معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب
قیمت:
۳۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب

خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب یکی از برجسته‌ترین عاشقانه‌های کلاسیک را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این اثر پرفروش جین آستن داستان عاشقانه‌ی میان دختری از طبقه متوسط و مردی ثروتمند را خواهید خواند که زندگی آن‌ها را برای همیشه دگرگون می‌سازد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب

جین آستین نویسنده‌ی انگلیسی قرن هجدهم بود که در طول عمر کوتاهش، تعدادی از مشهورترین عاشقانه‌های کشورش را به رشته‌ی تحریر درآورد. کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) شاهکار جاودانه‌ی اوست که حتی امروز هم فروش بالایی دارد و بسیاری از مدارس انگلیسی‌زبان سراسر دنیا، مطالعه‌ی آن را در سرفصل آموزشی خود قرار داده‌اند. اثر صوتی پیش‌رو، خلاصه‌ای است از این کتاب ستونی که روح اصلی داستان را حفظ کرده و شما را با یکی از برترین رمان‌های کلاسیک جهان آشنا می‌کند.

الیزابت بنت شخصیت اول قصه است، دختری صریح، نکته‌سنج، عاقل و محبوب اطرافیان. او و خانواده‌اش به طبقه‌ی متوسط انگلستان تعلق دارند و در خانه‌ای روستایی، با معدودی خدمه -طبق رسم آن زمان- یک زندگی‌ معمولی را می‌گذرانند. لیزی (شکل کوتاه نامش) برخلاف مادر و خواهرهای سبک‌سرش شخصیتی منطقی دارد و از مطالعه‌ی کتاب و گردش در طبیعت لذت وافری می‌برد؛ تا اینکه مرد جوانی به نام چارلز بینگلی ویلایی را در نزدیکی آن‌ها اجاره می‌کند.

تمام خانواده‌های روستا برای معرفی دخترانشان به لینگلی، به تکاپو می‌افتند. در این میان تلاش‌های خانم بنت (مادر الیزابت) نتیجه می‌دهد و چارلز به جین، دختر بزرگ بنت‌ها علاقه‌مند می‌شود. لیزی از ته قلب برای خواهر زیبایش خشنود است اما حضور دوست بینگلی، یعنی فیتز ویلیام دارسی اجازه نمی‌دهد از این خوشی آنقدرها که می‌تواند لذت ببرد. این مرد مرفه با رفتار سردش گویی روستاییان را تحقیر می‌کند، پس لیزی سریعا نتیجه می‌گیرد دارسی، فردی ناخوشایند است. غافل از اینکه سرنوشت اتفاقات عجیبی را برای آن‌ها در چنته دارد... .

در پایان خوب است اشاره کنیم خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب توسط نیلوفر شیرازیان به فارسی برگردانده شده و نشر نوژین نسخه‌‌ی صوتی آن را تولید کرده است.

اقتباس از کتاب غرور و تعصب

از رمان غرور و تعصب چندین اقتباس سینمایی و تلویزیونی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله دو اثر درخشان با همین عنوان (غرور و تعصب) که یکی در سال 1940 به کارگردانی رابرت زی. لنرد، و دیگری در سال 2005 به کارگردانی جو رایت ساخته و اکران شدند. قابل توجه است که فیلم اخیر با اقبال کم‌نظیر مخاطبین در گیشه‌ها روبه‌رو گشت. یازده سال بعد عاشقانه‌ی دارسی و لیزی مورد اقتباسی آزاد قرار گرفت و با گره زدن داستان به زامبی‌ها، فیلمی آخرالزمانی خلق شد. این اثر سینمایی در گیشه و ارزیابی منتقدان شکست خورد.

