معرفی و دانلود خلاصه کتاب ربوده شده

عکس جلد خلاصه کتاب ربوده شده
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ربوده شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ربوده شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ربوده شده

یک رمان ماجراجویانه‌ی کلاسیک که شما را با خود به اسکاتلند قرن هجدهم می‌برد. خلاصه کتاب ربوده شده اثر رابرت لویی استیونسن درباره‌ی پسری به‌نام دیوید است که پس از مرگ پدرش در گیرودار ماجراهای پرپیچ‌وخم بسیار، ربوده می‌شود و اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب ربوده‌‌شده

شخصیت اصلی داستان کتاب ربوده‌شده (Kidnapped)، دیوید بالفورِ جوان، پس از مرگ پدرش در پی به دست آوردن ثروت و حمایت، راهی سفری می‌شود تا با عموی خود دیداری داشته باشد. اما دیوید خبر ندارد عمویش چه فکرهای شومی در سر دارد و چه ماجراهایی قرار است در ادامه‌ی این سفر برای او به وقوع بپیوندد. رابرت لویی استیونسن داستان این رمان را در اسکاتلند قرن هجدهم میلادی روایت می‌کند و در سراسر کتاب به شرح اتفاقات این سفر پرماجرا می‌پردازد. سفری سراسر خطر، خیانت و وقایع غیرمنتظره که در لحظه‌لحظه‌ی آن شجاعت، قدرت و وفاداری دیوید مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

نوشته‌ی استیونسون واضح و جذاب است. او در به تصویر کشیدن فضای اسکاتلند در دهه‌ی 1700 بسیار ماهرانه عمل می‌کند و نقشی تماشایی از جغرافیا و همچنین فرهنگ این منطقه‌ی کوهستانی برای مخاطب اثر خود ترسیم می‌کند. شخصیت‌ها به خوبی ساخته و پرداخته شده‌اند و در این میان، دیوید با وجود پیچیدگی‌های فراوان شخصیتی و قرارگیری در موقعیت‌های بغرنج بسیار، به‌عنوان یک قهرمان به‌نحوی جالب توجه و همدلی‌برانگیز ظاهر می‌شود. سفر دیوید تنها محدود به جغرافیا نیست؛ سفر اصلی او در حقیقت تبدیل شدن از مرد جوانی در جست‌وجوی پناهگاهی امن، به یک ماجراجوی سرسخت و شکست‌ناپذیر است.

یکی از چشمگیرترین جنبه‌های خلاصه کتاب ربوده‌شده، توانایی استیونسون در ایجاد حس تنش و تعلیق است. دیوید در اوایل رمان دزدیده می‌شود و او را به‌عنوان برده‌ای می‌فروشند. عنوان کتاب نیز اشاره به این ربایش دارد. از لحظه‌ای که دیوید ربوده می‌شود، خواننده در تب‌وتاب است که در صفحه‌ی بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. در طول رمان لحظاتی وجود دارد که به نظر می‌رسد تمام امیدواری‌ها برای دیوید و همراهانش از بین رفته است. اما رابرت لویی استیونسن دم‌به‌دم شما را در طول رمان ربوده شده شگفت‌زده می‌کند و تا صفحات پایانی کتاب، از این کار دست نمی‌کشد.

خلاصه کتاب ربوده‌شده را می‌توان یک داستان ماجراجویی هیجان‌انگیز به شمار آورد که برای خوانندگان در هر رده‌ی سنی، از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان، جذاب خواهد بود. یک اثر کلاسیک جاودانه است که امتحان خود را پس داده است و با وجود گذشت بیش از سیزده دهه از نگارش آن، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار استیونسون شناخته می‌شود. خلاصه کتاب ربوده‌شده با ترجمه‌ی فاطمه عبدی‌زاده و به کوشش انتشارات نوژین تهیه و منتشر شده است و اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن رویاروی شما قرار دارد.

اقتباس سینمایی از کتاب ربوده‌‌شده

در سال 1960، 1971 و 1996 سه فیلم سینمایی با اقتباس از داستان کتاب ربوده‌شده ساخته شد و به نمایش درآمد.

خلاصه کتاب ربوده‌‌شده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های ماجراجویانه و هیجان‌انگیز علاقه دارید، خواندن کتاب ربوده‌شده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مخاطب اصلی این رمان نوجوانان هستند، اما بزرگسالانی که به ماجراجویی علاقه دارند نیز از مطالعه‌ی آن لذت خواهند برد.

با رابرت لویی استیونسن بیشتر آشنا شویم

رابرت لویی استیونسن (Robert Louis Stevenson) نویسنده‌ی پرآوازه‌ی اسکاتلندی در 13 نوامبر 1850 در ادینبورگ اسکاتلند به دنیا آمد. پیشه‌ی خانوادگی او در زمینه‌ی مهندسی فانوس‌های دریایی بود و انتظار می‌رفت رابرت نیز راه پدرش را ادامه دهد. با‌این‌حال، او از همان جوانی به نوشتن علاقه نشان داد و علی‌رغم میل خانواده‌اش ادبیات را به‌جای مهندسی دنبال کرد.

استیونسون برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی دانشگاه ادینبورگ رفت، اما طولی نکشید که به حقوق تغییر رشته داد. با‌این‌حال در هیچ یک از این دو زمینه با اقبال چندانی روبه‌رو نشد و در عوض به نویسندگی روی آورد. اولین اثر او مقاله‌ای به نام «جاده‌ها» است که در سال 1873 منتشر شد.

در سال 1883، استیونسون مشهورترین اثر خود، «جزیره‌ی گنج» را منتشر کرد که با موفقیتی بزرگ روبه‌رو شد و او را به‌عنوان یک نویسنده‌ی محبوب به مخاطبان ادبیات شناساند. او در ادامه آثار برجسته‌ی دیگری مانند ربوده‌شده، «پرونده‌ی عجیب دکتر جکیل و آقای هاید» «بهانه‌ای برای بیکارها» و «تیر سیاه» را منتشر نمود. رابرت لوئیس استیونسون در سال 1894 و در سن 44 سالگی بر اثر خونریزی مغزی درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب ربوده شده می‌خوانیم

اوایل ژوئن سال 1751 است. دیوید بلفور هفده ساله در حالی که آرزوهای بزرگی در سر دارد شهر زادگاهش اسندن را ترک می‌کند. دیوید نامه‌ای از سوی پدرش خطاب به ابنزر بلفور، صاحب‌ملک شاوز به همراه دارد این نامه را کشیش اسندن به او داده است.

او هرگز چیزی در مورد خاندان شاوز نشنیده و از اینکه در خانواده‌ای نجیب‌زاده به دنیا آمده حیرت‌زده است. او پدر و مادرش را از دست داده، پدرش به تازگی مرحوم شده است و هرگز نشنیده بود که خویشاوندی دارد. هیجان‌زده از آینده‌ای روشن، بعد از دو روز پیاده‌روی وقتی به نزدیکی‌های کراموند می‌رسد از رهگذران آدرس ملک شاوز را می‌گیرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ربوده شده
نویسنده
مترجمفاطمه عبدی زاده
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-622-287-014-0
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ربوده شده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ربوده شده

برای دریافت خلاصه کتاب ربوده شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.