معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

سفری پرهیجان در جست‌وجوی ناشناخته‌ها! ژول ورن در خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز داستانی پرماجرا از یک سفر تخیلی برایتان تدارک دیده است. سفری که با سقوط بالون آغاز شده و به کشف جزیره‌ای شگفت‌انگیز منتهی می‌شود. اثر حاضر از شاهکارهای ادبیات کلاسیک است و تاکنون الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌های سینمایی بوده.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

داستان در سال 1865 آغاز می‌شود. درست از لحظه‌ای که پنج مرد ناشناس همراه یک سگ سوار بالونی می‌شوند تا از زندان شهر ریچموند بگریزند. خب، قهرمانان داستان هنوز نمی‌دانند که چه اتفاقات عجیبی در انتظار آن‌هاست. طوفانی سهمگین بالون و سرنشینان آن را گرفتار می‌کند تاجایی که کسی نمی‌داند چطور باید کنترل بالون را به دست بگیرد. بعد از طوفانی که سه روز طول می‌کشد، بالون وارد محلی می‌شود که به نظر می‌رسد باید آب‌های اقیانوس آرام باشد. مسافران هنوز نمی‌دانند چگونه باید فرود بیایند که بالون سوراخ شده و همگی به پایین سقوط می‌کنند. این‌گونه می‌شود که «کاپیتان سایرِس هاردینگ»، «ژدئون اسپایلت»، «پنکرافت»، «هربرت»، «نب» و «تاپ»، سگ کاپیتان، ماجراهای پرهیاهوی خود را آغاز می‌کنند.

ژول ورن (Jules Verne) در خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز (The mysterious Island) روایتگر روزهای پرتلاطم دریا و طوفان‌های سهمگینی است که شخصیت‌های داستان را به‌سوی سرزمینی متروک و ناشناخته پیش می‌برد. وقتی مسافران پا به جزیره‌ «لینکون» می‌گذاشتند، همه چیز آرام به نظر می‌رسید و قهرمانان داستان آماده بودند تا زندگی جدید خود را آغاز کنند؛ غافل از اینکه این جزیره چندان هم خالی از سکنه نیست و قرار است هیولایی عجیب و عظیم‌الجثه به استقبالشان بیاید.

اگر بی‌صبرانه منتظر فرصتی برای خواندن این رمان بی‌نظیر هستید اما می‌دانید که به‌ این زودی وقت کافی برای مطالعه نخواهید داشت، ما به شما راه کوتاه‌تری را پیشنهاد می‌کنیم. خلاصه کتاب صوتی جزیره‌ اسرارآمیز شما را با ساختار اصلی و رخدادهای مهم داستان آشنا می‌کند. این خلاصه کتاب یکی از چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزیش و گردآوری آن را به عهده داشته. اثر حاضر را با ترجمه‌ی زهرا چراغعلی و خوانش سحر بیرانوند از سوی نشر صوتی نوژین می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

  • تاکنون چندین فیلم سینمایی با الهام از رمان جزیره‌ اسرارآمیز تهیه شده که از میان آن‌ها می‌توان به فیلم‌های سال 1916 و 2012 اشاره کرد. اولی به کارگردانی سی. اندفیلد و جلوه‌های ویژه‌ی ری هریهاوزن و هربرت لوم تولید شد. برد پیتون کارگردانی فیلم دوم را به عهده داشت و دواین جانسون نیز در آن به ایفای نقش پرداخت.

  • یک مجموعه‌ی تلویزیونی با بازی پاتریک استوارت در سال 2005 پخش شد که فیلم‌نامه‌ی آن با اقتباس از کتاب جزیره‌ اسرارآمیز نوشته شده بود. این مجموعه توانست نامزد دریافت جایزه‌ی سَتِرن برای بهترین فیلم تلویزیونی شود.

  • در سال 2018 نمایشی رادیویی توسط گرگوری ایوانز در رادیو بی. بی. سی. اجرا شد که براساس این رمان تهیه شده بود.

  • گفتنی‌ست در سال 1993 یک بازی رایانه‌ای تولید شد که صحنه‌ها و مکان‌های آن با الهام از رمان جزیره‌ اسرارآمیز طراحی شده بود.

در نکوداشت کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

  • دلیل اینکه هنوز بسیاری از افراد در سراسر جهان کتاب‌های ژول ورن را می‌خوانند این است که او یکی از بهترین داستان‌نویسانی است که تابه‌حال زندگی کرده! (Arthur C. Clarke)

خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تخیلی هیجان‌انگیز و داستان‌های ماجراجویانه، از شنیدن خلاصه کتاب صوتی جزیره‌ اسرارآمیز بسیار لذت برده و همچنین با یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات کلاسیک در آمریکا آشنا خواهند شد.

