معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید

آدم‌های بدقول، راهزنانی هستند که دارایی ارزشمندی از دیگران را می‌دزدند. مارک مک کورمک در خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید اعتقاد دارد که این دارایی ارزشمند، زمان است. دلایلی که این افراد برای بدقولی‌های مداوم خود می‌آورند، درواقع بهانه‌هایی هستند که قرار است همیشه آن‌ها را تکرار کنند. بنابراین بهترین راهکار، فاصله گرفتن از چنین افرادی است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید

راهزن زمان یا همان آدم بدقول، کسی است که دیگران باید تلاش کنند انتظارات خود از او را به حداقل برسانند. مارک مک کورمک (Mark H. McCormack) در خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید، تلاش می‌کند تا سیستم فکری این افراد را روشن کند و مانع از گرفتار شدن با بدقولی‌های مکرر آنان شود. این کتاب در واقع بخشی از کتاب راه و چاه موفقیت (Getting Results For Dummies) است.

مارک مک کورمک در خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید، آدم‌های بدقول را راهزن زمان می‌نامد. چراکه علاوه‌بر اینکه برای رفتن سر هر قراری و انجام دادن هر کاری وقت زیادی را تلف می‌کنند، در صورت انجام دادن یک کار هم به احتمال زیاد آن را نصفه‌ونیمه رها کرده و درواقع به دوش دیگران می‌اندازند. این راهزنان می‌تواند از همکاران، آشنایان، دوستان، خانواده و حتی نزدیک‌ترین افراد زندگی هر کدام از ما باشند.

یک راهزن زمان را می‌توان از روی جدول زمان‌بندی آشفته و نامنظمش تشخیص داد. این افراد معمولاً محدوده‌ی وقت خود را خیلی دست بالا می‌گیرند و بسیار خوش‌بینانه برنامه‌ریزی می‌کنند. درحالی‌که برای دیگر افراد مشخص است که رسیدن به این‌همه کار در یک روز ممکن نیست، راهزن زمان تصور می‌کند که قادر است تمام این کارها را به‌راحتی انجام دهد. این دیدگاه علاوه‌بر خود این فرد به اطرافیان او نیز آسیب می‌زند. پیشنهاد مارک مک کورمک در خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید، جدا کردن مسیر و دور شدن از این افراد است.

خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید را نشر صوتی نوار با صدای سحر بیرانوند و براساس ترجمه‌ی سعید خاموش منتشر کرده و نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات آوند دانش به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) شامل ده‌ها جلد کتاب در حوزه‌هایی بسیار متنوع است؛ از تکنولوژی، هنر، علم و روان‌شناسی گرفته تا مشاغل، کسب درآمد، سلامت، عادات و خانه‌داری. این مجموعه تلاش دارد تا هر رشته‌ی دشوار یا آسانی را به روشی قابل فهم برای همه ارائه کند. نویسندگان هرجلد از مجموعه‌ کتاب‌های دامیز، متخصصان آن حوزه‌ی خاص هستند که در قالب فصل‌های کتاب، تجربیات و رویکردهای خود به مسئله را در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.

این مجموعه به حفظ کیفیت و استانداردهای لازم برای کتاب‌های خود متعهد است و استفاده از به‌روزترین ابزارها برای ارائه‌ی کتاب‌ها را وظیفه‌ی خود می‌داند. امتیاز چاپ و نشر مجموعه کتاب‌های دامیز در ایران با انتشارات آوند دانش است. این انتشارات تابه‌حال جلدهای متعددی از این مجموعه را منتشر کرده که بعضی از آن‌ها به این ترتیب هستند: «اصول گرامر»، «فیلم‌سازی»، «اصول ارتباطات»، «ابرغذاها» و «مبانی زبان فرانسه».

خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید برای مخاطبان کتاب‌های موفقیت، زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و مهارت‌های زندگی مناسب است. اگر می‌خواهید بدانید با آدم‌های بدقول زندگی‌تان چه کنید و چطور وقت‌تان را بهتر مدیریت کنید، از این کتاب کمک بگیرید.

با مارک مک کورمک بیشتر آشنا شویم

مارک مک کورمک (1930 – 2003)، نویسنده و حقوقدانی آمریکایی بود که در حوزه‌ی ورزش و نمایندگی حقوقی ورزشکاران بسیار زیادی فعالیت می‌کرد. او که فارغ‌التحصیل رشته‌ی حقوق بود، در ماجرایی تاریخی با یک گلف‌باز جوان به نام آرنولد پالمر دست داد که به‌عنوان لحظه‌ای تأثیرگذار برای او ثبت شد. همین ماجرا آغازی بر ورود او به دنیای ورزش و تولد کمپانی IMG شد که نمایندگی صدها چهره‌ی مشهور و ورزشکار را برعهده دارد. مارک مک کورمک توانست پیوندی قوی میان بازاریابی و ورزش ایجاد کند که پس از او بسیار رواج یافت.

«با خوک کشتی نگیر (Never Wrestle with a Pig)» و «هاروارد چه چیزهایی را یاد نمی‌دهد (What They Don't Teach You at Harvard Business School)» ازجمله کتاب‌هایی هستند که از مارک مک‌کورمک منتشر شده‌‎اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید می‌شنویم

راهزنان زمان را با چشم نمی‌توان تشخیص داد. مشخصه‌ای ندارند و از پوشیدن رنگ‌های مشخص هم سر باز می‌زنند و خال‌کوبی هم نمی‌کنند تا بتوان آن‌ها را تمیز داد و از ایشان پرهیز کرد. حتی وقتی شناسایی شدند، نادیده گرفتن و دوری جستن از آن‌هایی که به ربودن وقت شما تمایل دارند اغلب ناممکن است. مشتری، مشتری است. حتی وقتی پی می‌برید که بعضی از آن‌ها راهزن زمان هستند. همین مسئله درباره‌ی همکارانتان، به‌ویژه اگر در ساختار سازمانی، در رده‌های بالاتری قرار داشته باشند، اعضای خانواده و حتی بعضی از کارفرماها صادق است.

راهزنان زمان علاوه‌بر دزدی، حتی اگر خودشان هم متوجه نباشند که غیرقابل اعتمادند، به شما دروغ هم می‌گویند. بعضی از دروغ‌های بزرگ و وحشتناک راهزنان زمان عبارتند از: «متأسفم که دیر کردم.» خیر، متأسف نیست. اگر واقعاً متأسف بود از همان اول دیر نمی‌کرد و دیر رسیدن، همان کاری که همه‌ی راهزنان زمان انجام می‌دهند را به عادت تبدیل نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
15 دقیقه
از راهزنان زمان بپرهيزيد
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید
نویسنده
مترجمسعید خاموش
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی از راهزنان زمان بپرهیزید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.