوجومویز عالی و پر احساس و هیجان این کتاب درس‌های قشنگی به ما میده تو هر سنی می‌تونیم تغییر کنیم خوب بودن و مهربونی چقدر می‌تونه زندگی رو قشنگ تر کنه آدم‌ها باید با حذف غرور و شخصیت و اعتماد بنفس کارهاشون رو درست دقیق انجام بدنانسان‌ها باید اشتباهات شون و بپذیرنفقط انسان‌های تو پولدار قدرتمند نیستند تمام انسان‌ها قدرت وجودشان هست فقط باید اعتماد بنفس شون تقویت شهاصالت فقط تو وجود پولدارها و قدرتمند‌ها نیست اصالت در شخصیت و فرهنگ انسان هاستو دیگه اینکه خانم‌ها اکثر بعد از یک سنی کلا خودشونو می‌بازن فکر می‌کنن که دیگه دنیا به آخر رسیده ولی قدرتی که در خانم‌ها هست فکر کنم در آقایون باشه چون اگه یه خانم بخواد تک و تنها تو بدترین شرایط خودشو اطرافیان شو حمایت کنه قطعا بودند هیچ ترسی انجام میدهخیلی خوبه که خانم‌ها این کتاب رو بخونن و زندگی برای خودشون تموم شده به آخر خط رسیده نبیننزندگی رو میشه هر لحظه و هر وقت که بخوای قشنگ زندگی کرداین کتاب حرف نداره هر کاری انجام بدیم تا حال مون خوب باشه مثل سم که هر چند لحظه‌ای که از کفش و کتی به اشتباه برداشته بود بهش ورژن جدیدش رو نشون می‌داد با هر چیزی حتی اگه کوچولو هم بود حال دلمون رو خوب کنیممثل نیست تو هر لحظه با قدرت مثل یک رئیس زندگی مونو بگذرونیم تا حساب و کتاب از دست مون در نره که اشتباهی از مون سر بزنهمثل جسمین به زندگی قشنگ و زیبا نگاه کنیم و دلی مهربون داشته باشیمو مثل آدرینا با قدرت باشیم تو هر لحظه به مثبت‌ترین فکر کنیمخدا بزرگ تر از مشکلات ماست و خدا همیشه زیباستو زیبایی‌ها رو دوست داره ما آدم‌ها خودمون با انرژی‌های خودمون زندگی رو برای خودمون زهر می‌کنیم از کائنات قافل شیم از خودمون قافل میشیم
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۵/۱
کفش‌هایش کتابیست که حول محور قشر خاصی از زنان میچرخد، زنانی که در دهه‌ی چهل پنجاه زندگی خود هستند و تجربیات خاص خود را دارند، نویسنده با نثری روان بسیار روانکاوانه و مسلط به حالات و افکار این گروه زنان، مشکلات زنان را بازگو میکند نکته‌ی جالب کتاب اینجاست که مترجم معادل ضرب المثل‌های انگلیسی را که و در زبان فارسی است در ترجمه بکار برده است بهتر بود ضرب المثل انگلیسی نوشته میشد معادل فارسی آن در پرانتز قرار میگرفت اینطوری رسم امانت در ترجمه هم بجا آورده میشد، در جای دیگری از کتاب واژه‌ی آتش به اختیار نوشته شده که آنهم باعث میشود اعتماد خواننده به کُل ترجمه سلب شود چرا که مطمئنا مترجم محترم سلیقه و ملیّت خود را تحمیل کرده است. غلط‌های املایی زیاد داشت، درجایی از کتاب اسامی جابجا شده بود مثلا باید مینوشت جول گفت، نوشته بود فیل گفت. با تشکر
تیوا امینی
۱۴۰۲/۶/۲۵
چیزی که کتاب‌های جوجو مویز را خاص می‌کند، به تصویر کشیدن زیبای شخصیت‌های اصلی داستان هایش است که معمولا زنانی شجاع، قوی و بااراده را در کنار نقطه ضعف هایشان به تصویر می‌کشد، زنانی که پذیرفته‌اند آن‌ها هم حق دارنددر موقعیت‌های متفاوتی عصبانی، زودرنج، خسته و حتی افسرده باشند و این احساسات نشانه بی و عرضه بودن حقیر بودنشان نیست! بنظرم از بین کتاب‌های جوجو مویز سه کتاب ستاره بخش، دختری که رهایش کردی و کفش هایش را هر زنی که در آستانه بیست سالگی به بعد به سر می‌برد، توصیه می‌شود بخواند.
