معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه

کلاید نهرنز در خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه داستان معروف رابرت لویی استیونسون را خبه صورت چکیده بیان کرده است. این کتاب درباره‌ی شوالیه‌ای است که در گیرودار ماجرایی عاشقانه باید معشوقه‌اش را نجات بدهد و همچنین قاتلان پدرش را هم پیدا کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه

کتاب تیر سیاه (The black arrow: a tale of the roses) ‌هم یک اثر تاریخی ماجراجویانه به شمار می‌رود و هم یک رمان عاشقانه است. این کتاب برای اولین بار به عنوان یک مجموعه‌ی دنباله‌دار در سال 1883 با عنوان «داستان جنگل تونستال» در نشریه‌ی Young Folks منتشر شد. داستان در دوران سلطنت هنری ششم اتفاق می‌افتد؛ درست در زمانی که جنگ رُزها در حال وقوع است. نویسنده‌ی نسخه‌ی اصلی این رمان، رابرت لویی استیونسون (Robert Louis Stevenson)، خالق داستان مشهور دکتر جکیل و آقای هاید است. اما کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) در این کتاب صوتی آن را به صورت خلاصه‌شده درآورده است.

ریچار شخصیت اصلی داستان تیر سیاه است. او قهرمانی دوجانبه است؛ هم در تکاپوی نجات معشوقه‌اش «جوانا» ست و هم در پی انتقام از قاتلان پدرش. او در اوایل داستان هنوز هجده ساله نشده است اما در ادامه به مرد آفتاب‌سوخته‌ای با چشمان خاکستری توصیف می‌شود. طی اتفاقاتی که در جنگل تونسال می‌افتد، ریچارد درباره‌ی مرگ پدرش دچار ابهامات بزرگی می‌شود و تصمیم می‌گیرد راز قتل او را کشف کند. او در طول داستان به سرنخ‌هایی دست پیدا می‌کند که نشان می‌دهند مظنون اصلی مردی به‌نام دنیل برکلی است. ریچارد درصدد آن برمی‌آید که شک خود را به یقین تبدیل کند و انتقام خون پدرش را از قاتلان بگیرد. این مبارزه ریچارد را در گرداب کشمکشی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌اندازد.

در طول داستان ریچارد با یک دختر فراری به نام جوآنا آشنا می‌شود که توسط دنیل ربوده شده است. دنیل می‌خواهد هرطور که شده، سلطه‌ی خود را روی جوانا و ریچارد حفظ کند. آیا ریچارد در نهایت موفق می‌شود معشوقه‌اش را از چنگال دنیل نجات بدهد و از قاتل پدرش انتقام بگیرد؟

نشر صوتی نوژین ترجمه‌ی فاطمه عبدی‌زاده را از این خلاصه کتاب انتخاب نموده و نسخه‌ی صوتی آن را برای علاقه‌مندان مهیا کرده است.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه

تا کنون از داستان تیر سیاه آثار اقتباسی زیادی در سینما و تلویزیون ساخته شده است. اغلب این آثار برداشتی آزاد از روایت اصلی کتاب بوده‌اند. از میان این آثار اقتباسی می‌توان به فیلم «پیکان سیاه» به کارگردانی گوردون داگلاس و فیلمی دیگر با همین نام به کارگردانی جات هاف اشاره کرد.

خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن کتاب‌هایی که در آن‌ها خلاصه‌ای از آثار ادبی بزرگ جهان روایت شده، علاقه دارید، این کتاب جذاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رابرت لویی استیونسون را بیشتر بشناسیم

رابرت لویی استیونسون را به عنوان شاعر، رمان‌نویس، مقاله‌نویس و سفرنامه‌نویس اسکاتلندی می‌شناسند. او بیشتر با آثاری مانند «جزیره گنج»، «پرونده عجیب دکتر جکیل و آقای هاید»، و «ربوده‌ شده» شناخته می‌شود. نویسندگان بسیاری از جمله خورخه لوئیس بورخس، ارنست همینگوی، جیمز ماتیو بری و رودیارد کیپلینگ، استیونسون را ستایش کرده‌اند. او در نگارش داستان‌های ماجرایی استاد بود و «جزیره‌ی گنج» او پس از «رابینسون کروزوئه» ی دنیل دفو، از برجسته‌ترین داستان‌های ماجرایی به شمار می‌رود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه می‌شنویم

آقای ریچارد شلتون سوار بر اسب وارد دهکده‌ی تانستول می‌شود. او از سوی قیّم خود، سر دنیل برکلی لنکستر خبری آورده است: هر مردی که توان جنگیدن دارد باید به او در جنگ علیه یورک‌ها در شهر کتلای ملحق شود. رعایا دل خوشی از سر دنیل ندارند و از این خبر استقبال نمی‌کنند. بنت هچ، دست راست دنیل در جنگ و صلح از راه می‌رسد تا دستور را اجرا کند. او به همه دستور می‌دهد آماده‌ی حرکت شوند. او و دیک یا همان ریچارد شلتون به خانه‌ی نیک اپلیارد می‌روند؛ جنگجویی پیر که سر برکلی برای ریاست قوای نگهبانی املاکش انتخاب کرده است. آن‌ها در حال صحبت هستند که تیری در جنگلی در آن نزدیکی رها می‌شود و اپلیارد را می‌کشد. تیری سیاه که رویش نام جان امند آل حک شده است. سر اولیور اُدز، کشیش و مشاور حقوقی سر دنیل، وارد صحنه می‌شود. او از دیدن جسد اپلیارد و نام روی تیر وحشت‌زده می‌شود. وقتی به محل جمع شدن نفرات می‌رسند، می‌بینند مردی دزدکی در حال فرار کردن به سمت جنگل‌های کنار مزارع است. دیک تیری رها می‌کند که انگار به هدف می‌خورد. اما مرد موفق می‌شود به داخل جنگل فرار کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
تیر سیاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تیر سیاه
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.