معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند

کلاید نهرنز در خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند چکیده‌ای از این رمان مشهور ویلیام تاکری رمان‌نویس و طنزنویس انگلیسی را برای مخاطبان و دوستداران ادبیات کلاسیک و رمان‌های خارجی تدوین کرده است. در این کتاب با ماجرای پسر یتیمی به نام هنری آشنا می‌شوید که در خانه‌ی مردی به نام آقای پاستورو زندگی می‌کند، اما دیدار او با کشیشی به نام پدر هالت به کلی سرنوشتش را تغییر می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند

هنری پسر یتیمی است که در در دهکده‌ی ایلینگ در حوالی لندن و در خانه‌ی مرد مهاجری به نام آقای پاستورو زندگی سکونت دارد. او درباره‌ی گذشته‌ی خود چیزی به جز یک جمله نمی‌داند که آن را هم از زبان یکی از اقوام آقای پاستورو شنیده است؛ اینکه او یک نجیب‌زاده است، پدرش فرمانده و مادرش زنی فرشته‌خو بوده. با این حال آقای پاستورو درباره‌ی مادر هنری نظر دیگری دارد و در حرف‌هایش به او انگ پاکدامن نبودن می‌زند.

در خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند (The History of Henry Esmond)، نوشته‌ی مک تاکری (William Makepeace Thackeray) با جزئیات زندگی این شخصیت داستانی و اعمال و عواطفش در سنین مختلف آشنا می‌شوید.

هنری در خانه‌ی آقای پاستورو زندگی خوبی ندارد و مدام در معرض بدرفتاری‌های همسر این مرد قرار می‌گیرد. برای همین وقتی به پیشنهاد کشیش دهکده، پدر هالت، به سرپرستی لرد توماس وایکنت کسل‌وود درمی‌آید، بسیار خوشحال و هیجان‌زده می‌شود. او حالا پدرخوانده‌ای متمول دارد و می‌تواند باقی زندگی خود را در خانه‌ی مجلل کسل‌وودها زندگی کند.

این خانه شامل دو عمارت است که یکی‌ از آن‌ها در جنگ مخروبه شده است و به هنری گفته می‌شود که باید در خدمت بانوی خانه، لیدی ایزابل کسل وود، باشد. بعدها هنری در دوران جوانی خود عاشق لیدی کسل‌وود و بئاتریس، دختر دلربا و سرسخت او می‌شود و رویدادهای تاریخی و عاشقانه‌ی متفاوتی برای او اتفاق می‌افتد. بهتر است جزئیات آن را از زبان نویسنده بشنوید.

این خلاصه کتاب صوتی از جمله کتاب‌های مجموعه‌ چکیده‌ی 50 رمان کلاسیک تحت عنوان نوولا است که حکم کتابک یا کتابچه‌هایی صوتی را دارند و خواندن آن برای افراد پرمشغله‌ای که مایل‌اند در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک و رمان‌های خارجی پرحجم و معروف سیر مطالعاتی خوبی داشته باشند، جالب توجه خواهد بود. تدوین این چکیده‌ها برعهده‌ی کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz)، نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان بوده و به همین سبب خیالتان از بابت حفظ شدن ارزش ادبی اثر در بازنویسی راحت باشد.

نویسنده در این رمان اغلب مطالب را از زاویه‌دید سوم‌شخص روایت می‌کند؛ با این حال بخش‌هایی از داستان هم به صورت اول شخص اتفاق می‌افتد. ویلیام مک تاکری این رمان را در دوران پختگی قلم خود به نگارش درآورده و منتقدان معتقدند اثر او در شمار بهترین و ناب‌ترین آثار ادبی او قرار دارد. جالب است بدانید رمان سرگذشت هنری ازمند در زمان انتشارش از سوی نویسندگان و منتقدان مشهور معاصر نویسنده به‌عنوان بهترین رمان تاریخی تا آن زمان انتخاب شده و مورد تحسین بسیار قرار گرفته است.

مک تاکری نیز علاقه و تعلق خاطر خاصی به این اثر خودش داشته و بیش از آثار دیگرش از آن یاد می‌کند و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است؛ چرا که این اثر در حقیقت بیانگر بسیاری از خاطرات و احساسات نویسنده است. گفتنی‌ست او در داستان‌های خود از سبک و تجربه‌ی نویسندگانی چون بالزاک و چارلز دیکنز تأثیر پذیرفته و بر نویسندگانی چون جورج اورول و شارلوت برونته تأثیر گذاشته است.

خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند را فاطمه عبدی زاده ترجمه کرده و این کتاب به گویندگی سحر بیرانوند از سوی نشر صوتی نوژین منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک که مایل‌اند در مدت زمانی کوتاه خلاصه‌ای از رمان‌های برجسته را بشنوند، می‌توانند از شنیدن این رمان تاریخی لذت ببرند.

با ویلیام تاکری بیشتر آشنا شویم

ویلیام مک تاکری نویسنده‌ای با احساس و ماهر در ادبیات انگلستان است که داستان‌های هجوآمیز و طنز او شهرت زیادی دارند. کتاب‌های «خودفروشی»، «خاطرات حضرت باری لیندون»، «خودنماها» و «خانواده‌ی نیوکام» از جمله آثار او هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند می‌شنویم

هری بسیار بهت‌زده و غمگین است. تا امروز لیدی کَسِل وود با بی‌مهری با او سخن نگفته بود. لیدی بعد از چند دقیقه آرام می‌شود و بابت رفتار تندش عذر می‌خواهد. لرد کسل وود برای فرار از بیماری به همراه بئاتریس به منزل خانوادگی‌شان در شهری دیگر می‌رود. لیدی کسل وود تصمیم می‌گیرد همان‌جا بماند و شانس خود را امتحان کند. معلوم می‌شود هری بیماری مسری را به خانه آورده است. او، بانو و فرانک بیمار می‌شوند. هری و فرانک بدون هیچ اثرات جانبی شدیدی بهبود پیدا می‌کنند، اما بانو خیلی خوش‌شانس نیست. او زیبایی‌اش را از دست می‌دهد و هفته‌ها غمگین و افسرده است.

لرد کسل وود برخورد تلخی دارد، اما با همین شرایط به زندگی ادامه می‌دهد. با گذر زمان شرایط بهتر می‌شود. او وظایفش را به‌عنوان شوهر به‌جا می‌آورد، اما دیگر شور و شوقی بین آن‌ها نیست. بانو هم با شرایط کنار می‌آید. با بچه‌ها بازی می‌کند و وظایفش را به‌عنوان یک همسر وظیفه‌شناس به‌جا می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
سرگذشت هنری ازمند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سرگذشت هنری ازمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.