معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما

پادکست 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما، راهکارهای ساده و مفیدی در جهت ایجاد صمیمیت و توسعه روابط با دیگران ارائه می‌کند.

افرادی هستند که استعداد فراوانی دارند، ایده‌های عالی در ذهن خود می‌پرورانند و تلاش زیادی می‌کنند، اما در بیشتر اوقات دیده نمی‌شوند و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند. در روابط کاری یا شخصی گاهی ممکن است دیگران رفتار شما را به اشتباه تعبیر کنند و از شما ناامید بشوند. اگر چیزی وجود داشت تا افراد می‌توانستند ذهن اطرافیان خود را بخوانند، این سو برداشت‌های اشتباه از بین می‌رفت. اما چنین چیزی ممکن نیست و باید از طریق راه‌های بهبود روابط و ارتباطات اوضاع را بهتر کرد.

در بعضی مواقع ارتباطات با شکست روبه‌رو می‌شوند، آمیگدال، که با اسم «lizard brain» یا مارمولکیِ مغز هم شناخته می‌شود، قسمت بادامی شکل مغز است که وظیفه مراقبت از چیزهایی را دارد که ممکن است برای بقای انسان مضر باشند. این بخش علاوه بر اینکه مسئولیت بقای فیزیکی انسان را دارد مثل زمانی که ماری در مسیر شما قرار می‌گیرد، مسئول بقای احساسات انسان نیز هست. مانند هنگامی که از حرف شخصی آزرده می‌شوید این بخش از مغز فعال می‌شود و شما حالتی دفاعی از خودتان نشان می‌دهید.

همه‌ی اشخاص در هنگام بحث حالت دفاعی به خودشان می‌گیرند. در این حالت معمولا هیچ چیزی حل نمی‌شود و فقط احساسات آسیب می‌بینند و روابط بین افراد کم‌کم از بین می‌شود. برای بهبود روابط ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه به افراد کمک کنید تا با شما راحت صحبت کنند. برای عملی کردن این کار، باید روش‌هایی را بیابید که آمیگدالِ طرف مقابل را از جهت گفتگو با شما آسوده خاطر کند.

این پادکست دربردانده‌ی 17 روش کاربردی برای بهبود روابط شماست که با استفاده و عملی کردن آن‌ها بتوانید فضای امنی را به وجود بیاورید و ارتباطات خود را گسترش دهید، کلمه «طرف مقابل» در این پادکست برای همه‌ی افرادی است که با آن‌ها ارتباط دارید، چه فردی که تازه با او آشنا شده‌اید و چه فردی که سال‌هاست با او دوست هستید.

مسائل و موضوعات روزمره را راحت و ساده شرح دهید، گاهی اوقات افرادی موضوعی را بیان می‌کنند که فراتر از فهم طرف مقابلشان است، همه به یک شیوه فکر نمی‌کنند، به همین خاطر است که گاهی ارتباط برقرار کردن با دیگران کمی مشکل می‌شود، به خصوص زمانی که زمینه‌های گوناگون حرفه‌ای و شخصی وجود داشته باشد.

دلیل این امر همان چیزی است که چیپ و دن هیس آن را «curse of knowledge» یا بلایِ دانایی می‌نامند. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که شما در دنیای خود غوطه‌ور شده‌اید و توانایی بیان منظور خود را ندارید و از شیوه گفتاری خاصی استفاده می‌کنید که برای طرف مقابلتان که با آن موضوع آشنا نیست، غیرقابل فهم است. به همین دلیل، ابتدا با کسی که با او صحبت می‌کنید کمی آشنا شوید و هنگام شرح دادن یک موضوع واحد برای یک همکار و یک دوست، از دو شیوه و طرز بیان متفاوت استفاده کنید.

شرح دادن مسائل به گونه‌ای که برای مردم عادی نیز قابل درک و فهم باشد، در ارتباطات بسیار مهم است. اگر نتوانید موضوعی را به ساده‌ترین شکل توضیح دهید، به بهبود روابط نیز کمکی نکرده‌اید. اگر در حال شرح مطلبی هستید که نسبت به دیگران اطلاعات بیشتری در آن حیطه دارید، پس بهتر است آن را به ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین شیوه بیان کنید. چرا که سعی در فهمِ منظورِ شما در بسیاری از موارد برای طرف مقابل کلافه کننده است. به عنوان نمونه به جای اینکه بگویید: «امروز اولین بیمار خود را در ER ویزیت کردم و اثراتِ دوپامینیِ دارویِ وسوپرسور را که برای ضربان قلب او تجویز شده بود، به خوبی مشاهده کردم.» می‌توانید به صورت ساده بگویید: «امروز اولین بیمار خودم را در اورژانس ویزیت کردم و دارویی که برای او تجویز شده بود، جانش را نجات داد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
بخش اول
12 دقیقه
بخش دوم
9 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما
راویعلی نجفی
ناشر صوتی آگاه باشیم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما

نگار صادقی
۱۴۰۱/۱/۳۱
کتاب مفیدی بود واقعا ساده و کاربردی
گویندگی هم بسیار خوب و شیوا بود ممنون از کتابراه
مهوش کریمی
۱۳۹۹/۸/۶
خوب بود برای کسانی که کمی اطلاعات از قبل داشته باشند، ارزش خریدن داره.
Hussein Imankhah
۱۴۰۰/۱۱/۳
بد نبود ولی گویندش اصلا خوب نبود همش ادا در میاورد که باعث شد گوش ندم تا اخرش
حسن شفیعی
۱۴۰۰/۵/۸
من به همه پیشنهاد میکنم حتی اگر اهل مطالعه نیستند اینو بشنوند
حسن نصیری
۱۳۹۸/۱۲/۲۰
عالی عالی. کاش کمی نمونه هاش شبیه دیباچه بود
Sina Moslemi
۱۳۹۸/۹/۱۶
کلیشه‌ای بود و زیاد نظر من رو جلب نکرد.
Alireza Hossini
۱۳۹۸/۵/۶
ید نبود منتها الان استفاده نمیشود. این روشها
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی 17 تکنیک ساده برای بهبود روابط شما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.