معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی
قیمت:
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی به تأثیر چارچوب‌ها و توهمات شناختی در انتخاب‌های مردم می‌پردازد. در این کتاب تفاوت دو رویکرد اقتصاد رفتاری و اقتصاد مرسوم را نسبت به مقوله‌ی چارچوب‌بندی انتخاب درک خواهید کرد و اثر آن را بر پدیده‌های اقتصادی مشاهده می‌کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی

اقتصاد رفتاری رشته‌ای‌ست که در آن به تأثیر عوامل روان‌شناختی، رفتاری و ارتباط میان‌رشته‌ای اقتصاد با علومی چون سیاست، حقوق و... پرداخته می‌شود. در این رویکرد به تأثیر الگوهای غریزی و قالب‌بندی‌های ذهنی بر تصمیم‌گیری افراد توجه نشان داده شده و این نگاه می‌تواند به تحلیل‌گران، مدیران و سرمایه‌گذاران دیدی همه‌جانبه و عمیق نسبت به پدیده‌های اقتصادی ببخشد.

نویسنده در خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی، بر مقوله‌ی بررسی توهمات شناختی و اهمیت چارچوب‌ها و تأثیر آن بر تصمیمات گوناگون اقتصادی تمرکز کرده است. به‌علاوه موریس آلتمن (Morris Altman) در این کتاب صوتی شما را با موضوع چارچوب‌های پیش‌فرض‌ آشنا می‌کند.

اساساً چارچوب‌بندی در اقتصاد به معنای این است که نحوه‌ی ارائه‌ی گزینه‌ها و فرصت‌ها را بررسی کنیم و سیاست عمومی چارچوب‌بندی، زمانی اهمیت پیدا می‌کند که انتخاب‌های مردم را از شکل عادی منحرف کند و به شکست بازار بینجامد.

در اقتصاد سنتی و مرسوم اعتقاد بر این است که نحوه‌ی ارائه‌ی گزینه‌ها و فرصت‌ها، نباید انتخاب‌های افراد را تحت تأثیر قرار دهد. درواقع اقتصاددانان این رویکرد انتظار دارند نگاه افراد فراتر از چارچوب‌ها باشد. آن‌ها معتقدند چارچوب‌ها نباید بر تصمیمات فردی موثر باشند و نظر افراد را تحت تأثیر قرار دهند.

اما برخلاف این رویکرد، اقتصاددانان رفتاری معتقدند در موارد معدودی چگونگی چارچوب‌ها بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری افراد تأثیر نمی‌گذارد. ضمن این‌که آن‌ها تأکید دارند که همه‌ی انتخاب‌ها و تصمیمات فردی از قبل دارای چارچوب‌بندی هستند.

در این خلاصه کتاب صوتی به نحوه‌ی تأثیر چارچوب گزینه‌ها بر تصمیمات اقتصادی خواهیم پرداخت و مثال‌ها‌ی متعددی پیرامون تأثیر موقعیت‌های نسبی بر پدیده‌ها ارائه می‌شود. به‌علاوه نویسنده به شما اثر انواع چارچوب‌های منفی و مثبت و انگیزه‌های موجود در شکل‌گیری انتخاب‌ها را نشان خواهد داد.

در این کتاب به‌طور مفصل به مفاهیم سیاست عمومی چارچوب‌بندی پرداخته می‌شود و خواهید دید چارچوب‌ها زمانی‌که بتوانند انتخاب‌های مردم را از شکل طبیعی آن خارج کنند، چه اهمیتی پیدا می‌کنند و چطور می‌توانند سبب شکست بازار شوند.

خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی با ترجمه‌ی محسن رنانی از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نشر صوتی نوار این کتاب را با صدای حامد خدادادی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های اقتصادی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی اقتصاد، تحلیل‌گران اقتصادی و علاقه‌مندان به نظریه‌های مدرن اقتصادی از مخاطبان این خلاصه کتاب صوتی هستند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه و اقتصاددان است که در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند به تدریس می‌پردازد. او در گذشته ریاست انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری را بر عهده داشته و هم‌اکنون از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی می‌شنویم

بسیاری از افراد به تخفیف نسبی مطرح‌شده در مقابل تخفیف مطلق اهمیت بیشتری می‌دهند. بعضی از افراد اگر تخفیف زیادی بگیرند، سطح رضایتشان بسیار بیشتر افزایش خواهد یافت. حتی اگر چنین رفتاری چیزی جز انتقال پول از یک جیب به جیب دیگر نباشد. در عین حال برخی هم نمی‌خواهند از دریافت تخفیف بیشتر صرف نظر کنند؛ حتی اگر درصد زیادی از مبلغ اصلی محصول را شامل نشود. برای افرادی که سطح رضایتشان تحت تاثیر نقطه‌ی مرجع یا موقعیت نسبی قرار می‌گیرد، چنین رفتاری کاملاً عقلانی‌ست، حتی اگر حداکثرکننده‌ی ثروت یا درآمد هم نباشد.

بااین‌حال معلوم نیست بیشتر افراد حاضرند تا چه اندازه‌ای از خودگذشتگی مالی داشته باشند تا بتوانند پس‌انداز نسبی بیشتری به دست آورند. افراد نه‌تنها با چارچوب، بلکه با چارچوب‌های پیش‌فرض نیز احاطه شده‌اند. به گفته‌ی بسیاری از اقتصاددانان رفتاری این پیش فرض‌ها به نوعی مراحل شروع یا تثبیت تصمیم‌گیری هستند و ممکن است انتخاب‌هایی را شکل دهند که درنهایت باعث پشیمانی فرد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
64 دقیقه
تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تأثیر چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.