معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟: رهنمودهایی برای کاهش اندوه سوگ در کودک و نوجوان با کمک داستان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟: رهنمودهایی برای کاهش اندوه سوگ در کودک و نوجوان با کمک داستان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟: رهنمودهایی برای کاهش اندوه سوگ در کودک و نوجوان با کمک داستان

خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟ تألیف مهری پریرخ با همکاری زینب رفاهی و بهار قادری، به کمک داستان‌هایی کوتاه درک معنای مرگ و فقدان عزیزان را به کودکان آموزش می‌دهد و روند سوگ را برای آنان تسهیل می‌کند. این اثر شامل چند داستان گلچین‌شده و توصیه‌ها و توضیحاتی است که هم برای کودکان و هم برای والدین آن‌ها سودمند و کمک‌کننده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است

مرگ و از دست دادن عزیزان در زندگی شاید سخت‌ترین دردی باشد که انسان با آن روبه‌رو می‌شود. برای تمام مشکلات به نوعی چاره‌ای وجود دارد؛ بیماری و کسالت برطرف می‌شود، مشکلات کاری، تحصیلی و عاطفی به مرور یا رفع می‌شوند و یا از اهمیتشان کاسته می‌شود و بی‌پولی نیز جبران‌پذیر است، اما مرگ تنها دردی است که برایش چاره‌ای وجود ندارد. نبودنِ ناگهانی کسی که پیش از این به بودن و حضورش عادت کرده بودیم و بدتر از آن بی‌خبری از اینکه بعد از مردن چه به سر او می‌آید و واقعاً به کجا می‌رود، می‌تواند از لحاظ روحی و روانی ما را به بحران بکشاند و روال زندگیمان را مختل کند. آنچه بعد از مرگ عزیزان رخ می‌دهد شروع فرایند سوگواری است. سوگ را می‌توان مرهمی برای دردِ از دست دادن دانست؛ در این مرحله باید فرصتی برای فرد داغ‌دیده وجود داشته باشد تا درد و غمش را بروز دهد. این برون‌ریزی که به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با رنج شباهت دارد، به فرد مهلت بازسازی روحیه و توان برگشت به روال همیشگی زندگی را می‌دهد. اگر فرایند سوگواری به درستی طی نشود، آسیب‌های روحی فراوانی را به شخص عزادار وارد می‌کند که درمان آن‌ها کاری آسان نخواهد بود.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟

مواجهه با معنی مرگ و از بین رفتن برای کودکان که شناخت چندانی از این دنیا ندارند کاری دشوارتر است. مرگ عزیزان جدا از غم و اندوه، حس اضطراب و عدم امنیت را نیز در کودکان به جا می‌گذارد. این انسان‌های کوچک که در سال‌های ابتدایی زندگی خود هستند، از نظر روحی و روانی بسیار آسیب‌پذیرند. کوچکترین اتفاقات می‌توانند اثری جبران‌ناپذیر در افکار و روحیه‌ی آن‌ها بگذارند و تا سال‌های متمادی آن‌ها را درگیر مشکلات و بیماری‌های ذهنی فراوان بکنند. مواجه با مرگ عزیزان یکی از همین اتفاقاتی است که اگر به درستی و با رعایت ملاحظات با آن برخورد نشود، زخمی عمیق را در روان کودک باقی خواهد گذاشت. برای انتقال این معنا به کودک، باید به زبان خودش، یعنی با زبان قصه و داستان با او سخن گفت. داستان‌ها فضایی را فراهم می‌آورند تا با استفاده از ابزار خیال، بتوان هر مفهومی را به دور از پیچیدگی به کودک آموزش داد. خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است نوشته‌ی مهری پریرخ، زینب رفاهی و بهار قادری، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه گلچین‌شده است که معنای دلبستگی، از دست دادن و دلتنگی را به زبانی ساده برای کودکان توضیح می‌دهد.

در خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است، ابتدا قصه‌ای را می‌شنویم که موضوعی حول محور سوگواری دارد. سپس مفاهیم کلیدی آن داستان نام برده می‌شوند و توضیحاتی برای والدین ارائه می‌شود تا بتوانند با استفاده از خلاقیت خود و عناصر دیگری که برای کودکشان آشناست، توضیحات بیشتری از مرگ و تاب‌آوری به او بدهند. هرچه این موضوع در ذهن کودک شفاف‌تر باشد، گذر از دوره‌ی سوگ برایش آسان‌تر خواهد بود.

خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است اثری از مهری پریرخ، زینب رفاهی و بهار قادری است که توسط نشر صوتی اساطیر پارسی منتشر شده. این کتاب صوتی را با صدای مریم تفضلی و محمدمهدی خداوردی می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است برای چه کسانی مناسب است؟

والدین و مربیان می‌توانند با کمک این خلاصه کتاب، معنی فقدان عزیزان را به کودکان آموزش دهند و از آن‌ها در برابر آسیب‌های روحی این اتفاق محافظت کنند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟: رهنمودهایی برای کاهش اندوه سوگ در کودک و نوجوان با کمک داستان می‌شنویم

پدر، مادر، مادربزرگ و پسرک، از مرگ پدربزرگ ناراحت بودند و دیگر هیچ‌کس خوشحال نبود. پسرک دیگر بازی نمی‌کرد و دلش برای پدربزرگ تنگ شده بود. او به عصای پدربزرگ نگاه می‌کرد، شب سرش را روی بالش می‌گذاشت و به تسبیح پدربزرگ فکر می‌کرد. پدربزرگ آمد و کنار او نشست. او دیگر پایش درد نمی‌کرد. پسرک از پدربزرگ پرسید که به کجا رفته است. پدربزرگ برای پسرک تعریف کرد که به جای خیلی زیبایی، به ستاره‌ی خودش رفته است. پدربزرگ برای پسرک تعریف کرد که همه‌ی افراد وقتی به دنیا می‌آیند یک ستاره دارند. او و پسرک با هم به ستاره‌ی پدربزرگ رفتند. پدربزرگ باغچه‌ی زیبایش را به پسرک نشان داد و گفت به شرطی دوباره به دیدنش می‌آید که پسرک شاد و خوشحال باشد و بازی کند. صبح وقتی پسرک از خواب بیدار شد، هنوز تسبیح پدربزرگ در دستش بود و می‌دانست که پدربزرگ او را می‌بیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟: رهنمودهایی برای کاهش اندوه سوگ در کودک و نوجوان با کمک داستان
نویسنده، ،
راویمریم تفضلی، محمدمهدی خداوردی
ناشر صوتیانتشارات اساطیر پارسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما از مرگ عزیزان اندوهگین است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.