معرفی و دانلود خلاصه کتاب فان مرمری

عکس جلد خلاصه کتاب فان مرمری
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب فان مرمری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب فان مرمری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب فان مرمری

عشق، دین، باور به جادو و نیروهای خیر و شر و همچنین هنر اروپایی درونمایه‌ی خلاصه کتاب فان مرمری را می‌سازند. ناتانیل هاثورن در داستان خود با گردآوردن شخصیت‌هایی که نماد جامعه‌ی اروپا هستند، تحولات تاریخی، فرهنگی و هنری این مردم را برایمان ترسیم کرده است. البته تخیل نویسنده هم در این راه بسیار موفق بوده و اثر او را به یکی از برجسته‌ترین رمان‌های ادبیات گوتیک و کلاسیک تبدیل کرده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب فان مرمری

داستانی نیمه‌تمثیلی و نیمه‌تخیلی که تأثیر اندیشه‌های فرهنگی اروپا را بر اخلاق آمریکایی نشان می‌دهد. «مریم»، «هیلدا»، «کنیون» و «دوناتلو» دوستانی هستند با عقاید گوناگون که زندگیشان طی ماجراهای عجیبی دگرگون می‌شود. درست وقتی که دارند از یک گالری هنری دیدن می‌کنند و مجذوب یک مجسمه‌ی مرمری شده‌اند؛ ناگهان با مدل مریم روبه‌رو می‌شوند! البته این نخستین آشنایی مریم با مدلش نیست. پیش از این نیز، هنگامی که داشتند از گوردخمه‌ی کالیکتوسِ یکم دیدن می‌کردند، مریم یکباره ناپدید می‌شود اما پس از آنکه مجدداً به دوستانش می‌پیوندد، ادعا می‌کند که مردی در تاریکی او را راهنمایی کرده است. ناتانیل هاثورن (Nathaniel Hawthorne) در خلاصه کتاب فان مرمری (The marble faun) به کمک شخصیت‌هایی که هر یک به کشور و فرهنگ خاصی تعلق دارند، می‌کوشد تا ابعاد اجتماعی و هنری برخورد بین ملت‌ها را به نمایش بگذارد.

در این داستان تأثیر دین را به‌وضوح بر اندیشه و رفتار شخصیت‌ها می‌بینید. همچنین از همان ابتدای خلاصه کتاب فان مرمری رگه‌هایی از عشق را بین قهرمانان داستان احساس می‌کنید. دوناتلو عاشق مریم است، اما مریم علاقه‌ی او را جدی نمی‌گیرد. کنیون هم به هیلدا علاقه دارد اما گویا هیلدا درون خود، علاقه‌ای نسبت به او احساس نمی‌کند. ناتانیل هاثورن فضای رازآلود داستان را به هنر و تاریخ پیوند زده است. رفته‌رفته ماجرا رنگ جنایی هم گرفته و حتی پای نیروهای شیطانی به داستان باز می‌شود.

مخاطبانی که علاقه‌مند به آشنایی با این رمان هستند اما فرصت کافی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با خواندن خلاصه کتاب فان مرمری، به طرح اصلی و ساختار کلی رمان پی ببرند. اثر حاضر از مجموعه‌ی چکیده‌ پنجاه رمان کلاسیک تهیه شده که کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزینش و گردآوری آن را به عهده داشته. این خلاصه کتاب را با برگردان فاطمه عبدی‌زاده از سوی انتشارات نوژین می‌خوانید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب فان مرمری

  • توصیفات قوی ناتانیل هاثورن از رم و ایتالیا در نوع خود نادر است! (آنتونی ترولوپ)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب فان مرمری

  • در سال 1977، براساس این رمان، یک مینی سریال ایتالیایی در سه قسمت به کارگردانی سیلوریو بلازی تولید شد.
  • اپرایی براساس این رمان با موسیقی الن بندر و لیبرتو جسیکا تردوی در سال 1996 به روی صحنه رفت.

با ناتانیل هاثورن بیشتر آشنا شویم

ناتانیل هاثورن، زاده‌ی 4 ژوئیه‌ی سال 1804، یکی از نویسنده‌های تأثیرگذار ادبیات آمریکاست که در قرن نوزدهم می‌زیست. اگرچه اجداد این نویسنده‌ی برجسته، از افراد شناخته‌شده‌ و مشهور آمریکا بودند، اما خودش راه انزوا را پیش گرفت تا سال‌ها در تنهایی به مطالعه‌ی آثار بزرگان و خلق شاهکارهای ادبی مشغول باشد. از جمله مهم‌ترین کتاب‌های ناتانیل هاثورن می‌توان به «داغ ننگ» و «خانه‌ی هفت شیروانی» اشاره کرد. این نابغه‌ی رمان‌نویسی در 19 ماه مه‌ی سال 1846 در نیوهمپشایر آمریکا درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب فان مرمری می‌خوانیم

عصر آن روز گردهمایی هنرمندان انگلیسی و آمریکایی است که در رم کار و زندگی می‌کنند. با نزدیک شدن نیمه‌شب تصمیم می‌گیرند تا در شهر پرسه بزنند. یکی از کارهای مورد علاقه گردشگرانی که به رم می‌آیند. این چهار دوست، عصر را در بالای پرتگاهی به پایان می‌رسانند که در دوران باستان مخالفان سیاسی را از آن جا به قصد کشت پرت می‌کردند. کنیون و هیلدا راه برگشت به خانه را در پیش می‌گیرند اما هیلدا متوجه غیبت مریم و دوناتلو می‌شود. او برمی‌گردد تا ببیند چه چیز مانع آمدن آن‌ها شده‌است. چیزی که می‌بیند زندگی چهار نفر آن‌ها را تغییر می‌دهد: وقتی در محوطه را باز می‌کند می‌بیند دوناتلو مدل را از پرتگاه به پایین هل می‌دهد. مدل بعد از اینکه کنیون و هیلدا آنجا را ترک می‌کنند نزد مریم و دوناتلو می‌آید. دوناتلو هم در جنونی آنی برای اینکه مریم را از شر او رها کند دست به این کار می‌زند. هیلدا تنها به آپارتمان خود برمی‌گردد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب فان مرمری
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات18
زبانفارسی
شابک978-622-287-044-7
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب فان مرمری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب فان مرمری

برای دریافت خلاصه کتاب فان مرمری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.