با ژول ورن بیشتر آشنا شویم

ژول ورن نویسنده‌ی فرانسوی است که هیجان پژوهش‌های علمی را با جذابیت داستان درآمیخت و ژانر مهیج علمی-تخیلی را به وجود آورد. از ژول ورن به عنوان پدر ژانر علمی-تخیلی مدرن یاد می‌شود. از آثار او اقتباس‌های سینمایی بسیاری شده است. از کتاب‌های مهم ژول ورن می‌توان به «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» و «دور دنیا در هشتاد روز» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز می‌شویم

هفت ماه از سقوط بالون در جزیره می‌گذشت. مسلماً وجود یک گلوله‌ی سربی حاکی از این بود که فرد یا افراد دیگری هم در جزیره زندگی می‌کنند. سرانجام مهاجران قایقی ساختند تا پیرامون جزیره به دنبال شواهد و مدارکی مبنی بر وجود ساکنان دیگر بگردند؛ اما تنها چیزی که پیدا کردند جعبه‌ای بود که بین دو بشکه‌ی مدفون شده زیر ماسه‌ها، بسته شده بود؛ اثری هم از کشتی غرق شده در آن اطراف نبود. جعبه را تا گرانیت هاوس کشان‌کشان آوردند و در آن را باز کردند. داخل جعبه پر بود از ابزار، اسلحه، اسباب، لباس، ظروف و کتاب، گویی همگی نعمت‌هایی از جانب خداوند بودند تا زندگی را برای آن‌ها قابل‌تحمل‌تر کند. معلوم نبود چه کسی آن بشکه‌ها و جعبه‌ها را فرستاده؟

روز بعد رودخانه‌ای را یافتند که برای اولین بار توانستند از آن آب شیرین بنوشند و به پاس قدردانی از خداوند، نام آن را «رود مرسی» گذاشتند. این رود در ادامه به دریاچه‌ای در نزدیکی گرانیت هاوس می‌ریخت. چند روز که از جست‌وجو گذشت، آن‌ها به پناهگاهشان، گرانیت هاوس بازگشتند و متوجه شدند نردبان ناپدید شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
جزیره‌ی اسرارآمیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز
نویسنده،
مترجمزهرا چراغعلی
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

فائقه
۱۴۰۲/۲/۱۹
یکم راوی تند تند میخوند سرعت خوانش رو روی۰/۹تنظیم کردم بهتر شد صدای راوی هم خوب بود ومناسب کتاب بود ولی به شما نه به خودم میگم کتابهای داستان رو خلاصه وچکیده نگیر نخون اصلا ارزش داستان وفهم اون رو کم میکنه بعد برای کتابهای انرژی مثبت وروانشناسی کتاب‌های خلاصه بد نیستن چون اصل موضوع رو همه میدونیم فقط به یه نکات ریز که تلنگر حساب بشه نیاز داریم در نتیجه کتابهای داستان تخیلی وواقعی وجنایی خلاصه شده رو نگیر ولی برای کتابهای انرژی مثبت ومدیریت کسب وکار وروانشناسی کتابهای خلاصه شده منعی نداره تازه مفید هم هست موفق باشید
R.nekui
۱۴۰۲/۳/۱۴
این کتاب رو باید کامل گوش داد نه خلاصه و لذت برد. راوی با سرعت کتاب رو رو خونی میکنه و این اصلا خوب نیست. این کتاب ارزش دارد که بصورت کامل و به صورت نمایشنامه صوتی ارئه شود.
محمدعلی فلسفی
۱۴۰۲/۱۲/۶
زیاد برام جالب نبود خیلی خلاصه بود و تصویرسازی کاملی از داستان کتاب توی ذهنم ایجاد نشد و همینطور خواننده‌ی کتاب خیلی تند قرائت میکرد
الى
۱۴۰۲/۸/۲۴
این چکیده کتاب بسیار من رو کنجکاو کرد تا نسخه کامل رو بخونم.
بسیار گوشنواز خوانده شد و لذت بردم.
قدردان زحماتتان هستم.
Saleh Siamaki
۱۴۰۳/۱/۴
خیلی خلاصه ست. فقط به منظور اطلاع از موضوع و پایان داستان خوبه. ولی خود رمان بصورت کامل خیلی جذاب تره
مجتبی یغمایی
۱۴۰۱/۱۲/۵
کیف کردم از توصیف این کتاب میکروکتاب صوتی
Abolfazl Zebhi
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
حتما این کتاب صوتی را گوش کنید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.