فاطمه قلیزاده
۱۴۰۲/۸/۲۶
باوجود محدودیت زمانی که داشتم در کمتر از یک هفته خواندن کتاب را تمام کردم. موضوع برایم بسیار جذاب بود مخصوصا همدلی و اتحاد ۴ زن در میانسالی برای کمک به همدیگر. کلا نوشته‌های جوجو مویز چنان ملموس، قابل درک و پر از احساسات عالی انسانی هستند؛ که وقتی خواندنشان تمام میشود باخود میگویم کاش تمام نشده و و بود. همزاد پنداری ارتباط خوبی با شخصیتهای اصلی داشتم بگونه ایی که با آن‌ها گریستم در مواردی قهقهه زدم. امیدوارم بزودی شاهد انتشار آخرین کتابهای این نویسنده محبوب در کتابراه باشم.
مهری رازقیان
۱۴۰۲/۹/۱۸
موضوع رمان عالی و لذت بخش بود، سبک نگارش هم همینطور. قهرمان رمان‌های خانم مویز اغلب زنان شجاع و جسوری هستن که از حقوق خودشون کوتاه نمیان و تا نفس آخر میجنگن ‌. شاید از دیدگاه یه آقا این کتاب‌ها زیادی زنانه باشه اما از دیدگاه ما خانم‌ها که گاهی از زندگی جوری به تنگ میایم که دوست داریم بالی باشه و و بتونیم پرواز کنیم، همین جملات قشنگ کتاب همین جسارت بخشیدن‌ها آموختن جنگیدن در برابر ناملایمتی‌ها خیلی کمک کننده س هرچند تکراری هرچند کلیشه‌ای.
فاطمه حمزه ای
۱۴۰۲/۳/۱۲
کفش هایش داستان دوستی بین دو زن است؛ نوعی ارتباط و دوستی خواهرانه. از آن دوستی‌هایی که پلی بر تفاوت‌ها می‌زند و بر اشتراک‌ها دست می‌گذارد و مهم‌ترین اتفاق زندگی دو نفر می‌شود. همچنین صدای زنانی است که با گذر از جوانی احساس می‌کنند از چشم‌ها افتاده‌اند و اهمیت سابق را ندارند. زنانی که اگرچه همه به و آن‌ها نیاز دارند اما کسی آن‌ها را نمی‌خواهد. این قضیه به‌خصوص در مورد سم با آن رئیس کندذهنش صدق می‌کند باعث می‌شود خواننده با او همذات‌پنداری کند.
وجیهه میرنظامی
۱۴۰۲/۲/۲۳
اصلا از این کتاب خوشم نیامد، پر از خیانت و دل مرده گی و افسرده گی و مجبور به تحمل بسیاری چیزهای منفی و اینکه در واقعیت چنین زندگی هایی، آخرش اصلا گل و بلبل نمیشه.... از اول کتاب می‌خواستم خوندنش رو رها کنم، اما بخاطر نویسنده و نظرات خوب دوستان، به سختی تا آخر کتاب اونو خوندم، و بسیار پشیمان شدم، که وقتم رو براش گذاشتم..... اصلا دوستش نداشتم و حسابی حالم رو بد کرد
لیلی مقدم
۱۴۰۲/۲/۹
کفش هایش مثل اکثر کتاب‌های جوجو مویز زن محور بود و قدرت اتحاد زنها رو نشون میداد کمی معمایی بود که میشد حدس زد چه اتفاقی میفته در عین حال کشش داستان به قدری بود که نمیشد یه لحظه بی خیال داستان شد.
ترجمه ضعیف بود و بعضی جاها گنگ و خیلی ایرانیزه شده بود (آتش به اختیار!)
امیدوارم ترجمه بهتری ارائه بشه
بسیار آموزنده ست (چه زمانی باید رها کنی و چه زمانی باید سفت بچسبی) و خواندنش به شدت توصیه میشه
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۹/۱۴
عزیزم شما قراره برای خودت زندگی کنی حق خودت رو ازین دنیا بگیر حالا دور و بری هات اگه ادم‌های کله گنده هستن لازمه یکم سیاست و زرنگی و البته کمی شانس داشته باشی اگه آدمهای دورت قدرت رو نمیدونن تو بدون!!!!
