معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد
قیمت:
20200 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد به موضوع تأثیر آزادی انتخاب بر کاهش رفاه افراد پرداخته و به اهمیت اصل انتخاب و عوامل شکل‌دهنده‌ی آن توجه نشان داده است. این کتاب به شما کمک می‌کند با دیدگاه اقتصاددانان رفتاری پیرامون انتخاب آزاد آشنا شوید و پیامدهای آن را در جامعه مشاهده کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد

اقتصاد مرسوم بر این باور است که افراد با توجه به محدودیت‌هایی که با آن مواجه‌اند و بر اساس اصل آزادی اراده، انتخاب‌هایی آزادانه انجام می‌دهند. در خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman) با رویکرد اقتصاددانان معتقد به آزادی انتخاب آشنا خواهید شد تا تأثیر این نظریه را بر کاهش رفاه افراد مشاهده کنید و بتوانید به اهمیت مشورت در رفتارهای انتخابی پی ببرید.

توجه به نقش افراد در تصمیم‌گیری، بررسی تأثیر اراده‌ی سست بر رفاه و نحوه‌ی انتخاب، بررسی تأثیر حقوق مصرف‌کنندگان بر بهبود محیط انتخاب و... از جمله مباحث مهم و کلیدی این کتاب صوتی محسوب می‌شوند.

خوب است بدانیم در اقتصاد متداول تا زمانی که افراد نسبت به دیگران آسیب‌رسان نباشند، باید انتخاب‌ها و اولویت‌هایشان به رسمیت شناخته شود. از این ایده معمولاً تحت عنوان حاکمیت مصرف‌کننده یاد می‌شود. به‌علاوه در این دیدگاه انتخاب‌های فردی بیانگر باورها و سود و منفعت آن‌هاست.

در مجموع، طرفداران اقتصاد سنتی معتقدند آزادی انتخاب می‌تواند برای اقتصاد و عموم مردم سودمند باشد و باعث افزایش سطح رفاه شود. به بیان دیگر، انتخاب‌های اقتصادی افراد بر تولید محصولات در بازار کالا و خدمات و چگونگی آن تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به بهترین نحو منجر به انعکاس خواسته‌ها و اولویت‌ها شود.

برای مثال، میلتون فریدمن و فردریش هایک، به عنوان دو چهره‌ی مهم در شکل‌گیری نئولیبرالیسم که هر دو برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شده‌اند، معتقدند هیچ‌کس بهتر از شما نمی‌داند چه انتخابی برایتان منفعت خواهد داشت. بنابراین تنها شما هستید که می‌توانید مسئولیت تعیین اولویت‌های خود را برعهده بگیرید.

اما نکته‌ی قابل توجه این است که از نظر اقتصاددانان رفتاری، آزادی در انتخاب آنقدرها هم که به نظر می‌رسد مکانیسم ساده‌ای ندارد و مردم در انتخاب‌های خود آنقدرها هم آزاد نیستند. به‌این‌صورت بسیاری از انتخاب‌ها به آن‌ها قبولانده شده و این اتفاق سبب می‌شود آن‌ها اغلب با توهم انتخاب آزاد زندگی کنند.

بیشتر مردم به‌سادگی فریب تبلیغات را می‌خورند و انتخاب‌هایی که دارند لزوما بیانگر اولویت‌های ذهنی خودشان نیست؛ بلکه بیانگر اولویت‌هایی‌ست که برای آن‌ها ایجاد شده است. بنابراین در این صورت تعیین میزان رفاه اقتصادی نمی‌تواند به‌سادگی انجام بپذیرد.

در نهایت اقتصاددانان رفتاری معتقدند دولت باید در روند ایجاد انتخاب‌هایی که به نفع افراد جامعه است مداخله کند. در خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد، می‌توانید با هر دو دیدگاه اقتصاد رفتاری و مرسوم پیرامون انتخاب آشنا شوید؛ ضمن این‌که در این اثر به بررسی جنبه‌های رفتاری جایگزین با تمرکز بر عوامل محیطی پرداخته خواهد شد.

کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن به همت نشر صوتی نوار در دسترس شما قرار دارد. گفتنی‌ست گویندگی این کتاب را حامد خدادادی برعهده داشته و ترجمه‌ی آن حاصل تلاش محسن رنانی است.

خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی که مایل‌اند ارتباط این رشته را با علومی چون روان‌شناسی، حقوق و جامعه‌شناسی درک کنند، می‌توانند از مطالب این کتاب صوتی بهره ببرند.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه در رشته‌ی اقتصاد رفتاری است که در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند تدریس می‌کند. او سابقه‌ی ریاست انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری را برعهده داشته و امروزه یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن به فعالیت مشغول است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد می‌شنویم

برای گام نخست لازم است بدانیم اولویت‌ها و انتخاب‌ها تحت چه شرایطی شکل می‌گیرند. پیش‌شرط دیگر برای این‌که اولویت‌های آشکارشده بازتابی از اولویت‌های افراد باشد، این است که افراد باید بتوانند خواسته‌ها و تمایلات خود را در انتخاب‌هایشان دخیل کنند. همچنین باید بتوانند در مورد اولویت‌هایشان با هم‌سالان خود صحبت کرده و نظراتشان را بیان کنند. در غیر این صورت اولویت‌های افراد همان چیزی نیست که باید باشد و آن‌ها با بده‌بستان یا مذاکره‌ی منطقی، غنی نشده‌اند. در صورت برخوردار نبودن از چنین شرایطی تصمیمات افراد سرشار از خطا و اشتباه خواهد بود.

بنابراین در شرایط بهتر افراد تصمیم‌گیری‌های بهتری نیز خواهند داشت. برای مثال اگر بخواهید یک سی‌دی پان‌کراک بخرید که دولت آن را ممنوع کرده باشد، این احتمال وجود دارد که در عوض یک سی‌دی رولینگ استونس خریداری کنید. اولویت آشکارشده‌ی شما برای رولینگ‌استونز هیچ‌چیزی را درباره‌ی اولویت واقعی شما برای پانک‌راک نشان نمی‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
49 دقیقه
بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
20200 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.