معرفی و دانلود خلاصه کتاب آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل

عکس جلد خلاصه کتاب آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آناغالیس قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آناغالیس قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل

داستانی پرتلاطم از پرماجراترین روزهای فرانسه! خلاصه کتاب آناغالیس قرمز، اثر بی‌نظیر بارونس اورچی، در گیرودار قتل و توطئه، گوشه‌ای از فرانسه‌ی قرن هجدهم را به شما نشان می‌دهد. هرچند این دوران با یأس و تباهی اشراف و حتی مردم بی‌گناه گره خورده اما پایان آن نشان می‌دهد که درخشش «عشق» تاریک‌ترین روزها را هم روشن می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب آناغالیس قرمز

وقتی که انقلاب مردم فرانسه در قرن 18 به پیروزی رسید، کمتر کسی تصور می‌کرد که این جنبش هم به‌زودی راه انحراف را پیش بگیرد. مردم هر روزه نظاره‌گر دسته‌دسته بی‌گناهانی بودند که در میدان شهر به گیوتین سپرده می‌شدند. این دوران پرآشوب اگرچه برای معاصرانش تاریک و شوم بود اما موضوع یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک را تشکیل می‌دهد. بارونس اورچی (baroness orczy) در خلاصه کتاب آناغالیس قرمز (The Scarlet pimpernel) داستانی هیجان‌انگیز از تلخ‌ترین روزهای پاریس برایتان روایت می‌کند.

انقلاب 1792 به‌جای اینکه وضع نابسامان جامعه و حکومت را بهبود ببخشد، بیش از پیش بر فساد اجتماعی و قتل و غارت مردم افزود. روزهایی که باید به دوران طلایی فرانسه تبدیل می‌شد، در عوض «عصر وحشت» لقب گرفت. انقلابیون نه‌تنها به اشراف حکومت سابق رحم نمی‌کردند، بلکه از جان زنان و کودکانی که طرفدار اشراف بودند هم نمی‌گذشتند. پاریس به میدان جنگی بدل شده بود که با سنگربندی دورتادور آن از فرار اشراف جلوگیری می‌کرد. با‌این‌وجود برخی از خانواده‌های اشراف مانند «کنتس دو تورنه» و دو فرزندش به نام‌های «سوزان» و «ویکنت» موفق می‌شوند تا از شهر بگریزند. «پرسی» و همسرش «مارگاریت» از دیگر شخصیت‌هایی هستند که که در خلاصه کتاب آناغالیس قرمز با سرگذشت آ‌ن‌ها آشنا می‌شوید. مارگاریت زن زیبا و جوانی است که در گذشته هنرپیشه‌ی محبوب فرانسه بوده اما با وجود اوضاع آشفته‌ی فرانسه باید راه دیگری برای زندگی انتخاب کند. بخش گسترده‌ای از داستان روایتگر زندگی پرفرازونشیب و تلاش‌های این زوج برای بقاست.

اگرچه خواننده از همان جمله‌های نخست، با ناامیدی و هراس مردم روبه‌رو می‌شود اما بارونس اورچی با ترسیم کردن صحنه‌های عاشقانه، کمی از تلخی داستان می‌کاهد.

علاقه‌مندانی که بی‌صبرانه مشتاق خواندن این رمان هستند اما زمان کافی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با خواندن خلاصه کتاب آناغالیس قرمز به ساختار رمان و ماجراهای اصلی این کتاب پی برند. گفتنی است این خلاصه کتاب یکی از چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است و کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزینش و گردآوری آن را به عهده داشته. اثر حاضر را با ترجمه‌ی فاطمه عبدی‌زاده از سوی انتشارات نوژین می‌خوانید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب آناغالیس قرمز

  • بهترین داستان ماجراجویی منتشر شده و تأثیرگذارترین داستانی که در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم ظاهر شده است. (گری هاپن استند)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب آناغالیس قرمز

  • تاکنون فیلم‌های سینمایی بسیاری براساس این رمان تولید شده که مشهورترین آن‌ها (The Scarlet Pimpernel) در سال 1934 با بازی لزلی هاوارد به نمایش درآمد.
  • نمایش موزیکالی (The Scarlet Pimpernel) که در سال 1997، به کارگردانی فرانک وایلدهورن به اجرا درآمد. داگلاس سیلز، کریستین آندریاس و ترنس مان در این اثر به ایفای نقش پرداختند.
  • دو مجموعه تلویزیونی هر کدام در سه قسمت، با اقتباس از رمان آناغالیس قرمز تهیه شده و در سال‌های 1999 و 2000 پخش شد. ریچارد ای. گرانت، مارتین شاو و الیزابت مک گاورن از ستارگان این سریال بودند.
  • یک نمایش رادیویی با الهام از این کتاب به سرپرستی هری آلن تاورز از طریق شرکت تولید برج‌های لندن تولید شد. ماریوس گورینگ از صداپیشگان این نمایش بود.

خلاصه کتاب آناغالیس قرمز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران داستان‌های ماجراجویانه، آن هم از نوع عاشقانه و تاریخی هستید، خلاصه کتاب آناغالیس قرمز شما را با یکی از بهترین نمونه‌های این ژانر آشنا می‌کند. خواندن این خلاصه کتاب را به علاقمندان ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

با بارونس اورچی بیشتر آشنا شویم

بارونس اورچی، زاده‌ی 23 سپتامبر 1865، نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس مشهور بریتانیایی بود. آنچه که سبب شهرت این نویسنده شد، انتشار رمان آناغالیس قرمز بود که الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی شد. بارونس اورچی علاوه بر نگارش چندین رمان و نمایشنامه، در نگارش داستان‌های کوتاه نیز مهارت بالایی داشت. این بانوی هنرمند سرانجام پس از سال‌ها آفرینش ادبی در 12 نوامبر 1947 درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب آناغالیس قرمز می‌خوانیم

آقای ژلیبند صاحب مسافرخانه فیشرمن رست در دووِر است. کالسکه‌ها از این ایستگاه به لندن حرکت می‌کنند و مسافرانی که از پاریس می‌آیند یا به پاریس می‌روند در آنجا اتراق می‌کنند. مشتریان دائمی این مسافرخانه اغلب ماهیگیران محلی هستند. یک روز در اواخر سپتامبر دو غریبه وارد آنجا می‌شوند. سپس لرد آنتونی دو هورست در برابر چشمان حیرت‌زده مشتریان دائمی با شور و شعف وارد مهمان‌خانه می‌شود. بعد از او کنتس دو تورنه، دخترش سوزان و پسر جوانش ویکنت تورنه به همراه دوست لرد آنتونی، سر اندرو فولکس وارد می‌شوند.

به زودی سِر پرسی بلکنی یکی از ثروتمندترین مردان انگلستان و همسرش مارگریت از راه خواهند رسید. مارگریت زنی بیست و پنج ساله زیبا و بااستعداد است که پیشتر در فرانسه بازیگر بود و تقریباً از هجده‌سالگی نظر مردان و زنان متشخصی را به خود جلب کرده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-287-045-4
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آناغالیس قرمز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آناغالیس قرمز

برای دریافت خلاصه کتاب آناغالیس قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.