فکر کن زندگیت طی چند ساعت بره رو هوا و تمام اتفاقات زندگیت با یک نفر دیگه جابجا بشه و داستان فقط با جابجا شدن یه ساک شروع بشه
مگه یه کفش قرمز چقدر میتونه تو اعتماد به نفس آدم تاثیر بذاره
Afsaneh aram
۱۴۰۲/۳/۱۰
من کتابهای زیادی خواندم که قهرمان اونا زن‌های قوی بودن که زندگی خودشون رو با قدرت اراده خودشون ساختن
اما این کتاب ورای قدرت ذاتی زنها، قدرت واقعی عشق، صمیمیت و همبستگی رو جوری نشون میده که می‌تونه الهام بخش هر زنی، در هر موقعیت و روحیه‌ای باشه.
پس اگر کسی هستین که به هر دلیلی احتیاج به یک انگیزه برای شروع دوباره هستین این کتاب می‌تونه بهترین ایده‌ها رو بهتون بده.
شیرین مال
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
به طور کلی رمان بدون کاستی نبود. ولی برای من همین که در مورد دنیای زنانه بود خیلی جذاب بود. افکار زنانه، دیدگاه زنانه دغدغه‌های زنانه. کسایی که به وقتش کفش پاشنه بلند می‌پوشند و به وقتش کتونی. یه جاهایی تو کتاب تناقضات فرهنگی با باورهای ما یکم سخت هضم میشه. به نظرم اگه دنیا با زندگی زنان آشنا باشه همیشه صلح همه جا خواهد بود. در کل کتابی بود که با خوندنش احساس بهتری خواهید کرد
بهاره رحیمی
۱۴۰۲/۲/۲۵
کتاب در خصوص دو زن هست که به موازات هم برای زندگی می‌جنگند. در میانه داستان زنان دیگری هم با مشکلات خاص خودشون در زندگی به داستان اضافه می‌شن. اتفاقاتی همه این افراد رو به هم پیوند می‌ده و اونها می‌تونن به کمک هم مشکلات رو حل کنند، کتاب سرگرم کننده‌ای هست، بسیار ساده نوشته شده و اصلا پیچیدگی نداره. برای یک آخر هفته کتابی هست که خستگی رو از تنتون در میاره.
سمیه صفری
۱۴۰۲/۴/۱۳
برای من فوق العاده جذاب بود.
ذهن خلاق نویسنده و متن قوی داستان باعث میشه که خواننده کاملا توی فضای قصه بره.
پارادوکس دو تا شخصیت هم از نکات جالبش بود.
تغییر شخصیت قهرمان داستان در اثر مواجهه با اشخاصی که صادقانه بهش کمک میکنند بعنوان نقطه عطف کتاب خوب و منطقیه.
از خواننده کاملا با فضای قصه همراه میشه.
از خریدش راضیم‌. ممنون از کتابراه
خانم بهار
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خیلی دوست داشتم رمان رو، جدا از اینکه کلیه آثار خانم مویز خواندنی و دلنشین هست، این رمان هم جزو بهترین آثار ایشان هست، من به فاصله سه ماه دوبار خوندمش و لذت بردم، بخصوص اینکه در دل داستان‌های این نویسنده همیشه یک لحظه حساس هست یه نقطه عطفی هست که یهو ورق برمیگرده و برای خواننده هم قابل پیش بینی نیست و واقعا رمان رو جذاب میکنه...
M.rezaei
۱۴۰۲/۲/۷
شاهکاری دیگر از جوجو مویز بود. توصیف زیبا و لحظه به لحظه از هیجانات شخصیت‌ها باعث شده که بتوانی خودت را جای تک تک آن‌ها بگذاری و غم و رنجشان را احساس کنی. کتاب در مجموع توصیفی از بحران‌ها و نیاز‌های زنان در دوران میانسالی است و اینکه چقدر آدم‌ها در همه زمان‌ها نیاز به یک دوست واقعی دارند رابطه‌ای صمیمانه و عاشقانه نه رابطه بده بستان
مشاهده همه نظرات 67

راهنمای مطالعه کتاب کفش‌هایش

برای دریافت کتاب کفش‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.