معرفی و دانلود خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری

عکس جلد خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری

لیندا بابکوک و سارا لاشور در خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری، به زنان کمک می‌کنند نیروهای منفی و بازدارنده‌ی مقابل‌شان را کنار بزنند و هر آنچه را می‌خواهند به بهترین شکل مطرح کنند. این میکروبوک که پس از سال‌ها پژوهش نوشته‌شده، برنامه‌ای چهار مرحله‌ای به زنان پیشنهاد می‌دهد و تلاش دارد آن‌ها را به مذاکره‌کننده‌ای موفق، خبره و با اعتمادبه‌نفس تبدیل کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری

در طول تاریخ، زنان به خاطر فشارهای اجتماعی، دیدگاه‌های فرهنگی و بسیاری موارد دیگر، دچار محدودیت‌های زیادی بودند. ازجمله اینکه به آن‌ها اجازه داده نمی‌شد خواسته‌شان را مستقیماً مطرح کنند و این بدان معنا بود که به‌هیچ‌وجه زمینه‌ی مذاکره برای زنان فراهم نمی‌شد و نمی‌توانستند از موضعی برابر، آنچه را می‌خواستند، به دست آورند. با اینکه آن‌ها از اهمیت مذاکره آگاهی داشتند و می‌دانستند برای رسیدن به حقوق برابر باید بستر بحث، گفت‌وگو و مذاکره برا آن‌ها فراهم باشد، اما جامعه این فرآیند را برای زنان «پرخاشگرانه» می‌دانست و معتقد بود برای آن‌ها خطرناک است! همین امر زنان زیادی را از حضور موثر و موفق در اجتماع محروم کرد و برای سال‌های متمادی آن‌ها در انزوا فرو برد.

اما، در عصر حاضراوضاع به شکل دیگری رقم خورده و جنبش‌های طرفدار زنان توانستند تا حد زیادی این فضای بسته را تعدیل کنند. لیندا بابکوک (Linda Babcock) و سارا لاشور (Sara Laschever) در خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری (Ask For It) تلاش دارند مهارت گفت‌وگو و مذاکره را در زنان تقویت کنند، تکنیک‌ها و نکات مهم آن را بیاموزند و به آن‌ها اعتمادبه‌نفس ببخشند.

لیندا بابکوک استاد دانشگاه، پژوهشگر و متخصص مذاکره و تصمیم‌گیری است. او مقالات زیادی در مورد فرآیند و شیوه‌های مذاکره نوشته. او به همراه سارا لاشور، که نویسنده و فعال حقوق زنان است، چندین کتاب در مورد مهارت مذاکره‌ی زنان نوشته‌اند. میکروکتاب کتاب بگو چه خواسته‌ای داری، حاصل چند سال تحقیق و مطالعه‌ی این دو نویسنده است و شیوه‌ی مذاکره را، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای زنان، مورد بررسی قرار می‌دهد. این خلاصه کتاب، استراتژی‌هایی را در برابر زنان می‌گذارد تا بتوانند در مورد هر موضوعی مذاکره کنند و از این راه صاحب حقوق برابر شوند. نویسندگان یک برنامه‌ی چهار مرحله‌ای را ارائه می‌دهند که به کمک آن می‌توان قدرت چانه‌زنی را بالاتر برد، با توجه به موقعیت، استراتژی‌های مناسبی در پیش گرفت و احساسات و عکس‌العمل‌ها را به‌خوبی کنترل کرد.

خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری، قدم‌به‌قدم به زنان (و حتی مردان) می‌آموزد که در مذاکره به شکلی حرفه‌ای پیش بروند و به بهترین توافق ممکن دست‌یابند. این اثر را حمیده رستمی ترجمه و نشر لیوسا منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب بگو چه خواسته‌ای داری

  • این کتاب منبعی گران‌بها، دلگرم‌کننده و علمی برای هر کسی (زن یا مرد) است که می‌خواهد در سر میز مذاکره امتیاز بگیرد. (پابلیشرز ویکلی)

  • دختران خوب خواسته‌شان را نمی‌گویند ولی زنان باهوش می‌گویند. این کتاب نکات و ابزارهایی ملموس و ضروری به شما می‌دهد تا سهم‌تان را از موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها و رشدهایی که بدست آوردید و لیاقتش را داشتید، بگیرید. (دکتر لوئیس فرانکل، مؤلف)

  • این کتاب پر از نکات عملی و مثال‌هایی از زندگی واقعی است، و به زنان این قدرت را می‌دهد که خواسته‌شان را مطرح کنند و به‌دستش بیاورند. (لیندسی هاید، مدیر)

  • این کتاب را به مادر، دختر، خواهر و دوستتان بدهید. (دکتر میریام نلسون، مؤلف)

خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این خلاصه کتاب به همه‌ی زنان توصیه می‌‌شود. با کمک آن می‌توانید به بهترین شکل خواسته‌های‌تان را مطرح کنید.

با لیندا بابکوک و سارا لاشور بیشتر آشنا شویم

لیندا بابکاک یا لیندا بابکوک (متولد 1961) نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی است. او دکترای اقتصاد دارد، در دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا تدریس می‌کند و به‌عنوان مدرس در دانشگاه‌های هاروارد، شیکاگو و کالیفرنیا حضور داشته. بابکاک در زمینه‌ی مذاکره و حل اختلاف متخصص است و مقالات خیلی زیادی در این مورد در نشریات معتبر حقوقی و اقتصادی به چاپ رسانده. او کتاب‌های «زنان خواسته‌ای ندارند» و «باشگاه نَه» را به همراه سارا لاشور تألیف کرده است.

سارا لاشور (متولد 1957) نویسنده و پژوهشگر اهل آمریکا است که عموماً در حوزه‌ی زنان فعالیت دارد. او مقالات زیادی در این مورد نوشته که در نشریات معتبری مثل نیویورک‌تایمز و هاروارد بیزینس ریویو منتشرشده‌اند. همینطور در پروژه‌های پژوهشی مختلفی که در مورد زنان بوده حضور داشته.

در بخشی از خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری می‌خوانیم

وقتی کلمه‌ی مذاکره را می‌شنوی، چه فکری به ذهنت خطور می‌کند؟ بیشتر مردم یاد جلساتِ کاری، مناظرات سیاسی و دستور جلسه‌های ساختاریافته میفتند. درهرحال بیشتر مذاکرات در جلسات غیررسمی‌تر صورت می‌گیرد. درواقع، مذاکرات هر روز صورت می‌گیرند. مردم از مذاکره به‌عنوان ابزاری برای کمک به ایجاد تغییر در زمان‌هایی استفاده می‌کنند که نتیجه‌ی مطلوب به مشارکت دیگران بستگی دارد. عملی کردن تغییر می‌تواند به همان ‌اندازه‌ عادی باشد که درخواست کنی سالادی بدون خرده نان برایت بیاورند یا چیزی که مستلزم کمی بحث و تبادل نظر بیشتر باشد، مثل درخواست چهار روز کار در هفته به‌جای پنج روز.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری
نویسنده،
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات30
زبانفارسی
شابک978-600-340-287-4
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری

زهرا فکوری
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
خوب بود. مهارت گفتن خواسته آموزش داده.. اهمیت و اولویت مهمترین هدف در مذاکره و همکاری و اصل سود طرفین و....
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری

برای دریافت خلاصه کتاب بگو چه خواسته‌ای داری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.