معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه

خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه رمانی تاریخی از چارلز رید نویسنده‌ی بریتانیایی است که کلاید نهرنز آن را به صورت خلاصه بازنویسی کرده است. داستانی درباره‌ی مبارزه بین تعهدات انسان در قبال خانواده و کلیسا که نویسنده در آن به ماجری زندگی یک کاتب و تذهیب‌گر جوان در قرن 15 به نام جرارد الیاسون می‌پردازد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه

جرارد، شخصیت اصلی رمان دیر و کاشانه (The Cloister and the Hearth) اثر چارلز رید (Charles Reade) است که در این کتاب صوتی نسخه‌ی خلاصه‌شده و فشرده‌اش را به قلم کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) می‌شنویم. او فرزند یک خانواده‌ی یازده‌نفره است. الیاس و کاترین، پدر و مادر جرارد صاحب نه فرزند هستند که البته جرارد روشنفکرترین فرزند آن‌هاست. علاقه و مهارت فراوان او در زمینه‌ی هنر خوش‌نویسی سبب می‌شود راهبان کلیسا از او بخواهند یک نسخه‌ی نفیس از کتاب مقدس را به هنر خود بیاراید. اما جرارد از قبول این درخواست سر بازمی‌زند.

در این میان، پای مارگارت، شخصیت جدید و مهمی که در کنار جرارد قرار می‌گیرد به داستان باز می‌شود. او برای رسیدگی به امور بازنشستگی خود به ترگو می‌آید؛ شهری که جرارد در آن جا زندگی می‌کند. مارگارت با شنیدن وصف هنر جرارد در خوش‌نویسی تصمیم می‌گیرد هرطور شده او را پیدا کند و در نهایت موفق می‌شود. دیداری که در زمره‌ی مهم‌ترین بزنگاه‌های این رمان قرار دارد. مارگارت از خلال ارتباطی که با جرارد برقرار می‌کند، به دلیل امتناع او از پذیرفتن مسئولیت تذهیب کتاب مقدس پی می‌برد. او به جرارد کمک می‌کند که مشکلش را برطرف کرده و به پیشرفت چشمگیری در هنر و حرفه و زندگی خود دست پیدا کند.

در نسخه‌ی اصلی کتاب، در پایان پی می‌بریم که فرزند جرارد و مارگارت فیلسوف و الهیدان پرآوازه‌ی هلندی، دسیدریوس اراسموس است؛ شخصیتی حقیقی که از مهم‌ترین چهره‌های رنسانس به شمار می‌رود. اطلاعات چندانی درباره‌ی والدین این شخصیت تاریخی وجود ندارد اما می‌دانیم که نام پدر و مادر او در دنیای واقعی هم جرارد و مارگارت بوده است. رید در این اثر از تخیل خود برای پر کردن برخی از شکاف‌های تاریخی در پیشینه‌ی اراسموس استفاده می‌کند.

ترجمه‌ی این اثر را که به همت نشر صوتی نوژین در قالب خلاصه کتاب صوتی ارائه شده، موسی زمان‌زاده دربان بر عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه

سیسیل ام. هپورث، کارگردان بریتانیایی، در سال 1913 با اقتباس از نسخه‌ی اصلی این رمان فیلمی صامت با همین عنوان ساخت.

خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های انگلیسی و ادبیات بریتانیا علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با چارلز رید بیشتر آشنا شویم

این رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس بریتانیایی در سال 1814 در آکسفوردشر به دنیا آمد. چارلز رید فعالیت ادبی خود را به‌عنوان نمایش‌نامه‌نویس آغاز کرد و ترجیح داد روی سنگ قبرش نام او را در کنار عنوان این پیشه حکاکی کنند. اولین کمدی او، نبرد بانوان، در ماه می‌1851 در تئاتر المپیک ظاهر شد. پس از آن آنجلا در سال 1851، داستان روستایی در سال 1852، شوهر گمشده در سال 1852 و طلا در سال 1853 به نمایش درآمدند. اما چارلز رید عمده‌ی شهرت خود را در ژانر کمدی مدیون «نقاب‌ها و چهره‌ها» ست؛ اثری که در آن با تام تیلور همکاری داشت.

چارلز رید نام خود را به عنوان یک رمان‌نویس در سال 1856 با انتشار کتاب «هیچ‌وقت برای اصلاح دیر نیست» به فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌ی ادبیات شناساند؛ رمانی که درباره‌ی انضباط در زندان و رفتار با مجرمان نوشته شد. از دیگر آثار او می‌توان به «پول نقد»، «پگ وفینگتون» و «کریستی جانستون» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه می‌شنویم

جرارد به سوی استادهاوس، مکان برگزاری مسابقه‌ی هنری می‌رود. پیتر و مارگارت نیز برای اقامت به خانه‌ی پسرعموی پیتر می‌روند. جرارد در شهر گم می‌شود. اما سرانجام به استادهاوس می‌رسد و در آن جا پیتر و مارگارت را می‌بیند که برای ورود به آن جا و دیدار با پسرعموی پیتر که درون خانه است، با دربان بحث می‌کنند. یکی از خدمتکارها به آن‌ها اجازه نمی‌دهد وارد خانه شوند. جرارد آن‌ها را به عنوان مهمان خود معرفی می‌کند. پیتر و مارگارت به همراه جرارد وارد می‌شوند.

مارگارت ون ایک پیش از سفر جرارد از ترگو نامه‌ای به او می‌دهد تا آن را به پرنسس ماری، دختر دوازده‌ساله‌ی دوست صمیمی‌اش کنتس شارولا بدهد. کنتس نیز بعد از دریافت نامه برای قدردانی از جرارد او را به اتاق خود فرا می‌خواند. پسرعموی پیتر تا آن زمان پیتر و دخترش را نادیده می‌گرفت و به آن‌ها توجهی نمی‌کرد. اما هنگامی که دید کنتس دوست آن‌ها را احضار کرده است، از آن‌ها با آغوشی باز دعوت می‌کند تا در خانه‌اش بمانند. او اصرار می‌کند جرارد نیز باید در آن جا بماند و به یکی از خدمتکارها دستور می‌دهد جرارد را پس از پایان ملاقات با کنتس به اقامتگاه خود راهنمایی کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
دیر و کاشانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی دیر و کاشانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.