معرفی و دانلود خلاصه کتاب دیر و کاشانه

عکس جلد خلاصه کتاب دیر و کاشانه
قیمت:
11900 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دیر و کاشانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دیر و کاشانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب دیر و کاشانه

چارلز رید در خلاصه کتاب دیر و کاشانه روایتگر سرگذشت جوانی است که در گیرودار سنت‌های خانوادگی و تعهدات دینی باید دست به انتخاب بزند. این خلاصه کتاب فرصت بسیار خوبی است که از طریق آن می‌توانید با یکی از برجسته‌ترین رمان‌های تاریخی و مشهورترین آثار ادبیات کلاسیک آشنا شوید. لحن عاطفی و تخیل بی‌نظیر نویسنده از ویژگی‌های شاخص این داستان است.

درباره‌ی خلاصه کتاب دیر و کاشانه

جرارد، شخصیت اصلی رمان دیر و کاشانه (The Cloister and the Hearth) اثر چارلز رید (Charles Reade) است که در این کتاب نسخه‌ی خلاصه‌شده و فشرده‌اش را به قلم کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) می‌خوانیم. او فرزند یک خانواده‌ی یازده‌نفره است. الیاس و کاترین، پدر و مادر جرارد صاحب نه فرزند هستند که البته جرارد روشنفکرترین فرزند آن‌هاست. علاقه و مهارت فراوان او در زمینه‌ی هنر خوش‌نویسی سبب می‌شود راهبان کلیسا از او بخواهند یک نسخه‌ی نفیس از کتاب مقدس را به هنر خود بیاراید. اما جرارد از قبول این درخواست سر بازمی‌زند.

در این میان، پای مارگارت، شخصیت جدید و مهمی که در کنار جرارد قرار می‌گیرد به داستان باز می‌شود. او برای رسیدگی به امور بازنشستگی خود به ترگو می‌آید؛ شهری که جرارد در آن جا زندگی می‌کند. مارگارت با شنیدن وصف هنر جرارد در خوش‌نویسی تصمیم می‌گیرد هرطور شده او را پیدا کند و در نهایت موفق می‌شود. دیداری که در زمره‌ی مهم‌ترین بزنگاه‌های این رمان قرار دارد. مارگارت از خلال ارتباطی که با جرارد برقرار می‌کند، به دلیل امتناع او از پذیرفتن مسئولیت تذهیب کتاب مقدس پی می‌برد. او به جرارد کمک می‌کند که مشکلش را برطرف کرده و به پیشرفت چشمگیری در هنر و حرفه و زندگی خود دست پیدا کند.

در نسخه‌ی اصلی کتاب، در پایان پی می‌بریم که فرزند جرارد و مارگارت فیلسوف و الهیدان پرآوازه‌ی هلندی، دسیدریوس اراسموس است؛ شخصیتی حقیقی که از مهم‌ترین چهره‌های رنسانس به شمار می‌رود. اطلاعات چندانی درباره‌ی والدین این شخصیت تاریخی وجود ندارد اما می‌دانیم که نام پدر و مادر او در دنیای واقعی هم جرارد و مارگارت بوده است. رید در این اثر از تخیل خود برای پر کردن برخی از شکاف‌های تاریخی در پیشینه‌ی اراسموس استفاده می‌کند.

ترجمه‌ی این اثر را که به همت انتشارات نوژین در قالب خلاصه کتاب ارائه شده، موسی زمان‌زاده دربان بر عهده داشته است.

مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب دیر و کاشانه

سیسیل ام. هپورث، کارگردان بریتانیایی، در سال 1913 با اقتباس از نسخه‌ی اصلی این رمان فیلمی صامت با همین عنوان ساخت.

خلاصه کتاب دیر و کاشانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های انگلیسی و ادبیات بریتانیا علاقه دارید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با چارلز رید بیشتر آشنا شویم

این رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس بریتانیایی در سال 1814 در آکسفوردشر به دنیا آمد. چارلز رید فعالیت ادبی خود را به‌عنوان نمایش‌نامه‌نویس آغاز کرد و ترجیح داد روی سنگ قبرش نام او را در کنار عنوان این پیشه حکاکی کنند. اولین کمدی او، نبرد بانوان، در ماه می 1851 در تئاتر المپیک ظاهر شد. پس از آن «آنجلا» در سال 1851، «داستان روستایی» در سال 1852، «شوهر گمشده» در سال 1852 و «طلا» در سال 1853 به نمایش درآمدند. اما چارلز رید عمده‌ی شهرت خود را در ژانر کمدی مدیون «نقاب‌ها و چهره‌ها» است؛ اثری که در آن با تام تیلور همکاری داشت.

چارلز رید نام خود را به عنوان یک رمان‌نویس در سال 1856 با انتشار کتاب «هیچ‌وقت برای اصلاح دیر نیست» به فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌ی ادبیات شناساند؛ رمانی که درباره‌ی انضباط در زندان و رفتار با مجرمان نوشته شد. از دیگر آثار او می‌توان به «پول نقد»، «پگ وفینگتون» و «کریستی جانستون» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب دیر و کاشانه می‌خوانیم

اِلیاس و کاترین اِلیاسون نُه فرزند دارند. کسب‌وکار اِلیاس پررونق است اما همیشه با کمبود پول مواجه می‌شود. جرارد روشن‌فکرترین فرزند خانواده است و قرار است کشیش شود؛ او به مطالعه و خوش‌نویسی علاقه دارد. راهب‌ها او را تشویق می‌کنند نسخه دست‌نویس کتاب مقدس را با رنگ و هنر خوش‌نویسی خود بازنویسی کند، اما او نمی‌پذیرد. مارگارت وَن اِیک خواهرِ برادران مشهور وَن اِیک برای رسیدگی به امور بازنشستگی خود به تِرگو می‌آید، آوازه استعداد جرارد در خوش‌نویسی به گوشش می‌رسد و سپس او را پیدا می‌کند، با او صمیمی می‌شود و به او کمک می‌کند.

مارگارت درمی‌یابد دلیل اینکه جرارد درخواست راهب‌ها را نمی‌پذیرد این است که او توانایی مالی خرید رنگ‌های گرانی همچون طلایی، آبی و قرمز را که برای خوش‌نویسی نیاز دارد، ندارد. مارگارت تمام رنگ‌ها و ابزاری را که جرارد برای کار خود نیاز داشت برای او تهیه می‌کند؛ جرارد تحت تأثیر بخشندگی مارگارت خیلی زود پیشرفت می‌کند و در این راه مهارت‌های بسیاری کسب می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب دیر و کاشانه
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-622-287-035-5
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
11900 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب دیر و کاشانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب دیر و کاشانه

برای دریافت خلاصه کتاب دیر و کاشانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.