افتخارات کتاب غرور و تعصب

- از پرمخاطب‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
- یکی از بهترین آثار تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

نکوداشت‌های کتاب غرور و تعصب

- از پرطرفدارترین رمان‌های تمام دوران‌ها. (Goodreads)
- در زبان انگلیسی هیچ رمانی همتای غرور و تعصب نیست. (Penguin)
- اصلی‌ترین عامل شهرت جین آستن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان تاریخ. (Barnes & Noble)

با جین آستن بیشتر آشنا شویم

جین آستن (Jane Austen) نویسنده‌ی مشهور انگلیسی به سال 1775 در شهر همپشر متولد شد. او نویسندگی را از سنین پایین شروع کرد و در همان دوران جوانی با خلق رمان‌های درخشانی چون «غرور و تعصب»، «اما» و «منسفیلد پارک» میراثی حیرت‌انگیز در عرصه‌ی فرهنگ و ادب از خود به جا گذاشت؛ میراثی که با دو رمان ارزشمند دیگرش به نام‌های «نورثنگرابی» و «ترغیب» که پس از مرگ نویسنده در سال 1818 به چاپ رسیدند، غنی‌تر نیز شد. طنز ظریف، شخصیت‌پردازی استادانه و نگاه همدلانه به دغدغه‌های عاطفی انسان، سه ویژگی مشهود در تمام آثار جین آستن بزرگ است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب می‌شنویم

در ماه مارچ الیزابت به دعوت شارلوت راهی هانسفورد شد. مدت‌ها از دیدار دو دوست می‌گذشت و گذر زمان نه تنها الیزابت را برای شارلوت دلتنگ کرده بود، بلکه نسبت به آقای کالینز نیز کمتر احساس نفرت می‌کرد. از طرفی او می‌توانست یک شب را در لندن کنار خواهرش سپری کند و از این بابت بسیار هیجان‌زده بود. در لندن الیزابت اوقات خوشی را کنار خواهرش سپری کرد، گرچه جین ظاهری شاد و سرحال داشت اما خانم گاردینر معتقد بود که او سخت می‌کوشد تا اندوهش را پنهان کند.

خانم گاردینر همچنین به الیزابت خبر داد که برنامه‌ای برای سفر در تابستان تدارک دیده و از او خواست آن‌ها را در این سفر همراهی کند. الیزابت با خوشحالی دعوت او را پذیرفت. الیزابت در هانسفور نیز اوقات دلپذیری داشت و شارلوت و آقای کالینز از او با خوشرویی استقبال کردند. شارلوت خانه کوچکش را با هیجان به او نشان داد و الیزابت صمیمانه از چیدمان خانه تعریف کرد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
خانواده‌ی بنت
7 دقیقه
همسایه‌ی جدید
9 دقیقه
جین محبوب
2 دقیقه
آقای کالینز
5 دقیقه
آقای بیکهام
5 دقیقه
جشن ندرفیلد
5 دقیقه
خواستگاری
2 دقیقه
ندرفیلد خالی
2 دقیقه
خواستگاری مجدد
4 دقیقه
سفر جین به لندن
3 دقیقه
سفر الیزابت به هانسفرد
2 دقیقه
خانم کارترین دی بورگ
6 دقیقه
مهمانان عمارت روزینگس
7 دقیقه
آقای دارسی
6 دقیقه
نامه‌ای برای الیزابت
3 دقیقه
بازگشت به خانه
3 دقیقه
هنگ سربازان
6 دقیقه
پمبرلی
4 دقیقه
خانواده‌ی بینگلی
4 دقیقه
لیدیا و بیکهام
2 دقیقه
سفر آقای گاردینر به لندن
2 دقیقه
بازگشت آقای بنت
3 دقیقه
پایان جستجو
7 دقیقه
رضایت آقای بنت
8 دقیقه
بازگشت به ندرفیلد
5 دقیقه
بازدید بانو کاترین
12 دقیقه
الیزابت و آقای دارسی
27 دقیقه
معرفی مجموعه و خلاصه‌ی داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویبهجت توجه
ناشر چاپیانتشارات شکیب
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب

ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۹/۲۸
بهتر بود فقط خوانش انجام می‌شد و اینکه شخصیت‌های داستان با صداهای مختلف گفته می‌شد جالب نبود. داستان جالب توجه‌ای هم نداشت. انگار یک مسیر تکراری رو مجددا دنبال می‌کرد برای من که اینطوری بود هیچ جذابیتی برام نداشت کاش نمی‌خریدمش
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۹/۷
من فقط خلاصه کتاب رو خوندم دیدم چنگی به دل نمیزنه. بستگی به سلیقه شما همراهان عزیز دارد. همگی عوامل کتابراه خسته نباشید ‌
Farnazfattahinia
۱۴۰۲/۱/۶
کتابی برای لحظه‌ای تامل و درنگ
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.